بهترین دکتر و پزشک برای تزریق چربی یه روش نانوفت

بهترین دکتر و پزشک برای تزریق چربی یه روش نانوفت

بهترین دکتر و پزشک برای تزریق چربی یه روش نانوفت

شیوه های تزریق چربی یکی از رایج ترین شیوه ها است که برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود. تزریق چربی به شیوه نانوفت بسیار ایمن و کم خطر است. در حقیقت این شیوه به عنوان گزینه‌ ای محبوب و خوب برای جوانسازی و بیشتر شدن حجم همزمان صورت تبدیل شده است؛ زیرا تزریق چربی صد درصد با بدن شخص سازگار است و این مزایا موجب می‌شود که بدن مواد تزریق شده را رد نکند یا واکنش آلرژیک از خود نشان ندهد. نانوفت، چربی فرآوری شده بدن می‌باشد که حاوی غلظت فراوان از سلول های بنیادی می‌باشد. سلول های بنیادی به سلول هایی گفته میشود که هنوز تمایز پیدا نکرده اند و قابلیت تمایز به سلول های اختصاصی را نیز دارند و قادر هستند با تقسیم سلولی، سلول های بنیادی بسیاری تولید کنند. این سلول ها در بازسازی بافت های آسیب دیده اهمیت بسزایی دارند.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

تزریق چربی به روش نانوفت چیست؟

اگر مقالات سایت کلینیک ما را به دقت مطالعه کرده باشید متوجه شده‌ اید که در سال‌ های گذشته روش تزریق چربی به علت بی خطر بودن و ماندگاری و دوام بیشتر، مورد توجه عمده افراد در سراسر دنیا قرار گرفته است. آنچه موجب می‌شود ضریب اطمینان این شیوه نسبت به روش های دیگر ما نظیر تزریق ژل و بوتاکس بیشتر باشد، استفاده از چربی بدن خود شخص برای تزریق به اندام مورد هدف است. در نتیجه واکنش‌ های آلرژیک و یا واکنش‌ های منفی و بد از جانب سیستم ایمنی بدن فرد رخ نداده و احتمال پس زدن تزریق چربی نیز وجود ندارد. اما ‌ترانسفر چربی با شیوه نانوفت یک تکنیک پیشرفته‌ و نوین تری از تزریق چربی محسوب می‌شود.

مهمترین تفاوتی که بین این دو روش وجود دارد، نحوه استفاده از سلول‌ های چربی می‌باشد. در روش معمولی انتقال چربی، پزشک متخصص از سلول‌ های چربی برای انتقال استفاده خواهد کرد اما در مراحل تزریق چربی با شیوه نانوفت محتویات داخل سلول‌ ها به بدن افراد تزریق می‌گردند. بنابراین همانگونه که متوجه شدید در شیوه نانوفت، ظرافت کار افزایش یافته و از طرف دیگر می‌توان چین و چروک‌ های بسیار ریز و کوچک که در پوست وجود دارند را به راحتی و آسانی با این شیوه برطرف نمود.

شما میتوانید جهت تزریق چربی به روش نانوفت در صورت به کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه مراجعه کنید و تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به درمان مناسب بپردازید و نتایج فوق العاده از این روش درمانی را برای خود حاصل کنید.

مراحل انجام تزریق چربی با روش نانوفت

در مرحله ابتدایی، پزشک متخصص باید نسبت به خارج کردن چربی اقدام کند. شاید بتوان یکی از مهمترین و البته بزرگترین مزایای انتقال چربی به شیوه نانوفت را رسیدن به تناسب اندام نیز دانست. در اصل پزشک متخصص از چربی‌ های بدن خود فرد برای تزریق استفاده می‌کند. بنابراین نه ‌تنها از شر چربی های اضافی در بدنتان خلاص می‌شوید بلکه همین چربی‌ ها کمک می‌کنند تا چین و چروک‌ های پوستی صورت شما رفع شده و همچنین قدرت جوانسازی پوست افراد افزایش پیدا کند. با توجه به اینکه در این مراحل حتما سلول‌ های چربی باید زنده بمانند، لذا از شیوه هایی نظیر لیپوماتیک برای استخراج استفاده خواهد شد. تفاوت انتقال چربی به شیوه نانوفت با فرآیند تزریق چربی به شیوه معمولی در مرحله دوم این عمل زیبایی مشخص می‌گردد.

اگر پزشک متخصص شیوه نانوفت را برای شما انتخاب کرده باشد، نیاز است در این فرآیند سلول‌ های چربی کاملاً شکسته شده و مایعات موجود در داخل چربی به ذرات ریز نانو تبدیل شود. در این شرایط به آسانی می‌توان مایع حاصل شده را به اندام مورد نظر تزریق نمود. نکته لازم به ذکر این می‌باشد که پس از استخراج مایع درون سلول‌ های چربی، حتما باید مرحله فیلتراسیون صورت گرفته و محلول خون به دست آمده با ترکیبات دیگر نظیر سایتوکین غنی شود تا این محلول برای تزریق به ناحیه هدف مناسب باشد.

همانگونه که می‌دانید سایتوکین یکی از هورمون‌ های رشد می‌باشد که به ترمیم سلول‌ های آسیب دیده کمک شایانی کرده و در اصل از طریق تقسیم و توسعه سلولی کمک می‌کند پوست شما با سرعت بسیار زیادی بهبود پیدا کنده به همین علت متخصصان در شیوه نانوفت حتماً از این هورمون در محلول غنی شده نیز استفاده می‌کنند. در پایان محلول به دست آمده، از طریق سرنگ‌ های مخصوص به ناحیه مورد نظر تزریق خواهد شد. همانگونه که گفته شد تزریق چربی به شیوه نانوفت کمک می‌کند بتوان چروک‌ های بسیار ریز و کوچک را نیز رفع نمود به همین علت این شیوه برای از بین بردن چین و چروک‌ های پیرامون چشم گزینه بسیار مناسبی بشمار می‌رود زیرا پوست این قسمت نازک و حساس بوده و باید با دقت و ظرافت بیشتری تزریق صورت گیرد.

مزایای تزریق چربی به روش نانوفت

پیش از اینکه یک روش زیبایی را برای جوانسازی و جذاب کردن چهره خود استفاده کنید حتماً باید راجع به مزایا و عوارض آن اطلاعات کامل و جامعی داشته باشید تا بتوانید بهتر تصمیم‌ گیری کرده و یا علت انتخاب پزشک متخصص را بهتر و سریع درک کنید. مزایای انتقال چربی به شیوه نانوفت به شرح زیر می‌باشد:

◇به صورت کلی تزریق چربی موجب می‌شود که نتیجه کار طبیعی‌ و نرمال تر به نظر برسد.

◇مدت زمان ماندگاری و دوام تزریق چربی به شیوه نانوفت بیشتر می‌باشد. به طور کلی روش های زیبایی نظیر تزریق چربی، ژل و بوتاکس دوام و ماندگاری همیشگی نداشته و پس از چند ماه مجددا باید برای تکرار تزریق اقدام نمایید. اما مدت دوام و ماندگاری هر کدام از این شیوه ها با یکدیگر مختلف است. در صورتی که تزریق چربی با شیوه نانوفت انجام گیرد فاصله بین جلسات تزریق طولانی‌ و بیشتر خواهد شد.

◇با توجه به اینکه در شیوه نانوفت از محلول غنی شده و سلول‌ های بنیادی بدن خود شخص استفاده می‌گردد، به همین علت این موضوع نه تنها کمک می‌کند چین و چروک‌ های پوستی رفع شوند بلکه قدرت ترمیم پوست بیشتر می‌شود و همین مسأله کمک می‌کند از این پس پوست شما با سرعت کمتری دچار پیری و چین و چروک گردد.

◇با کمک انتقال چربی به شیوه نانوفت شما می‌توانید چین و چروک‌ های بسیار ریز و کوچک در چهره را به آسانی رفع کرده و یا حتی می‌توان فرو رفتگی‌ های جزئی که در بینی یا بخش های دیگری از صورت وجود دارد را به آسانی درمان نمود.

◇لازم به ذکر است که دوره بهبودی انتقال چربی با شیوه نانوفت بسیار کوتاه است و شما تنها به ۱ تا ۲ روز استراحت نیاز دارید. پس از آن به آسانی می‌توانید به شرایط عادی زندگی خود برگردید.

◇در شیوه نانوفت از سرنگ‌ های بسیار ظریف و کوچک برای تزریق استفاده می‌گردد. در نتیجه جای زخم بر روی پوست صورت باقی نخواهد ماند.

شما هم می توانید از مزایای بیشمار تزریق چربی به روش نانوفت در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر دکتر متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

عوارض تزریق چربی به روش نانوفت

در علم پزشکی ما نمی‌توانیم مدعی باشیم که روش های زیبایی هیچگونه مشکلی برای بدن ندارند. حتی شیوه های نظیر  تزریق چربی با روش نانوفت که دقت و توجه بسیار بالایی دارند نیز با عوارض و خطراتی همراه خواهند بود. اما نکته لازم به ذکر این می‌باشد که این عوارض عمدتاً طبیعی و نرمال بوده و پس از چند روز رفع می‌گردند. برای مثال همه اشخاص در قسمت تزریق، ورم، التهاب و قرمز شدن پوست را شاهد خواهند بود. به هر حال پوست شما دستکاری شده و بروز این عوارض کاملاً طبیعی و نرمال خواهد بود.

چند روز به خود اجازه دهید تا شاهد از بین رفتن به مرور این علائم در چهره خود باشید. البته در صورتی که تزریق چربی در کلینیک‌ های غیر استاندارد و توسط اشخاص غیرحرفه‌ ای انجام گیرد امکان دارد عواقبی نظیر عفونت‌ های بافتی و آسیب به اندام‌ های داخلی را به دنبال داشته باشد. ولی به طور کلی اگر شرایط استاندارد برای این مراحل در نظر گرفته شده و یک متخصص باتجربه تزریق را انجام دهد یقین داشته باشید که عارضه خطرناکی برای شما به وجود نخواهد آمد.

شما می توانید با خیالی آسوده تزریق چربی به روش نانوفت را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از هر گونه عوارض جانبی و خطرات ناخواسته در امان بمانید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک معتبر زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه صورت می گیرد.

از تزریق چربی به روش نانوفت برای چه اهدافی استفاده می‌شود؟

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که تزریق چربی به شیوه نانوفت، برای حجم دهی نواحی مورد نظر استفاده نمی‌شود؛ بنابراین نمی‌توان از این شیوه در ناحیه سینه و باسن استفاده کرد. علاوه بر این معمولا در مقیاس‌ های بزرگ هم از شیوه نانوفت استفاده نخواهد شد؛ زیرا این روش بیشتر جنبه درمانی دارد و برای بهتر شدن آسیب‌ ها و رفع کردن ضعف‌ های پوستی استفاده می‌شود. از مهم‌ترین کاربرد های تزریق چربی نانوفت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

◇جوان‌سازی و شادابی کل صورت،

◇رفع نمودن لک‌ های پوستی یا کک و مک،

◇برطرف نمودن تیرگی پوست اطراف چشم،

◇رفع نمودن چین و چروک‌ های دست،

◇درمان اسکار ناشی از آکنه، زخم یا سوختگی.

مراقبت های قبل از تزریق چربی به روش نانوفت

اگر در زمانی که برای جلسه مشاوره به کلینیک مراجعه می‌کنید، کاندید مناسبی برای این روش باشید؛ پزشک توصیه‌ هایی را به شما ارائه می‌دهد که برای تسریع نتایج و بهبود آن‌ ها، باید این توصیه را رعایت کنید. مهم‌ترین کار هایی که باید قبل از تزریق چربی به روش نانوفت انجام دهید؛ از قرار زیر هستند:

◇حداقل یک ماه قبل از تزریق، از مصرف سیگار، قلیان و سایر دخانیات خودداری کنید. زیرا این مواد می‌توانند روند بهبود زخم را در ناحیه برداشت به تاخیر بیندازند و باعث ایجاد خونریزی‌ های غیر قابل‌ کنترل شوند.

◇حداقل یک هفته قبل از تزریق چربی به روش نانوفت، مصرف الکل را قطع کنید.

◇از مصرف دارو هایی مانند قرص‌ های ضد التهاب غیر استروئیدی، آسپیرین و ویتامین E خودداری کنید.

◇قبل از تزریق چربی به روش نانوفت، آب کافی مصرف کنید و رژیم غذایی مقوی داشته باشید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به روش نانوفت

بعد از تزریق چربی به روش نانوفت باید کار هایی را انجام دهید که از شدت یافتن عوارض جلوگیری می‌کنند. پس از تزریق ممکن است پزشک دارو هایی را برای شما تجویز کند که باید به طور مرتب آن‌ ها را مصرف کنید. به علاوه دستوراتی را به شما خواهد داد که برای دستیابی به نتیجه دلخواه، باید آن‌ ها را مو به مو انجام دهید. از مهم‌ترین مراقبت‌ های پس از تزریق چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

◇از انجام ورزش‌ های سنگین مانند بدنسازی، وزنه‌ برداری، هوازی، پیلاتس، ایروبیک و زومبا خودداری کنید. این ورزش‌ ها تعریق را افزایش می‌دهند و با زیاد کردن گردش خون، باعث ایجاد تورم و التهاب می‌شوند.

◇از خم و راست شدن به مقدار زیاد خودداری کنید.

◇برای کاهش درد یا جلوگیری از ورم و کبودی، از کمپرس یخ استفاده کنید.

◇به هیچ عنوان مناطق تزریق چربی یا برداشت آن را ماساژ ندهید یا نخارانید.

◇از خوابیدن روی محل تزریق خودداری کنید و تا چند هفته سر خود را در زمان خواب، در موقعیتی بالا تر از بدنتان قرار دهید.

◇در محیط‌ های گرم مانند سونا یا جکوزی قرار نگیرید.

◇از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا رفتن به سالن‌ های سولاریوم خودداری کنید. تابش مستقیم نور آفتاب و حرارت ایجادشده در اثر این کار، باعث می‌شود که چربی‌ ها به صورت نامتوازن پخش شوند و عدم تقارن در نواحی تزریق ایجاد شود.

◇زخم‌ های ناحیه برداشت را به طور مرتب شستشو دهید و از دارو های موضعی برای جلوگیری از عفونت استفاده کنید.

◇به طور مرتب و به مقدار زیاد آب بنوشید.

مقایسه نانوفت با دیگر روش‌های تزریق چربی

در دنیای امروز برای تزریق چربی از دو روش استفاده می‌شود که به نام‌ های نانوفت و میکروفت شناخته می‌شوند. در هیچ یک از این دو روش، چربی به صورت مستقیم به ناحیه مورد نظر تزریق نمی‌شود؛ بلکه با استفاده از روش‌ های خاصی، این سلول‌ ها به بسته‌ های کوچک‌ تری در اندازه‌ های میکروسکوپی تبدیل می‌شوند. اصلی‌ترین تفاوت میان روش‌ های میکروفت و نانوفت، اندازه سلول‌ های چربی تزریق شده است.

در روش میکروفت سلول‌ های چربی برداشت شده پس از فرآوری و تصفیه به صورت بسته‌ های میکرومتری درمی‌آیند. البته در این روش بر خلاف نانوفت خبری از سلول‌ های بنیادی که باعث غلیظ شدن محلول چربی می‌شوند، نیست. اما نکته مهم اینجا است که روش میکروفت، می‌تواند برای حجیم سازی قسمت‌ های مختلف هم مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع از سلول‌ های بزرگ‌ تر، سازگاری خوبی با بافت دارند و می‌توانند به خوبی حجم از دست رفته را جبران کنند.

از نظر نتایج می‌توان گفت که هر دو روش با هم مشابه هستند و در نهایت یک نتیجه طبیعی را برای شما به ارمغان خواهند آورد. با این حال نتایج نهایی در روش میکروفت، خیلی سریع‌ تر خود را نشان می‌دهند. به علاوه هر دو روش دوره نقاهت کوتاه‌ مدتی دارند و تهاجمی نیستند. البته اگر بخواهیم از دید هزینه این دو روش را با هم مقایسه کنیم؛ باید بگوییم که نانوفت هزینه بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت. زیرا ذرات ایجادشده در این روش اندازه کوچک‌ تری دارند؛ به همین دلیل نیازمند طی کردن مراحل طولانی‌ تر با دقت بیشتری برای تجزیه شدن هستند.

یکی دیگر از اصطلاحاتی که ممکن است در زمان بررسی روش‌ های تزریق چربی به چشمتان بخورد؛ بایوفت است. اما سوال اینجا است که آیا روشی به نام بایوفت یا Biofat در دنیای زیبایی وجود خارجی دارد؟ نکته مهم اینجا است که این روش در واقع یک حربه تبلیغاتی است.

به همین دلیل است که در آن تاکید می‌شود که بایوفت یک روش برای تزریق چربی بدون تورم است. باید بدانید که تورم یکی از عارضه‌ های طبیعی ناشی از تزریق چربی است؛ بنابراین اگر کسی ادعا کرد که می‌تواند این روش را بدون تورم انجام دهد، باید به صحت حرف او شک کنید. زیرا در این روش‌ ها معمولا از ژل‌ های نیمه دائمی برای شبیه‌سازی نتایج تزریق چربی استفاده می‌شود.

شرکت در جلسه‌ های مشورتی با پزشک

مرحله دوم از روش تزریق چربی نانوفت، شرکت در جلسه‌ های مشورتی است که با حضور پزشک برگزار می‌شوند. در این جلسه‌ ها درباره مسائل بسیار مهمی صحبت خواهد شد. برای مثال شما باید درباره انتظارات خود از نتایج به دست آمده از این روش با پزشک صحبت کنید. همچنین هر سوالی را که درباره تزریق چربی دارید باید مطرح کنید تا پزشک جواب آن‌ ها را به شما بدهد.

در کنار این موارد پزشک هم وضعیت مشکل شما را بررسی می‌کند و تشخیص می‌دهد که آیا نانوفت روش مناسبی برای شما است یا خیر؟ همچنین توضیحاتی را درباره کار هایی که لازم است قبل و بعد از تزریق انجام دهید به شما خواهد کرد. برای مثال اگر نیاز به انجام آزمایش‌ هایی پیش از تزریق داشته باشید؛ پزشک در این جلسه شما را در جریان خواهد گذاشت. علاوه بر این موارد، ناحیه برداشت چربی و مقدار مورد نیاز برای برطرف کردن مشکل هم در جلسه‌ های مشورتی تعیین خواهد شد.

زمان و سن مناسب تزریق چربی به روش نانوفت

همان‌طور که گفتیم استفاده از روش نانوفت برای تزریق چربی نمی‌تواند باعث حجم بخشیدن به قسمت‌ های مختلف بدن شود یا چین و چروک‌ های عمیق را از بین ببرد. به همین دلیل افرادی که در سنین بالا هستند؛ نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. توصیه پزشکان و متخصصان کلینیک سعیدیه این است که تزریق چربی با این روش را از سن ۳۰ سالگی شروع کنید.

به این ترتیب می‌توانید با پیشگیری از عمیق شدن چین و چروک‌ ها تا سنین بالا از مزیت‌ های این روش استفاده کنید. به طور کلی افرادی که در سنین ۳۰ تا ۶۵ سالگی قرار دارند؛ کاندید مناسبی برای نانوفت هستند؛ به شرطی که چروک‌ های عمیقی بر روی پوست خود نداشته باشند.

همچنین افرادی که در ناحیه خاصی از پوست خود دارای اسکار یا جای زخم و سوختگی هستند و می‌خواهند آن را از بین ببرند؛ می‌توانند از روش نانوفت استفاده کنند. علاوه بر این‌ ها، برای تزریق چربی به روش نانوفت باید بانک چربی کافی داشته باشید.

ماندگاری تزریق چربی نانوفت

یکی از دلایل برتری تزریق چربی نانوفت نسبت به سایر روش‌ ها مثل تزریق فیلر اینست که اثر آنها دائمی است. چرا که در متد ترانسفر چربی به روش نانوفت پس از انجام تزریق، سلول‌ های بنیادی چربی در ناحیه تزریق شده شروع به رشد و به عبارتی ترمیم پوست آسیب دیده در محل مورد نظر می‌کنند.

هر چند در زمان انجام تزریق، بعضی از سلول‌ های چربی از بین می‌روند ولی ماندگاری بالای تزریق چربی نانوفت توسط سلول های چربی باقیمانده که نه جابجا شده و نه از بین می‌روند تضمین می‌شود. گفته می‌شود که در روش تزریق چربی معمولی، چند ماه پس از تزریق بخش زیادی از چربی‌ های تزریقی از بین می روند و به همین دلیل نیاز به تجدید عمل تزریق چربی پیدا می‌کنید.

اینکه گفته می‌شود اثر تزریق چربی نانوفت دائمی است دلیل بر این نمی‌شود که شما در مراقبت از پوست خود کوتاهی کنید اتفاقا برعکس بایستی به منظور جلوگیری از بروز برخی خطرات از پوست خود در برابر عوامل مختلفی چون صدمه دیدن و ضربه خوردن مراقبت نمایید.

البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست که شما نباید از تزریق چربی نانوفت انتظار معجزه مادام‌العمر داشته باشید، چون طبیعتا با افزایش سن و بروز علائم پیری پوستتان ممکن است شادابی اولیه خود را از دست بدهد ولی مطمئن باشید که حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد از چربی‌ های تزریق شده با نانوفت در بدنتان باقی مانده و به حیات خود ادامه می‌دهد.

تزریق چربی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – تزریق چربی

چه نکاتی را هنگام تزریق چربی باید مدنظر قرار داد؟

نکات مهمی وجود دارند که می توانند موفقیت عمل زیبایی شما را تضمین کنند که در ادامه مورد بررسی قرار دادیم.

اولین و شاید مهم ترین نکته، دقت در انتخاب پزشک یا جراح معالج است. پزشک باید علاوه بر داشتن مدارک معتبر، مهارت و تجربه کافی را نیز در تزریق چربی به روش نانوفت داشته باشد. نانوفت تکنولوژی تقریبا جدیدی به حساب می آید و طبیعتا ممکن است همه پزشک های متخصص، آشنایی کامل با این شیوه نداشته باشند. افرادی که از تبحر و تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستند، ممکن است نتایج تزریق را برای شما به یک کابوس تبدیل کنند.

این را باید در نظر داشته باشید که تزریق چربی به روش نانوفت عملی است که شاید تنها یک بار در طول عمر انجام دهید. در چنین حالتی قطعا دوست ندارید نتیجه نامطلوبی به دست آید و تمایل دارید این عمل ظریف و مهم را به یک متخصص حرفه ای واگذار کنید. علاوه بر این، مشاهده نمونه کار‌ های قبلی پزشک نیز می تواند بسیار مفید باشد. هر چند توجه به این نکته نیز ضروری است که نتایج نهایی تزریق چربی به شیوه نانوفت در بدن هر فرد متفاوت خواهد بود و شرایط اولیه پوست خود فرد نیز در این زمینه اثرگذار است.

نکته بعدی انتخاب کلینیک و تیم پزشکی متبحر و با تجربه است. مجهز بودن کلینیک به تجهیزات پیشرفته و بروز در پدیدار شدن نتیجه مورد نظر بسیار تاثیرگذار است.

قبل از عمل در جلسه مشاوره، سوالات و ابهامات خود را با پزشک خود مطرح کنید و اطلاعات لازم در خصوص انتظارات خود و سوابق بیماری در صورت وجود را ذکر نمایید. پزشک می تواند در این جلسه، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص نحوه جراحی و نتیجه نهایی بیان کند.

نکته بعدی رعایت دقیق دستورالعمل های پزشک است. این موضوع شاید در ابتدا بی اهمیت به نظر برسد، اما در رسیدن به نتیجه نهایی بسیار موثر است.

تزریق چربی نانوفت برای جای جوش

اسکار های آکنه، چین و چروک، خطوط ریز، لکه‌ های خورشیدی از جمله عوارضی هستند که نهایتا در پوست هر شخصی ممکن است رویت شوند. تکنیک های متعددی برای برطرف کردن این مشکلات وجود دارد اما پیشرفت اخیر، به نام تزریق چربی نانوفت، گام بزرگی در بهبود این شرایط برداشته است.

تزریق چربی نانوفت را می‌توان به عنوان یک روش مستقل که برای بهبود جای جوش و به عنوان لیفت صورت با سلول‌ های بنیادی شناخته می‌شود، به کل صورت تزریق کرد. این روش می‌تواند بدون اینکه از درمان‌ های تهاجمی برای این منظور استفاده شود، بهبود چشمگیری را در ظاهر اسکار ناشی از جوش، پیری و چین و چروک پوست حاصل کند.

در صورت ترکیب تزریق چربی نانوفت با تزریق میکرو چربی (ذرات چربی بزرگتر) می‌توانید هم به بخش‌ هایی از صورت خود حجم دهید و هم از نازک شدن پوست که یکی از علائم بارز پیری است پیشگیری کنید. همانطور که ذکر شد با استفاده از این روش علاوه بر “لیفت صورت با سلول های بنیادی فوق العاده” می‌توانید در بهبود جای جوش‌ ها نیز به طور چشمگیری موثر واقع شوید.

چه افرادی کاندید مناسبی برای تزریق نانوفت هستند؟

تزریق چربی به دلیل اینکه عوارض بسیار کمی دارد، ممنوعیت خاصی برای زیباجویان ایجاد نمی‌کند؛ تنها در شرایطی که فرد دچار بیماری باشد که انتقال چربی منجر به تشدید بیماری شود، نباید این عمل را انجام داد. کاندید های مناسب برای انجام تزریق چربی نانوفت به صورت و بدن باید شرایط زیر داشته باشند:

◇کاندید های ایده‌آل برای انتقال چربی باید بین ۳۰ تا ۶۵ سال سن داشته باشند.

◇متقاضیان باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشند و هیچ بیماری مربوط به گردش خون نداشته باشند (مانند بیماری‌ های قلبی، فشار خون بالا، مشکلات انعقاد خون و …).

◇بهترین کاندید برای تزریق نانوقت کسی است که انتظارات واقع بینانه‌ای در مورد آنچه که این روش می‌تواند ایجاد کند داشته باشد.

◇افراد باید حداقل یک اندام با حجم چربی کافی داشته باشند.

برای اینکه بدانید آیا کاندید خوبی برای انجام این متد هستید یا نه لازم است توسط پزشک معتمد و دارای دانش تخصصی در این زمینه مشورت کنید، وی پس از معاینات لازم تعیین می‌کند که آیا واجد شرایط این روش زیبایی هستید یا خیر.

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب تزریق چربی به روش نانوفت به شمار می روید و علاقه دارید از این روش درمانی و زیبایی بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بی شمار این روش درمانی بهره مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

آیا تزریق چربی برای همه افراد قابل استفاده است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. زیرا گاهی شرایطی وجود دارد که افراد کاندید مناسبی برای این عمل به حساب نمی آیند. مثلا برای افرادی که بانک چربی ضعیفی داشته و چربی لازم برای انتقال به نواحی مورد نظر را ندارند، این عمل اصلاحی مناسب نخواهد بود.

نتیجه ای که عمل زیبایی تزریق نانوفت در پی دارد معمولا بعد از یک زمان طولانی سه ماهه به دست خواهد آمد. بنابراین اگر می خواهید سریعا به نتیجه دلخواه برسید، بهتر است از روش های دیگر جوانسازی و برجسته کردن استفاده کنید.

فراموش نکنید که تزریق نانوفت یک روش درمانی به حساب می آید نه یک عمل زیبایی. به همین دلیل، معمولا پزشکان متخصص، برای رسیدن به زیبایی مطلوب، به بیمار توصیه می کنند که از فیلر و ژل نیز استفاده نمایند. با این حال، تزریق نانوفت یک روش با ماندگاری طولانی خواهد بود.

کاربرد نانوفت

بر اساس آنچه تا کنون از تحقیقات و تجربه بر می آید، نانوفت به عنوان یک ماده اولیه در عمل تزریق چربی، تاثیر شگرفی می تواند بر جوانسازی پوست داشته باشد. به علاوه در مواردی که پوست ها آفتاب سوخته شده و یا به هر دلیلی تغییر رنگ پیدا کرده اند، نانوفت این قابلیت را دارد تا زیبایی شما را بازگرداند. همچنین، در روند درمان و بهبود پوست های آسیب دیده و چروک شده نقش بسزایی خواهد داشت.

در اصلاح آثار ناشی از گودی، کبودی و یا چین و چروک هایی که در نواحی دور چشم دیده می شوند، این تکنیک جوانسازی بسیار کارآمد خواهد بود. چروک های سطحی که در نواحی صورت، گردن و خط بالای سینه (ناحیه دکلته) ظاهر می شوند نیز با این روش تقریبا نوظهور، قابل درمان هستند. یکی از کاربردی ترین زمینه های استفاده از عمل تزریق چربی نانوفت، از بین بردن جای زخم ها، اسکار و بخیه است.

اثرات و نتایج تزریق چربی به روش نانوفت

ساختار پوست در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل، نمی توان به طور قطعی نتایج حاصل از تزریق چربی را پیش بینی نمود. معمولا نتایج اصلی عمل تزریق نانوفت حدود سه ماه بعد، با بر طرف شدن آثار جراحی، مشخص می گردد. نتیجه حاصل از تزریق نانوفت، حتی می تواند به مدت ده سال نیز ماندگاری داشته باشد. اما این بازه ممکن است در مورد برخی از اشخاص کمتر باشد. یادآور می شویم که گاهی برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود باید عمل تزریق چربی را چندین بار تکرار نمایید.

تزریق نانوفت، عمدتا به عنوان یک روش دائمی شناخته می شود. اتفاقا برتری اصلی که روش تزریق چربی با روش نانوفت نسبت به روش های دیگری نظیر تزریق فیلر دارد، همین دائمی بودن آن است. سلول های بنیادی چربی که در این روش به نقاط مختلف بدن تزریق می شوند، پس از جای گیری، به رشد خود ادامه داده و تا زمانی که پوست آسیب دیده را ترمیم کنند، به این کار ادامه می دهند.

هنگامی که سلول های بنیادی چربی در حال تزریق به ناحیه تحت درمان هستند، ممکن است بعضی از این سلول ها بمیرند. با این حال، تمامی سلول های باقی مانده جابجا نشده و از بین نخواهند رفت.

عمدتا بعد از یک عمل تزریق چربی معمولی، حدود ۶۰ درصد از چربی هایی که به ناحیه مورد نظر تزریق شده اند از بین خواهد رفت. یعنی فقط ۴۰ درصد از افزایش حجمی که انجام شده است، باقی می ماند. به همین دلیل، باید پس از مدتی برای اصلاح نتیجه عمل دوباره اقدام کرده و هزینه مضاعفی را متحمل شوید. حتی با افزایش سن و چروک شدن پوست، اثرات تزریق چربی به مرور کم رنگ شده و پوست شما حالت پرطراوتی که در ابتدا داشته است را از دست می دهد.

اما در روش تزریق نانوفت، نتایج تا سالیان طولانی با شما همراه بوده و اثر آن از بین نخواهد رفت. همچنین، ممکن است به تکرار هم نیازی پیدا نکنید. زیرا بر اساس تجربه های به دست آمده از تزریق چربی نانوفت، در این نوع جراحی زیبایی چیزی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد چربی های تزریق شده باقی می ماند و تا مدت زیادی در بدن به حیات خود ادامه خواهند داد.

شما می توانید از اثرات و نتایج تزریق چربی به صورت و بدن در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از اثرات و نتایج این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را برای خود به دنبال داشته باشید.

چه کسانی نمی توانند تزریق نانوفت انجام دهند؟

فردی که به طور معمول دچار بی اشتهایی شدید است و یا ورزشکارانی که به صورت حرفه ایی ورزش می کنند  و بیشترین بخش بافت بدن آن ها را عضله فرا گرفته است بافت چربی کمی در بدن خود دارند و نمی توانند این عمل نانوفت را انجام دهند.

تعداد جلسات مورد نیاز تزریق چربی به روش نانوفت

معمولاً تزریق‌ چربی با نانوفت در یک جلسه انجام می‌شود و می‌تواند ۷۰ درصد از چروک صورت را برطرف کند. می‌توان به منظور کسب نتایج بهتر از جلسات درمانی بیشتری استفاده کرد اما معمولاً این روش درمانی در یک جلسه انجام می‌گردد.

دوران نقاهت تزریق چربی به روش نانوفت

عمل انتقال چربی از دوره نقاهت بسیار کوتاهی همراه بوده ونیازی به نگرانی و استرس پس از انجام این تزریق نمی باشد افراد می تواند در سریع ترین زمان به جامعه بازگشته و کار های روزمره خود را انجام دهند.

نقش سلول های بنیادی در تزریق چربی به روش نانوفت

استفاده از سلول های بنیادی باعث بهبود نتایج و افزایش مزایای تزریق چربی به روش نانوفت می شود. پس از انجام این عمل، سلول های بنیادی شروع به تقسیم شدن کرده و تعداد آن ها افزایش می ‌یابد. نقش اصلی سلول های بنیادی، بازسازی سلول هایی از پوست است که دچار آسیب دیدگی شده اند. همچنین تحریک ساخت کلاژن، باعث از بین رفتن چین و چروک و جوان سازی پوست می شود. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، شش ماه پس از عمل لایه ای مکمل در زیر پوست ایجاد شده و پوست به شکل قابل توجهی بهبود می یابد. تزریق چربی به روش نانوفت و تزریق چربی به روش میکروفت عمل های زیبایی هستند که علاوه بر فرم دهی به اعضای مختلف بدن باعث جوان سازی آنها نیز می شود.

اندام های مناسب برای برداشت چربی در عمل تزریق چربی نانوفت

فرد متقاضی باید در بدن خود مقدار چربی مورد نیاز برای تزریق نانوفت را داشته باشد. معمولاً این چربی ها از قسمت شکم، باسن و ران و با استفاده از لیپوساکشن و لیپوماتیک استخراج می شود. جراح در جلسه مشاوره تعیین می کند که کدام عضو به این منظور مناسب است. در صورتی که هیچ کدام از اندام های ذکر شده چربی لازم را نداشته باشد، از ناحیه پشت و پهلو چربی گرفته می شود.

تزریق چربی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – تزریق چربی

هزینه تزریق چربی به روش نانوفت چقدر است؟

یکی از بحث‌ های مهم برای انجام متد‌ های زیبایی هزینه آن است چرا که این هزینه‌ ها شامل بیمه نمی‌شوند و متقاضیان باید تمام هزینه را شخصا پرداخت کنند. هزینه تزریق چربی با روش نانوفت تفاوت چندانی نسبت به دیگر روش‌ ها ندارد، اما مسلما یکسان نیستند و برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد زیرا خواسته آن‌ ها با یکدیگر متفاوت است و حجم چربی استخراج شده و تزریق شده از شخصی به شخص دیگر فرق دارد. در حالت کلی قیمت این متد بسته به میزان حجم استخراجی و تزریقی چربی، وسعت کار، فرم ایده آل متقاضی و صلاحدید پزشک در هر شخص نسبت به دیگری متغیر خواهد بود.

جهت اطلاع گرفتن از هزینه های مربوط و انجام این تزریقات کلینیک بین المللی و تخصصی سعیدیه تماس گرفته و نسبت به هزینه ها توسط کارشناسان مجرب مطلع شوید.

عمل تزریق چربی نانوفت در کلینیک تخصصی سعیدیه

در قسمت های قبل بار ها اشاره کردیم که انتخاب یک کلینیک مجهز و یک پزشک متخصص ماهر و مجرب، دو گام اصلی است که باید در ابتدای اقدام برای جراحی های زیبایی برداشته شود.

کلینیک تخصصی سعیدیه، یکی از مجهز ترین و شناخته شده ترین مراکز زیبایی است که شما می توانید برای جراحی های زیبایی تزریق چربی با روش های مختلف به آن مراجعه نمایید. تیم های جراحی متشکل از جراحان باتجربه و متخصص، این امکان را برای متقاضیان عمل های زیبایی فراهم کرده است تا با بیشترین ایمنی به بهترین نتایج دست یابند.

عمل تزریق نانوفت یکی از مهم ترین عمل های زیبایی به شمار می رود که در این کلینیک مجهز در حال انجام است. دستگاهی که برای مرحله لیپوساکشن و برداشت چربی مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه بادی جت ساخت آلمان است.

این دستگاه کمک می کند تا سلول های چربی استخراج شده در مقابل استخراج با روش دستی، مقدار سلول بنیادی بیشتری داشته باشد. این مایع فرآوری شده ابریشم گونه، در نهایت از طریق سوزن های بسیار نازک و تیز طی چند مرحله به منطقه تحت درمان تزریق می گردد.

چرا انتخاب بهترین دکتر برای تزریق چربی اهمیت دارد؟

تزریق چربی یک روش درمانی زیبایی است که می‌تواند نتایجی زیبا، طبیعی، متفاوت و همیشگی برایتان به همراه داشته باشد. به همین دلیل این راهکار زیبایی نیاز به تجربه قابل توجه، تخصص زیاد و صبر و دقت بالا از طرف جراح و ابزار های تخصصی بسیار خاص برای رسیدن به مطلوب‌ ترین نتیجه را دارد.

حقیقت امر این است که هیچ پزشک یا جراحی و هیچ روش جراحی نمی‌تواند قطعا برای همه‌ی افراد مناسب باشد و همچنین نمی‌توان هیچ روش جراحی زیبایی را با دیگر روش‌ ها مقایسه کرد.

حتی اگر از پزشک متخصص یکسان، روش یکسان و ناحیه تحت جراحی یکسانی با دوست خود نیز استفاده کنید، باز ممکن است متوجه شوید برخلاف دوستتان این نتایج جراحی برای شما مناسب نبوده است. لذا لازم است در انتخاب یک دکتر پوست و زیبایی برای خود هوشمندانه تصمیم بگیرید.

سوالات متداول شما

۱. آیا تزریق چربی با نانوفت خطر دارد؟

در صورتی که تزریق چربی با نانوفت توسط یک جراح پلاستیک باتجربه انجام شود ریسک بروز عوارض جانبی به حداقل خواهد رسید. در حقیقت تزریق چربی با نانوفت محبوبیت بیشتری نسبت به تزریق ژل پیدا کرده است زیرا زیست پذیری آن با بدن صد درصد است و پس از تزریق چربی بیمار دچار هیچ گونه واکنش آلرژیک نخواهد شد. همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم این روش با ایجاد برش در سطح پوست همراه می‌باشند که بیمار باید از نکات توصیه شده توسط پزشک پیروی کند تا دچار عوارض جانبی و عفونت در ناحیه مورد نظر نشود.

۲. برای انجام این روش از چه نوع بی حسی استفاده می‌شود؟

پزشک با توجه به شرایط بیمار به منظور انجام تزریق چربی با نانوفت در بیمارستان از بی حسی موضعی یا عمومی استفاده می‌کند.

۳. در نحوۀ تزریق نانوفت از کدام قسمت بدن چربی برداشته می شود؟

معمولاً بستگی به نظر و پیشنهاد خود فرد دارد که برداشت چربی از کدام ناحیۀ بدن او انجام بشود، ولی معمولاً در تزریق چربی برای صورت، از مناطقی مثل عضله های ناحیۀ تحتانی شکم و یا باسن ها چربی استخراج خواهد شد.

۴. فیلر چربی چه تفاوتی با تزریق چربی با نانوفت دارد؟

تفاوت مهمی که بین فیلر چربی به کمک بافت چربی به دست آمده توسط لیپوساکشن و تزریق چربی به کمک نانوفت وجود دارد این است که چربی مورد استفاده در نانوفت ابتدا تحت شرایط خاص قرار می‌گیرد تا ناخالصی آن گرفته شود و برای تزریق آماده گردد. در این روش بافت چربی به دست آمده به درون سلول‌ ها تزریق می‌شود تا سلول‌ های چربی غنی از سلول‌ های بنیادین به جوانسازی پوست صورت بپردازند. تزریق چربی با نانوفت دارای خاصیت پرکنندگی صورت می‌باشد و در عوض باعث ترمیم و جوانسازی پوست می‌شود. طول عمر نتایج به دست آمده طولانی ‌تر است و ظاهر طبیعی تری ایجاد می‌گردد.

۵. تزریق چربی چقدر طول می کشد؟

عمل تزریق چربی بین ۱ تا ۳ ساعت ممکن است طولانی شود. این بستگی به محل و مقداری دارد که تزریق چربی انجام می شود. مثلا برای تزریق چربی به سینه یا باسن ممکن است حتی عمل تا ۴ ساعت هم طولانی شود. با این حال اگر تنها روش نانوفت برای تزریق مورد استفاده قرار گیرد، با توجه به آنکه بیشتر هدف جوان سازی است تا حجم دهی، در نتیجه احتمالا زمان عمل بسیار کوتاه تر خواهد شد.

۶. آیا پس از عمل، جای زخم یا اسکار قابل مشاهده خواهد بود؟

تزریق چربی باعث ایجاد زخم یا اسکار نمی شود؛ ولی در مرحله استخراج چربی، برش کوچکی برای انجام لیپوساکشن ایجاد می شود که ممکن است باعث اسکار شود.

۷. نانوفت چه تاثیراتی روی پوست دارد؟

استفاده از نانوفت تاثیرات حیرت انگیزی روی بدن دارد. از جمله تاثیرات این روش می ‌توان به جوان سازی پوست، رفع آسیب های پوستی، بهبود پوست سوخته، رفع کبودی، رفع چین و چروک پوست و از بین رفتن جای زخم اشاره کرد.

۸. برای چه نقاطی از بدن می توان از تزریق چربی نانوفت استفاده کرد؟

این عمل را می ‌توان روی بخش‌ های مختلف بدن انجام داد. بخش هایی از بدن که می توان تزریق چربی نانوفت را در آنها انجام داد شامل دست، تمام نقاط صورت، بازو، قسمت تیره زیر چشم، خط های کناره لب ناشی از خندیدن، شقیقه، پیشانی، لب و … می باشد. همچنین می ‌توان از این عمل برای ترمیم پوست های آفتاب سوخته، پر کردن و افزایش حجم گونه ها، ایجاد چال گونه، رفع جای زخم و اسکار و افزایش الاستیسیته پوست استفاده کرد.

۹. آیا نانوفت باعث حجم دهی می‌شود؟

به طورکلی نانوفت حجم دهی طبیعی را به ارمغان می‌آورد و بیشتر روی جوانسازی پوست کار می‌کند.

نتیجه گیری

نانوفت (Nanofat) یا نانوچربی، نوعی چربی فرآوری شده به حساب می آید که عمده حجم آن را سلول های بنیادی تشکیل داده است. اما سلول های بنیادی چه نوع سلول هایی هستند؟

آن دسته از سلول هایی که هنوز به شکل اختصاصی و تمایز یافته در بدن نقشی پیدا نکرده اند، سلول های بنیادی نامیده می شوند. این سلول ها می توانند از طریق تقسیم سلولی پیاپی، سلول های بنیادی بیشتری به وجود آورند. با توجه به اینکه این سلول ها به صورت تمایز نیافته هستند، می توان آن ها را تمایز داده و در قسمت های مختلف بدن به کار برد.

به همین دلیل، غلظت بالای سلول های بنیادی در مایع چربی، باعث می شود تا این سلول ها با تکثیر خود نقص های موجود را رفع نمایند. در حالت کلی، فاکتور های رشد در یک ناحیه آسیب دیده از بدن، با تحریک رشد سلولی به ترمیم این نواحی می پردازند. در مورد بافت های چربی که دچار آسیب شده و یا کاهش حجم پیدا کرده اند، سلول های بنیادی به همراه فاکتور های یاد شده می توانند در ترمیم آن ها نقش بسزایی را ایفا کنند.

عملکرد آن ها به گونه ای است که سلول های پوست را وادار می سازند تا با تولید کلاژن خاصیت کشسانی خود را افزایش دهد. شاید بهتر باشد بر این نکته تاکید کنیم که روش نانوفت را نمی توان یک روش اصلاح و افزایش حجم دانست.

عمده کاربرد این روش برای بهبود آسیب های وارد شده به بافت های چربی و رفع ضعف های پوستی و چهره است. تزریق چربی نانوفت عمدتا برای نواحی مانند دست ها، صورت و سینه مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط بهترین روش برای تزریق چربی را انتخاب کنید و از آن بهره مند شوید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات بهره مند شده و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید بدون آنکه عوارض جانبی برای شما به وجود آید و سلامتی شما به خطر بیفتد.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

08191011176

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir