تزریق فیلر گردن

تزریق فیلر گردن

تزریق فیلر گردن

تغییرات پوست گردن و ضعف عضلات آن منجر به تغییری عمده می‌شوند که موجب به وجود آمدن خطوط عمودی و خطوط افقی در گردن است. روش‌ های مختلفی برای درمان خطوط و چین و چروک‌ های گردن وجود دارد. کلینیک‌ های زیبایی مخصوصاً برای درمان خطوط افقی پوست، به دنبال روش‌ های کمتر تهاجمی هستند. مطالعات نشان داده‌اند که تزریق فیلر های اسید هیالورونیک برای درمان خطوط گردن مناسب هستند. هیالورونیک اسید یک مولکول قندی است که به‌ طور طبیعی در بافت پیوندی تولید می‌شود. در صورت، نقش این اسید، جذب و اتصال مولکول‌ های آب و ایجاد حجم است. فیلر ها از هیالورونیک اسید ساخته شده‌ اند تا جایگزین هیالورونیک اسید خودتان که در طول زمان، تجزیه شده است، شود و به جوا‌ن تر شدن صورت کمک کند.

این فیلر ها معمولاً برای درمان چین و چروک‌ ها استفاده می‌شوند و نحوه عملکرد آنها برای پر کردن شیار ها و خطوط گردن هم تقریباً یکسان است. فیلر ها یا پرکننده های پوستی دارای خواصی هستند که به پزشکان اجازه می‌دهند ویژگی‌ های طبیعی چهره شما را با افزایش حجم، کانتورینگ صورت یا پر کردن خطوط عمیق و چین و چروک صورت تقویت کنند تا ظاهری جوان تر و شاداب‌ تر داشته باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

تزریق فیلر چیست؟

به مرور زمان و با بالا رفتن سن، از میزان چربی های زیر پوست کاسته می شود. عضلات و ماهیچه های صورت به سطح پوست نزدیک تر می شوند و در نتیجه، چین و چروک و خطوط بر روی پوست ظاهر خواهند شد.

عواملی از قبیل تماس با نور خورشید، عوامل ژنتیکی و سبک زندگی، روند ظاهر شدن چین و چروک و خطوط را تسریع می بخشند.

فیلر ها، نوعی داروی زیبایی با کمترین میزان تهاجم هستند که به حجم دهی، تغییر فرم صورت و پر کردن چین و چروک و خطوط روی پوست کمک می کنند. صورت، گردن و دست ها از جمله نواحی هستند که تزریق فیلر در آنها انجام می شود.

ازجمله نتایج تزریق فیلر می توان به بهبود زیبایی ظاهری اشاره کرد. فیلر های پوستی، یکی از پرطرفدار ترین روش های زیبایی هستند که نتایج سریع، کمترین میزان عوارض و دوره نقاهت بسیار کوتاهی را به همراه دارند.

همچنین می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و اگر علاقه دارید فرم و شکل ظاهری لب های خود را تغییر دهید زیر نظر پزشک با تجربه و حرفه ای به انجام این روش بپردازید و از نتایج حاصله لذت ببرید.

مراحل تزریق فیلر گردن

کاهش چربی و کلاژن پوست با افزایش سن، منجر به شل‌ شدگی و افتادن پوست و ایجاد خطوط می‌شود. فیلر‌ ها موادی هستند که به بازگرداندن جوانی به پوست کمک می کنند. این مواد در قسمت‌ های مختلف پوست که نیاز به کشیده شدن و حجم‌دار شدن دارند، تزریق می‌شوند. مراحل این جراحی به صورت زیر است:

▪︎مرحله اول: بررسی کامل صورت

پزشک ابتدا به بررسی و ارزیابی کامل صورت و نواحی که به فیلر نیاز دارند، می پردازد. سپس نواحی مورد نظر علامت گذاری خواهند شد.

▪︎مرحله دوم: پاکسازی و بیهوشی

ناحیه مورد نظر با مواد آنتی باکتریال پاکسازی خواهد شد. جهت تسکین درد از ابزار های خنک کننده پوست و جهت بی حس شدن ناحیه تزریق از پماد های بی حس کننده استفاده می شود. میزان درد این تزریق در حدی است که برای بیمار قابل تحمل می باشد.

▪︎مرحله سوم: تزریق

تزریق در هر ناحیه در حدود چند ثانیه طول می کشد. تزریق، ماساژ ناحیه و ارزیابی نتایج انجام می شود تا در صورتی که نیاز به تزریق بیشتر باشد، فیلر بیشتری تزریق شود. بسته به تعداد ناحیه درمان، کل روند تزریق پانزده دقیقه و یا گاهی یک ساعت طول خواهد کشید.

▪︎مرحله چهارم: پاکسازی و بازیابی

بعد از پایان تزریق، علامت گذاری ها پاک می شوند. جهت کاهش تورم و تسکین درد، به بیمار کمپرس یخ داده می شود. ممکن است ناحیه تزریق تا چند روز سفت به نظر برسد و شدت درد نیز به حدی نیست که مصرف دارو در نظر گرفته شود.

مزایای تزریق فیلر چیست؟

خوشبختانه امروزه می توان با برگردانندن اسید هیالورونیک به پوست اثرات افزایش سن را در پوست کاهش داد. امروزه در ترکیب فیلر ها از این اسید استفاده می شود و موجب آب رسانی پوست شما می شود. هیالورونیک اسید در حفظ رطوبت، ترمیم بافت‌ ها و انعطاف پذیری پوست تاثیر گذار است و به رشد و ترمیم کلاژن و الاستین کمک می‌کند. این ماده جایگزین مناسبی برای کاهش حجم برخی از نواحی بدن است که دچار چین و چروک و فرو رفتگی شده‌اند.

به دلیل کاهش تولید کلاژن و الاستین پوست دچار خشکی، پیری، ایجاد چین و چروک و از دست دادن حالت کشسانی بافت خود می‌شود، همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی هم آسیب‌ هایی به پوست وارد می‌کند. ماده هیالورونیک اسید موثر در آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست است و در کاهش عمق چروک‌ ها ،جوانسازی ، استحکام و کشش پوست نقش اساسی دارد. از جمله مزایای فیلر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

▪︎نتیجه فوری و قابل مشاهده است.

▪︎دارای حداقل ریسک است.

▪︎نتایج طولانی مدت است.

▪︎افزایش اعتماد به نفس را به همراه دارد.

شما هم می توانید از مزایای بیشمار تزریق فیلر گردن در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

عوارض فیلر چیست؟

مانند هر روش پزشکی ، استفاده از مواد پرکننده پوستی نیز خطراتی را به همراه دارد. درک محدودیت ها و خطرات احتمالی آنها مهم است. هر ماده پرکننده پوستی می تواند باعث عوارض جانبی موقتی ، عوارض جانبی دائمی یا هر دو شود.

بیشتر عوارض جانبی مرتبط با پرکننده های پوستی اندکی پس از تزریق رخ می دهد و در عرض چند هفته برطرف می شوند. تورم و درد پس از درمان دست ممکن است یک ماه یا بیشتر طول بکشد. در بعضی موارد ، ممکن است عوارض جانبی ناشی از تزریق ماده پرکننده پوست هفته ها ، ماه ها یا سال ها بعد از تزریق ظاهر شود. به همین دلیل انتخاب پزشک متخصص و مراجعه به یک کلینیک زیبایی معتبر و دارای مجوز به شدت توصیه می شود.

تزریق فیلر اگر توسط متخصص انجام نشود می تواند منجر به مشکلاتی شود. برخی عوارض احتمالی نیز وجود دارد که در صورت تزریق موفق نیز ممکن است رخ بدهند که ماندگاری آنها ممولا بیشتر از دو روز نمی باشد. این عوارض احتمالی عبارتند از:

▪︎عفونت

اگر بعد از روز اول قرمزی ، تورم یا درد احساس کردید با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است فوراً به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید.

▪︎خونریزی یا کبودی در ناحیه گردن

قبل از تزریق فیلر، از مصرف الکل خودداری کنید و مصرف هر داروی رقیق کننده خون را متوقف کنید. این دارو ها شامل آسپیرین ، هر نوع داروی ضد التهاب غیراستروئیدی یا ویتامین E می باشد.

▪︎واکنش آلرژیک

مانند بثورات پوستی ، کهیر ، تورم یا علائم شبیه آنفولانزا.

▪︎سطح پوست برجسته بعد از درمان

مهمترین خطر مرتبط با استفاده از مواد پرکننده پوستی ، تزریق ناخواسته در رگ خونی است که منجر به انسداد رگ های خونی و خون رسانی ضعیف به بافت ها می شود. در حالی که احتمال این اتفاق کم است ، اما اگر این اتفاق بیفتد ، عوارض ناشی از آن می تواند جدی باشد و ممکن است دائمی باشد. عوارض جبران ناپذیر این اشتباه می تواند شامل نکروز (مرگ بافت) ، ناهنجاری های بینایی و سکته مغزی است. به همین دلیل بسیار و بسیار مهم است که تزریق فیلر را در یک کلینیک زیبایی معتبر و دارای مجوز انجام دهید.

همچنین بیماران باید قبل از تزریق فیلر های ساخته شده با مواد خاص ، به ویژه مواد مشتق شده از حیوانات (به عنوان مثال ، گاو یا شانه خروس) از نظر آلرژی آزمایش شوند.

چناچه در حال مصرف دارو های رقیق کننده خون مانند آسپرین یا هر نوع داروی دیگری و یا اگر در چند هفته گذشته روی صورت خود عمل دیگر زیبایی نظیر لیزر مو های زائد ، پاکسازی پوست و … را انجام داده اید حتما این موارد را به پزشک خود اطلاع دهید.

شما می توانید تزریق فیلر گردن را با خیالی آسوده زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی در امان باشید و بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

اقدامات قبل از تزریق فیلر گردن

قبل از اقدام به تزریق فیلر لازم است برای کاهش کبودی های احتمالی، از یک هفته قبل از هیچ نوع آسپیرین، ایپوبروفن و دارو های مشابه استفاده نکنید و از مصرف روغن ماهی و ویتامین E بپرهیزید.

▪︎همچنین قبل از تزریق ژل یا تزریق فیلر، اگر سابقه بیماری خاصی مثل فشار خون و بیماری‌ های قلبی و عروقی دارید و یا اگر در گذشته تزریق ژل یا تزریق فیلر داشته‌ اید، حتما به متخصص اطلاع دهید.

▪︎اگر مستعد تبخال هستید، قبل از تزریق ژل یا تزریق فیلر حتما به پزشک اطلاع دهید تا داروی پیشگیری از تبخال را برای شما تجویز کند.

▪︎یک هفته قبل از تزریق ژل یا تزریق فیلر، از مصرف دارو هایی مثل آسپرین، ژلوفن و غیره خودداری کنید، زیرا احتمال خونریزی و کبودی را افزایش می‌دهند.

▪︎یک هفته قبل از تزریق ژل یا تزریق فیلر، از مصرف مواد غذایی مثل روغن ماهی، سیر، زنجبیل و دمنوش‌ های گیاهی خودداری کنید.

▪︎یک هفته قبل از تزریق ژل یا تزریق فیلر، از کشیدن سیگار و قلیان خودداری کنید و از مصرف نوشیدنی ‎های الکلی ممانعت فرمایید.

▪︎یک هفته قبل از تزریق ژل یا تزریق فیلر، از اپیلاسیون و پاک‌سازی مو های صورت خود خودداری کنید.

▪︎قبل از تزریق ژل یا تزریق فیلر، از کرم‌ های موضعی مثل رتینول، اسید گلیکولیک و غیره استفاده نکنید.

▪︎قبل از تزریق ژل یا تزریق فیلر، آرایش نکنید و محل تحت تزریق را با آب و صابون بشویید و از هرگونه آلودگی پاک کنید.

مراقبت های پس از تزریق فیلر

دوری از مکان های گرم برای مدت زمان مشخص شده بعد از تزریق فیلر گردن: طبق زمانی که پزشک متخصص تعیین می کند بیمار باید از قرار گیری در مکان هایی که بیش از حد نرمال دمایشان بالا است خودداری کنند. مکان هایی همچون استخر، حمام بخار و جکوزی.

اجتناب از قرارگیری در معرض آفتاب: بیمار موظف خواهد بود تا برای مدت زمان مشخص شده توسط پزشک متخصص از قرار گرفتن زیر نور شدید آفتاب پرهیز کند؛ چراکه این کار موجب تحریک فیلر گردن خواهد شد و به دنبال آن عوارض جانبی بروز خواهد داد.

عدم داشتن فعالیت های ورزشی سنگین برای مدت زمان حداقل 24 ساعت: برای اینکه فیلر تزریق شده از مکان خود خارج نشده و به نواحی دیگر بدن جا به جا نشود توصیه اکید می شود که بیمار ظرف مدت 24 ساعت پس از تزریق فیلر به گردن به فعالیت های ورزشی سنگین نپردازد.

عدم استفاده از لوازم آرایشی: بیمار نباید برای مدت زمان حداقل 4 ساعت پس از تزریق فیلر، ناحیه تحت تزریق را آرایش کند.

کاندید مناسب تزریق فیلر گردن

▪︎افرادی که در اثر کهولت سن دیگر خطوط افقی و عمودی بر روی گردن هستند.

▪︎کسانی که بر اثر کار زیاد با خطوط عمیق روی گردن رو به رو شده اند که ناشی از فشار زیاد یا بار سنگین است.

▪︎کسانی که به صورت ارثی از شلی پوست رنج می برند.

▪︎کسانی که با پیری زودرس دست و پنجه نرم می کنند.

▪︎افرادی که در اثر استفاده از مواد بهداشتی اشتباهی درگیر خطوط چروک بر روی گردن هستند.

▪︎افرادی که مدل زمان طولانی در معرض نور خورشید قرار گرفته اند.

▪︎افراد بالای 30 سال با شلی پوست متوسط

▪︎چروک های گردن ناشی از استرس

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب تزریق فیلر گردن به شمار می روید و علاقه دارید از این روش درمانی و زیبایی بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بی شمار این روش درمانی بهره مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

افراد منع از تزریق فیلر

▪︎کسانی که انواع بیماری های پوستی دارند.

▪︎کسانی که بدنشان نسبت به انواع ترکیبات واکنش های آلرژیک نشان میدهد.

▪︎افراد دارای بیماری‌ های خود ایمنی شدید مانند لوپوس و روماتیسم و سندرم نفروتیک

▪︎افرادی که سابقه بیماری‌ های خود ایمنی همچون آسم و آلرژی دارند.

▪︎افرادی که از داروی آسپیرین یا وارفارین استفاده می‌کنند.

▪︎افرادی که به خاطر بیماری قلبی از دارو‌ های مختلف استفاده می‌کنند.

▪︎افراد مبتلا به عفونت‌ های باکتریایی پوستی و تبخالدر محل تزریق نباید این روش درمانی را برای رفع چروک‌ های پوستی خود انتخاب کنند.

▪︎نوجوانان زیر 18 سال از این روش درمانی استفاده نکنند و اجازه دهند تا کمی از سن رشد آن ها بگذرد.

تاثیر تزریق فیلر و ژل در گردن

تزریق ژل در گردن باعث پر شدن نقاط خالی در گردن می شود؛ در واقع این نقاط خالی بخاطر عدم تولید کلاژن و الاستین بوجود می آیند. آبی که در ژل وجود دارد، به پوست فشار وارد می کند و در نتیجه چین و چروک های پوست صاف می شوند.

البته ژل ها انواع مختلفی دارند مثل هیالورونیک، سینتتیک یا مواد مصنوعی، کلاژن و سایر ترکیبات. هر کدام از این ژل ها، فواید و معایب خاص خودشان را دارند. در کل، ژل ها می توانند 4 الی 12 ماه ماندگاری داشته باشند ولی هر چیزی که برای بدن خارجی و بیگانه باشد، اثرات جانبی مخصوص به خودش را دارد.

نتایج حاصل از تزریق ژل بلافاصله بعد از انجام تزریق قابل مشاهده است و پس از درمان شما تفاوت بسیاری را در سطح پوست خود مشاهده می کنید زیرا با انجام تزریق و حجم دادن به قسمت های چروکیده ی پوست چربی های از دست رفته ی آن را جبران کرده و پوستی شاداب و جوان خواهید داشت.

میزان ماندگاری تزریق فیلر

سن به تنهایی باعث از دست دادن حجم صورت نمی شود. عوامل مختلفی در این زمینه دخیل هستند که از آن جمله می توان به عوامل ژنتیکی، تروما، سوختگی و… اشاره کرد. برای ترمیم و بهبود حجم از دست رفته در همه این موارد تزریق فیلر یک گزینه خوب و عالی محسوب می شود، اما سوالی که در این زمینه مطرح شود این است که میزان ماندگاری و تاثیر فیلر چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که اشاره شد فیلر های مختلف اثر و ماندگاری های متفاوتی دارند. بسته به ناحیه تحت درمان و واکنش بدن نسبت به پرکننده، ممکن است یک یا چند تزریق تکرار شود. پرکننده های مختلف مدت زمان متفاوتی دوام می آورند. بدن شما به آرامی فیلر را جذب می کند. این باعث می شود پوست به حالت عادی خود بازگردد. به عنوان مثال:

  • اسید هیالورونیک حدود ۶ تا ۱۲ ماه باقی می ماند.
  • تزریق چربی اتولوگ ماه ها و سال ها ماندگاری دارد.
  • کلسیم هیدروکسیل آپاتیت حدود ۱۲ ماه در زیر پوست باقی می ماند
  • پلی متیل متاکریلات حداقل تا ۵ سال باقی می ماند.

ماندگاری تزریق فیلر به چه عواملی بستگی دارد؟

جدا از هدف زیبایی و پرکننده ای که انتخاب می کنید، باید بدانید در ماندگاری و اثربخشی تزریق فیلر عوامل مختلفی دخیل هستند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

▪︎نوع فیلری که انتخاب می کنید: بی شک برای داشتن نتایج عالی باید به کیفیت و نوع ژل یا فیلر انتخابی توجه نمود. یک فیلر خوب باید استاندارد و تأییدیه لازم از وزارت بهداشت را دریافت نموده باشد.

▪︎چگونگی تزریق ژل به زیر پوست: یکی دیگر از عواملی که میزان ماندگاری ژل را افزایش می دهد، تشخیص صحیح سطح و عمقی است که باید تزریق در آن انجام شود. برخی از پرکننده ها باید به گونه‌ ای تزریق شوند که به عمق پوست نفوذ کنند و برخی دیگر فقط کافی است که در سطح پوست تزریق شوند.

▪︎مراقبت درست بعد از تزریق فیلر: رعایت مراقبت اصولی مانند استفاده از ضد آفتاب و اجتناب از قرار گرفتن در محیط های گرم و مرطوب پس از تزریق باعث می‌ شوند تا تأثیر و ماندگاری پرکننده ها بیشتر شود.

تزریق فیلر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – تزریق فیلر

دوز مناسب برای تزریق فیلر

دوز مناسب برای تزریق فیلر در گردن بسیار متغیر است. در اکثر بیماران، ژل در 3 جلسه مجزا در ظرف یک ماه تزریق می شود و در هر جلسه از آن، 1 میلی لیتر ژل تزریق می شود.

حتی ممکن است بیمار بخواهد همزمان با تزریق فیلر، از سایر تقویت کننده های پوست یا تزریق PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) هم استفاده کند که در این صورت دوز ژل تغییر می کند.

تزریق ژل یک روش حساس است که باید توسط یک پزشک متخصص که با ساختار بدن آشنا بوده و از تجهیزات و تکنیک استاندارد استفاده می کند انجام شود. انجام اشتباه و یا رعایت نکردن استاندارد ها می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

یکی از این استاندارد ها دوز مناسب برای تزریق است که در صورت مجرب و کار بلد بودن پزشکی که به آن مراجعه می کنید رعایت می شود.

کاربرد تزریق فیلر گردن

برای تزریق فیلر جهت جوانسازی و رفع چروک گردن، فیلر هیالورونیک اسید کاربرد فراوانی دارد. هیالورونیک اسید ماده ای است که به صورت طبیعی در پوست ما وجود دارد و در حالت طبیعی توسط فیبروبلاست ها تولید می شود. این ماده نواحی بین سلولی را پر نموده و محیطی مناسب برای سلول های پوستی فراهم می کند و بسیاری فواید دیگر نیز برای پوست دارد. برای متوقف کردن پروسه ی چروک شدن پوست گردن می توان تزریق مقادیر جزئی از این ماده را در نواحی مورد نظر انجام داد و به پوست گردن ظاهری جوان تر بخشید. فیلر، فضای خالی را که بعد از تحلیل رفتن کلاژن و الاستین باقی مانده است، پر میکند.

چگونه میزان درد در حین تزریق فیلر در گردن کاهش می یابد؟

حدودا 45 دقیقه قبل از تزریق فیلر، از یک کرم بی حس کننده در گردن استفاده می شود. از یخ هم همیشه برای کاهش درد و کبودی در گردن استفاده می شود.

موارد تزریق ژل یا فیلر

فیلر های پوستی می توانند نواقص موجود در صورت را اصلاح کنند و روند پیری پوست را هم به تأخیر بیندازند. برای موارد زیر می توان ژل یا فیلر را تزریق کرد:

▪︎افزایش حجم و پر شدن لب های نازک

▪︎پر کردن قسمت هایی از صورت که دچار چین و چروک شده اند.

▪︎زاویه سازی و مدلینگ صورت و فک

▪︎تقویت و پر شدن نواحی کم عمق روی صورت

▪︎از بین بردن چین و چروک، گودی و سیاهی زیر چشم

▪︎پر کردن فرورفتگی های سطح پوست مانند جای زخم، جای جوش و جای آکنه

▪︎پر کردن چروک های اطراف دهان و روی گونه

▪︎رفع عیوب بینی

▪︎حجم دهی سینه و باسن

▪︎جوانسازی و رفع خطوط گردن

▪︎جوانسازی و پرکردن حجم ازدست رفته دست ها

▪︎جوانسازی و رفع علائم پیری دکلته

تزریق ژل برای برگرداندن خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست بسیار عالی است و با تحریک کلاژن های پوست، چین و چروک ها را از بین می برد.

تا چه مدت چین و چروک های گردن برطرف می شوند؟

جواب به این سوال به میزان سوخت و ساز، دوز تزریقی، بدن بیمار و نوع ژل بستگی دارد. اگر بیمار از اولین جلسه تزریق ژل رضایت داشته باشد، می تواند 6 ماه بعد دوباره اقدام به تزریق ژل کند و از آن به بعد سالی 1 بار برای تزریق ژل به کلینیک مراجعه کند.

پرکننده ها را به سه نوع دائم، نیمه دائم و موقت تقسیم می کنند. پرکننده های دائم و پرکننده های دارای اثرات طولانی مدت ماندگاری بالایی دارند اما با توجه به عوارض آن ها که به مراتب بیشتر از پرکننده های موقت است دارای طرفداران کمتری هستند.

درست است که پرکننده های موقت ماندگاری بالایی ندارند و اثرات آن ها بعد از مدتی از بین می روند اما تزریق ژل موقت روشی کارآمد و ایمن با مزیت های فراوان و عوارض بسیار کم است و همچنین دوره ی نقاهت کوتاهی دارد همه ی این ویژگی ها درکنار هم باعث شده تا پزشکان این پرکننده ها را کارآمد و مناسب بدانند.

انواع مواد فیلر چیست؟

مدت زمان ماندگاری نتایج تزریق فیلر به عواملی مانند نوع چین و چروک و نوع ماده پرکننده مورد استفاده بستگی دارد. متداول ترین مواد پرکننده صورت و ماندگاری آنها عبارت اند از:

▪︎اسید هیالورونیک

این ماده که بصورت طبیعی در بدن انسان وجود دارد متداول ترین ماده پر کننده برای از بین بردن چین و چروک ها است. اسید هیالورونیک آب را به ناحیه تحت درمان می کشاند. نتایج این مواد به طور معمول حدود شش ماه تا یک سال ماندگاری دارد

▪︎هیدروکسیلاپاتیت کلسیم

از این ماده پرکننده برای زاویه سازی فک ، بازگرداندن حجم گونه ها و درمان چین و چروک های عمیق پوستی استفاده می شود. هیدروکسیلاپاتیت کلسیم یک ماده معدنی و یک جز اصلی استخوان است و نتایج این مواد در صورت استفاده برای کانتورینگ حداکثر تا یک سال و برای پر کردن چین و چروک ها سه سال به طول می انجامد.

▪︎تزریق چربی

از طریق لیپوساکشن ، سلول های چربی از قسمت زیرین شکم یا سایر نواحی بدن برداشته می شود و سپس از طریق برش های کوچک به گونه ، شقیقه ، لب ها یا پیشانی شما تزریق می شود. ممکن است اثرات آن دائمی باشد. اما دستیابی به نتایج مطلوب معمولاً به بیش از یک جلسه تزریق نیاز داشته باشد.

▪︎اسید پلی-ال- لاکتیک

یک ماده مصنوعی قابل تجزیه و سازگار با زیست بدن انسان است. این محصول برای بازگرداندن حجم صورت از دست رفته به دلیل افزایش سن یا بیماری استفاده می شود. معمولاً دو یا سه جلسه تزریق لازم است. اثرات تزریق این مواد تا دوسال می تواند دوام داشته باشد.

FDA فقط یک پرکننده چین و چروک دائمی را تأیید کرده است که حاوی مهره های “پلی متیل متاکریلات” است. این ذرات ریز ، توسط بدن جذب نمی شوند و  فقط برای اصلاح بافت صورت در اطراف دهان مورد تأیید است.

اکثر فیلر های مورد تأیید FDA موقتی هستند و بدن در نهایت آن ها را جذب می کند و نتایج آن در اکثر افراد حدود شش ماه یا بیشتر ماندگاری دارد.

در چه مواردی تزریق ژل در گردن انجام می شود؟

روند زیبایی Filler injection در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که گردن یک بیمار ظاهر ایده آل قبلی خود را از دست داده و بیمار می خواهد تا ظاهر مناسب را با استفاده از روند زیبا سازی تزریق ژل به گردن خود باز گرداند. از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Filler injection برای کسانی که در گردن خود نشانه های پیری را مشاهده می کنند: با گذشت سن طبیعی است که چین و چروک هایی در نواحی مختلف بدن نمایان شوند. گردن هم یکی از این نواحی به شمار می رود؛ بنابراین روند زیبایی تزریق ژل گردن می تواند یکی از مناسب ترین راهکار ها برای رفع چین و چروک های موجود روی گردن باشد. ژل برای خطوط گردن

تزریق ژل گردن برای گردن های لاغر: افرادی وجود دارند که به دلایل مختلفی همچون استخوان بندی بدنشان، گردنشان نسبت به سرشان کوچک و یا سرشان نسبت به گردنشان بزرگ تر دیده می شود. روند زیبا سازی Filler injection با حجم بخشیدن به گردن می تواند بین سر و گردن به خوبی تناسب ایجاد کند.

افرادی که می خواهند از بروز چین و چروک های ناشی از کهولت سن پیشگیری کنند: تزریق ژل گردن علاوه بر این که چین و چروک های موجود روی گردن را رفع می کند از ایجاد چین و چروک بر نواحی تحت تزریق جلوگیری به عمل خواهد آورد.

تزریق ژل گردن برای کسانی که دچار خشکی پوست به خصوص در نواحی گردن شده اند: خشکی پوست نیز یکی از معضلات زیبایی پوست به شمار می رود.

بنابراین روند زیبا سازی تزریق ژل به گردن می تواند گزینه مناسبی برای آن دسته از افرادی باشد که از خشکی پوست در ناحیه گردن رنج می برند؛ زیرا ماده ای که در تزریق ژل گردن استفاده می شود با جذب آب مورد نیاز پوست را مرطوب نگه خواهد داشت و به سبب آن خشکی پوست گردن رفع خواهد شد.

توصیه های مهم برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در گردن

▪︎استفاده از یک رطوبت رسان روزانه می تواند به پوست شما آب رسانی لازم را بکند و با تولید کلاژن و الاستین در پوست، از ایجاد چین و چروک در گردن شما جلوگیری می کند. بهتر است از یک رطوبت رسان فاقد روغن استفاده کنید.

▪︎از سرم ضد پیری برای گردنتان استفاده کنید. اکثر سرم های ضد پیری دارای رتینوئید های ضد چروک برای گردن و صورت هستند و می توانند حتی میزان چروک های گردن را هم کاهش بدهند و در عین حال هم می توانند از شکل گیری چروک های جدید گردن به خوبی جلوگیری کنند.

▪︎رژیم غذایی خودتان را تنظیم کنید. مصرف انواع مختلفی از ویتامین ها و مواد معدنی برای پوست شما بسیار مفید است. درست است که می توانید از کرم ها و سرم های حاوی مواد مغذی برای پوستتان استفاده کنید ولی باید به مواد غذایی که مصرف می کنید هم به قدر کافی توجه کنید. جلوگیری از ایجاد چروک در گردن با مصرف ویتامین های C، E وA  آغاز می شود. میوه ها و سبزیجات هم منابع خوبی از این ویتامین ها هستند. مصرف مولتی ویتامین بصورت روزانه هم می تواند خیلی برای شما مفید باشد.

▪︎آب بنوشید. مصرف آب به طور روزانه از ایجاد چین و چروک در گردن جلوگیری می کند. وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، می توانید 2 لیوان آب بنوشید و در طول بعداظهر تا شب هم 4 الی 6 لیوان آب بنوشید.

▪︎ضد آفتاب بزنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب، یکی از دلایل ایجاد چروک در گردن است. از ضد آفتابی با اس پی اف 30 برای گردنتان استفاده کنید تا بتوانید از ایجاد چروک گردن در آینده جلوگیری کنید. هر 2 ساعت از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر هم ضد آفتاب ندارید، از روسری استفاده کنید تا گردن شما در معرض نور خورشید قرار نگیرد.

▪︎سرتان را زیاد پایین نگه ندارید، از تلفن همراه زیاد استفاده نکنید و سعی کنید در اکثر اوقات، گردنتان را صاف نگه دارید.

با توجه به فواید استفاده از این روش درمانی طبیعی است که افراد زیادی برای زیباسازی اندام خود راغب به استفاده از این روش شوند اما دقت داشته باشید که به هیچ وجه از این روش یه طور خودسرانه و در خانه و یا توسط افرادی که تخصص ندارند، استفاده نکنید زیرا رعایت نکردن اصول و نکات ایمنی می تواند مشکلات و عوارض شدیدی را به همراه داشته و پیامد هایی جبران نشدنی به دنبال داشته باشد.

اثرات و نتایج تزریق فیلر گردن

لیفت گردن بدون جراحی نتایج کوتاه و بلند مدت خواهد داشت. به دلیل تولید کلاژن احتمالاً تا 6 ماه پس از درمان نیز شاهد بهبود ظاهر خود خواهید بود. با مراقبت صحیح از پوست ازجمله محافظت در برابر اشعه‌ی UV و ایجاد عادات سالم می‌توانید ماندگاری درمان را افزایش دهید. می‌توانید انتظار نتایج زیر را از درمان خود داشته باشید:

▪︎سفت شدن پوست غبغب

▪︎از بین رفتن غبغب

▪︎برجسته شدن خط فک

▪︎شل شدن عضلات عمودی گردن

▪︎از بین رفتن چین های گردن

شما می توانید از اثرات و نتایج تزریق فیلر گردن را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از اثرات و نتایج این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را برای خود به دنبال داشته باشید.

دوره نقاهت تزریق فیلر گردن

دوره‌ی نقاهت پس از لیفت گردن بدون جراحی کوتاه و در حد سه روز خواهد بود. به مدت یک تا دو روز پس از تزریق فیلر باید از فعالیت فیزیکی شدید خودداری کنید تا فیلر در محل خود تثبیت شود. لیزر و رادیوفرکانس نیازی به استراحت پس از درمان ندارند. طول دوره‌ی نقاهت به روش درمانی انجام شده بستگی خواهد داشت.

آیا فیلر برای سلامتی و پوست ضرر دارد؟

تصمیم گیری برای جوانسازی صورت با استفاده از تزریق فیلر کاملاً شخصی است. اما قبل از آن باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بدانید آیا مزایا و معایب آن می تواند شما را به اهداف زیباییتان برساند یا خیر؟ در جلسات مشاوره جراح تمام مزایا و خطرات احتمالی را با جزئیات برای شما شرح می دهد. استفاده از مواد نامرغوب و عدم مهارت پزشک ممکن است، باعث بروز خطرات و عوارضی برای سلامتی و پوست شما شوند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

▪︎آسیب های پوستی مانند آکنه و لکه

▪︎ایجاد کبودی و ورم و خونریزی از محل تحت درمان

▪︎عدم قرینگی بین اجزای صورت

▪︎بروز عفونت

▪︎برآمدگی قابل لمس در زیر پوست

▪︎قرمزی، سوزش و خارش پوست

▪︎از دست دادن بینایی

▪︎نکروز پوستی

▪︎ایجاد آسیب در عروق خونی

▪︎ايجاد انسداد در بافت ها

در موارد بسیار نادر، ممکن است تزریق فیلر به اشتباه در رگ ها انجام شود. این می تواند عروق خونی را مسدود کرده و آسیب‌ های جبران ناپذیری مانند از دست دادن بینایی و آسیب های شدیدی پوستی به همراه داشته باشد.

هزینه تزریق فیلر گردن چقدر است؟

هزینه جراحی همیشه در روش انتخابی درمان مورد توجه است. هزینه تزریق پر کننده های پوستی بر اساس تخصص، تجربه جراح، نوع فیلر تزریقی و موقعیت جغرافیایی متفاوت است. هنگام انتخاب یک جراح پلاستیک به یاد داشته باشید که تجربه جراح و راحتی شما با او به اندازه هزینه نهایی این روش مهم است.

بیمه درمانی شامل پرکننده های پوستی نمی شود، اما بسیاری از جراحان پلاستیک برنامه های تامین مالی بیماران را ارائه می دهند. معمولا قبل از جراحی در جلسه مشاوره، پزشک با معاینه پوست شما هزینه را تعیین می کند.

جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه‌ های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه با مشاوران و کارشناسان حرفه ای این کلینیک تماس بگیرید ، با آنها گفت‌وگو داشته باشید ، از هزینه انجام درمان و هر سوال دیگری که در خصوص این روش درمانی دارید اطلاعات کامل به دست آورید ، مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می باشد همچنین میتوانید با اطلاع پیدا کردن از تخفیفات ویژه این کلینیک از آنها نیز بهره‌مند شوید.

تزریق فیلر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – تزریق فیلر

سوالات متداول شما

۱. اگر پس از تزریق فیلر گردن پشیمان شویم چکار باید کرد؟

نکته اول اینکه تزریق ژل یا تزریق فیلر اثر دائمی ندارد و معمولا بین ۶ ماه تا ۱ سال بعد محل تزریق به حالت اولیه خود باز می‌گردد. نکته دوم اینکه اگر ژل تزریق شده، هیالورونیک اسید باشد (که معمولا همین طور است) با تزریق آمپول هیالورونیداز در محل از بین می‌رود. این ماده، آنزیمی است که اسید هیالورونیک را از بین می‌برد.

۲. مقداری از ژل خریداری شده من باقی مانده است. آیا می‌توانم آن را برای مصارف بعدی تزریق ژل خط اخم نگهداری کنم؟

توصیه می‌شود این کار را نکنید. چراکه احتمال ایجاد آلودگی باکتریایی و افزایش خطر عفونت وجود دارد.

۳. چگونه برای انجام تزریق ژل گردن تصمیم‌گیری کنم؟

بهتر است این تصمیم‌گیری را بر عهده پزشک و متخصص باتجربه خود بگذارید. در واقع روال درست این است که شما مشکل خود را (به عنوان مثال چروک صورت، یا کم حجم بودن لب و…) با پزشک مطرح کنید و از اون بخواهید بهترین روش‌ ها را به شما پیشنهاد کند.

۴. چه کسی باید تزریق فیلر گردن را برای من انجام دهد؟

دقت کنید که اگر چه فرایند تزریق ژل آسان به نظر می‌رسد؛ اما انجام آن به طور مناسب نیازمند مهارت بسیار زیاد و دانش عمیق در ارتباط با آناتومی صورت است. برای انجام این درمان تنها و تنها به دنبال پزشک متخصص پوست و مو یا جراح زیبایی مجرب و باتجربه باشید.

۵. آیا تزریق ژل گردن با درد همراه است؟

معمولا بیمار ناراحتی خفیفی را تجربه می‌کند. سوزن مورد استفاده برای تزریق ژل بسیار ریز و نازک است و در نتیجه میزان درد تجربه شده توسط بیمار بسیار کم بوده و نیازی به بی‌هوشی ندارد. همچنین جالب است بدانید که بسیاری از محصولات ژل که امروزه در دسترس است، حاوی لیدوکائین (ماده بی‌حسی موضعی) برای به حداقل رساندن درد و ناراحتی است. همچنین پزشکان معمولا کرم بی‌حس کننده موضعی را برای به حداقل رساندن درد و ناراحتی در هنگام تزریق به مناطق حساس استفاده می‌کنند.

۶. آیا روش‌ های لیفت گردن بدون جراحی دردناک هستند؟

تکنیک‌ های مورد استفاده برای جوانسازی گردن معمولاً به راحتی قابل تحمل بوده و ناراحتی کمی ایجاد می‌کنند. برای تکنیک‌ های تهاجمی‌ تر از بی حسی موضعی استفاده خواهد شد.

۷. لیفت گردن با جراحی بهتر است یا بدون جراحی؟

تکنیک‌ های بدون جراحی مزایای مختلفی نسبت به عمل جراحی خواهند داشت.

این روش‌ها هزینه‌ی بسیار کمتری دارند چراکه ساده‌تر بوده و نیازی به بستری در بیمارستان نخواهند داشت. همچنین هزینه‌ی بیهوشی، تیم جراحی و پرستاری پس از عمل وجود نخواهد داشت. این روش‌ ها ایمنی بسیار بالا تری نیز دارند. عمل جراحی روشی پیچیده بوده که خطر عوارض و عفونت پس از آن بالاست.

۸. فرق ژل و فیلر چیست؟

برای زیباسازی و حجم‌دهی به صورت از ژل یا فیلر استفاده می‌کنند. فیلر یک ماده طبیعی یا مصنوعی است که با تزریق به بافت صورت، چین و چروک‌ ها را از بین برده و حجم صورت را افزایش می‌دهد. ژل‌ ها خود نوعی فیلر هستند که تنها برای حجیم کردن ناحیه‌ های خاصی از صورت استفاده می‌شوند. تزریق ژل لب، تزریق ژل چانه، ژل گونه و … بسیار رایج است.

۹. تفاوت فیلر یا ژل با بوتاکس چیست؟

تزریق فیلر یا ژل علاوه بر از بین بردن چین و چروک های پوستی، باعث پر شدن و حجم گرفتن نواحی از پوست نیز می شود و یکی از تفاوت فیلر با بوتاکس، این خاصیت پرکنندگی و حجم دهندگی است.

در نتیجه از تزریق فیلر برای زاویه سازی فک، حجم دهی به لب و گونه، درمان چین و چروک و خطوط ریز صورت استفاده می شود البته از ژل برای حجم دهی اندام هایی مانند سینه و باسن استفاده نمی‌شود. هم چنین کاربرد های زیر را فیلر دارد:

▪︎افزایش دهنده ، لب ،گونه ها ، چانه و پشت دست

▪︎برطرف کردن چین و چروک های پوستی

▪︎درمان کننده گودی و تیرگی زیر چشم

▪︎اصلاح فرم بینی با فیلر بینی

▪︎ترمیم نشانه های از دست دادن چربی صورت در افرادی که به ویروس اچ آی وی مبتلا هستند.

از آن جا که بوتاکس‌ ها کار خود را با فلج کردن عضله‌ی محل تزریق آغاز می‌کنند، برای درمان چروک‌ های ناشی از حرکت ماهیچه‌ ها، مناسب است. یعنی با بوتاکس قادر به درمان موقتی چین و چروک، لیفت ابرو، رفع خطوط اطراف چشم و خطوط خنده هستیم. برای کاربرد های دیگر بوتاکس می توانیم به موارد زیر هم اشاره کنیم:

▪︎درمان و جلوگیری از پیشرفت چین و چروک های پوستی

▪︎بوتاکس ابرو برای از بین بردن خط اخم

▪︎بوتاکس پیشانی برای از بین بردن چین چروک در ناحیه پیشانی

▪︎برطرف کننده چین و چروک های گردن، چانه و دور لب ها

▪︎بوتاکس دور چشم برای رفع چین و چروک های اطراف چشم و رفع خطوط پنجه کلاغی

▪︎بهبود حالت چهره و ابرو

▪︎بالا بردن نوک بینی

علاوه بر موارد زیبایی، تزریق بوتاکس برای موارد درمانی زیادی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به درمان تعریق زیاد، درمان کمردرد، درمان اسپاسم های گردن، بوتاکس میگرن برای درمان سردرد های شدید و سردرد های خوشه ای، درمان شقاق مقعد و… اشاره کرد.

در نتیجه می توان گفت تزریق بوتاکس تاثیر مؤثری بر روی خطوط عمیق ناشی از کاهش حجم عضله ندارد و بهتر است از فیلر یا ترکیبی از فیلر و بوتاکس برای درمان این خطوط استفاده کنید.

به طور کلی از تزریق فیلر برای پر کردن چین و چروک های متوسط و یا کم استفاده می شود، اما بوتاکس می تواند چروک های عمیق تر را نیز از بین ببرد.

بنابراین تفاوت بوتاکس و فیلر (ژل) در حدی است که شما باید وضعیت چین و چروک های پوستی تان را نیز در نظر بگیرید.

۱۰. تزریق بوتاکس و فیلر به طور همزمان ممکن است؟

در صورتی که پزشک متخصص شما تشخیص بدهد که برای جوانسازی و زیباسازی چهره تان، تزریق همزمان بوتاکس و فیلر لازم است، مشکلی به وجود نمی آید و این موضوع کاملا ممکن است. البته به خاطر داشته باشید همه چیز به شرایط جسمی شما و همچنین تشخیص پزشک بستگی دارد.

در کل بوتاکس و ژل می توانند در کنار هم به عنوان یک مکمل برای زیبایی به شمار بکار بروند و هر کدام از این روش ها، تکمیل کننده روش دیگر می باشد.

نتیجه گیری

ژل (فیلر ها)،مواد تولید شده به صورت مصنوعی هستند که برای اضافه کردن حجم، تغییر در حاشیه های صورت و پر کردن چین و چروک ها استفاده می شوند.

نواحی معمول که در آنها از تزریق فیلر و ژل استفاده می شود شامل گردن، صورت و دست ها هستند که باعث ایجاد ظاهر پرتر، صاف تر و جوان تر در فرد می شوند.

هر چند همه فیلر ها به فرم ژل تولید نمی شوند ولی بدلیل اینکه اکثر مردم استفاده از این دسته مواد را بعنوان تزریق ژل می شناسند، در اینجا از این عنوان استفاده می شود.

فیلر ها در دسته پرطرفدار ترین اعمال زیبایی هستند چرا که نتایج استفاده از آنها فوری مشخص می شود، خطرات کمی دارد و روند تقاهت و بهبودی بدنبال تزریق آنها بسیار سریع است

روند زیبایی تزریق ژل و فیلر یکی از بهترین روش های حال حاضر برای رفع چین و چروک و حجیم تر کردن نواحی مختلف بدن به شمار می رود که بدون هیچگونه درد و خونریزی انجام می پذیرد. روند زیبا سازی تزریق ژل و فیلر به دلیل طبیعی بودن آن و داشتن حداقل عوارض جانبی احتمالی، در بین مردم محبوبیت زیادی کسب کرده است. به نحوی که آمار ها نشان می دهد در سراسر جهان مردم به انجام Filler injection روی می آورند. برای تزریق ژل و فیلر به گردن هم متقاضیان زیادی وجود دارد.

می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرارگیرید و اگر کاندیدای مناسب تزریق فیلر به شمار می روید به انجام این روش بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

08191011176

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir