درمان موهای زائد تخمدان پلی کیستیک

درمان موهای زائد تخمدان پلی کیستیک

درمان موهای زائد تخمدان پلی کیستیک

موثرترین درمان برای حذف موهای زائد ناشی از تخمدان پلی کیستیک لیزر موهای زائد است، لیزر فولیکول های مو را تخریب خواهد کرد و بدین ترتیب به حذف موهای زائد می‌پردازد اگر که دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک هستید و از تلاش برای از بین بردن موهای زائد خود خسته شده اید لیزر به شما کمک می کند تا برای همیشه بتوانید که از شر موهای زائد خود خلاص شوید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

سندروم تخمدان پلی کیستیک و لیزر موهای زائد

متاسفانه درمان قطعی برای سندروم تخمدان پلیستیک وجود ندارد بنابراین فقط اقدامی که می‌توانید برای از بین بردن موهای زائد ناشی از این بیماری انجام دهید استفاده کردن از لیزر است. لیزر موهای زائد یکی از مناسب‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید موهای زائد ناشی از بیماری تخمدان پلی کیستیک را از بین ببرید این روش درمانی بهتر از الکترولیز جواب می دهد و موهای زائد شما بدون درد و ناراحتی و در زمان بسیار کوتاه از بین خواهد رفت.

از طرف دیگر حذف موهای زائد با لیزر می تواند سریع‌تر انجام شود در روش الکترولیز برای هر نوبت مراجعه موهای زائد در یک ناحیه کوچک از بدن نیاز به چند ساعت زمان دارد اما با لیزر می توانید کمتر از ۳۰ دقیقه موها را از بین ببرید و برای اینکه بهترین نتیجه را بتوانید از لیزر موهای زائد ناشی تخمدان پلی کیستیک به دست آورید توصیه می کنیم که حتماً تمام پروسه انجام درمان را تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید.

تمام افرادی که با مشکل سندروم تخمدان پلی کیستیک روبرو هستند علائم مشابه نشان نمی‌دهند اما به طور کلی پزشکان رعایت یک برنامه درمانی را برای کاهش علائم و اثرات این بیماری برای حفظ سلامت بدن توصیه می کنند. از اصلی‌ترین نکات و توصیه های لازم برای درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک عبارتند از:

. کنترل وزن

. هورمون درمانی

. برنامه ریزی باروری

. کاهش موهای زائد بیش از حد

اگر طبق برنامه درمانی پزشک خود عمل کنید به حفظ سلامت خود می‌توانید کمک بسیار زیادی کنید و درمان با کمک لیزر می تواند برای شما نتیجه بهتری را ایجاد کند. با استفاده از لیزر می توانید تا ۸۰ درصد از موهای زائد خود را برای همیشه از بین ببرید.

اما اگر درمان مناسب برای کنترل سندروم تخمدان پلی کیستیک انجام نشود درصد زیادی از این فولیکول ها می توانند دوباره رشد داشته باشند و فعال شوند. کنترل کردن این بیماری با مصرف داروهای مناسب و همچنین کنترل وزن در این دوران اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا نتایج درمان موهای زائد با لیزر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

تغییرات هورمونی ناشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک فولیکول‌های مو را فعال می‌کند این تغییرات هورمونی در این بیماری سبب می‌شود که رشد بیش از اندازه موهای ناخواسته در بدن افزایش پیدا کند.

اگر علاقه دارید به طور دائمی از شر موهای زائد خلاص شوید لیزر می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. تیغ و ژیلت، اپیلاسیون و موارد دیگر نتایج موقت را می توانند به دنبال داشته باشد اما لیزر ملانین موجود در فولیکول های مو را مورد هدف قرار خواهد داد و بدین گونه ریشه مو از بین خواهد رفت و دیگر مویی در آن رشد نمی کند.

 الکترولیز نیز بسیار دردناک می باشد و برای اینکه بتوانید نتایج خوبی را از این روش درمانی به دست آورید به جلسات بسیار زیادی نیاز دارید بدین ترتیب لیزر موهای زائد می تواند گزینه ای مناسب تری باشد که می توانید برای درمان موهای زائد تخمدان پلی کیستیک از آن استفاده کنید و نتایج خوبی را برای خود ایجاد کنید.

اگر علاقه به حذف موهای زائد ناشی از تنبلی تخمدان پلی کیستیک را دارید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این روش بپردازید و از نتایج به دست آمده آن لذت ببرید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه ای انجام می گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

آیا لیزر می‌تواند موهای زائد ناشی از کیست تخمدان را به طور دائم از بین ببرد؟

بر اساس تحقیقات گسترده رشد موهای زائد بعد از دوره درمانی با لیزر حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، در خصوص هر کدام از دستگاه های لیزر مو نمی‌توان تضمین کرد که موهای زائد به طور کامل از بین برود اما می‌توان بیان کرد که موهای زائد می تواند به طور چشمگیری کاهش پیدا کند به خصوص لیزر که تکنولوژی پیشرفته در آن داشته باشد از جمله لیزر الکس که از سایر روش‌ها می‌تواند موثرتر باشد.

به هر حال باید بدانید که از بین رفتن موهای زائد پروسه زمانبری است و نیاز به صبر دارد و سیستم لیزر موهای زائدی وجود ندارد که بتواند موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد یا آن را ضمانت کند.

آیا لیزر می تواند موهای زائد در هر ناحیه از بدن را از بین ببرد؟

همانطور که اشاره کردیم علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد از این رو رشد موهای زائد نیز ممکن است که در افراد مختلف متفاوت باشد و در نواحی متفاوتی رشد داشته باشد لیزر برای از بین بردن موهای زائد در هر قسمت از بدن توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده مورد تایید قرار گرفته است.

قبل از هر جلسه لیزر مو چه کارهایی را باید انجام دهیم؟

توصیه ما به شما این است که ناحیه مورد نظر را با کمک تیغ اصلاح کنید، نور لیزر فقط توسط موهای تیره زیر پوست جذب خواهد شد پس به هیچ عنوان از روش‌هایی که ریشه مو را کامل از بین می‌برد استفاده نکنید روش‌هایی مانند اپیلاسیون؛ موها باید در زیر پوست وجود داشته باشند تا لیزر بتواند به تخریب آنها بپردازد و اپیلاسیون موها را کاملاً از فولیکول خارج می کند و امکان برخورد لیزر تقریبا آن را از بین می برد به همین دلیل لیزر روی بخش هایی که به تازگی اپیلاسیون انجام شده تاثیری نخواهد داشت پیشنهاد ما به شما این است که قبل از مراجعه اجازه دهید تا ساقه مو به اندازه کافی رسد داشته باشد و سپس آن را شیو کنید.

آیا نتایج لیزر برای تمام افرادی که دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند یکسان است؟

لیزر موهای زائد برای افرادی که رنگ موی آن ها تیره و پوست آن ها روشن است نتیجه بهتری را رقم می‌زند اگر پوست شما برنزه است باید صبر کنید تا رنگ آن به حالت طبیعی قبل خود بازگردد اما اگر که به طور طبیعی پوست تیره ای دارید نگران آن نباشید شما می توانید از دستگاه لیزر اندی‌یاگ یا فناوری دستگاه دکا استفاده کنید اما اگر موهای روشن دارید باید توجه کنید که به دلیل رنگدانه های کمتر، لیزر الکساندریت می تواند برای شما نتیجه بهتری را رقم بزند.

آیا در یک جلسه می توان موهای زائد تخمدان پلی کیستیک را از بین برد؟

خیر، لیزر فقط روی فولیکول هایی تاثیر می گذارد که در فاز رشد چرخه خود قرار گرفته اند هر نوبت که برای انجام لیزر مراجعه می کنید فقط به طور متوسط ۳۰ درصد از موها در فاز استراحت می باشند وقتی دوباره این فولیکول‌ها وارد فاز رشد شدند فعال خواهند شد و به رشد خود ادامه می دهند و می توان درمان لیزر را دوباره آغاز کرد.

لازم است بیان کنیم که ممکن است با گذشت زمان و بر اثر تغییرات هورمونی در یک ناحیه موهای کاملاً جدیدی رشد کنند از این رو افرادی که دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند برای تنظیم هورمون های بدن خود حتماً باید تحت نظر پزشک متخصص باشند تا رشد موهای جدید در آنها به کم‌ترین میزان خود برسد.

چند جلسه لیزر برای از بین بردن موهای زائد تخمدان پلی کیستیک نیاز است؟

ویژگی هایی که روی نتیجه انجام لیزر تاثیرگذار است مثل ناحیه تحت درمان و ویژگی های رشد مو در افراد گوناگون متفاوت است در نتیجه نتایج از هر فرد به فرد دیگر نیز متفاوت خواهد بود و نمی توان پاسخ قطعی برای این سوال داد، بر اساس تجربه و تحقیقات با یک دوره ۳ تا ۵ جلسه اول لیزر موهای زائد با دوره ماهی یکبار نتایج قابل قبولی می‌تواند ایجاد شود در خیلی از افراد با ۳ تا ۸ جلسه نتیجه مورد نظر می تواند حاصل شود.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

می‌توان گفت خیر و هم بله؛ اگر دستگاه لیزر مجهز به سیستم خنک کننده باشد درد لیزر به شدت کاهش پیدا می‌کند اما اگر دستگاه لیزر مناسبی را در نظر نگیرید و اپراتور نیز تجربه و مهارت کافی را نداشته باشد احتمال احساس درد می تواند برای افراد حاصل شود البته نیم ساعت قبل از انجام لیزر می توانید که از کرم های بی حس کننده موضعی روی پوست استفاده کنید تا کم‌ترین درد و ناراحتی حاصل شود البته برای افرادی که پوست حساس دارند یا استانه تحمل آنها پایین است می‌توان از این کرم ها استفاده کرد.

آیا لیزر موهای ناحیه بیکینی برای افرادی که دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند مضر است؟

لیزر موهای زائد کاملاً بدون خطر می باشد و یک روش ایمن برای حذف موهای زائد می باشد که مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیز قرار گرفته است. اشعه لیزر نمی تواند به اندام داخلی نفوذ داشته باشد بنابراین هیچ گونه تاثیری روی تخمدان ها و باروری نخواهد گذاشت.

به همین دلیل لیزر بیکینی برای کیست تخمدان هم هیچ گونه ضرری ایجاد نخواهد کرد و ممکن است بعد از انجام لیزر پوست نواحی تحت درمان دچار قرمزس یا تحریک شود این حالت برای چند دقیقه تا چند ساعت می‌تواند باقی بماند و سپس از بین خواهد رفت.

اگر پوست شما تیره است یا قبلا پوست خود را برنزه کرده اید ممکن است که پوست شما کمی روشن شود البته این عوارض گذرا می باشند و بعد از چند روز از بین خواهند رفت.

آیا لازم است قبل از انجام لیزر موهای زائد مصرف داروهای خاصی را قطع کنیم؟

اگر داروهایی مانند تتراسایکلین یا آنتی بیوتیک استفاده می کنید حتما باید یک تا دو هفته قبل از انجام درمان لیزر آن ها را قطع کنید چون ممکن این داروها پوست شما را نسبت به نور حساس کند همچنین پزشکان توصیه می‌کنند یک هفته قبل از انجام لیزر موهای زائد مصرف محصولات مراقبت از پوست و اسید گلیکولیک یا آلفا هیدروکسی را متوقف کنید تمام این داروها می‌تواند پوست را نسبت به نور لیزر حساس کند و می تواند عوارضی را برای شما ایجاد کند.

موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – موهای زائد

کیست تخمدان و لیزر موهای زائد، آیا نتایج لیزر دائمی است؟

همانطور که بیان کردیم بیماری‌های زمینه‌ای که باعث ایجاد اختلال در هورمون‌ها می‌شوند مثل سندروم تخمدان پلی کیستیک می‌تواند روی رشد موهای زائد بدن تاثیرگذار باشد و به همین دلیل نمی‌توان نتیجه انجام درمان را تضمین کرد چون اگر این اختلال هورمونی درمان نشود ممکن است که با انجام جلسات منظم لیزر، موهای زائد دوباره رشد داشته باشند. لیزر یک درمان با تاثیرگذاری دائمی و موثر می‌باشد که می‌توانید برای از بین بردن موهای زائد از آن بهره مند شوید اما آیا برای افرادی که موهای زائد آنها ناشی از اختلالات هورمونی مانند تخمدان پلی کیستیک است نیز موثر خواهد بود؟

بسیاری از بانوانی که دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند توسط لیزر موهای زائد درمان شده‌اند اما نکته اصلی تر از همه این است که با توجه به شرایط بدن انتظارات معقولی باید از نتیجه انجام لیزر داشته باشید.

سندروم تخمدان پلی کیستیک با به هم زدن سطح هورمون ها در بدن سبب رشد بیش از اندازه موها در نواحی مختلف بدن از جمله ناحیه نوک سینه، قفسه سینه، قسمت تحتانی شکم، ران و صورت خواهد شد با وجود اینکه بسیاری از افراد متقاضی مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک نتایج رضایت بخش و مناسبی را از لیزر برای خود گرفته اند اما باید باز هم اشاره کرد که کیفیت نتایج به کنترل و همچنین تنظیم هورمون های بدن تحت نظر یک پزشک متخصص بستگی دارد.

سندروم تخمدان پلی کیستیک یک اختلال هورمونی شایع می باشد که بین ۵ تا ۱۰ درصد از بانوان با این بیماری درگیر هستند، تاکنون علت اصلی این بیماری و درمان قطعی برای آن مشخص نشده است اما آخرین تحقیقات نشان می دهد که تا حد بسیار زیادی می‌تواند با فاکتورهایی مانند سبک زندگی، عوامل محیطی و وراثت مرتبط باشد. در سندروم تخمدان پلی کیستیک تعداد زیادی کیست های کوچک پر از مایع در تخمدان ها تشکیل می شود که این وضعیت می‌تواند سبب رشد غیر طبیعی و بیش از اندازه مو در بدن افراد شود، سطح بالای هورمون های مردانه این وضعیت را به وجود خواهد آورد.

 فردی که مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک است سال ها با رشد غیر طبیعی موهای زائد مواجه خواهد شد چون این هورمون های مردانه دائماً در بدن ترشح می‌شوند به همین دلیل رفع دائمی این موها می تواند چالش برانگیز باشد.

همانطور که بیان کردیم دلیل اصلی اختلالات مشخص نیست و درمان قطعی نیز برای انجام آن وجود ندارد اما بانوانی که مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند می توانند با تغییر در سبک زندگی خود و مراجعه به یک پزشک متخصص و باتجربه تا حد بسیار زیادی علائم این بیماری را کاهش دهند یا از بروز آنها جلوگیری کنند.

داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از انواع ویتامین ها، فیبرها، مواد مغذی مانند میوه جات، سبزیجات، گوشت و محصولات غلات کامل سطح گلوکز خون را می تواند تنظیم کند و سبب خواهد شد که انسولین بدن شما بهتر نتیجه دهد. تنظیم میزان گلوکز خون سطح هورمون ها را نرمال نگه می دارد و سبب می شود که نتایج درمان موهای زائد تخمدان پلی کیستیک با لیزر رضایت بخش باشند لیزر کندلا الکس این قابلیت را دارد که موهای زائد صورت که به طور طبیعی رشد کرده‌ را از بین ببرد.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر یک پرتوی نوری می‌باشد فقط نوری که ویژگی‌های فیزیکی خاصی دارد و بسیار پر انرژی می‌باشد لیزر در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای برش و حکاکی و در پزشکی می‌تواند برای جراحی‌های مختلف مانند جراحی چشم استفاده شود.

. لیزر یک دانش و فناوری می‌باشد یعنی بسته به کارکردی که دارد می‌تواند ویژگی‌های خاصی را لحاظ کند و برای انجام کارهای خاص بهینه شود، لیزر موهای زائد دقیقاً به نوعی طراحی شده که فقط روی موهای زائد بدن تاثیر می‌گذارد و روی دیگر قسمت‌های پوست و بدن مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

. لیزرهای مختلفی برای حذف موهای زائد استفاده می‌شود فناوری الکساندریت، اندیاگ و دایود از جمله لیزرهای پرکاربرد هستند که برای حذف موهای زائد مورد استفاده قرار می‌گیرند این لیزرها از نظر کاربرد با هم متفاوت می باشند مثلاً لیزر الکساندریت بیشتر برای افرادی موثر است که پوست آن ها روشن می باشد و لیزر اندیاگ برای افرادی که پوست تیره دارند بهترین نتیجه را ایجاد خواهد کرد این تفاوت کاربردی به دلیل تفاوت خاصیت فیزیکی لیزرها مثل فرکانس و طول موج آنها است.

.لیز روی فولیکول‌های مو تاثیرگذار است، لیزر حذف موهای زائد به گونه‌ای طراحی شده که سبب داغ شدن پیاز مو می‌شود و این امر می‌تواند آسیب فولیکول‌ها را به دنبال داشته باشد، فولیکول‌ها ارگان‌های کوچکی می‌باشند که مو درون آنها ساخته می‌شود و رشد می‌کند زمانی که آنها آسیب ببینند دیگر مویی رشد نخواهد کرد و رشد موهای زائد برای همیشه متوقف خواهد شد.

. لیزر آسیب انتخابی را می تواند وارد کند نکته‌ای که باید مورد توجه با لیزر قرار گیرد این است که گرمای لیزر می تواند آسیب به فولیکول ها را ایجاد کند اما این آسیب کاملاً انتخابی می باشد یعنی به طور همزمان آسیب به پوست یا بافت مجاور فولیکول وارد نخواهد شد البته در بعضی موارد بر اثر خطای اپراتور پوست آسیب می بیند.

. لیزر سبب کاهش دائمی موهای زائد خواهد شد این روش می‌تواند که بین ۷۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد را از بین ببرد برای همین از نظر علمی می‌توان بیان کرد که لیزر می تواند سبب کاهش دائمی موهای زائد شود نه حذف دائم مو ها چون در این دوره درمانی نمی توان ۱۰۰ درصد موها را برطرف کرد ولی ۷۰ تا ۹۰ درصد از موها که حذف شدند دیگر هرگز رشد نخواهند کرد.

کاربردهای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد را می توان در هر قسمتی از بدن مورد استفاده قرار داد البته مراجعات برای انجام لیزر قسمت‌های بدن بیشتر می باشد مثلاً برای بانوان لیزر ناحیه بیکینی، زیربغل و لیزر موهای صورت می‌تواند شایع‌تر باشد برای آقایان نیز لیزر زیر بغل، خط ریش، موهای کمر و پشت گردن بیشتر انجام می گیرد.

با این حال لیزر به قدری انعطاف پذیر سریع و موثر می‌باشد که میتوان در یک جلسه در زمان کوتاه تر از یک ساعت به حذف موهای زائد پرداخت، منطقه تحت درمان هر چقدر که محدود یا وسیع باشد برای حذف یا کاهش موهای زائد می تواند با انجام یک دوره درمانی تکمیل شود این دوره می تواند شامل ۴ تا ۶ جلسه باشد که فاصله بین جلسات نیز حدود یک ماه می‌باشد.

لیزر موهای زائد بیکینی و ناحیه تناسلی

حذف موهای زائد در ناحیه بیکینی برای بانوان می تواند دردسرهای بسیار زیادی را ایجاد کند اگر این ناحیه را با تیغ اصلاح کنید باید هر سه الی چهار روز یک بار این کار را انجام دهید، برای زخم نکردن این ناحیه باید دقت بسیار زیادی داشته باشید با جوش زدن های بعد از انجام این روش نیز باید کنار بیاید و در نهایت خارش موهای تازه جوانه زده را باید تحمل کنید، اگر که به روش‌هایی مانند اپیلاسیون، موم و وکس پناه بردید حتماً باید بدانید که لحظات خجالت آور برهنه شدند جلوی اپیلاسیون کار را باید تجربه کنید و گاهی اوقات موم انداختن می تواند در ناحیه بیکینی دردناک باشد.

در واقع لیزر موهای زائد یک روش بی دردسر و دائمی می‌باشد که به راحتی می‌توانید از شر موهای ناحیه بیکینی و تناسلی خود راحت شوید.

لیزر موهای زائد صورت

 صورت یکی از مناطق حساس در بدن می باشد که حدف موهای زائد آن با کمک لیزر می‌تواند به شکلی ایمن انجام شود البته موهای زیر ابرو را نمی‌توان با لیزر درمان کرد زیرا خطر آسیب رسیدن به چشم می تواند وجود داشته باشد ولی موهای بین دو ابرو ها با کمک لیزر می تواند حذف شود. با توجه به اینکه تیغ زدن برای بانوان توصیه نمی‌شود و بند انداختن و روش‌های دیگر می‌تواند سبب افزایش ضخامت و تراکم موهای زائد در صورت آنها شود لیزر می تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد.

 لیزر بهترین روش برای حذف موهای زائد در صورت می‌باشد چرا که تیغ کشیدن می تواند زخم های دائمی برای آنها ایجاد کند و هر سه الی چهار روز یکبار نیاز به اصلاح دارد، بند انداختن و برداشتن موها با بند نیز می تواند سبب افزایش خون رسانی پوست شود و این امر می‌تواند سبب رشد موهای زائد بیشتر شود پس بهترین راه برای حذف کردن دائمی، لیزر است که یک روش ایمن و بدون خطر می‌باشد.

عوارض و خطرات لیزر ناحیه صورت

از مهم‌ترین خطری که لیزر موهای زائد می تواند در ناحیه صورت ایجاد کند خطر آسیب رسیدن به چشم ها می باشد البته اگر لوازم مراقبتی مناسب مورد استفاده قرار گیرد احتمال آسیب رسیدن به چشم ها می تواند به صفر برسد. ممکن است که در زمان درمان فلش های نوری را مشاهده کنید ولی اصلاً نگران نباشید این فلش ها آسیبی به چشمان شما وارد نخواهند کرد اما اصلی ترین عامل می تواند پیشگیری باشد.

برای پیشگیری از عوارض لیزر باید از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید خودداری کنید، سولاریوم و آفتاب گرفتن تا بعد از اتمام دوره لیزر درمانی باید کنار گذاشته شود هر بار که از منزل خارج می شوید باید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید، توجه کنید که اثرات کرم های ضدآفتاب بعد از گذشت حدود چند ساعت از بین خواهند رفت و دوباره باید آنها را تمدید کنید.

لیزر زیر بغل

حذف موهای زائد زیر بغل یکی دیگر از پرطرفدارترین روش‌های استفاده از لیزر می‌باشد، لیزر در این ناحیه بسیار سریع انجام می‌گیرد و می‌تواند موثر واقع شود. برای حذف موهای زائد زیر بغل تقریباً به ۵ جلسه با فواصل حدود ۵ هفته نیاز خواهید داشت بعد از ۵ جلسه انتظار خواهد رفت که حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد به طور کامل از بین برود.

لیزر مو برای آقایان

همانطور که بیان کردیم لیزر برای بانوان می تواند یک روش درمانی موثر برای حذف موهای زائد باشد مخصوصاً درمان موهای زائد ناشی از تنبلی تخمدان پلی کیستیک اما تمام خدمات لیزری که برای بانوان انجام می شود برای آقایان نیز قابل انجام می‌باشد. در گذشته تقریباً تمام افراد متقاضی لیزر موهای زائد، بانوان بودند ولی امروزه این موضوع تغییر کرده و حتی برابر شده است.

موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه کلی لیزر موهای زائد بستگی به تعداد جلسات و قسمت‌هایی که علاقه دارید لیزر کنید دارد، بدیهی است که هزینه لیزر موهای زائد کل بدن از هزینه لیزر پشت لب بسیار بیشتر می باشد، نوع دستگاه مورد استفاده نیز روی هزینه انجام لیزر موثر می باشد دستگاه های جدید دارای سیستم های خنک کننده و تابشی پیشرفته تر و موثرتر هستند و هزینه بیشتری را رقم می‌زنند. برای دریافت لیست هزینه های لیزر موهای زائد و همچنین اطلاع از تخفیفات ویژه کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه می توانید با مشاوران و کارشناسان تماس بگیرید.

عوارض طبیعی لیزر

تعدادی از عوارض هستند که از عوارض طبیعی لیزر به شمار می‌روند قرمزی، تورم و احساس گرما از عوارضی می باشند که می توانند بعد از انجام لیزر مشاهده شوند برای کاهش این عوارض قرار دادن یخ بعد از لیزر می تواند کمک کننده باشد همچنین ممکن است گرمای خاصی برای شما در نظر گرفته شود که التهاب را کاهش خواهد داد عوارض دیگر مانند خشکی و پوست پوست شدن در مواقع نادر می‌تواند ایجاد شود.

 یکی دیگر از عوارض طبیعی بعد از لیزر موهای زائد ضخیم شدن موهای نازک و کرکی می باشد چون موهای اصلی از بین رفته و موهای نازک و کرکی فرصت پیدا کرده‌اند که رشد کنند و ضخیم شوند، جلسات ترمیم سالانه لیزر برای همین منظور برنامه ریزی خواهد شد که موهای جدیدی که رشد کردن دوباره با کمک لیزر از بین بروند.

نکته آخر در خصوص عوارض و خطرات لیزر موهای زائد این است که مشکلات پوستی فعال مانند زگیل، آکنه، خال، تبخال، اگزما و دیگر بثورات پوستی نباید که با نور مستقیم لیزر در تماس باشند اگر ضایعات پوستی در پوست شما وجود دارد معمولاً روی آنها پوشیده خواهد شد و برای سایر قسمت‌های دیگر لیزر انجام می شود. زخم باز، عفونت پوستی و بخیه هنوز کشیده نشده نباید که در تماس با لیزر قرار بگیرد.

اثرات و نتایج لیزر موهای زائد

لیزر تنها راه حذف دائمی موهای زائد می باشد اینکه لیزر چقدر می تواند تاثیرگذار باشد به دستگاه مورد استفاده، رنگ پوست و تراکم موهای زائد بستگی دارد این موارد در جلسه اول مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مناسب ترین دستگاه با پوست شما و همچنین تعداد جلسات برای حذف موهای زائد به شما اعلام خواهد شد ولی به طور کلی بعد از پایان جلسات درمانی حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد از موهای زائد برای همیشه از بین خواهند رفت.

لیزر موهای زائد چقدر موثر است؟

لیزر موهای زائد تنها راه حذف موهای زائد می باشد اگر لیزر به درستی و با دستگاه ها و برنامه درمانی مناسب انجام شود اثر دائمی و چشمگیری را می تواند داشته باشد ولی چیزی که باید به آن توجه کنید این است که لیزر نمی تواند تمام موهای زائد را از بین ببرد و ممکن است که ۱۰ تا ۴۰ درصد موهای زائد بعد از پایان دوره درمان همچنان باقی بمانند عواملی هستند که روی نتایج لیزر موهای زائد تاثیر گذار می باشند از جمله برای بانوان سندروم تخمدان پلی کیستیک که می تواند باعث رشد بیش از اندازه موهای زائد در بدن آن ها شود.

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

. یک ماه قبل از انجام عمل لیزر موهای زائد نباید از روش هایی که به فولیکول‌های مو آسیب وارد می‌کند استفاده کنید مانند وکس و اپلاسیون.

. قبل از مراجعه به کلینیک موهای زائد خود را با کمک تیغ اصلاح کنید.

. قبل از انجام درمان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به عنوان برنزه کردن خودداری کنید.

. اگر دچار مشکلات پوستی هستید یا بیماری‌های خاصی دارید این موضوع را به پزشک اطلاع دهید.

. اگر با مشکل سندروم تخمدان پلی کیستیک روبرو هستید اول این بیماری را کنترل کنید و سپس به حذف موهای زائد با لیزر بپردازید تا بتوانید نتایج خوبی را برای خود رقم بزنید.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

. تا چند ساعت بعد از انجام لیزر موهای زائد از رسیدن آب ناحیه تحت درمان خودداری کنید.

. تا ۲۴ ساعت از لباس‌های نخی و گشاد استفاده کنید تا هیچ گونه حساسیت و خارشی در پوست شما ایجاد نشود.

. برای تسکین لیزر می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید همچنین می توانید از کرم‌های زینک نیز استفاده کنید.

. بعد از انجام لیزر از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

نتیجه گیری

لیزر موهای زائد بهترین و موثرترین درمان برای حذف موهای ناشی از تخمدان پلی کیستیک می باشد و سبب تخریب فولیکول های موهای زائد می شود و به همین دلیل رشد موهای زائد متوقف خواهد شد، افرادی که دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند برای از بین بردن موهای زائد خود با لیزر می توانند به نتایج خوبی برسند، لیزر سبب می‌شود که این افراد برای همیشه از شر موهای زائد ناشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک رها شوند.

 سندروم تخمدان پلی کیستیک یک اختلال هورمونی می باشد که بیشتر بانوان به آن دچار هستند تاکنون دلیل اصلی این بیماری و درمانی برای آن به وجود نیامده است. اصلی‌ترین عوارض سندروم تخمدان پلی کیستیک افزایش و ضخیم شدن موها در صورت و بدن است البته تمام افرادی که با این بیماری روبرو هستند علائم مشابه نشان می‌دهند اما درمان موهای زائد تخمدان پلی کیستیک با لیزر می تواند راه حل مناسبی باشد.

 اگر شما نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید و به دنبال راه مناسب برای حذف موهای زائد با لیزر هستید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه ای این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست مو نیز زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه ای انجام می گیرد که می‌توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

08191011176

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir