دلایل بروز موخوره و راههای پیشگیری از آن

دلایل بروز موخوره و راههای پیشگیری از آن

دلایل بروز موخوره و راههای پیشگیری از آن:

 

آیا درمان قطعی و همیشگی برای موخوره وجود دارد؟

حتما در طول زندگی خود یک بار هم که شده با پدیده ای به نام مو خوره مواجه شده اید ، پدیده‌ای که در انتهای مو دو شاخه شدن آن و شکافتن آن موجب ناراحتی شما شده باشد و اگر خیلی زود چاره‌ای نیاندیشید همه موها را درگیر خواهد کرد.

معمولا افراد مختلف در اولین برخورد با موخوره فکر می‌کنند که کوتاه کردن می تواند چاره کار باشد این راهکار گرچه کاربردی است و شما برای مدتی از شهره موخوره ها رهایی پیدا می کنید ولی همیشگی نیست چرا که اگر به درستی از ما مراقبت نکنید دوباره شاهد ایجاد موخوره می شوید .

بنابراین اگر اکنون با این مشکل مواجه هستید و دست و پنجه نرم کنید باید به دنبال شیوه برای جلوگیری از بروز این مشکل باشید پس از پایان همین مطلب با ما همراه باشید تا راهکارهای آن را به شما آموزش دهیم.

دلایل بروز موخوره و راههای پیشگیری از آن
دلایل بروز موخوره و راههای پیشگیری از آن

مو خوره چیست؟

مو خوره عارضه ای است که در اثر آسیب های فیزیکی به ساقه مو اتفاق می‌افتد این مشکل معمولاً در صورت چند شاخه شدن انتهای مو یا بروز شکاف تولید در آن رخ می دهد در واقع عواملی که به مو آسیب می‌رساند و باعث شکنندگی و خشکی آنها می‌شوند در نهایت باعث بروز موخوره نیز در موها می شوند.

انواع موخوره

بخور و انواع گوناگون دارند و ممکن است در بخشی از ساقه مزاح شود مقاله ها بر اساس شکل و محل تشکیل در یکی از گروه‌های زیر قرار می گیرند

. موخوره دو شاخه: ساده ترین و شایع ترین نوع موخوره میناکاری دوشاخه است که در انتهای مو وجود دارد اگر به انتهای ساقه مو نگاه کنید به آسانی می‌توانید این دو مقوله را به شکل وی مشاهده کنید با مشاهده مو خوره موهایتان تا چند سانت کوتاهتر کنید تا از پیشروی هان و آسیب به ساقه مو جلوگیری شود.

.موخوره ی سه شاخه: بخوره سه شاخه در انتهای مو به شکل چنگال ظاهر می شود این نوع برخورد در اثر کمبود آب و خشکی پوست از دست رفتن رطوبت مو به وجود می آید وقتی کوتیکول موضوعی شده آسیب می بیند و مو به شکل سه  شاخه در می آید.

. موخوره به شکل پر: رنگ کردن مکرر موها و همچنین برخی مدل های کوتاهی و تمیز کردن آلودگی های مو باعث ایجاد این وضعیت در موها می‌شود اگر به انتهای ساقه مو نقد کنید مانند پرشاخه شاخه به نظر می‌رسد.

. موخوره  ی درختی: وقتی که موهایتان را پوش دهید به کوتیکول ساقه مو آسیب وارد می‌شود و این موخوره به وجود می‌آید قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های ماوراء بنفش خورشید هم دقیقاً همین لطمه را به موها می زند.

.موخوره ی کره ای: موخوره های کره ای ساقه های گره خورده به نظر میرسند ، قرار گرفتن ساقه مو در معرض حرارت و دمای بالا مثل دستگاه های حرارتی و تنش های فیزیکی این نوع  موخوره به وجود می‌آید اگر برای جلوگیری از آن اقدام نکنید  تعداد این موخوره ها در کل ساقه مو افزایش پیدا می‌کند و ساختار مو آسیب میبیند.

. موخوره  ی ناقص: این موخوره معمولاً در اثر کشیدن بیش از حد ساقه مو و در نتیجه تضعیف کوکوله به وجود می‌آید موخوره ناقص در افرادی که عادت دارم موهای خود را دم اسبی ببندند مشاهده می شود.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

اصلی ترین دلایل بروز موخوره چیست؟

بروز موخوره  عوامل مختلفی دارد که در این میان می‌توان به برس زدن خشن موها اشاره کرد برخی‌ افراد روزانه چندین بار موها را با شانه پلاستیکی یا فلزی برس میزنند، ضربه زدن مکرر به موجب شکنندگی آن و در نتیجه موخوره می‌شود از طرف دیگر استفاده از شانه های پلاستیکی ایجاد الکتریسیته ی ساکن می کند که زمینه را برای موخوره و افزایش آن زیاد می‌کند بنابراین بهتر است از شانه های چوبی و دنده درشت  برای شانه کردن مو استفاده کنید.

علت های دیگر بروز موخوره استفاده بیش از حد از سشوار گرم است که حداقل استفاده از سشوار را داشته باشید خشک کردن سریع مو از استحکام آن می‌کاهد و همچنین سشوار داغ موجب خشک شدن سریع موها و ترک خوردن فولیکول مو می‌شود ، فاصله برخورد باد سشوار با مو را زیاد کنید و از باد گرم استفاده نکنید.

یادتان باشد که بهترین راه برای خشک کردن موها پیچ کردن آن در حوله است و اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شود نور آفتاب و تماس زیاد با گرد و غبار نیز از علت‌هایی است که به آسیب به مو می زند.

اگر می‌خواهید در فضای آزاد آب تنی کنید از کلاه شنا برای حفاظت مو در برابر نور خورشید و باد استفاده کنید همانطور که اشعه فرابنفش خورشید برای پوست زیان دارد برای مو هم می‌تواند آزاردهنده باشد و موجب خشکی بیش از حد و آسیب رسیدن به کوتیکول مو می شود.

به همین منظور برخی کرم‌ها ، محافظ کننده مو حاوی ضد افتاب هستند و برای استفاده هنگام شنا در فضای آزاد و نور خورشید مفیدند.

کلینیک زیبایی سعیدیه- تزریق چربی در بهترین مرکز پوست و موی همدان

 تزریق چربی در بهترین مرکز پوست و موی همدان

کلینیک زیبایی سعیدیه-فیلم جراحی پف بالای چشم

فیلم جراحی پف بالای چشم

کلینیک زیبای سعیدیه-واژن صورتی

واژن صورتی

کلینیک زیبایی سعیدیه-چه قرصی بخوریم تا باسنی بزرگ داشته باشیم

چه قرصی بخوریم تا باسنی بزرگ داشته باشیم

.برس زدن مداوم موها

استفاده از شانه های پلاستیکی و برس‌های فلزی برای شانه کردن مو از دلایل اصلی بروز موخوره است محکم شانه زدن مو باعث ایجاد آسیب در موها و شکستن ساقه آنها می‌شود و در نهایت موخوره ایجاد می‌شود، شانه های پلاستیکی با ایجاد الکتریسیته مو باعث اصطکاک در موها می‌شوند و بروز موخوره را سرعت می‌بخشد .

برس‌های فلزی نیز با ضربه زدن به موها باعث ایجاد عارضه می شوند البته توجه داشته باشید که منظور ما این نیست که نباید موها را شانه کنید بلکه منظور این است که شانه های پلاستیکی و فلزی را با شانه های چوبی دنده درشت جایگزین کنید تا به موها آسیبی وارد نشود.

. کشیدگی بیش از حد موها در زمان بستن یا بستن مو در یک حالت مشخص

اگر در شیوه بستن مو تنوع به خرج ندهید باید منتظر بروز موخوره باشید کسانی که موهای خود را همیشه به صورت گوجه یا دم اسبی می بندند باید خیلی زود  منتظر باشند تا ریزش و موخوره مو ها را مشاهده کنند چرا که این موضوع باعث شکنندگی موها شده و فراینده ایجاد آسیب را سرعت می بخشد هر نوعی از بستن مو که باعث کشیدگی می شود می تواند امکان بروز موخوره را زیاد کند بعلاوه بستن و جمع کردن موهای خیس نیز از عوامل اصلی موخوره هستند.

دلایل بروز موخوره و راههای پیشگیری از آن
دلایل بروز موخوره و راههای پیشگیری از آن

. سشوار کردن مداوم موها

بسیاری از افراد پس از استحمام برای خشک کردن موها از باد داغ سشوار استفاده می‌کنند این موضوع اگرچه سرعت خشک کردن موها را افزایش می‌دهد اما باعث آسیب در فولیکول های مو می شود در نتیجه استفاده مداوم طولانی از سشوار موهای شما ، رطوبت طبیعی را از دست می دهند و این امر باعث ایجاد موخوره می‌شود و حالت موهای شما را خراب می کند بهتر است استفاده از سشوار را به حداقل برسانید و اگر مجبور هستید ، سشوار  را در نزدیکی موهای خود نگیرید باد ملایم را جایگزین باد داغ کنید و و موها را به طور کامل خشک نکنید.

.اتو کشیدن موها

همانند سشوار، اتو کشیدن موها نیز می‌تواند باعث خشکی مو و ایجاد موخوره شود البته آسیب اتو کشیدن بیشتر از سشوار است چرا که ما علاوه بر گرم شدن به مدت طولانی مو ها با درجه حرارت بالا همزمان کشیده می‌شود در نتیجه ساقه موها آسیب دیده و موها شکننده می‌شوند برخی از محلول های حفاظتی می‌توانند در برابر گرما از موها حفاظت کنند اما بهتر است استفاده از اتو مو را به حداقل برسانید.

. قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی های محیطی

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و گرد و غبار می‌تواند به مو ها آسیب برساند اشعه خورشید نیز برای موها ضرر دارد و باعث ایجاد و آسیب و بروز عوارضی همچون موخوره شود بنابراین در زمان کار کردن یا شنا در فضای باز می توانید از کلاه استفاده کنید.

همچنین می توانید از مواد محافظ مو استفاده کنید که حاوی ترکیبات ضد آفتاب بوده و از موها در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند علاوه بر آن گرد و غبار و آلودگی نیز می تواند به مو آسیب رسانده و باعث موخوره شود بنابراین اگر بر اساس ضروریات شغلیتان باید در معرض گرد و غبار و آلودگی باشید با استفاده از پوشش های محافظ از موهای خود مراقبت کنید و موها را همواره تمیز نگه دارید.

. مش و رنگ کردن موها:

رنگهای شیمیایی آسیب زیادی به ساقه مو می رساند و آن ها را خشک میکند باعث ایجاد شرایط برای بروز موخوره می شود و آسیب‌های موخوره آغاز می‌شود پس باید توجه کنید که استفاده از دکلره یا مش کردن موها آسیب به موهای شما خواهد رساند بنابراین حتی الامکان از رنگ کردن مداوم موها با رنگ های شیمیایی خودداری کنید و به کوتیکول های آسیب دیده اجازه ترمیم دهید.

دلایل بروز موخوره و راههای پیشگیری از آن
دلایل بروز موخوره و راههای پیشگیری از آن

برای از بین بردن موخوره چه باید کرد؟

نکته‌ای که باید همواره مد نظر باشید این است که بخشی از موهایی که دچار موخوره شده اند قابل درمان نبوده و باید حتماً کوتاه شود چرا که شکستگی های ایجاد شده در مو ها قابل ترمیم نیستند پس از این کار تنها کاری که باید بکنید جلوگیری از ایجاد موخوره و مراقبت صحیح از موها است برای جلوگیری از موخوره باید موارد زیر را رعایت کنید:

. به موهای خود آسیب نزنید.

اتو کشی و استفاده از سشوار را به حداقل برسانید و برای مدتی نیز مو ها را رنگ نکنید این قبیل کارها آسیب زیادی به مو و فولیکول آن می‌زند که جبران آن کار بسیار دشواری است بنابراین بهتر است حداقل برای مدتی استفاده از این موارد را محدود کنید تا اثرات را مشاهده کنید پس از مشاهده نتایج خود به صورت خودکار استفاده از سشوار ، اتو مو و رنگ کردن را به حداقل می رساند.

توجه کنید که سشوار با فاصله از مو بگیرید و اگر نمی توانید فاصله را کنترل کنید از محافظت کننده مو استفاده کنید اگر عاشق موهای رنگی رنگی هستید حتما موها را پس از رنگ کوتاه کنید این موضوع باعث حفظ سلامتی و کاهش ایجاد موخوره می‌شود.

نحوه خشک کردن موها پس از حمام بسیار اهمیت دارد و می‌تواند از موخوره و مشکلات مو جلوگیری کند اگر موهای خود را با حوله خشک کنید باید مراقب گره خوردگی آن باشید البته در صورتی که شما مو ها را در حوله بپیچید ممکن است گره بخورد.

اگر حوله را بدون پیچاندن مو ها دور مو بیندازید دیگر موخوره و موی گره خورده نخواهید داشت همچنین اجازه دهید که موهای خیس شما کاملاً به طور طبیعی خشک شود و سپس آنها را شانه کنید. در زمانی که قصد آب کشی مو را دارید. موها را با شانه دنده درشت شانه کنید تا مجبور نشوید برای باز کردن گره به موها آسیب بزنید.

. شیوه های متنوعی را برای بستن موهای تان ابداع کنید

همه کس هوایی را که باعث کشیدگی مو می شود و یا در آنها گره می خورند دور ریخت و از کش های نرم و مناسب استفاده کنید. توجه کنید که شما قرار نیست همیشه موهای خود را به یک شیوه با یک جهت ببندید اگر دوست ندارید موهای زیبایتان موخوره پیدا کند و آسیب ببیند شیوه های دیگری برای بستن موها یاد بگیرید و از آن استفاده کنید. تعویض زاویه بستن می‌تواند باعث از بین رفتن فشار روی یک نقطه شود و از آسیب به مو جلوگیری می کند هر چند وقت یکبار نیز مو های کوتاه را امتحان کنید این کار باعث از بین رفتن موخوره و جلوگیری از بروز دوباره آن می‌شود.

. از روغن های طبیعی استفاده کنید.

بهترین کار برای مراقبت از مو در برابر موخوره جلوگیری از خشک شدن موها است .روغن های طبیعی نظیر روغن آرگان می‌تواند تاثیر زیادی در سلامتی و خوش حالتی موها داشته باشد بنابراین استفاده این روغن ها را برای مراقبت از مو جدی بگیرید .

ممکن است روغن آرگان در دسترس نبوده و یا هزینه بالایی داشته باشد در مواردی می توانید از روغن های طبیعی نظیر روغن بادام برای چرب کردن ساقه مو استفاده کنید توجه داشته باشید این روغن‌ها را تنها برای مراقبت از ساقه مو است و برای تقویت ریشه مو روغن های طبیعی دیگر بهره‌مند شوید.

. از قرصهای یا داروهای تقویت کننده استفاده کنید.

ممکن است پزشک درمان دارویی را برای شما مناسب تشخیص دهد. در این موارد معمولاً قرص های بایوتین یا آمپولهای بیوتین تجویز می شود. این داروها و مدت زمان آن بنا به میزان موخوره و نظر پزشک متفاوت است. این قرص ها به تقویت ساقه مو کمک می کنند و از خشکی و بروز آسیب در آنها جلوگیری می کند علاوه بر این ممکن است پزشکان برخی از ترمیم کننده های ساقه مو را تجویز کند که باعث رطوبت رسانی به مو میشود.

. از شامپوهای مناسب حاوی مواد تقویت کننده استفاده کنید.

شما باید جنس موی خود را بشناسید و شامپوی مناسبی برای آن خریداری کنید .این موضوع باعث می شود که موهای شما آسیب کمتری ببیند و حالت بهتری پیدا کنند. علاوه بر این شامپوی مورد استفاده باید حاوی مواد نرم کننده مانند گلیسیرین، روغن بادام،ج روغن آرگان و ….. باشد تا به بهبود هم او کمک کند.

. شیوه صحیح شستشوی موها را بیاموزید.

بسیاری از افراد معمولاً برای شست‌وشوی ساقه مو زمان بیشتری را صرف می‌کنند در حالی که ریشه مو بسیار کثیف چرب است و نیاز به شستشو دارد. بنابراین باید شستشوی موهای خود را از این بخش آغاز کرده و برای تمیز کردن ساقه مو زمان کمتری صرف کنید چرا که ساقه مو خشک بوده و شستشوی مداوم آن باعث تشدید خشکی و بروز موخوره می‌شود.

توجه کنید که شستشوی مداوم موها با شامپو می‌تواند به آنها آسیب برساند .شامپو هرچند که با توجه به نوع موهای شما انتخاب شده باشد نهایتا  موها را خشک می‌کند بنابراین اگر تعداد دفعات شستشوی مو با شامپو را افزایش دهید در نهایت موهای خشک و گره خورده خواهید داشت.

توجه کنید که تعداد دفعات شستشوی مو را بسته به نوع مو متفاوت است به عنوان مثال، افرادی که دارای موهای چرب هستند بهتر است هر روز ما را شستشو کنند.افرادی که موهای خشک دارند نیاز به دو یا سه بار شامپو زدن در هفته را دارند، و برای افراد موهای خشک تنها یک بار در هفته کفایت می کند. ضمن اینکه افرادی که موهای خود را رنگ می‌کنند باید از شامپوهای مخصوص رنگ استفاده کنند و دستورالعمل‌های شامپو را رعایت کند.

نکته دیگر این است که در زمان استحمام موهای شما گره خورده یا به هم پیچ خوردن باید به آرامی و با صبر و حوصله این گره‌ها را باز کنید. برای راحتی کار می توانید از شانه های دندانه درشت استفاده کنید.

. استفاده از محصولات مراقبتی مو را جدی بگیرید

توجه کنید که مراقبت ها از مو به معنای شستشوی مداوم آن نیز این کار می‌تواند به همه آسیب برساند. شما باید موهای خود را در زمان مناسب و با استفاده از شامپوی سازگار با نوع مو شستشو دهید و پس از آن محصولات مراقبتی مو نظیر سرم مو استفاده کنید. آنها معمولاً حاوی روغن های گیاهی است از ایجاد موخوره و آسیب به مو جلوگیری میکند.

. شانه زدن مو نیز آدابی دارد.

اگر شانه کردن موهای خود را از ریشه آغاز کرد و به سمت ساقه حرکت کنید سخت در اشتباه هستید ،چون گره ها در انتها  جمع میشود و باعث آسیب بیشتر به مو میشود. بهترین روش برای شانه کردن مو شانه زدن از انتها و سپس بالا رفتن به سمت ریشه است. همچنین در طول شانه زدن موها اسپری نرم کننده استفاده کنید. تا ضمن  راحت کردن این فرآیندحفظ سلامتی آن و رطوبت موها حفظ شود و  به تقویت آن نیز کمک کرده باشید.

پرسش و پاسخ پزشکی متخصص

. آیا می‌توانید بدون کوتاه کردن مو خوره را از بین برد؟

خیر.مو هایی که شکسته و شکاف برداشته به هیچ وجه قابل ترمیم نیست .شما باید برای جلوگیری آنها را کوتاه کنید و پس از آن از روشهایی که گفته شد استفاده کنید تا از موخوره ی مجدد جلوگیری کنید.

. چه عواملی باعث تشدید موخوره می شود؟

اگر موها دچار موخوره هستند و کاری برای مقابله با آنها را انجام ندهید، منتظر باشید که این روند تشدید پیدا کند. همچنین تداوم استفاده از سشوار، اتو مو ،قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرد و غبار، استفاده از شامپوهای نامناسب و شستشوی نادرست ، همگی از عوامل ایجاد آسیب در مو هستند.

. آیا درمان قطعی و همیشگی برای موخوره وجود دارد؟

هیچ کس نمی تواند ادعا کند که درمان همیشگی و قطعی برای ریشه‌کن کردن موخوره وجود دارد .شما نمی توانید با رعایت مواد گفته شده از بروز موخوره جلوگیری کنید .فقط می توانید آن را متوقف کنید یا جلوی بروز موخوره بیشتر را بگیرید.

 

. معمولا چه کسانی دچار موخوره می شوند؟

افراد صاحب موهای خشک معمولاً بیشترین امکان ابتلا به مقوله را دارند. این افراد باید با استفاده از مواد تقویت کننده و چرب و مرطوب نگه داشتن مو از مو خوره جلوگیری کند.

برای درمان موخوره باید به چه مرکزی مراجعه کرد؟

مرکز تخصصی پوست و مو دارای پزشکان متخصصی است که می تواند به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد و راه و روش های مناسبی برای جلوگیری از موخوره به شما ارائه دهد .

ایجاد شکاف طولی در مسیر موها  موخوره نام دارد .این عارضه ناشی از تجمع آسیب‌های مکانیکی یا شیمیایی به موقع است که به خشکی و شکنندگی مو و در نهایت موخوره منجر می شود.

اگر دچار ریزش مو و ضعیفی تار مو شده اید،می توانید از روش های کلینیکی برای تقویت و قطع ریزش مو استفاده کنید .روش های متعددی در کلینیک مورد استفاده قرار می گیرد که شما می توانید با مراجعه به کلینیک که مورد نظر و معاینه توسط پزشک متخصص روش درمانی مناسبی را انتخاب و برای شادابی مو از آن استفاده کنید.

پی آر پی چیست؟

علم پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است .آرام آرام روش‌های درمانی  تهاجمی جای خود را به روش های کم تهاجمی تر می دهند. که یکی از روش‌های درمانی کم تهاجمی  که امروزه استفاده زیادی در سراسر دنیا دارد ، به نام پلاکت درمانی شناخته می‌شود. برای درمان ریزش مو، بهبود رشد مو ،و کاهش آسیب‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد .پی آر پی، معمولاً با استفاده از سرنگ به صورت تزریق انجام می‌شود و تمام افرادی که دچار مشکلات ریزش مو شده اند می تواند از آن بهره مند شود.

 

مزایای استفاده از پی آر پی

. تزریق پی پی آرپی به پوست سر برای کاهش التهاب پوست و توقف ریزش مو میتوان استفاده کرد .یکی از راه های درمان ریزش مو با الگوی زنانه یا آلوپسی اندروژنی در خانم ها تزریق پی آر پی است .که باعث افزایش ضخامت  و تراکم مو می شود. البته این روش برای درمان بیماری تاثیر و  تایید قطعی ندارد برای درمان ریزش موی ارثی آقایان نتایج پی آر پی قطعی و کاملا اثبات شده نیست.

.کاشت مو در کاشت مو  به صورت تزریقی اسپری برای ناحیه سر مو استفاده می‌شود .به این ترتیب فرایند تقویت مو در پوست سر با سرعت بیشتری انجام می‌شود و زخم‌ های کوچک ناحیه نیز زودتر بهبود پیدا می‌کنند. همچنین اگر احتمال ایجاد اسکار وجود داشته باشد تا حد خوبی این مشکل  را برطرف می کند.اگر رشد موهای شما بعد از کاشت  دچار مشکل شد ،میتوانید از پی آر پی برای بهبود آن استفاده کنید.

. بهبود وضعیت پوست یکی دیگر از کاربردهای پلاکت درمانی که اخیراً طرفداران زیادی نیز به خود جلب کرده است. درمان بیماری پوستی و جوانسازی پوست از طریق روش می‌توان برای درمان خطوط و زخم ،چین ها خفیف ،ترک های پوستی استفاده کرد. افراد علاقه مند به روش پی آر پی می‌توانند با مراجعه به کلینیک زیبایی همدان توسط متخصصین کلینیک در انجام این درمان بپردازد.

توصیه های قبل از پی آر پی

دو روز پیش از درمان مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید تا پوست شما کاملاً پر آب شود.

. دو هفته پیش از درمان چربی کمتری بخورید و روزانه مصرف کافئین را نیز کاهش دهید.

. اگر دارو ی مصرف  میکنید حتماً راجع به مصرف آن پیش از انجام درمان پی آر پی با پزشک مشورت کنید. برخی از مکمل ها باعث افزایش خطر کبودی می شود و نباید حداقل ۲ تا ۳ هفته پیش از درمان مصرف شود.

.دو هفته قبل از درمان از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات پرهیز کنید.مصرف اینگونه مواد در روند بهبودی اختلال ایجاد می‌کنند ممکن است باعث کبودی و تورم شود و همچنین باعث خشکی و کم آبی بدن نیز می‌شوند.

. قبل از درمان استحمام کنید و از این مواد آرایشی و بهداشتی بر روی پوست استفاده نکنید.

 

مراحل درمان پی آر پی

درمان پی آر پی از زمان دریافت نمونه خون تا پایان تزریق به حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه زمان می برد برای برخی از بیماران که تزریق آزاردهنده و دردناک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود تا از این جهت نگرانی در افراد وجود نداشته باشد. محلول به کمک  سرنگ به پوست یا محل مورد نظر تزریق میشود. افرادی که علاقه به تقویت موی خود دارند ، می‌توانند با مراجعه به کلینیک زیبایی همدان  زیر نظر متخصص باتجربه و حرفه‌‌ای این کلینیک با انجام این درمان بپردازند و از نتایج فوق‌العاده آن لذت ببرند.

 

مراقبت های بعد از درمان پی آر پی

. تا ۴ساعت بعد از درمان پوست را لمس نکنید صبر کنید تا محل تزریق بهبود پیدا کند.

. مراقب انتقال آلودگی از طریق باد ،خاک ، گرد و غبار و همچنین دست ها باشید.

. از قرار دادن کمپرس سرد یا گرم بر روی محل خودداری کنید.

. برای خوابیدن یک بالش زیر سر خود قرار دهید تا به صورت نیمه خوابیده قرار بگیرید. سعی کنید محل درمان بالاتر قرار بگیرد و تماسی با بالش در داشته باشد.

. تا یک ماه بعد از درمان پی آر پی از ضد آفتاب استفاده کنید.

. ممکن است پوست شما تا یک هفته بعد از درمان کمی حساس باشد.

. اگر کبودی یا قرمزی بعد از درمان ایجاد شد با پزشک خود در مورد آن مشورت داشته باشید.

 

عوارض جانبی پی آر پی

چون در درمان پی آر پی از پلاکت خون خودتان استفاده می‌شود و معمولاً شاهد بروز عوارض جانبی نخواهید بود. مواردی نظیر حساسیت، درد یا خونریزی در محل تزریق از عوارض این درمان هستند که بسیار نادر هستند. و بیشتر افرادی که پی آر پی انجام می‌دهند می‌توانند بلافاصله بعد از درمان به انجام کارهای روزمره خود بپردازد.

باید توجه داشته باشید که این درمان حتماً باید توسط پزشک متخصص و حرفه ای انجام گیرد تا از عوارض احتمالی و جانبی آن جلوگیری شود. شما می توانید برای انجام این کار در کلینیک زیبایی همدان با معاینه و مشاوره توسط پزشکی متخصصین کلینیک به انجام این روش درمانی برای تقویت موها و قطع ریزش مو های خود بپردازید.

 

چه کسانی کاندیدای مناسب پی آر پی هستند

افرادی که می‌خواهند پی از پی انجام دهند باید داروی خاصی مصرف نکنند و افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند کاندیدای مناسبی نیستند. یعنی افراد باید از سلامت عمومی کامل برخوردار باشند. از مصرف دخانیات دوری کنند و کسانی که سابقه اعتیاد و مواد مخدر و الکل را دارند نمی توانند کاندیدای خوبی در مورد باشد .افرادی که به دلایل مختلف دچار ریزش و ضعیفی تار مو شدند می توانند برای جلوگیری از ریزش و تقویت موی خود از این روش درمانی استفاده کنند.

این روش درمانی بدون عارضه و حساسیت است و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و در کمترین زمان ممکن می توانند به تغذیه موی خود به طور مستقیم بپردازند.انواع خدمات زیبایی پوست و مو در کلینیک زیبایی همدان زیر نظر متخصص باتجربه و حرفه‌ای این کلینیک انجام می گیرد.

 

هزینه انجام پی آر پی:

 

هزینه های مربوط به انجام عمل پی آر پی بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله انتخاب کلینیک مورد نظر تخصص و تبحر پزشکان متخصص کلینیک، میزان تزریق جهت رسیدگی به موقع و همچنین میزان مشکلات موی هر فرد میتواند متفاوت باشد .

باید در نظر داشته باشید که این روش درمانی حتماً باید توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام گیرد تا از هزینه ها و عوارض احتمالی آن جلوگیری شود.جهت اطلاع گرفتن از هزینه‌های مربوط به کلینیک زیبایی سعیدیه  همدان با این کلینیک تماس گرفته نسبت به هزینه و تخفیفات روزانه توسط مشاوران و کارشناسان حرفه ای اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورید.

 

تعداد جلسات پی آر پی

پی آر پی روش آسان و موثر برای تقویت موها به طور مستقیم است که به ضخامت مو و همچنین قطع ریزش مو می‌تواند کمک اولیه، اساسی و مهمی بکند این روش درمانی نیاز به دوره نقاهت و ریکاوری بسیار زیاد و سختی ندارد بسیار آسان است و عوارضی بسیار کم و نادر دارد و همه افرادی که به دلایل مختلف دچار موخوره شده اند می توانند از این روش درمانی استفاده کنند .

تعداد جلسات پی‌ آر پی بستگی به میزان مشکلات هر فرد دارد و می‌تواند برای تمام افراد متفاوت باشد جهت اطلاع گرفتن از تعداد جلسات اطلاعات کافی از مشاوران و کارشناسان حرفه‌ای را به دست آورید شما می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی سعیدیه همدان و مشاوره و معاینه توسط پزشک متخصص انجام این درمان برای قطع ریزش مو و تقویت موهای خود بپردازید.

 

دوره نقاهت پی آر پی

پی آر پی روش درمانی مناسب و موثر برای تقویت مو، ضخیم کردن آن و  جلوگیری از ریزش مو است که امروزه طرفداران زیادی به خاطر نداشتن دوره نقاهت طولانی در بین افراد پیدا کرده است دوره نقاهت پی آر پی بسیار کم و آسان است و بعد از تزریق می‌تواند به کار روزمره خود بپردازد و فقط کافی است که به توصیه های ارائه شده توسط متخصص به خوبی اهمیت دهید تا هم نتیجه بهتری از این درمان حاصل شود و هم از عوارض جانبی آن جلوگیری شود .

باید در نظر داشته باشید که این روش درمانی باید تحت نظر پزشک متخصص و مجرب انجام گیرد و از عوارض احتمالی و مشکلات آن جلوگیری شود در کلینیک زیبایی سعیدیه  همدان انواع خدمات زیبایی پوست و مو توسط پزشک متخصصین کلینیک انجام می‌گیرد.

 

نتیجه گیری:

موها یکی از عناصر زیبایی به شمار می‌روند و در حفظ سلامتی و زیبایی نقش مهمی را برعهده می‌گیرد اما افراد مختلف امروزه دچار ریزش مو و مشکلات مو شده اند که این چند نمونه از این مشکلات موخوره ، شکنندگی و نازکی تار مو است که راه و روش های درمانی زیادی برای جلوگیری از آن وجود دارد یکی از روشهای موثری که در کلینیک ها برای تقویت مو و ریشه مو از آن استفاده می‌کنند پی آر پی است .

پی آر پی برای افرادی که مشکلات مو و ریزش آن را دارند روش درمانی موثری است همچنین افرادی که می‌خواهند به سلامت مو خود اهمیت دهند نیز روش درمانی مناسبی است که می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. در کلینیک زیبایی سعیدیه همدان انواع خدمات زیبایی پوست و مو توسط متخصص باتجربه و حرفه این کلینیک انجام می‌گیرد.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
09120043630
81910111760
دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848
جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:
آیدی اینستاگرام:
https://instagram.com/clinicsaeedieh
ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :
https://clinicsaeedieh.ir
سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:
https://takhfifannet.com
سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:
https://harfhayetazeh.com
لینک کوتاه: https://clinicsaeedieh.ir/eqwc
لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicsaeedieh
لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinicsaeedieh
ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org/wiki/User:clinicsaeedieh
فیسبوک: https://www.facebook.com
تویتر: https://twitter.com
لینک یوتیوب: https://www.youtube.com
تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir