دلایل تزریق ژل و چربی به گونه چیست؟

دلایل تزریق ژل و چربی به گونه چیست؟

دلایل تزریق ژل و چربی به گونه چیست؟

گونه گذاری با تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل و فیلر و یا گونه گذاری با کاشت پروتز؟ این سوالی می‌باشد که برای پاسخ دادن به آن؛ ابتدا باید بدانید تزریق چربی و ژل به بدن و صورت چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد. به طور کلی برای جوان‌ تر شدن و شادابی چهره، از بین رفتن چین و چروک و افتاگی پوست، زاویه دار کردن چهره و همچنین برجسته و شاداب شدن چهره می‌توان از گونه گذاری با تزریق چربی و ژل استفاده کرد.

برای تزریق چربی و ژل به گونه همانند تزریق چربی زیر گودی چشم، نخست چربی مورد نیاز از دیگر نقاط بدن که چربی مقاوم‌ تری نیز دارند استخراج می‌شود. سپس این چربی بعد از آماده‌ سازی به گونه‌ ها تزریق خواهد شد. طبیعی و نرمال بودن چربی تزریق شده و اینکه از بدن خود شخص به دست آمده است، ویژگی‌ های مثبت و مطلوبی را ایجاد می‌کند که در شیوه تزریق ژل گونه و فیلر نیز وجود نخواهد داشت.

این شیوه در اشخاص جوان و یا اشخاصی که سن بالایی دارند قابل انجام است. همچنین می‌توان آن را با دیگر عمل‌ های زیبایی چهره و بدن مانند لیفت گونه، پیکر تراشی و تزریق چربی به باسن، همزمان انجام داد تا اندامی متناسب‌ تر و صورتی زیبا تر ایجاد کرد.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی یکی از شیوه های جوانسازی پوست می‌باشد که در آن از چربی برای حجم دادن پوست یا از بین رفتن چین و چروک‌ ها نیز استفاده می‌کنند. در اصل ژل ها یا حجم‌ دهنده‌‌ های پوستی انواع مختلفی دارند. در ایران از میان انواع فیلر ها، ژل بیشتر در بین مردم شناخته شده است؛ نوع دیگری از فیلر، چربی می‌باشد. در تزریق چربی از چربی‌ های خود بدن فرد متقاضی استفاده می‌شود؛ به‌ صورتی که چربی از ناحیه هایی که چربی زائد دارند، نظير شکم، برداشته و به ناحیه مورد نظر نیز تزریق می‌شود.

به علت اینکه بافت‌ های بدن با چربی تزریق شده، واکنش ناخوشایندی نشان نمی‌دهند، ماندگاری این شیوه فراوان بوده و عوارض و خطرات آن بسیار محدود است. به‌ خصوص زمانی که اصول درمانی و مراقبت‌ های قبل و بعد از عمل تزریق رعایت شود. بسیاری اشخاص برای کم شدن چین و چروک، رفع فرو رفتگی‌ های صورت مانند فرو رفتگی گونه‌ ها یا برای حجم دادن به ناحیه هایی از بدن مثل لب‌ ها، سینه و باسن از شیوه تزریق چربی استفاده می‌کنند.

اگر شما هم نیاز دارید که تزریق چربی و ژل به گونه را انجام دهید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی در سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این جراحی بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید.

گونه گذاری با تزریق ژل و چربی چیست؟

گونه گذاری با تزریق ژل و چربی شیوه ای برای زیبا و جذاب تر ساختن صورت و زاویه دار کردن چهره است. تزریق چربی به چهره و گونه یکی از شیوه هایی است که هم در راستای جوانسازی پوست نیز صورت می‌گیرد و هم می‌تواند با زاویه‌ دار کردن چهره، چهره شما را متفاوت و جذاب تر کند. این شیوه در چند دسته از اشخاص قابل انجام است:

اشخاصی‌ که به علت بالا رفتن سن، پوست صورتشان دچار افتادگی و چروک شده است.

اشخاصی که هنوز سن زیادی ندارند اما به علت کم شدن وزن و از دست رفتن چربی‌ های زیر پوست، در صورتشان گود افتادگی و تغییر فرم اتفاق افتاده است.

اشخاصی که می‌خواهند با برجسته سازی گونه و زاویه‌ دار کردن صورت، چهره‌ ای متفاوت و جذاب داشته باشند.

یکی از عوارض بالا رفتن سن، شل شدن و افتادگی پوست صورت می‌باشد. به علت کم شدن خاصیت کشسانی پوست از یک سو و از بین رفتن چربی زیر پوست از سوی دیگر، پوست صورت دچار افتادگی و شل شدگی می‌شود. در چنین شرایطی انجام عمل‌ های زیبایی نظیر لیفت و کشیدن پوست و همچنین تزریق ژل به گونه و فیلر یا چربی، می‌تواند پوست صورت را یکدست و برجسته کند و حالت چهره را چند سال جوان و جذاب تر نماید.

گونه گذاری با تزریق ژل و چربی در اصل با کمک استخراج چربی طبیعی بدن خود شخص و تزریق دوباره آن به گونه و صورت صورت می‌گیرد. این شیوه که بهتر است توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی صورت گیرد، بسیاری از عوارض شیوه های دیگر نظیر تزریق ژل گونه یا پروتز گونه را ندارد. از سوی دیگر می‌توان این شیوه را همزمان با دیگر عمل های جراحی‌ زیبایی نظیر لیفت صورت و یا لیپوماتیک و لاغر شدن بدن نیز انجام داد.

برای مثال افرادی که با کمک انجام ورزش‌ های دشوار و مداوم و همچنین رژیم‌ های غذایی مناسب و خوب، سعی در لاغر شدن دارند، امکان دارد چربی اضافی قسمت های زیادی از بدن خود را بسوزانند. با این حال همواره چربی قسمتی از بدن معمولا در برابر این شیوه ها مقاوم است و از بین نمی‌رود؛ نظیر نواحی شکم، پهلو ها و پشت ران. از سوی دیگر چربی صورت خیلی زود از بین خواهد رفت و چهره فرد را لاغر و به اصطلاح تکیده می‌کند.

در چنین شرایطی امکان دارد انجام یک عمل پیکر تراشی و استخراج کردن چربی‌ های اضافی شکم و پهلو و همچنین تزریق چربی‌ های استخراج شده به گونه، سینه و باسن، برای شما نیز مناسب باشد. هم چهره متقاضی تغییر می‌کند و هم اندام متناسب‌ تری خواهید داشت. به هر روی، برجسته سازی گونه با تزریق ژل و چربی، شیوه ای است که در آن از چربی بدن خود شخص استفاده می‌شود و هیچ ماده خارجی یا مصنوعی تزریق نمی‌شود.

مراحل تزریق ژل و چربی به گونه

چربی خرد شده که از بدن خود فرد خارج شده است معمولا حاوی مقداری آب، خون و دیگر ترشحات بدن می‌باشد. باید هر چه زود تر آب و خون را از چربی جدا کرد تا بافت خالص چربی از بین نرود. با دستگاه سانتریفیوژ، چربی مورد نیاز فرآوری و آماده سازی می‌شود. سلول‌ های خالص سازی شده چربی به علت اختلاف چگالی که دارند، از خون و آب جداسازی می‌شوند و آماده تزریق به ناحیه مورد نظر خواهند بود.

در ادامه با کمک سرنگ‌ های مخصوص تزریق ژل، چربی به زیر پوست صورت و گونه ها نیز تزریق می‌شود. میزان چربی مورد نیاز برای تزریق، ناحیه تزریق، زاویه تزریق و دیگر روش های به کار گرفته شده در این عمل تزریق، همگی به مهارت و تجربه بالای جراح زیبایی و تشخیص او بستگی دارد. اگر این کار به طور صحیح انجام شود، کمترین میزان درد و ناراحتی، کبودی و ورم را با خود در پی خواهد داشت.

معمولا سی تا پنجاه درصد از چربی که به بدن تزریق می‌شود، توسط بدن جذب خواهد شد. معمولا قسمتی از چربی تزریق شده حاوی سلولی مرده می‌باشد که جذب بدن می‌شود. همچنین قسمتی از چربی را نیز بافت زیر پوست مصرف می‌کند. بعد از دو ماه، نیمی از چربی باقی می‌ماند که ماندگار و تأثیر گذار است. به همین علت معمولا بیشتر از میزان مورد نیاز چربی به گونه‌ ها و دیگر ناحیه های مورد نظر تزریق می‌شود. در نتیجه اگر بعد از انجام این عمل احساس کردید که گونه‌ های شما بیش از اندازه برجسته و بزرگ شده، نگران نباشید. بعد از یک تا دو ماه این ورم از بین خواهد رفت و گونه افراد به فرم نهایی خود می‌رسد.

اگر میزان چربی باقی‌ مانده کمتر از مقدار مورد لازم باشد، می‌توان تزریق چربی به گونه را نیز تکرار کرد. به همین علت معمولا قسمتی از چربی خارج شده را می‌توان تا شش ماه به صورت فریز شده نگهداری کرد تا در صورت نیاز دوباره به گونه‌ ها تزریق شود.

مزایای گونه گذاری با تزریق ژل و چربی

معمولا بسته به اینکه چه اندازه چربی تزریق شده و اینکه چربی از کدام قسمت از بدن خارج شده یا با چه روشی تزریق شده باشد؛ میزان ماندگاری آن مختلف است. همچنین سبک زندگی، ثابت نگهداشتن وزن خود، واکنش بیولوژیکی بدن به چربی تزریق شده و مواردی از این قبیل نیز در میزان ماندگاری و نتایج گونه گذاری با تزریق ژل و چربی تأثیرگذار است. در این صورت معمولا تا یک سال این چربی باقی خواهد ماند. در شرایط مناسب گونه سازی صورت گرفته با تزریق چربی می‌تواند تا چند سال نیز ماندگاری زیادی داشته باشد.

نخستین مزایای شیوه تزریق ژل و چربی به گونه این است که چربی از بدن خود شخص خارج می‌شود. این کار چند حسن خوب دارد: بدن شخص چربی را به عنوان یک جسم خارجی پس نخواهد زد و یا واکنش و حساسیت نشان نمی‌دهد. همچنین می‌توان مقدار بیشتری چربی از بدن استخراج کرد تا به قسمت های دیگر بدن نیز تزریق نمود.

طبق گزارشات چون بافت چربی، سلول‌ های زنده بدن است، اگر به قسمتی از بدن تزریق شود به همان ناحیه پیوند می‌خورد. در واقع رگ‌ ها و بافت‌ های بدن، چربی تزریق شده را احاطه می‌کند تا جزئی از چربی طبیعی همان  قسمت شود (به اصطلاح چربی به بدن جوش می‌خورد). در این صورت بافت چربی امکان جا به‌ جا شدن و حرکت را ندارد و در نتیجه فرم دادن به گونه با این شیوه بهتر انجام خواهد شد.

اگر چربی از قسمت های مقاوم به ورزش و رژیم غذایی برداشته شوند، ماندگاری و نتایج مناسبی دارند و امکان دارد تا چند سال نیز جذب بدن نشوند. در صورتی که موادی نظیر ژل و فیلر خیلی زود تر جذب می‌شوند.

قوام طبیعی چربی نیز بسیار مهم است؛ یعنی چربی تزریق شده لمس طبیعی و نرمالی دارد و نظیر بافت طبیعی و نرمال بدن خواهد بود. در صورتی که ژل و یا پروتز حالت سفت و غیر طبیعی دارند و با کمی دقت مشخص می‌شود که گونه شما مصنوعی است.

امکان عفونت، حساسیت و پس زدن چربی طبیعی و نرمال بدن بسیار کم است و معمولا به سادگی و بدون عوارض و خطرات، گونه گذاری با تزریق چربی انجام خواهد شد.

همچنین هزینه تزریق ژل گونه و تزریق فیلر نیز بسیار بالا است به خصوص اگر لازم باشد به چند ناحیه تزریق شود؛ در حالی که چربی از بدن خود شخص خارج می‌شود.

دوره نقاهت و بهبودی بعد از گونه گذاری با تزریق چربی بسته به اینکه چه میزان چربی و از کدام قسمت برداشته شده، مختلف است اما معمولا بعد از ۳ تا ۴ روز می‌توان به زندگی روزانه برگشت. تا مدتی امکان دارد کبودی و تورم در پوست صورت وجود داشته باشد که آن نیز بعد از مدتی برطرف خواهد شد.

اگر شما هم می خواهید از مزایای بهترین تزریق چربی و ژل بهره‌ مند شوید باید بدانید که به کدام عمل زیبایی صورت نیاز دارید و آن را در یک مرکز معتبر و زیر نظر یک پزشک متخصص و با تجربه انجام دهید تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید اگر شما به هر کدام از عمل های زیبایی صورت نیاز دارید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به درمان مناسب بپردازید و از مزایای آن بهره مند شوید.

عوارض تزریق ژل و چربی به گونه

تزریق ژل در گونه معمولا بدون درد و ناراحتی می باشد، و یا حداکثر با ناراحتی و درد بسیار کمکی ( در مواردی نظیر تزریق ژل لب) برای فرد بیمار همراه است.

کبودی، تورم، قرمزی، التهاب و درد و خونریزی ناچیز ناحیه تزریق ژل و چربی از عوارض تزریق ژل و چربی در گونه محسوب می‌شوند که یا تقریباً بلافاصله بعد از عمل یا ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت رفع می‌گردند. واکنش‌ های آلرژیک به ژل ها نیز به ندرت بروز می‌یابد.

مراقبت های قبل از تزریق ژل و چربی به گونه

یکی از اساسی ترین اقدامات قبل از جراحی های زیبایی و تزریق ژل، انتخاب یک کلینیک معتبر است. مراجعه به سایت و صفحات اجتماعی کلینیک های مختلف، پرس وجو از اطرافیان و دوستان که تجربه تزریق ژل گونه در مرکز درمانی مورد نظر را داشته اند، مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با کلینیک، از راه های کسب اطلاع در رابطه با سابقه و کیفیت خدمات یک کلینیک زیبایی است. پس از انتخاب کلینیک درمانی، نیاز به مشاوره با پزشک الزامی است. معمولا از طریق تماس تلفنی، امکان گرفتن وقت مشاوره با پزشک وجود دارد.

در جلسه مشاوره، پزشک معاینات لازم را انجام می دهد و پزشک و فرد متقاضی با یکدیگر در رابطه با مزایا و معایب تزریق ژل به گونه، نوع ژل تزریقی، ماندگاری، درمان، هزینه و سایر مسائل مرتبط با پزشک صحبت می کنند. در صورتی که فرد متقاضی تصمیم قطعی به تزریق ژل گرفت، در رابطه با جلسه درمان، تصمیم گیری می شود.

توجه به نکات زیر قبل از روز درمان، سبب دستیابی به نتایج مطلوب تر می شود:

▪︎۲ هفته قبل از تزریق ژل، مصرف دارو های رقیق کننده خون و دارو های ضد التهابی از قبیل آسپیرین، ایبوپروفن، ادویل و ویتامین E ممنوع است. مصرف این دارو ها احتمال خونریزی را افزایش می دهد؛

▪︎از ۲ هفته قبل از درمان،  مصرف نوشیدنی های الکی و استعمال دخانیات متوقف شود؛

▪︎فرد متقاضی پزشک را از سوابق پزشکی و دارو های مصرفی خود مطلع کند؛

▪︎فرد متقاضی با مشاهده عکس های قبل و بعد از درمان افرادی که تجربه تزریق ژل به گونه داشته اند، از نتایج درمان، شناخت کامل تری پیدا کند. به این ترتیب انتظار او از درمان، منطقی تر خواهد بود.

مراقبت های بعد از تزریق ژل و چربی به گونه

توجه به نکات زیر بعد از تزریق ژل، سبب کاهش عوارض و افزایش کیفیت درمان می شود:

▪︎توصیه می شود که در چند روز اول بعد از تزریق ژل از خوابیدن روی صورت پرهیز شود. بهتر است که افراد رو به بالا و صاف بخوابند؛

▪︎از دست کاری، فشار دادن و خاراندن محل تزریق ژل پرهیز شود؛

▪︎به مدت ۱ هفته بعد از تزریق ژل، از ورزش کردن و تمرینات سنگین خودداری شود؛

▪︎به منظور پیشگیری از عفونت، صورت خشک و تمیز نگه داشته شود؛

▪︎توصیه پزشک در رابطه با استفاده از دارو ها یا پماد های مخصوص و ماساژ محل تزریق جدی گرفته شود؛

▪︎به مدت ۱ هفته از مصرف نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات پرهیز شود؛

▪︎قبل از برطرف شدن عوارض از شنا، سونا، جکوزی و سولاریوم پرهیز شود؛

▪︎کمپرس سرد در کاهش تورم و التیام عوارض کمک کننده است.

دلایل تزریق ژل و چربی

از آنجایی که در تزریق چربی از سلول‌ های چربی افراد به جای ژل یا فیلر استفاده می‌شود، تزریق چربی ماندگاری و نتیجه بهتری دارد. به دلیل هزینه بالاتری که تزریق چربی و انجام ساکشن دارد بسیاری از افراد تزریق ژل را ترجیح می‌دهند.

چربی‌ ها نسبت به سایر مواد از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار اند و جایگزین بسیار مناسبی برای موادی چون ژل و بوتاکس هستند. چربی دارای منابع غنی از سلول‌ های بنیادی است که می‌تواند منجر به جوانه زدن پوست زیرین در ناحیه درمانی شود.

تزریق ژل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – تزریق ژل

تزریق ژل به گونه بهتر است یا چربی؟

از دیگر سوال‌ هایی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود این است که تزریق ژل به گونه بهتر است یا چربی؟ در پاسخ به این سوال نمی‌توان جواب قاطعی داد زیرا هر یک از این روش‌ ها داری مزایا و معایب خاص خود هستند که از شخصی به شخص دیگر می‌توانند تغییر کنند. یعنی شاید برای شخصی با توجه به شرایط بدنی و انتظاراتی که دارد تزریق چربی پیشنهاد داده شود و برای شخصی دیگر تزریق ژل به گونه گزینه ایده‌آلی باشد. برای اینکه بدانید کدام روش برای شما بهتر است باید قبل از تصمیم گیری در خصوص روش انتخابی، با پزشک خود صحبت کنید.

کاندیدهای مناسب برای گونه گذاری با تزریق چربی

کاندیدهای مناسب برای گونه گذاری با تزریق چربی عبارتند از:

▪︎اشخاصی که گونه‌ هایشان برجستگی و فرم خوبی ندارد.

▪︎اشخاصی‌ که گونه‌های فرو رفته‌ای دارند.

▪︎اشخاصی با صورت صاف،

▪︎اشخاصی با نقص و ناهنجاری مادرزادی در فرم صورت،

▪︎اشخاصی که به دلیل تروما (آسیب یا ضربه)، بخشی از بافت گونه‌ های خود را از دست داده‌اند.

▪︎اشخاصی که از فرم گونه‌ های خود راضی نیستند.

این روش برای افراد زیر توصیه نمی‌شود:

▪︎اشخاص زیر 20 سال،

▪︎اشخاص مبتلا به اختلالات انعقادی خون یا چربی خون،

▪︎اشخاص مبتلا به عفونت حاد،

▪︎اشخاص مبتلا به بیماری‌ های خاص،

▪︎اشخاص بسیار لاغر (بدن بدون چربی)،

دوره نقاهت تزریق ژل و چربی به گونه

پس از تزریق چربی، تورم و کبودی ایجاد خواهد شد که طی ۱۰ روز خود به‌ خود برطرف می‌شود. گاها ممکن است این تورم تا ۶ هفته نیز باقی بماند. برای کاهش تورم می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. اکثریت بیماران بعد از ۲ روز می‌توانند به سر کار خود بازگردند و در عرض ۱ هفته، همه‌ی فعالیت‌ های روزمره خود را از سر بگیرند. پیروی از نکات زیر برای بهبودی ضروری است:

▪︎حداقل به مدت 2 روز استراحت مطلق داشته باشید.

▪︎به یک طرف صورت نخوابید

▪︎به مدت ۳ شب، با استفاده از ۲ بالش و رو به پشت بخوابید و سرتان را در موقعیت بالاتری از بدن قرار دهید.

▪︎تا ۱ هفته از ورزش‌ ها و تمرینات سنگین پرهیز کنید.

نتایج بلافاصله پس از اتمام تزریق ژل و چربی قابل مشاهده خواهند بود، اگرچه ممکن است برای دستیابی به بهترین نتایج، به چند جلسه تزریق ژل و چربی بیشتر نیاز داشته باشید. علاوه بر این، جراح پلاستیک برای جبران مقادیر باز جذب چربی توسط بدن، ممکن است مقداری چربی بیش از نیاز تزریق کند. توجه داشته باشید که کاهش یا افزایش وزن شما بر نتایج تزریق چربی اثرگذار خواهد بود. هر ۱ الی ۵ سال نیز بسته به هر فرد، به تکرار درمان جهت حفظ نتایج نیاز خواهد بود.

انواع ژل های تزریقی گونه

سه نوع ژل وجود دارد که می توان از آن برای تزریق ژل استفاده کرد:

▪︎ژل های جذبی

این نوع ژل از اسید هیالورونیک که در بافت بدن نیز موجود است تهیه می شود به همین علت ایجاد حساسیت یا آلرژی نمی کند و اکثر پزشکان از این نوع ژل برای تزریق استفاده می نمایند. بهتر است بدانید این نوع ژل دارای کلاژن نیز بوده و باعث جوانسازی پوست می شود.

▪︎ژل های نیمه جذبی

این نوع ژل از پلی متیل متاکریلات تهیه شده و توسط بدن جذب نمی گردد و در نواحی ضخیم پوست ، همچون رفع خط خنده تزریق می شود و همچنین باعث کلاژن سازی نیز می شود.

▪︎ژل های غیر جذبی

ژل سیلیکون نوعی ژل غیر قابل جذب توسط بدن می باشد که به دلیل تایید نشدن توسط سازمان غذا و دارو مورد استفاده قرار نمی گیرد.

تفاوت بین تزریق ژل و چربی به گونه

۱. مهم ترین تفاوت بین تزریق ژل و تزریق چربی جنس ماده ی تزریق شده است. در تزریق چربی ماده تزریق شده از نوع بافت خود بدن فرد می باشد ولی ژل ماده ای مصنوعی و ساختگی است.

۲. دوام و ماندگاری ژل کوتاه تر است و فرد می بایست هر چند ماه یکبار تزریق را تمدید نماید. درحالی که چربی دوام و ماندگاری بیشتری دارد.

۳.در تزریق چربی به دلیل اینکه ماده تزریق شده از بافت خود بدن است احتمال جابجایی وجود ندارد ولی در تزریق ژل به دلیل مصنوعی بودن احتمال جابجایی وجود خواهد داشت.

۴. چربی علاوه بر پر کردن و حجم دادن می تواند فواید درمانی هم داشته باشد زیرا حاوی بافت های بنیادی بوده و تولید کلاژن را افزایش داده و نتیجتا در جوانسازی پوست می تواند بسیار موثر تر باشد. ژل فقط خاصیت پر کنندگی دارد.

۵. امکان تزریق چربی در قسمت های مختلف صورت مانند شقیقه، گیجگاه و دیگر نقاط وجود دارد درصورتی که تزریق ژل کمی محدود تر است و فقط در نقاطی مانند لب ،خط خنده و یا گونه می تواند کاربرد داشته باشد.

۶. تزریق چربی را می توان حتی به شکل وسیع تر و در حجم بیشتر مانند ساق پا، ران ها، سینه، دست، یا نواحی ژنیتال استفاده نمود. این در حالی ست که تزریق ژل به صورت محدود تر و در حجم کمتر مورد استفاده قرار می گیرد .

٧. یکی از عوارض تزریق ژل گلوله شدن آن است. در تزریق چربی به هیچ وجه امکان گلوله شدن وجود ندارد.

۸. مدت زمان تزریق چربی حدوداً بین ۵/۱ الی ۲ ساعت است (شامل زمان لازم برای برداشت بافت چربی، فراهم سازی و آماده کردن آن، و سپس تزریق آن در قسمت های مورد نظر) ولی تزریق ژل در مدت زمان کوتاه تری انجام می شود .

۹. در تزریق چربی به دلیل حجم دهی بیشتر قابلیت بیشتری برای  فرم دهی و پخش یکسان وجود دارد. در تزریق ژل این امکان محدود تر است.

۱۰. تزریق چربی یک فرآیند جراحی بوده و نیاز به دانش پزشکی دارد و می بایست فقط توسط پزشک جراح انجام شود. تزریق ژل را با چند ساعت آموزش میتوان فرا گرفت. تزریق چربی نیاز به تجهیزات جراحی و اتاق عمل دارد در حالیکه تزریق ژل نیاز به تجهیزات خاصی نداشته و تنها وجود شرایط استریل برای انجام آن کافی است.

مقایسه تزریق چربی به گونه و تزریق ژل

از آنجایی که در تزریق چربی به جای ژل ساخته شده مصنوعی، از سلول های چربی زنده بدن خود استفاده می شود، مواد تزریق شده در چربی موجود در ناحیه درمان برای نتایج طبیعی و ماندگار ادغام می شوند. یک امتیاز اضافی وجود دارد: ناحیه ای که چربی از آن برداشت می شود می تواند لاغر تر و بهتر به نظر برسد. این عوامل، همراه با هزینه های طولانی مدت کمتر و استفاده از مواد بیولوژیک، اغلب پیوند چربی را به انتخاب بهتری برای نتایج طبیعی و ماندگار تبدیل می کند. پس انتخاب این که تزریق چربی به گونه بهتر است یا تزریق ژل را آسان تر می کند.

مقایسه ماندگاری تزریق چربی گونه و تزریق ژل

تزریق چربی به دلیل این که طبیعی است و بخشی از چربی بدن خودتان برداشته می شود و به گونه ها تزریق می شود معمولا ماندگاری مادام العمر دارد و نسبت به تزریق ژل بسیار ارزشمند تر است چرا که ماندگاری تزریق ژل بسیار کوتاه مدت است و نهایتا یک سال تا یک سال و نیم دوام خواهد آورد. بنابراین اگر به دنبال این هستید که تزریق چربی به گونه بهتر است یا تزریق ژل و ماندگاری برای شما در اولویت است بهتر است تزریق چربی را انتخاب کنید.

مقایسه اثرات و نتایج تزریق چربی به گونه و تزریق ژل

یکی از اجزای اصلی پیری صورت از دست دادن حجم صورت مخصوصا گونه ها است. اگر به دنبال کاهش ظاهر چین و چروک و بازگرداندن حجم از دست رفته گونه هستید، گزینه های درمانی زیادی وجود دارد که می توانید به آنها توجه کنید. دو مورد از بهترین ها شامل تزریق چربی و تزریق ژل و پرکننده های اسید هیالورونیک است. هر دوی این رویکرد ها می‌توانند نتایج بسیار خوبی را به خصوص در دستان یک جراح پلاستیک دارای گواهی ارائه دهند، با این حال، درک تفاوت بین این دو برای تعیین اینکه تزریق چربی به گونه بهتر است یا تزریق ژل ، بسیار مهم است.

شما هم می‌توانید از اثرات و نتایج زیبایی تزریق چربی و ژل به گونه در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط متخصصان و کارشناسان حرفه ای صورت می گیرد که می توانید از انواع این خدمات بهره مند شوید.

ماندگاری تزریق ژل گونه

یکی از مهم‌ترین موضوع‌ ها که برای کاندید های انجام تزریق ژل به گونه و خط خنده اهمیت دارد، میزان ماندگاری تزریق فیلر به گونه است زیرا آن‌ ها دوست دارند کاری را انجام ‌دهند که ماندگاری نسبتا بالایی داشته باشد تا مجبور نشوند در بازه‌ های زمانی کوتاه مدت دوباره به سراغ انجام چنین تکنیکی بروند. به طور معمول میزان ماندگاری ژل‌ ها خوب است و شما می‌توانید حدود یک تا دو سال از زیبایی چهره خود در نتیجه تزریق ژل لذت ببرید. ناگفته نماند که ماندگاری ژل‌ ها به عوامل مختلفی نیز بستگی دارند به همین دلیل دوام آن می‌تواند از شخصی به شخص دیگر متفاوت باشد. چند مورد از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر طول عمر ژل‌ ها عبارت اند از:

▪︎کیفیت برند ژل تزریق شده، اصلی ترین عامل در ماندگاری ژل گونه است. هر چه کیفیت آن بالا باشد از ماندگاری بیشتری برخوردار خواهد بود.

▪︎ترکیبات به کار رفته در ژل تا حد بالایی در ماندگاری آن موثر خواهند بود. به طوری که ژل‌ ها با ترکیبات طبیعی‌ تر ماندگاری کم‌ تری دارند. این درحالی است که ژل‌ های ساخته شده از مواد شیمیایی و مصنوعی ماندگاری بالایی دارند.

▪︎نوع پوست و شرایط سیستم ایمنی بدن، یکی دیگر از شروط اصلی در ماندگاری ژل است. هر چه بدن شخص از سیستم ایمنی بالا تری برخوردار باشد ژل ماندگاری کمتری خواهد داشت.

▪︎میزان ژل تزریق شده، رابطه مستقیم با ماندگاری آن دارد. هر چه حجم ژل تزریق شده بیشتر باشد طول عمر بیشتری خواهد داشت.

▪︎اهمیت دادن به مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل، فاکتور مهمی در ماندگاری ژل است. به همین دلیل از فرد خواسته می‌شود تا به تمامی گفته‌ های پزشک در خصوص مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل توجه کند.

▪︎میمیک‌ های صورت و یا میزان حرکات صورت فرد، عامل مهمی در طول عمر ژل‌ تزریق شده هستند. به این معنا که افرادی که عادت دارند در حین صحبت کردن خیلی صورت خود را تغییر دهند ژل در صورت آن‌ ها ماندگاری کمتری خواهد داشت.

مدت ماندگاری تزریق چربی

به طور کلی زمان ماندگاری تزریق چربی از تزریق ژل و فیلر بیشتر است. همچنین این روش عوارض کمتری دارد؛ چراکه مواد تزریق شده از چربی بدن متقاضی است و بدن نسبت به آن واکنش نمی دهد. لازم به ذکر است که حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد از چربی تزریق شده ممکن است توسط بدن جذب شود. اما جراح با آگاهی از موضوع میزان بیشتری به نقطه مورد نظر تزریق می کند. به همین دلیل بعد از تجزیه چربی ها نیز می شود به نتیجه خوبی رسید. باید به این نکته توجه کرد که پس از جذب این میزان چربی، مقادیر مانده تزریق به صورت دائمی باقی می ماند.

مدت ماندگاری چربی تزریق شده هم به ناحیه مورد نظر بستگی دارد اما معمولا بین ۲ تا ۵ سال ماندگاری برای آن متصوریم.

بهترین مارک برای تزریق ژل گونه

برجسته سازی گونه با تزریق ژل یکی از محبوب‌ ترین روش‌ های زیباسازی صورت است که از محبوبیت خاصی در میان افراد برخوردار است. یکی از نکات مهمی که به منظور کاهش عوارض جانبی این عمل زیبایی بایستی رعایت گردد انتخاب بهترین مارک برای تزریق ژل سیب گونه است. بهتر است در رابطه با انتخاب بهترین ژل برای تزریق به گونه با پزشک متخصص خود مشورت کنید چرا  که ایشان اثربخشی ژل را با توجه به ساختار پوست و ساختار صورت هر فرد بهتر تشخیص می‌دهند.

یکی از بهترین ژل‌ هایی که برای تزریق ژل به گونه توصیه می‌شود، ژل رستلین است که سرشار از هیالورونیک است. این ژل اثربخشی فوق‌العاده‌ای دارد و خود به انواع مختلفی تقسیم‌ بندی می‌شود.

ژل ژوویدرم از دیگر ژل‌ های مناسب برای تزریق ژل گونه طبیعی است که از عوارض جانبی پایین ولی اثربخشی بالایی برخوردار می‌باشد که برای برجسته ‎سازی گونه و نیز برطرف کردن چین و چروک و خطوط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ژل نیز خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که هر یک دارای ماندگاری و دوام متفاوت از یک تا دو سال می‌باشند.

انتظارات پس از تزریق ژل و چربی گونه

همانطور که پیشتر نیز ذکر کردیم پس از تزریق ژل گونه طبیعی می‌توان انتظار بروز برخی عوارض جانبی چون قرمزی، تورم، درد، خارش و حساسیت در محل تزریق را داشت. اینها معمولاً خفیف تا متوسط ​​هستند و در عرض چند روز پس از درمان از بین می‌روند. تورم می‌تواند چند روز پس از درمان ظاهر شود و سپس فروکش کند، کبودی  نیز بسته به ناحیه تحت درمان می‌تواند خفیف تا شدید باشد.

گاها در اثر تزریق غیر ماهرانه و یا استفاده از یک پزشک بی‌تجربه ممکن است نا متقارن بودن گونه‌ ها حاصل گردد به همین دلیل نیز بهتر است در انتخاب پزشک خود دقت کافی را به خرج دهید. تشکیل توده‌ های کوچک یا بی‌نظمی در محل تزریق نیز در موارد نادر وجود دارند که چند ماه ممکن است دوام داشته باشند.

در موارد بسیار نادر، سفتی طولانی مدت، عفونت یا گرانولوم حاصل می‌گردد  که می‌تواند هفته‌ ها پس از درمان رخ داده و چندین ماه طول بکشد اما به مرور زمان فروکش می‌کند. در صورتی که پزشک بدون مهارت کار تزریق فیلر را انجام دهد حتی ممکن است شریان و رگ مربوط به چشم با فیلر مسدود شده و منجر به نابینایی فرد شود.

طبیعتا هر شخصی با یک روحیه شاداب و به منظور زیباتر شدن اقدام به برجسته سازی گونه با ژل می‌کند، بنابراین سعی کنید با انجام تحقیقات کافی پزشکی را انتخاب کنید که در اکثر موارد متقاضیان راضی از تزریق داشته باشد تا از گزند بروز هر نوع عوارض جانبی در امان بمانید.

تعداد جلسات مربوط به انجام تزریق ژل و چربی

تعداد جلسات مربوط به انجام این تزریق ها با توجه به نظر پزشک متخصص در نظر گرفته می‌شود.

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط بهترین روش را در نظر بگیرید و بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید در این کلینیک انواع روش های زیبایی جراحی پوست و مو زیر نظر پزشکان و متخصصان باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از آن‌ ها بهره‌مند شوید.

تزریق ژل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – تزریق ژل

خطرات جراحی تزریق چربی به گونه، چیست؟

تزریق چربی به گونه، یک عمل زیبایی نسبتا کم خطر است. گفته می شود، خطرات هماتوم بالقوه، آمبولی چربی، ماندگاری جای زخم، و در برخی موارد نادر نکروز چربی صورت (مرگ سلول های چربی) را به همراه دارد. مانند هر عمل جراحی، امکان عفونت نیز امکان پذیر است.

تزریق چربی به گونه خطرات متفاوتی نسبت به تزریق چربی با حجم زیاد به باسن یا سایر نقاط بدن دارد. در تزریق چربی به گونه، از حجم های کوچکتر و کانول های نازک تر استفاده می شود، بنابراین خطرات آن نیز، معمولا کمتر می باشد.

همانطور که گفته شد، یکی دیگر از خطرات تزریق چربی گونه، میزان بقای پایین چربی تزریق شده است، که می تواند نتیجه نهایی  نا مطلوبی، مانند عدم تقارن صورت، را ایجاد کند.

در هنگام در نظر گرفتن جرای تزریق چربی صورت، برای tear troughs (سیاهی و خطوط اطراف چشم)، بیشتر احتیاط کنید. این امر خطرات مرتبط دیگری را نیز به همراه دارد، از جمله احتمال نابینایی در صورت عدم انجام صحیح عمل.

به دنبال یک دکتر با تجربه و متخصص باشید که به طور منظم تزریقات چربی صورت را انجام می دهد و یک گالری عکس، شامل نتایج مطلوب طولانی مدت، را دارد.

هزینه تزریق ژل و چربی به گونه

هزینه تزریق ژل و هزینه تزریق چربی در گونه به نوع و شرکت سازنده ژل مصرفی و مقدار ماده یا تعداد تزریق‌ های لازم برای رسیدن به نتیجه دلخواه بستگی دارد. بنابراین قیمت تزریق ژل برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

عمل تزریق ژل و چربی در گونه تقریبا بدون عوارض بوده و بیمار مانند جراحی پروتز گونه نیاز به استراحت طولانی مدت در خانه و مواظبت در مورد درست قرار گرفتن پروتز ندارد. هزینه‌ پروتز گونه هم به نوع پروتز، نوع بیهوشی، تبحر جراح و محل جغرافیایی بستگی دارد.

هزینه تزریق ژل گونه به عوامل مختلفی بستگی دارد که به شرح زیر هستند:

▪︎مقدار ژل تزریقی : بر اساس فرم چهره فرد و حالت ایده آل او، مقدار متفاوتی ژل برای هر فرد استفاده می شود. بدیهی است که هر چقدر مقدار ژل تزریقی بیشتر باشد، هزینه نهایی نیز بیشتر می شود؛

▪︎برند ژل و کیفیت آن : برند های مختلف ژل که برای تزریق به صورت استفاده می شوند، کیفیت و ویژگی های متفاوتی دارند. از این رو قیمت آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. بر اساس اینکه از چه نوع ژلی برای تزریق استفاده می شود، هزینه نهایی متفاوت است؛

▪︎تجربه پزشک : پزشکانی که تجربه و تخصص بیشتری در جراحی های زیبایی دارند، معمولا حق الزحمه بیشتری بابت انجام جراحی ها دریافت می کنند. فراموش نکنیم که عملکرد پزشک تاثیر بسیار زیادی در کیفیت انجام تزریق ژل دارد؛

▪︎ناحیه و فرم تزریق : نواحی مختلف صورت و بدن از نظر سختی تزریق با هم متفاوت هستند لذا در هزینه نهایی تاثیر خواهند گذاشت.

شما می توانید با مشاوران و کارشناسان حرفه ای و مجرب ما در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تماس بگیرید و در خصوص بهترین روش درمانی، و هر سوال دیگری که دارید اطلاعات کامل به دست آورید و با خیالی آسوده به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بیشمار این روش درمانی بهره مند شوید.

نکته بسیار مهم

نتیجه تزریق ژل در افرادی که کاندیدای مناسبی برای درمان هستند، تا حد زیادی به کلینیک درمانی و عملکرد پزشک بستگی دارد. تزریق ژل در آرایشگاه ها و سالن های غیر مجاز به هیچ عنوان توصیه نمی شود. تعداد افرادی که در مراکز غیر مجاز اقدام به درمان های زیبایی کرده اند و پس از مشاهده اثرات نامطلوب و جبران ناپذیر آن، متوجه اشتباه خود شده اند، کم نیست. اقدام به درمان های زیبایی در این مراکز، از چندین نظر خطرناک است.

در چنین مراکزی خطر تزریق نامناسب توسط افراد غیر متخصص وجود دارد. علاوه بر این، احتمال استفاده از مواد غیر استاندارد و نامطلوب نیز سلامتی افراد متقاضی را تهدید می کند. امروزه انواع ژل های تقلبی که بدون مجوز و به صورت قاچاق وارد کشور شده اند، در بازار سیاه با قیمت بسیار کم عرضه می شوند. بر اساس تجربه ثابت شده است که در مراکز غیر معتبر، استفاده از این مواد، مرسوم است. تزریق ژل به نواحی مختلف صورت از جمله گونه ها یک درمان غیر تهاجمی، سرپایی و کم عارضه است؛ اما استفاده از مواد نا مرغوب، عوارض بسیار زیادی را به دنبال دارد.

در کلینیک های معتبر از جمله کلینیک پوست و موی سعیدیه، تمام خدمات زیبایی از جمله تزریق ژل، در محیطی مجهز و کاملا بهداشتی ارائه می شود. حساسیت پزشکان این مرکز نسبت به سلامتی مراجعه کنندگان، همواره مایه دلگرمی مراجعه کنندگان بوده است. خوشنامی و سابقه درخشان این مرکز درمانی، ماحصل استفاده از دستگاه ها و امکانات پیشرفته، مواد استاندارد و با کیفیت و مهم تر از همه دانش و تخصص پزشکان است.

کلینیک سعیدیه

پزشک جراح یکی از عواملی است که در ماندگاری روش های جوان سازی تاثیر می گذارد. اگر پزشکان در این زمینه مهارت و تجربه کافی نداشته باشند، به نتیجه و ماندگاری دلخواه خود نخواهید رسید. کلینیک سعیدیه ازجمله کلینیک هایی است که جوانی و شادابی را به پوست شما بازمی گرداند.

این کلینیک دارای متخصصان و تجهیزات به روزی است که همه روش های جوان سازی را ازجمله تزریق ژل و چربی به بهترین نحو انجام می دهد. با مراجعه به این کلینیک و شرکت در جلسات مشاوره به راحتی می توانید یکی از روش های جوانسازی را انتخاب کنید.

تزریق ژل و چربی در کلینیک سعیدیه

وقتی بهترین روش را در مورد تزریق ژل یا چربی به صورت انتخاب کردید نوبت به انتخاب کلینیک و متخصص باتجربه می‌ رسد. متخصصین کلینیک سعیدیه با سال ها تجربه در این زمینه به شما این اطمینان را می دهند که بهترین راه را برای شادابی و جوانی پوست خود انتخاب کنید.

کلینیک پوست مو و زیبایی سعیدیه، با بهره‌ گیری از کادری مجرب وبه‌ روزترین متد های زیبایی، در محیطی آرامش‌ بخش، و منطبق بر استاندارد های نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در کرج می‌باشد.

سوالات متداول شما

1_ آیا پیوند چربی به صورت طبیعی به نظر می رسد؟

پیوند چربی یک درمان جوان‌سازی است که از سلول‌ های چربی طبیعی شما برای پر کردن خطوط برجسته و نواحی تو خالی صورت استفاده می‌کند. بنابراین نتیجه حاصل از آن طبیعی تر است.

2_ انتقال چربی به گونه ها چقدر ماندگاری دارد؟

برخلاف پرکننده های پوستی که معمولاً هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یکبار نیاز به تزریق مجدد دارند، انتقال چربی صورت می تواند نتایجی را ارائه دهد که سال ها، دهه ها یا حتی بیشتر طول بکشد.

3_ مقدار تزریق ژل به گونه چقدر است؟

افرادی که به دنبال تزریق ژل گونه طبیعی هستند باید درمورد میزان حجم ژل تزریقی دقت کنند. در صورتی که میزان ژل کمتر از مورد نیاز باشد نتیجه مطلوب ظاهر نخواهد شد. از طرفی دیگر اگر میزان ژل بیشتر از حجم مورد نیاز باشد حالتی غیر طبیعی ایجاد می‌شود که زیاد مورد پسند نیست. مقدار تزریق ژل گونه از شخصی به شخص دیگر متفاوت بوده و با توجه به حالت چهره فرد تغییر خواهد کرد. برای اینکه از میزان ژل مورد نیاز خود مطلع شوید باید جلسه مشاوره‌ای با پزشک متخصص در این زمینه داشته باشید. او بعد از انجام بررسی‌ های لازم و انتظارات شما مقدار دقیق ژل مورد نیاز را تعیین خواهد کرد.

4_ آیا تزریق ژل گونه عوارض دائمی دارد؟

همان طور که تا این قسمت از مطلب توضیح دادیم این روش زیبایی دارای برخی عوارض است که این عوارض تزریق ژل گونه بسیار عادی و معمولی است و پس از دوره کوتاهی از بین می روند. اما بنا به دلایلی مثل مراجعه به مراکز و کلینیک های غیر معتبر، انجام تزریق ژل توسط افراد غیر متخصص، استفاده از ژل‌ ها و فیلر ها با ماندگاری دائم و استفاده از ژل‌ ها و فیلر های ارزان قیمت سبب می شود که شما دچار عوارض تزریق ژل گونه دائمی شوید. در واقع تمام این دلایل بستگی به کلینیکی دارد که شما به آن مراجعه کرده اید. چرا که کلینیک های غیر معتبر هم از ژل های نامرغوب و ارزان استفاده می کنند و هم عمل تزریق ژل را به افراد غیر متخصص می سپارند که سبب می شود افراد دچار عوارض تزریق ژل گونه شوند.

5_ بهترین نقاط برای برداشت چربی کدامند؟

بهترین نقاط برداشت چربی در افراد مختلف متغیر می باشد. منطقه ‌ای مناسب است که چربی آن با رژیم غذایی کم نمی‌شود. عموما بهترین مناطق قسمت خارجی ران و باسن هستند. اما به طور کلی تقریبا از چربی زیر پوست در تمام نقاط بدن می توان بهره برد ولی نواحی پهلو ها ،ران ها، کنار زانو وزیر شکم معمولا چربی مقاوم تری دارد.

6_ آیا پس از انجام تزریق، باز هم نیاز به ویزیت شدن خواهم داشت؟

حدود یک الی دو هفته پس از تزریق، به یک جلسه ویزیت نیاز خواهید داشت.

7_ آیا می‌توان بعد از تزریق چربی، گونه‌ های فرد را بوسید؟

بهتر است  48 الی72 ساعت پس از تزریق، از بوسیدن خودداری کنید.

8_ پس از تزریق چربی در گونه چگونه باید صورت خود را بشوییم؟

تا ۶ ساعت پس از تزریق، از لمس یا ماساژ پر فشار نواحی تحت درمان خودداری کنید. می‌توانید صورت و گونه‌ ها را با پاک‌کننده‌ های پوستی بصورت ملایم تمیز کنید.

9_ آیا تزریق چربی دائمی است؟

در صورت لاغر شدن پس از عمل تزریق چربی، چربی های تزریق شده نیز از بین رفته و اثر عمل از بین می رود

10_ تزریق چربی گونه، چقدر طول می کشد؟

بسته به اینکه چه مقدار چربی باید جابجا شود، و چه مقدار ناحیه باید در طول عمل شما پوشانده شود، زمان زیادی از شما خواهد گرفت. جراحی معمولا بین یک تا چهار ساعت بطول می انجامد.

11_ آیا پس از تزریق چربی گونه، تغییری در پوست من ایجاد می شود؟

رایج است که تزریق چربی، پوست شما را بعد از عمل بسیار نرم تر و صاف تر می کند. برخی از بیماران ممکن است از کاهش خطوط، و چین و چروک های اطراف گونه ها، چانه و سایر قسمت های صورت، لذت ببرند.

تزریق چربی پوست را به طرز چشمگیری، جوان می سازد. سلول های بنیادی که در چربی تزریق شده یافت می‌شوند به جوان سازی پوست کمک کرده، و باعث یکسانی رنگ و بهبود بافت پوست، می گردند، و همچنین سایر علائم پیری را نیز معکوس می‌کنند.

12_ چه زمانی بعد از تزریق چربی گونه، می توانم ورزش کنم؟

اکثر پزشکان توصیه می کنند که در حدود ۱۰ تا ۱۴ روز زمان برای بازگشت به فعالیت بدنی سبک، نیاز خواهد بود. در هر صورت، پزشکان نمی‌خواهند که بیماران آنها، فعالیت‌ هایی که می‌تواند با نتایج پیوند چربی تداخل داشته باشد، را انجام دهند. بیمار می تواند پس از ۴ هفته پس از عمل، فعالیت های بدنی معمولی خود را، مجدد از سر بگیرد.

13_ اگر وزن اضافه یا کم کنم، چه می شود؟

با افزایش سن، بیشتر افراد تمایل به افزایش وزن دارند که کاملا طبیعی و معمول است. تفاوت جزئی وزن، تاثیر زیادی در روند تزریق به گونه نخواهد داشت. با این حال، نوسانات عمده وزن، بر نتایج حاصل از جراحی تزریق چربی به گونه، تأثیر می گذارد.

14_ آیا تزریق چربی گونه تا پایان عمر دوام دارد؟

نتایج تزریق چربی طولانی مدت است. در ابتدا، پزشک شما ممکن است ناحیه درمان را، بدلیل مرگ درصد کمی از سلول های چربی، کمی بیشتر از حد پر کند. سلول های چربی سالم باقیمانده، منبع خون ایجاد می کنند و به بخشی از ساختار صورت شما تبدیل می شوند.

15_ بعد از تزریق چربی چه احساسی دارم؟

پزشکتان به شما توصیه می کند چگونه از محل استخراج چربی مراقبت کنید. بهبودی بعد از پیوند چربی متغیر است. در زیر به تعدادی از مراقبت های کلی بعد از عمل برای بهبودی اشاره میکنیم:

– تورم و کبودی بعد از عمل در هفته ی اول مشخص است، و شما می توانید تا مدتی در خانه استراحت کنید.

– در هفته ی دوم کبودی از بین می رود، اما ممکن است همچنان ورم داشته باشید.

– در اکثر افراد بین ۷ تا ۱۰ روز بهبودی بسیار خوبی بدست می آید، اما ممکن است همچنان شما برای ورود به جامعه آماده نباشید.

– در هفته ی سوم شما بیشتر شبیه خودتان خواهید شد. یک آرایش ملایم می تواند باعث کمک به از بین رفتن نشانه های ورم و کبودی کند.

– همچنان که تورم کاهش می یابد، شما می توانید تغییرات را متوجه شوید، اما از بین رفتن کامل ورم ممکن است چند هفته طول بکشد.

16_ تزریق ژل برای چه افرادی مجاز نمیباشد؟

افرادی که در ناحیه تزریق ژل، دچار عفونت شده اند، افرادی که مستعد اسکار و تشکیل گوشت اضافه در محل زخم هستند، افرادی که دارای آکنه یا تاول هستند، افراد مبتلا به دیابت و بیماری های خود ایمنی،  بیماران سرطانی و افرادی که به مواد موجود در ترکیب ژل ها حساسیت دارند و افرادی قبلا ژل های دائمی را تزریق کرده ‌اند کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل نیستند.

نتیجه گیری

گونه بخش بسیار مهم میانه صورت است که معمولاً با بالا رفتن سن می‌افتد و حالت برجسته بودن خود را از دست می‌دهد. نتیجه این تغییرات افتادگی ناحیه کنار فک و ایجاد خط‌ ها و چین‌ هایی در قسمت لب و بینی (خط کشیده شده از گوشه بینی تا گوشه دهان) است. بنابراین یکی از مسائلی که در زمان جوان‌سازی صورت به آن توجه ویژه‌ای مبذول می‌شود، تقبل هزینه عمل گونه گذاری برای جبران حجم از دست رفته گونه است. حجم کم گونه باعث می‌شود تا صورت صاف به نظر بیاید و از انحنا های طبیعی گونه‌ های پر که  به صورت جوانی و شادابی می‌بخشند، محروم گردد. به علاوه بخش میانی گونه از پلک پایین حمایت می‌کند و در بسیاری از موارد برجسته و حجیم کردن گونه در از بین رفتن پف زیر چشم مؤثر است. که یکی از روش های حل این مشکل گونه گذاری بدون جراحی است.

در تزریق ژل و چربی به گونه، عمل به صورت سرپایی صورت می گیرد، علاوه بر این به دلیل دائمی نبودن برجسته سازی گونه ، حتی در صورت تزریق ژل در محل اشتباه نیز مشکلی برای بیمار پیش نمی آید و بدن مواد تزریقی ژل و چربی را پس از مدتی جذب خواهد کرد، اما در مواردی که جراحی پروتز گونه انجام می شود، بیمار در معرض خطر تمام عوارض پروتز گونه از قبیل عفونت، درست قرار نگرفتن پروتز و … می باشد. در کلینیک سعیدیه، ما با استفاده از روش های بدون جراحی و کم تهاجمی از جمله گونه گذاری با تزریق چربی اقدام به بازسازی گونه با ظاهری کاملا طبیعی و با در نظر گرفتن فرم صورت فرد، می کنیم.

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط و نوع روش درمانی بهترین راه را انتخاب کنید و به بهترین نتیجه دست پیدا کنید در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر پزشکان و متخصصان با تجربه و حرفه ای صورت می گیرد که می توانید از آن ها بهره مند شوید و همواره زیبایی جوانی خود را در کنار سلامت حفظ کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

08191011176

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir