علت افتادگی ناگهانی پلک چشم

علت افتادگی ناگهانی پلک چشم

علت افتادگی ناگهانی پلک چشم

پلک‌ چشم ها محافظانی برای چشم هستند اما گاهی افراد را مشاهده می‌کنید که در نگاه اول متوجه می‌شوید که پلک بالای آنها دچار افتادگی است و تا مرز مردمک چشم آنها پیش آمده است در این حالت می توان بیان کرد که فرد افتادگی پلک پیدا کرده است و اگر این افتادگی افزایش پیدا کند برای فرد می‌تواند خطر ایجاد کند چون که میدان دید او را می تواند کاهش دهد و به غیر از آن زیبایی چشم و صورت را نیز می تواند بر هم بزند. افتادگی پلک دلایل گوناگون دارد و در هر فرد متفاوت می‌باشد، ما در ادامه درباره علت افتادگی ناگهانی پلک چشم توضیحات کاملی را برای شما بیان خواهیم کرد.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

دلایل مختلف افتادگی پلک

همانطور که بیان کردیم افتادگی پلک می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد و در هر فرد یکسان نیست همچنین ممکن است که میزان افتادگی در پلک هر فرد کم یا زیاد باشد که ما در ادامه این مطلب، علت افتادگی ناگهانی پلک چشم را بیان خواهیم کرد:

. ممکن است که یک فرد در عضله بالا برنده پلک خود بیماری داشته باشد و عضله پلک قادر به بالا بردن پلک نباشد.

. ممکن است که پلک دارای کیست بزرگ باشد که متورم شده و باعث می شود که پلک سنگین شود و دچار افتادگی شود.

. ممکن است که افزایش سن باعث افتادگی عضلات بالابرنده پلک شود.

. گاهی حوادث آنی و خوردن ضربه به پلک می تواند صدمه وارد کند و در نهایت فرد دچار افتادگی پلک چشم شود.

. علت افتادگی ناگهانی پلک چشم می‌تواند به دلیل پتوز، فلج اعصاب یک چشم نیز ایجاد شده باشد که اصطلاحاً به آن فلج عصب سوم نیز گفته می شود.

. استفاده کردن از لنزهای تماسی در مدت طولانی نیز می‌تواند که سبب افتادگی در پلک چشم می‌شود.

. تروما و همچنین جراحی مانند جراحی آب مروارید که در گذشته انجام داده باشید و همچنین جراحی های دیگر چشم نیز می تواند علت افتادگی ناگهانی پلک چشم شود.

. از علت‌های افتادگی ناگهانی پلک چشم میتوان به ضربه روحی و عصبی شدید نیز اشاره کرد که سبب می‌شود پلک به صورت ناگهانی روی مردمک چشم را بپوشاند که خطرناک است و ممکن است در یک چشم یا هر دوی آنها این مشکل رخ دهد.

. در بعضی موارد نیز افتادگی پلک چشم یک مشکل مادرزادی می باشد و کودکان می توانند با آن درگیر شوند.

انواع افتادگی پلک

افتادگی پلک انواع گوناگون دارد که ما می خواهیم به پنج دسته از شایع‌ترین نوع افتادگی در پلک اشاره کنیم:

پتوز مادرزادی

در بعضی موارد در نوزادان زمان تولد افتادگی در پلک مشاهده می شود که بیشتر در یک پلک آنها است و دلیل آن نیز رشد نکردن عضلات بالابرنده در پلک می باشد و حتی ممکن است که دارای مشکلات ژنتیکی باشد اگر که نوزاد با این مشکل روبرو شد باید در اولین فرصت به یک جراح مراجعه کنید چون که اگر به موقع درمان انجام نگیرد امکان ایجاد تنبلی چشم می تواند در آن وجود داشته باشد و ممکن است بینایی کودک نیز با مشکل روبرو شود یا بینایی آن محدود شود پس اگر نوزاد شما دچار افتادگی پلک چشم است باید در اولین فرصت به یک متخصص مراجعه کنید.

پتوز آپو نوروتیک

از شایع‌ترین دلایل افتادگی پلک ناگهانی چشم این مورد است که با افزایش سن ایجاد می شود، گذشت زمان سبب خواهد شد که تاندون های عضلات بالابرنده در پلک کشیده و دچار مشکل شود و نتواند پلک را بالا نگه دارد و در نتیجه فرد دچار افتادگی در پلک می شود این مورد معمولاً در هر دو چشم می‌تواند اتفاق بیفتد ولی ممکن است که افتادگی یک چشم شدید تر از دیگری باشد.

بیماری ام اس

بیماری ام اس از بیماری هایی می‌باشد که می‌تواند روند  واکنش عضلات به اعصاب را دچار مشکل کند برای همین افتادگی در پلک یکی از اولین علائم این بیماری است. علائم این بیماری فقط در افتادگی پلک نخواهد بود و ممکن است که روی عضلات صورت، بازوها، پاها و … هم اشکال ایجاد کند.

بیماری های عضلانی

بیماری های عضلانی ارثی به نام دیستروفی عضلانی که علائمی مانند افتادگی در پلک ها را می تواند ایجاد کند و همچنین می‌تواند سبب اختلال در حرکت چشم ها شود، بیماری های عضلانی دیگری نیز وجود دارد که افراد کم سن و سال می توانند با آن روبرو شوند و سبب می‌شود که پلک هر دو چشم آنها دچار افتادگی شود و حرکات چشمی آنها را از حالت طبیعی خارج کند.

مشکلات عصبی

عضلات چشم انسان توسط اعصاب مغز کنترل خواهد شد و هر گونه مشکل عصبی می تواند باعث شود که پلک دچار افتادگی شود مثلا اگر فرد ناگهانی دچار سکته مغزی و یا تومور مغزی و مشکلات دیگر عصبی مانند دیابت شود این موارد در پلک‌ها نیز تاثیرگذار است و ممکن است که پلک آنها را دچار افتادگی کند. سندروم هورنر از دیگر بیماری هایی است که می تواند سبب افتادگی در یک پلک می شود که می‌تواند حاصل تومورهای سرطانی بالایی ریه ها باشد.

مشکلات موضعی خود چشم

افتادگی پلک چشم می تواند ناشی از عفونت و تومور پلک نیز باشد و یا همچنین ممکن است از وارد شدن ضربه به چشم این مشکل ایجاد شود.

با چه روش هایی می توان از افتادگی ناگهانی پلک ها جلوگیری کرد؟

. سعی کنید که زیاد در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید که چشمان شما اذیت شود و همچنین حتماً از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.

. اگر که در یک روز آفتابی قصد خارج شدن از منزل را دارید حتما از کلاه های آفتابی و عینک‌های آفتابی استفاده کنید تا هیچ گونه آسیبی به چشمان شما وارد نشود.

. در نیمه شب ها به مدت طولانی تلویزیون تماشا نکنید همچنین کمتر از گوشی تلفن استفاده کنید‌

. هنگامی که قصد مطالعه دارید سعی کنید کمتر از نور مصنوعی استفاده کنید.

. زمان مطالعه از نور بسیار بالا استفاده نکنید.

. سعی کنید که زود بخوابید و همچنین رژیم غذایی مناسبی را داشته باشید.

رژیم غذایی نادرست می‌تواند تاثیرات زیادی در افتادگی ناگهانی پلک داشته باشد، اگر در زمان شب از غذاهای سنگین و چرب استفاده کنید و اگر نمک فراوان استفاده کنید سبب می‌شود که چشم های شما متورم شود و به مرور زمان پلک های شما دچار افتادگی شود.

چه سنی برای جراحی پلک مناسب است؟

در زمانی که پزشک تشخیص بدهد نیاز به جراحی پلک دارید می توانید از جراحی کمک بگیرید چون که ممکن است افتادگی پلک مادرزادی وجود داشته باشد ولی بیشتر افراد متقاضی این جراحی را بین ۳۵ تا ۶۵ سال انجام می دهند چون که شایع ترین دلیل افتادگی در پلک افزایش سن می باشد و برای همین بیشتر افرادی که سن آنها بالا است نیاز به جراحی پلک دارند.

جراحی پلک چیست؟

جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی یک عمل جراحی می باشد که برای بهبود ظاهر پلک ها مورد استفاده قرار می گیرد این جراحی می‌تواند روی هر دو پلک بالا، پایین یا تنها روی یکی از آنها انجام شود این جراحی به جهت زیبایی نواحی پیرامون چشم و برطرف کردن مشکلات زیبایی نواحی پیرامون استفاده می‌شود و هم می‌تواند برای درمان مشکلات عملکردی پلک از آن کمک گرفت؛ امروز می‌خواهیم در خصوص جنبه های مختلف انجام این جراحی صحبت کنیم از کاربردهای آن گرفته تا هزینه و عوارض جانبی جراحی افتادگی پلک چشم.

. جراحی پلک چشم برداشتن پوست اضافه و چربی ها در پلک بالا و پایین است که بر اثر افزایش سن می‌تواند ایجاد شده باشد و در نتیجه باعث برطرف شدن چین و چروک و جلوگیری از افتادگی پوست خواهد شد.

. چشم ها یکی از اصلی ترین عناصر زیبایی در صورت هستند و انجام جراحی می‌تواند یکی از بهترین روش ها برای جوانسازی نواحی پیرامون چشم باشد.

. این عمل نیازی به بستری ندارد و همچنین در صورت نیاز می توان آن را با کمک بی حسی های موضعی انجام داد.

. عوارض انجام این جراحی معمولاً در عرض چند هفته برطرف می‌شود و دوره نقاهت آن چند هفته می باشد.

. به طور کلی جراحی پلک در صورتی که توسط یک پزشک ماهر و در یک کلینیک معتبر انجام شود بدون خطر و کم عارضه می‌باشد.

بلفاروپلاستی چیست؟

دلیل اصلی برای خیلی از افراد متقاضی جراحی پلک افتادگی و پوست اضافه در پلک چشم می باشد این جراحی می تواند نواحی اطراف چشم را لیفت و سفت کند و ظاهری جذاب و زیبا برای صورت هدیه آورد. گاهی اوقات از بلفاروپلاستی برای برطرف کردن موانع بینایی ناشی از افتادگی پلک ها استفاده می شود در این روش درمانی پوست اضافه ، عضلات و بافت چربی از نواحی پلک بالا و پایین برداشته خواهد شد گاهی هم فقط پوست اضافه بر روی پلک ها جدا می شود البته بلفاروپلاستی پلک بالا که به آن لیفت پلک یا بالا بردن پلک گفته می‌شود نباید که با جراحی رفع افتادگی پلک اشتباه گرفته شود در جراحی افتادگی پلک  عضلات و تاندون های پلک که مسئول بالا نگه داشتن پلک هستند لیفت می‌شود تا مشکل برطرف شود.

 بلفاروپلاستی باعث رفع افتادگی در پلک می‌شود که پوست اضافه باعث سنگین شدن و افتادن پلک به طرف پایین شده است این دو جراحی با هم متفاوت اند ولی هر دو می توانند به درمان افتادگی ناگهانی پلک چشم کمک کنند.

بلفاروپلاستی زیبایی

بلفاروپلاستی زیبایی به کاربردی از انجام جراحی اشاره می‌کند که از نظر پزشکان ضرورتی برای انجام آن نخواهد بود و فقط می‌تواند سبب جوانی و زیبایی در چهره شود، متاسفانه پلک بالا و در بعضی موارد پلک پایین می تواند که بر اثر افزایش سن و تجمع چربی پف کرده و متورم به نظر برسد و افتادگی در آن حاصل شود همین فرایند پیری گاهی می‌تواند سبب تورم و افتادگی در پلک ها شود و با افزایش سن و به مرور زمان پوست پلک ها عضلاتشان ضعیف و بالشتک های مربوط به چربی آن دچار تورم می‌شود که می‌تواند از دید زیبایی جذابیت چهره را کاهش دهد و سبب می شود که چهره خسته تر و پیرتر به نظر برسد.

 متخصصان زیادی به انجام این جراحی می پردازند از جمله متخصصان و جراحان پلاستیک، پزشکان گوش و حلق و بینی می توانند که این جراحی را انجام دهند و نتایج خوبی را رقم بزنند اگر شما نیز با افتادگی ناگهانی در پلک چشم روبرو شده اید و می خواهید به زیبایی این ناحیه بپردازید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر متخصصین با تجربه و حرفه ای این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه ای صورت می گیرد که می توانید از این خدمات بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

پلک چشم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – پلک چشم

بلفاروپلاستی درمانی

منظور از بلفاروپلاستی درمانی آن دسته از جراحی های پلک می باشند که به دلیل ایجاد مشکل در پلک و ساختار آنها انجام می‌گیرد این دسته از جراحی ها می تواند ضروری و مهم باشد. در بیشتر موارد بلفاروپلاستی درمانی هنگامی انجام می‌گیرد که پوست اضافه در پلک ها آنها را سنگین کرده باشد و این امر سبب مشکل در دید فرد شود گاهی هم تورم در پلک بالا یا پایین عینک زدن یا قرار دادن لنزهای طبی را می‌تواند با مشکل روبرو کند که در این صورت می توانید از جراحی افتادگی پلک برای رفع مشکل کمک بگیرید.

 درمان التهابات پوستی ناشی از قرار گرفتن چین و چروک در روی پلک نیز از دیگر کاربردهای این عمل جراحی می باشد، گاهی اوقات پوست اضافه در پلک به قدری آن را سنگین کرده که فرد مجبور می شود برای بالا نگهداشتن پلک خود از عضلات پیشانی اش کمک بگیرد که می‌تواند ناراحتی و خستگی را برای فرد ایجاد کند که با جراحی افتادگی پلک می توان به راحتی مشکل را درمان کرد. این جراحی نیز می‌تواند توسط متخصصان چشم، جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی انجام شود.

اگر شما با افتادگی پلک روبرو هستید و این مشکل دید شما را با اختلال روبرو کرده می‌توانید این جراحی را نیز زیر نظر متخصصین با تجربه و حرف های کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه انجام دهید.

کاربردهای جراحی پلک

روی‌هم‌رفته میتوان از کاربردهای جراحی به موارد زیر اشاره کرد:

. درمان افتادگی در پوست و شل شدگی پوست پلک بالا که می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک در پوست شود و انحنای سطحی پلک را با مشکل روبرو کند.

. درمان افتادگی پلک ناشی از سنگینی پوست اضافه که می تواند سبب مشکل در دید افراد شود.

. برطرف کردن پف و تورم در پلک ها.

. برطرف کردن پف و تورم در زیر چشم.

. رفع افتادگی در پلک پایین که باعث بیشتر دیده شدن نواحی سفید چشم در زیر قرینه می شود.

. برداشتن پوست اضافه و برطرف کردن چین و چروک های ظریف در پلک پایینی.

بهترین کاندیدای جراحی پلک

کاندیدای مناسب برای بلفاروپلاستی درمانی و زیبایی را نمی توان به طور دقیق معرفی کرد برای موارد درمانی باید با یک متخصص چشم مشورت داشته باشید و برای موارد زیبایی می توانید با متخصصین در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه مشورت کنید شما می توانید از طریق تلفن یا از طریق سایت و پیام رسان های مجازی در ارتباط باشید، با کارشناسان گفت‌وگو داشته باشید و وقت جلسه مشاوره حضوری دریافت کنید به طور کلی اگر پوست اطراف چشم شما دچار افتادگی و تورم شده جراحی پلک می تواند روش مناسب برای انجام آن می باشد، اگر که تمام شرایط برای انجام افتادگی پلک چشم مساعد باشد باید انتظارات صحیحی از انجام این جراحی را داشته باشید.

مانند تمام روش های زیبایی و جوانسازی این جراحی نیز می‌تواند باعث بهبود چشمگیر در زیبایی صورت و چشم‌ها شود ولی بدان معنا نیست که شما می‌توانید به ایام جوانی بازگردید. بعد از تمامی درمان های جوانسازی پوست فرآیند پیری پوست همچنان ادامه پیدا می‌کند و ممکن است که در آینده نسبتاً روز دوباره نیاز داشته باشید که درمان انجام دهید یا برای ترمیم نتایج از دیگر روش ها کمک بگیرید.

 به طور کلی اگر که شرایط عمومی خوبی داشته باشید و تمام مراقبت های بعد از انجام جراحی را به خوبی انجام دهید تا ۱۵ سال می توانید از ماندگاری آن لذت ببرید همچنین باید بدانید که تعدادی از افراد متقاضی حاد و مزمن شانس خود را به عنوان یک کاندیدای مناسب برای انجام جراحی پلک کاهش می‌دهند. خطرات انجام این جراحی برای افرادی که دچار اختلالات انعقادی، مشکل در سیستم ایمنی، بیماری های ویروسی، دیابتی و فشار خون کنترل نشده هستند می تواند بالا باشد و به همین دلیل متخصصان انجام عمل زیبایی بلفاروپلاستی را برای این نفرات توصیه نخواهند کرد، البته اگر این افراد بتوانند بیماری های خود را درمان یا کنترل کنند هیچ گونه مشکلی برای آنها حاصل نخواهد شد.

 افرادی که دخانیات استفاده می کنند یا در معرض دود قرار می گیرند از کاندیدای مناسب برای انجام این جراحی نخواهند بود مصرف دخانیات می‌تواند که روند بهبودی اختلال ایجاد کند و به همین دلیل باید قبل از انجام جراحی افتادگی پلک چشم حداقل به مدت چند هفته از مصرف این داروها خودداری کنید.

هزینه جراحی پلک

هزینه انجام جراحی پلک بستگی به آزمایشاتی که پزشک برای شما در نظر می‌گیرد، هزینه دارو و مراقبت های بعد از انجام جراحی افتادگی همچنین دستمزد پزشک متخصص شما دارد، ممکن است که این جراحی روی یک پلک یا هر دو پلک انجام شود که می تواند روی هزینه انجام این درمان تاثیر گذار باشد. بعد از انجام جراحی شما نیازی به بستری شدن ندارید و بلافاصله می‌توانید به منزل بروید و به همین دلیل هزینه بابت بستری شدن پرداخت نخواهید کرد.

 جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه می توانید با مشاوران و کارشناسان در این زمینه گفت‌وگو داشته باشید خدمات مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می‌باشد که می‌توانید از آن بهره مند شوید.

آمادگی و مراقبت های قبل از انجام جراحی افتادگی پلک چشم

در انجام این جراحی از بیحسی های موضعی کمک گرفته می‌شود، در بی حسی های موضعی داروهای بی حس کننده در اطراف چشم تزریق خواهد شد و در بعضی مواقع برای راحتی بیشتر داروهای آرامبخش نیز به شکل خوراکی یا تزریقی دریافت خواهد شد. روز قبل از انجام جراحی اگر قرار باشد که این روش را با بیهوشی عمومی انجام دهید از شما خواسته خواهد شد که موارد زیر را به خوبی رعایت کنید:

.عدم مصرف داروهای رقیق کننده، خون داروهای ضد انعقادی و مسکن هایی مانند ایبوپروفن حداقل به مدت یک تا دو هفته قبل از انجام جراحی؛ این داروها می‌تواند در زمان جراحی خطر خونریزی را افزایش دهد و بعد از انجام جراحی نیز کبودی حاصل کند.

. صبح روز جراحی داروهای ضروری خود را با کمی آب مصرف کنید داروهایی مانند فشارخون یا دیابت.

. در روز انجام جراحی نباید آرایشی روی صورت انجام دهید و چند ساعت قبل از درمان باید صورت خود را تمیز بشویید.

. طوری برنامه ریزی داشته باشید که بعد از انجام جراحی فردی شما را به منزل بازگرداند و ۲۴ ساعت از شما مراقبت کند.

. همانطور که بیان کردیم بعد از انجام جراحی افتادگی پلک چشم نیازی به بستری شدن نخواهید داشت مگر اینکه بخواهید این جراحی را با دیگر روش های زیبایی در صورت خود انجام دهید.

مراحل انجام جراحی افتادگی پلک

بلفاروپلاستی میتواند روی پلک بالا و پلک پایین یا هر دوی آنها انجام شود، در طول انجام جراحی برش هایی همسو با خطوط طبیعی در پلک ها و در زیر شکاف پلک بالایی و کمی پایین تر از مژه ها در زیر پلک پایینی ایجاد خواهد شد نحوه زدن این برش ها به گونه ای می باشد که بعد از بهبودی کامل به هیچ عنوان نمی‌توانید جای آن را مشاهده کنید بعد از ایجاد برش هنگامی که روی تخت جراحی دراز کشیده‌اید پزشک به دقت محل‌هایی که باید پوست اضافه و بالشتک های چربی جدا شود را مشخص خواهد کرد. برش توسط ابزار بسیار دقیق انجام خواهد شد و سپس محل برش با کمک از بخیه های بسیار ظریف و یا چسب های بافتی به گونه‌ای بسته می‌شود که در ظاهر مشخص نباشد، این که چه مقدار از پوست اضافه، چربی و عضله در اطراف چشم ها باید حذف شود بستگی به نظر پزشک متخصص در زمان جراحی و معاینات قبل از انجام عمل بستگی دارد، مواردی مانند ساختار در عضلات صورت، ساختار استخوانی و تقارن در ابروها از جمله عوامل تعیین کننده می‌باشد.

در صورت نیاز پزشک از لیزر کربن دی اکسید برای رسیدن به نتایج و جوانسازی لایه های سطحی کمک می گیرد تا چین و چروک های ظریف که باقیمانده را نیز بتواند به طور کامل از بین ببرد.

نقاهت بعد از انجام جراحی پلک

بعد از انجام جراحی روی نواحی مورد نظر آنتی‌بیوتیک‌های موضعی قرار داده خواهد شد تا خطر ایجاد عفونت را بتواند به حداقل برساند، معمولاً نیازی نخواهید داشت پانسمان چشم انجام دهید، در روز اول بعد از انجام جراحی یک ساعت یکبار باید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از کمپرس سرد کمک بگیرید این کار سبب می‌شود که کبودی و تورم به حداقل خود برسد، در روز دوم می‌توانید هر چند ساعت یکبار این کار را انجام دهید و برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی بعد از گذشت ۴۸ ساعت جای کمپرس سرد را با کمپرس گرم عوض کنید در مورد مصرف داروها بسته به شرایط با پزشک خود باید مشورت داشته باشید، درد بعد از انجام بلفاروپلاستی برای بیشتر افراد متقاضی به کمک مسکن های معمولی کنترل خواهد شد در موارد نادر نیز پزشک داروهای قوی تر را برای شما در نظر خواهد گرفت، بلافاصله بعد از انجام جراحی افتادگی پلک چشم باید انتظار ناراحتی خفیف را داشته باشید اگر چه این جراحی کوچک است اما هنوز یک عمل جراحی به شمار می‌رود البته تمام ناراحتی و عوارض این جراحی در عرض چند روز بهبود پیدا خواهد کرد.

در صورتی که هرگونه مشکل در دید یا درد شدید را تجربه کردید بلافاصله با متخصصین در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تماس حاصل فرمایید. در چند روز اول ممکن است که اطراف چشمان شما کبود یا متورم شود این عارضه طبیعی می باشد و جای هیچ گونه نگرانی در خصوص آن وجود ندارد همچنین ممکن است که سفیدی چشم شما قرمز شود که این عارضه نیز جزو عوامل طبیعی بعد از انجام جراحی محسوب می‌شود. رسیدن به بهبودی کامل چند هفته می تواند زمان ببرد و شما در این مدت نباید از لوازم آرایشی در اطراف چشم‌ها استفاده کنید برای استفاده کردن از لنزهای طبی نیز تا هنگام خوابیدن تورم پلک باید صبر داشته باشید در حدی که به راحتی و بدون اذیت شدن بتوانید لنز را در چشمان خود قرار دهید بعد از انجام عمل می‌توانید از عینک استفاده کنید اما باید در زمان گذاشتن و برداشتن عینک ملایمت به خرج دهید تا هیچ گونه آسیبی به اطراف چشم وارد نکنید.

 معمولاً از بخیه های جذبی برای جراحی افتادگی پلک چشم استفاده می‌شود که بعد از گذشت ۴ تا ۷ روز خود به خود از بین خواهند رفت اما اگر از بخیه های غیر جذب استفاده شود باید یک هفته بعد از انجام جراحی برای کشیدن آنها به کلینیک مراجعه کنید.

پلک چشم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – پلک چشم

عوارض و خطرات جراحی پلک

اصلی ترین عارضه ای که ممکن است بعد از جراحی افتادگی پلک چشم ایجاد شود عدم توانایی در کامل بستن چشم ها می باشد این عارضه می‌تواند در عرض چند هفته بهبود پیدا کند در این مدت شما باید از قطره‌های چشمی، بخار و پانسمان چشم استفاده کنید تا چشمان شما خشک نشود. از دیگر عوارض بلفاروپلاستی چشم میتوان به عفونت پلک، ایجاد اسکار یا جای زخم باز، دوبینی، کوتاه شدن پلک ها، عدم برداشتن کامل پوست اضافه و بی حسی در پلم اشاره کرد البته اگر شما این جراحی را در کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام دهید هرگز با این عوارض روبرو نخواهید شد و بهترین نتیجه را برای خود رقم میزنید شما می توانید با خیالی آسوده جراحی افتادگی پلک چشم را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه ای کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی و احتمالی در امان باشید ترین کلینیک تمام خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه ای صورت می گیرد که می‌توانید از این خدمات بهره مند شوید.

جراحی پلک در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه

کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی یکی از با سابقه ترین و معتبرترین کلینیک های زیبایی پوست و مو است که با بیش از چندین سال سابقه کار و فراهم آوردن محیط حرفه ای همواره تلاش می‌کند تا از بهترین و باتجربه ترین کادر درمانی بهره ببرد توجه کنید که جدا از خطرات انجام جراحی نرسیدن به نتیجه مورد نظر می تواند یکی از شایع‌ترین عوارضی باشد که بعد از انجام جراحی های زیبایی حاصل می شود البته اگر این جراحی را در یک کلینیک معتبر انجام نداده باشید در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه نتایج تماما رضایت بخش می باشد شما با خیالی آسوده می توانید در این کلینیک به انواع خدمات زیبایی پوست و مو بپردازید.

مراقبت های بعد از انجام جراحی افتادگی پلک

. داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص را طبق دستور و به موقع استفاده کنید.

. تا بهبودی کامل انجام فعالیت‌های سنگین بدنی خودداری کنید.

. رژیم غذایی مناسبی را دنبال کنید و از مصرف غذاهای چرب و شور خود داری کنید.

. آب فراوان بنوشید و میوه جات و سبزیجات را در رژیم غذایی خود جای دهید.

. تا بهبودی کامل از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.

. تا چند روز بعد از انجام جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون پرهیز کنید.

. از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی حداقل باید تا دو هفته بعد از انجام جراحی خودداری کنید.

نتیجه گیری

جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی یک عمل جراحی است که می‌تواند برای بهبود ظاهر پلک موثر باشد این جراحی می‌تواند روی هر دو پلک و یا فقط روی یکی از پلک‌ها انجام شود و می تواند برای زیباسازی نواحی پیرامون چشم برای درمان مشکلات عملکردی در پلک استفاده شود در این جراحی پوست و چربی اضافی پلک بالا و پایین برداشته می‌شود که این افتادگی پوست می‌تواند بر اثر افزایش سن ایجاد شده باشد. چشم ها همانطور که می دانید یکی از عناصر زیبایی در صورت هستند و این جراحی می‌تواند یکی از بهترین روش ها برای جوانسازی آن به شمار برود.

عوارض بعد از انجام این جراحی بسیار کوتاه و کم می باشد و دوره نقاهت طولانی مدتی ندارد به شرط آن که توسط یک پزشک متخصص و در یک کلینیک معتبر انجام شود اگر شما نیز با افتادگی ناگهانی پلک چشم روبرو شده اید و می خواهید از جراحی بلفاروپلاستی استفاده کنید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه ای این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بیشمار آن بهره مند شوید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

08191011176

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir