قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک

قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک

قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک

آیا تا به حال شما این جمله به گوشتان خورده است که چشم‌ ها می‌توانند راز ها را آشکار کنند؟ بله، چشم‌ های ما بدون اینکه حتی سخنی بگوییم، بهترین ارتباط را بین ما و دوستان و نزدیکانمان برقرار می‌کنند. پس عجیب و غیر معمول نیست تا بخواهیم اثرگذاری و جذابیت این اعضای تاثیرگذار بدنمان را همواره سالم و سلامت حفظ کنیم. متاسفانه افتادگی پلک و پف پلک زیبایی و جذابیت چشم‌ های ما را کم می‌کند و جذابیت آنها را در پشت پلک‌ ها پنهان می‌سازد. درمان‌ های متفاوتی برای افتادگی پلک وحود دارد که یکی از آن ها، قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک می‌باشد.

اینکه این قطره‌ ها تا چه اندازه در رفع افتادگی پلک موثر واقع شده اند، سؤالی است که باید پاسخ آن را پیدا کنیم. با کلینیک بین المللی سعیدیه همراه باشید تا بدانیم تاثیر قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک چقدر است؟

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

افتادگی پلک چیست و چه تفاوتی با پف پلک دارد؟

افتادگی پلک به بلند تر شدن اندازه پلک‌ های بالایی، یا به نشست کردن پلک‌ های پائینی گفته می‌شود. علت اصلی افتادگی پلک، افزایش سن است. اما پف پلک به انباشته شدن آب و چربی در زیر پوست پلک بالا یا پایین گفته می‌شود. پف پلک‌ ها هم می‌تواند در نتیجه افزایش سن باشد، اما علل دیگری هم دارد. بیشترین علت پف پلک‌ ها، بیماری‌ های مختلف بدن، آلرژی، عفونت‌ های چشمی و موارد بسیار دیگر می‌باشد.

شما میتوانید برای استفاده از قطره چشمی برای افتادگی پلک به کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه مراجعه کنید و تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به درمان مناسب بپردازید و نتایج فوق العاده از این روش درمانی را برای خود حاصل کنید.

قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک

قطره‌ های چشمی متفاوتی در درمان افتادگی پلک مورد استفاده قرار می‌گیرند. قطره‌ هایی نظیر آپراکلونیدین، آپنیک و آفلاگان سه نمونه از این قطره‌ ها هستند. از قطره‌ های چشمی، البته با توجه به دستور و تجویز پزشک هر یک از قطره‌ ها، روزی ۱ تا ۳ بار می‌توانید استفاده کنید. هر بار نیز ۱ یا ۲ قطره در هر چشمتان ریخته می‌شود. البته توجه شما را به نکته مهمی جلب می‌کنیم و آن این است که قطره‌ ها باید با تجویز پزشک مهیا شوند. پزشک با دیدن مقدار افتادگی پلک شما و علت آن، امکان دارد چنین قطره‌ هایی برایتان تجویز کند.

کارکرد اصلی قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک

اکثر پزشکان در مواقع خاصی قطره‌ های چشمی را برای رفع افتادگی پلک تجویز می‌کنند. گاهی در اثر تزریق سم بوتولینوم یا بوتاکس عصب‌ های پلک بالا از کار می‌افتند و پلک شما دچار افتادگی می‌شود. در این‌ طور مواقع پزشکان این قطره‌ ها را برای رفع موقت افتادگی پلک افراد تجویز می‌کنند تا هنگامی که تاثیر سم بوتولینوم به‌ طور کامل از بین برود. می‌توان گفت اصلی‌ ترین علت ساخت این قطره‌ ها، نظیر آپراکلونیدین، رفع افتادگی پلک بعد از بوتاکس بوده است.

همچنین می توانید از مزایای بیشمار جراحی افتادگی پلک در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر دکتر متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

مراحل کارکرد قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک

قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک بعد از تماس با چشم و پلک‌ ها، به‌ سرعت ماهیچه‌ های پلک بالا را منقبض می‌کند و رو به بالا می‌کشد. به این ترتیب می‌بینید که افتادگی پلک افراد در زمان کوتاهی برطرف می‌شود. اما یک نکته مهم را نمی‌توان نادیده گرفت. این قطره‌ ها روی همه اشخاصی که با بوتاکس دچار افتادگی پلک شده‌ اند، موثر نبوده است.

اثرات و نتایج قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک

همانطور که گفته شد، تاثیر قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک در زمان کوتاهی در چهره شما مشاهده می‌شود. این قطره‌ ها ماهیچه مولر پلک‌ های بالا را منقبض می‌کنند و پلک‌ های بالا را ۱ تا ۳ میلی‌ متر بالا تر می‌برند. این تاثیر می‌تواند در صورت استفاده روزمره، تا 10 روز در چهره شما قابل مشاهده باشد. گفته‌ شده در حالتی که خواهان تاثیرگذاری همیشگی برخی از این قطره‌ های چشمی باشید، باید شش ماه از آن ها به طور مداوم استفاده کنید. اما قبل از استفاده، بروشور هر یک از این قطره‌ ها را به‌ طور دقیق مطالعه کنید.

شما می توانید از اثرات و نتایج این روش درمانی در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از اثرات و نتایج این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را برای خود به دنبال داشته باشید.

نکته‌ های مهم درباره قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک

چند نکته مهم را راجع به این قطره‌ های چشمی باید بدانید:

* انواع قطره چشمی برای از بین بردن افتادگی پلک در درمان افتادگی‌ هایی موثر واقع می‌شوند که در نتیجه اختلال در کارکرد ماهیچه‌ های پلک بالا پدید آمده‌ اند. برای مثال هنگامی که عصب ماهیچه پلک بالا در اثر بوتاکس از کار افتاده، از این نوع قطره‌ ها برای درمان موقت و گذرا استفاده می‌شود.

* حتی میتوان گف تمامی افتادگی‌ های پلک که در اثر تزریق بوتاکس به وجود آمده‌ اند، با استفاده از این قطره‌ ها درمان نمی‌شوند. اما اگر این قطره‌ ها بر روی افتادگی پلک در اثر بوتاکس موثر واقع شود، مشکل در زمان کوتاه‌ تری بهبود پیدا می‌کند.

* اشخاصی که افتادگی پلک آن ها با پوست اضافه همراه است، تاثیر و نتایج خاصی از این قطره‌ ها نمی‌گیرند.

* افتادگی پلک مادر زادی را نمی‌توان با قطره چشمی برای از بین بردن افتادگی پلک درمان کرد.

* اشخاص دارای بیماری‌ های خاص، بیماران قلبی، اشخاص داری فشار خون بالا، زنان باردار و شیرده و… هم باید پیش از مصرف این قطره‌ ها با پزشک خود مشورت کنند.

* اگر افتادگی پلک در اثر افتادگی ابرو پیش آمده باشد، استفاده از قطره چشمی برای از بین بردن افتادگی پلک تاثیری در آن ندارد.

آیا با قطره چشمی می‌توان افتادگی پلک را درمان کرد؟

بعضی از قطره‌ های چشمی نظیر آپراکلونیدین، آفلاگان و آپنیک با انقباض سریع پلک‌ ها به از بین رفتن افتادگی پلک کمک می‌کنند. قطره‌ های چشمی باید با تجویز پزشک و معمولا دو یا سه بار در طول روز و در هر بار یک تا دو قطره باید استفاده شود.

مزایا و معایب استفاده از قطره چشم

این قطره‌ ها به سرعت عضلات پلک‌ ها را منقبض و افتادگی را از بین می‌برند. اما امکان دارد عوارضی نظیر تاری دید، خشکی چشم، تورم پلک و ریزش اشک را به دنبال داشته باشند.

قیمت قطره‌ های چشمی براساس نوع و برند قطره مختلف است. قیمت تقریبی قطره آپراکلونیدین پنج میلی‌ لیتر حداقل ۴۵۰ هزار تومان می‌باشد.

شما می توانید با خیالی آسوده جراحی افتادگی پلک را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از هر گونه عوارض جانبی و خطرات ناخواسته در امان بمانید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک معتبر زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه صورت می گیرد.

میزان تاثیرگذاری

بر اساس اطلاعاتی از سایت pubmed تاثیر و نتایج این قطره‌ ها به سرعت در چهره مشاهده می‌شود. استفاده از قطره‌ ای نظیر آپراکلونیدین در طول حداکثر ۱۰ روز موجب می‌شود پلک بالایی یک تا سه میلی‌ متر به سمت بالا برود.

افتادگی پلک
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – افتادگی پلک

آیا با قطره چشمی می‌توان افتادگی پلک را درمان کرد؟

پزشکان معتقدند که استفاده از این قطره‌ ها در بیماران مبتلا به این عارضه به صورت خفیف تا متوسط، اثبات و نتایجی مشابه با جراحی دارد، اما عوارضی نیز در پی دارد که در صورت تداوم علائم، شیوه درمانی خوبی برای تمام افراد نخواهد بود.

علائم افتادگی پلک چشم چیست؟

از نظر بالینی علامت اصلی افتادگی پلک این می‌باشد که پلک فوقانی یک یا هر دو چشم حالت طبیعی و نرمال ندارد و به‌ صورت افتاده مشاهده می‌شود. با این‌ حال، افتادگی پلک گاهی به دشوار قابل تشخیص است یا به طور مداوم اتفاق نمی‌افتد.

با نگاه مستقیم به جلو در آینه می‌توانید وجود این مشکل را بررسی کنید. همانطور که به چشم خود نگاه می‌کنید، باید بخش قابل توجهی از عنبیه (دایره رنگی چشم) شما در بالای مردمک چشم دیده شود و هیچ قسمتی از مردمک چشم نباید توسط پلک پوشانده شود.

زیرا این وضعیت می‌تواند با انسداد جلوی چشم، کیفیت بینایی شما را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین ممکن است چشمان شما برای مدت طولانی به شدت خشک یا پر از آب شوند و یا کوچک تر دیده شوند، به‌ طوری‌ که چین‌ و چروک پوست که به طور معمول بین پلک فوقانی و ابرو قرار دارند، از بین بروند.

در بعضی از افراد افتادگی پلک چشم با درد در نواحی اطراف چشم همراه است. برخی از افراد مبتلا به افتادگی پلک شدید ممکن است مجبور باشند در هنگام مکالمه سر خود را به عقب خم کنند یا ابرو های خود را به طرف بالا ببرند تا بتوانند چهره طرف مقابل را مشاهده کنند. پزشک معمولا برای کمک به رفع این مشکل، بیماری‌ های زمینه‌ ای را نیز بررسی می‌کند.

چراکه گاهی این مشکل در اثر مشکلات عصبی و سردرد های میگرنی است. اگر مبتلا به پتوز ساده و بدون عارضه باشید، علائم دیگری نخواهید داشت. اما اگر پتوز شما به دلیل یک مشکل پزشکی جدی‌ تر ایجاد شده باشد، ممکن است علائم دیگری نیز داشته باشید که مربوط به بیماری زمینه‌ ای است.

به عنوان مثال، افتادگی پلک چشم ناشی از بیماری ام اس با علائم دیگری مانند دوبینی، ضعف در بازو ها یا پا ها و مشکل در گفتار، بلع یا تنفس همراه است. در بین نوزادان مبتلا به پتوز مادرزادی، تقریباً ۳۰٪ نیز دارای انحراف چشم (استرابیسم) یا برخی از اختلالات دیگر هستند که بر موقعیت یا حرکت چشم تأثیر می‌گذارند.

در پتوز ناشی از سندرم هورنر، مردمک چشم آسیب‌ دیده به طور غیر معمول کوچک است.

چه کسانی دچار افتادگی پلک چشم می‌شوند؟

افتادگی پلک ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، از علل طبیعی تا شرایط جدی‌ تر! در نهایت این پزشک است که می‌تواند به شما کمک کند تا علت اصلی این مسئله را کشف کنید. پلک بالایی شما به عضله‌ ای متصل است که به کمک یک عضله پشتیبان کوچک تر، به نگه‌ داشتن و بالا و پایین رفتن پلک کمک می‌کند.

علاوه‌ بر این، عضله‌ ای در زیر پوست ابرو وجود دارد که از بالا به بالا بردن پلک‌ های شما کمک می‌کند. ضعف یا آسیب در هر یک از این سه عضله یا تاندون‌ های آن‌ ها می‌تواند باعث افتادگی پلک شما شود. به‌ همین‌ دلیل، این مشکل در بزرگسالان مسن به‌ دلیل روند طبیعی پیری و ضعیف شدن عضلات، تاندون‌ ها و پوست اطراف چشم شایع‌ تر است.

البته به خاطر داشته باشید که افراد در هر سنی می‌توانند تحت تأثیر این بیماری قرار بگیرند. به‌ طوری‌ که درصد اندکی از نوزادان به‌ صورت مادرزادی با این مشکل متولد می‌شوند. به طور کلی برخی از دلایل افتادگی پلک عبارت اند از؛

▪︎پتوز مادرزادی

در این شرایط نوزاد به دلیل مشکلات ژنتیکی و عدم رشد صحیح عضلاتی که پلک فوقانی را بالا می‌برند، با افتادگی پلک متولد می‌شود. تقریباً در ۷۰ درصد موارد، این وضعیت فقط روی یک چشم تأثیر می‌گذارد. کودکانی که دچار افتادگی پلک هستند، در صورت عدم درمان به‌ موقع ممکن است دچار تنبلی چشم (آمبلیوپی) شوند. اگر این مشکل بخشی از سطوح بینایی کودک را پوشانده باشد، می‌تواند بینایی او را به تأخیر بیندازد و یا محدود کند. به‌ همین‌ دلیل باید در اوایل زندگی جراحی انجام شود تا مانع از نابینایی شود.

▪︎پتوز آپونوروتیک

این نوع از افتادگی پلک چشم که مرتبط با افزایش سن است، به‌ علت اثرات طولانی‌ مدت گرانش زمین و پیری که باعث کشیدگی تاندون عضله بالا برنده پلک می‌شوند، بروز می‌کند. اگرچه معمولاً هر دو چشم تحت تأثیر قرار می‌گیرند، اما افتادگی ممکن است در یک چشم شدید تر باشد.

▪︎بیماری ام اس یا میاستنی گراویس

افتادگی پلک می‌تواند یکی از اولین علائم ام اس باشد، یک اختلال نادر که بر روند واکنش عضلات به اعصاب تأثیر می‌گذارد. این بیماری نه تنها در عضلات پلک‌ ها بلکه در عضلات صورت، بازو ها، پا ها و سایر قسمت‌ های بدن نیز می‌تواند باعث ضعف عضلانی پیشرونده شود.

▪︎بیماری‌ های عضلانی

افتادگی پلک می‌تواند نشانه‌ای از بیماری عضلانی ارثی به نام دیستروفی عضلانی دوشن باشد که بر حرکات چشم تأثیر می‌گذارد و می‌تواند در بلع مشکل ایجاد کند. در افراد جوان تر افتادگی پلک چشم می‌تواند در اثر گروهی از بیماری‌ های عضلانی به نام اُفتالموپلژی خارجی مزمن پیشرونده ایجاد شود که باعث افتادگی پلک در هر دو چشم، مشکلات در حرکت چشم و گاهی درگیری عضلات گلو یا قلب می‌شود.

▪︎مشکلات عصبی

از آنجایی‌ که عضلات چشم توسط اعصاب مغز کنترل می‌شوند، هر شرایطی‌ که باعث آسیب به مغز یا اعصاب جمجمه‌ ای آن شود، ممکن است باعث افتادگی پلک نیز شود. این شرایط شامل سکته مغزی، تومور مغزی، آنوریسم مغز (تورم رگ خونی داخل مغز) و آسیب عصبی مربوط به دیابت طولانی‌ مدت هستند. علت دیگر افتادگی پلک، سندرم هورنر است که می‌تواند باعث ایجاد یک مردمک چشم کوچک تر و غیر طبیعی و از بین رفتن توانایی تعریق در نیمی از صورت شود. یکی از علل خطرناک بروز سندرم هورنر، تومور های سرطانی است که در قسمت بالای ریه‌ ها تکثیر پیدا می‌کنند.

▪︎مشکلات موضعی چشم

در بعضی موارد، پلک به‌ دلیل عفونت یا تومور پلک، تومور داخل حفره چشم یا ضربه به چشم، حالت افتادگی پیدا می‌کند. مثلا در بیماری فلج عصب سوم، عصبی که در حرکت چشم شما نقش دارد آسیب می‌بیند. مصرف قطره‌ های چشمی برای بیماری گلوکوم (آب سیاه) می‌تواند باعث از دست دادن چربی در ناحیه چشم شود و کمی حالت افتادگی به پلک دهد.

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب عمل افتادگی پلک به شمار می روید و علاقه دارید از این روش درمانی و زیبایی بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بی شمار این روش درمانی بهره مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

انواع افتادگی پلک

  • اکتسابی

▪︎افتادگی پلکی اکتسابی که می‌تواند انواع زیر را در بر بگیرد:

▪︎افتادگی پلکی عصبی (اعصاب پلکی درگیر شده و پلک را دچار مشکل می‌کنند)

▪︎افتادگی پلکی عضله ای (اختلال در عضله‌ی پلکی که پلک را بالا نگه می‌دارد)

▪︎افتادگی پلکی تاندونی (ضعف در تاندون چشمی که پلک را بالا نگه می‌دارد)

▪︎افتادگی پلکی مکانیکی (پلک برای عضلات سنگین تر از آن است که بلندش کنند)

  • مادرزادی

افتادگی پلک مادرزادی در کودکان می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله ضعف عضله ای ایجاد شود.

افتادگی پلکی در کودکان می‌تواند با ایجاد آستیگماتیسم یا تاری دید و یا انسداد مسیر بینایی منجر به شایع ترین اختلال ناشی از افتادگی پلکی در کودکان شود.

علل بروز افتادگی پلک

شایع‌ ترین علت بروز افتادگی پلک نازک شدن عضله‌ی پلک می‌باشد که معمولا بر اثر بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد هر چند ممکن است در جوانی هم دیده شود.

از دلایل ضعیف شدن این عضله میتوان به استفاده از لنز های چشم ، مالش بیش از اندازه چشم‌ ها ، حاملگی ، جراحی چشم ، التهاب چشمی و … اشاره کرد.

عوارض افتادگی پلک

افتادگی پلکی علاوه بر مشکلات زیبایی که می‌تواند برای هر فرد به وجود بیاورد منجر به مشکلات جسمی نیز برای افراد می شود.

فرد مبتلا به افتادگی پلکی اگر دچار تاری دید باشد مدام مجبور میشود چشمان خود را جمع کند و به عضلات کناری چشم خود فشار بیاورد که این کار علاوه بر آسیب زدن به عضلات چشم منجر به چروک شدن پوست دور چشم میشود

همچنین فردی که بر اثر انسداد مسیر بینایی باید سر خود را به عقب ببرد و با این کار به مرور دچار کشیدگی عضلات گردنی می‌شود.

آیا می‌توان از افتادگی پلک چشم پیشگیری کرد؟

هیچ راهی برای پیشگیری از افتادگی پلک وجود ندارد، به‌ ویژه اگر مادرزادی باشد. از طرفی معمولا انواع پتوز اکتسابی دلایلی غیر قابل پیشگیری دارند و کنترل روند پیری، ضربه به چشم، جراحی یا آسیب عضلانی و عصبی دشوار است. با این‌ حال، اجتناب از تزریق بوتاکس توسط افراد آماتور، استفاده از لنز های تماسی و مالش بیش‌ از حد چشم می‌تواند خطر ابتلا به پتوز اکتسابی را کاهش دهد.

فقط آگاهی از علائم و معاینه منظم چشم می‌تواند به شما در مبارزه با این اختلال کمک کند. اگر احساس کردید که کودک شما پلک افتاده‌ ای دارد، فوراً او را نزد پزشک ببرید تا تحت درمان و کنترل قرار گیرد. از آنجایی‌ که افتادگی پلک می‌تواند بینایی شما را تحت تأثیر قرار دهد، باید آن را جدی بگیرید. شاید بتوانید با مراجعه فوری به پزشک، جلوی بدتر شدن آن را بگیرید.

افتادگی پلک چشم راست یا چپ نشانه چیست؟

تضعیف و شل شدن بیش از حد پلک بالای چشم از نشانه های پتوز می باشد. در این حالت لبه پلک بالایی چشم راست یا چپ ممکن است پایین‌ تر از حد نرمال قرار گیرد، یا ممکن است پوست ناحیه پلک بالای چشم کمی شل شود. در اغلب موارد ترکیبی از این دو حالت است و در بسیاری از افراد خصوصا با افزایش سن دیده می شود و می تواند در چشم کودکان و یا بزرگسالان هم وجود داشته باشد.

پلک ها نتیجه شکل گیری دو چین بر روی نازک ترین پوست بدن انسان است. پلک های چشم راست و چپ در زمان خواب به چشمان ما کمک می کنند تا اشک بطور یکنواخت بتواند چشم ها را مرطوب نگاه دارد همچنین آن ها از ورود اجسام خارجی و فشار مضاعف جلوگیری کرده و از خشک شدن هر دو چشم محافظت می کنند.

افتادگی پلک
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – افتادگی پلک

درمان افتادگی پلک

قبل از درمان افتادگی پلک پزشک باید معاینات لازم را انجام دهد. معمولا اگر این عارضه به دلیل افزایش سن ایجاد شده باشد یا شخص به طور ژنتیکی آن را داشته باشد، روش درمانی پیشنهاد نمی‌شود. زیرا در این شرایط افتادگی پلک تهدیدی برای سلامتی نیست و درمان تنها جنبه زیبایی دارد. اما اگر علت بروز این عارضه بیماری زمینه ‌ای باشد، آن بیماری باید درمان شود.

معمولا برای درمان این عارضه پزشک یکی از روش‌ های زیر را پیشنهاد می‌دهد. در صورتی‌ که شخص بخواهد تنها برای زیبایی بیشتر افتادگی را از بین ببرد، باید به متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کند تا از میان روش‌ های مختلف زیبایی بهترین روش تعیین شود. اما اگر برای افزایش بینایی قصد جراحی دارید، باید با متخصص چشم مشاوره داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت کلینیک سعیدیه با چشم‌ پزشک مشاوره حضوری، آنلاین یا تلفنی تعیین کنید.

در این اینفوگرافی با انواع روش‌ های درمان افتادگی پلک که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم، آشنا می‌شوید:

▪︎جراحی افتادگی پلک

بهترین راه درمان این عارضه جراحی افتادگی پلک است. افرادی که دچار افتادگی و شلی پوست در این ناحیه هستند، باید عمل بلفاروپلاستی انجام دهند. در این جراحی پوست اضافی بالای پلک برداشته می‌شود و چشم‌ ها حالت بهتری می‌گیرند. این جراحی نوعی عمل زیبایی چشم است که به ظاهر بهتر چشم کمک می‌کند.

اما اگر شخص از بدو تولد یا در سنین بالا دچار پتوز شده باشد، عمل جراحی پتوز انجام می‌شود. در این جراحی عضله بالا رونده پلک سفت می‌شود. در نتیجه پلک به سمت بالا می‌رود. اگر کودکی دچار پتوز باشد، ممکن است دکتر چشم پزشک برای جلوگیری از تنبلی چشم این جراحی را پیشنهاد دهد.

▪︎رفع افتادگی پلک با لیزر

یکی از روش‌ های جدید برای درمان این عارضه عمل بلفاروپلاستی با لیزر است. در این روش خونریزی کمتر بوده و دوره نقاهت کوتاه‌ تر می‌شود. لیزر جای زخم بسیار کمی ایجاد می‌کند و به همین دلیل امروزه بیشتر افراد تمایل دارند برای عمل زیبایی چشم از روش لیزر استفاده کنند.

▪︎قطره چشم برای رفع افتادگی پلک

قطره چشم در رفع این مشکل تاثیری ندارد. پزشک برای افرادی که دچار پتوز هستند، ممکن است قبل از گزینه جراحی از قطره چشم استفاده کند. زیرا در این افراد به چشم‌ ها فشار وارد شده و ممکن است دچار خشکی شدید شوند. به‌خصوص در کودکان مبتلا به پتوز معاینات منظم و استفاده از قطره چشم و عینک توصیه می‌شود.

اگر به دلیل تزریق بوتاکس شخص دچار این عارضه شده باشد، از قطره لوپیدین برای کاهش اثر بوتاکس استفاده می‌شود. این قطره باعث انقباض پلک‌ ها شده و کمک می‌کند، سریع‌ تر به بهبودی برسد.

▪︎درمان افتادگی پلک با پلکسر

در افرادی که به دلیل شل بودن پوست و ماهیچه این عارضه ایجاد می‌شود، می‌توان از روش پلکسر استفاده کرد. این روش بدون جراحی بوده و با ایجاد جرقه و از بین رفتن بخش‌ های اضافی پوست، پلک بالا کشیده می‌شود. پزشک با توجه‌ به میزان افتادگی پوست در این ناحیه تصمیم می‌گیرد که پلسکر در چند جلسه انجام شود.

▪︎تزریق بوتاکس

بوتاکس در واقع سم بوتولونیوم است که باعث سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک می‌شود. اگر به دلیل افزایش سن یا ژنتیک دچار این مشکل هستید و پوست این ناحیه شل شده است، می‌توانید با تزریق بوتاکس تا حدودی مشکل را برطرف کنید. البته دقت داشته باشید برای تزریق بوتاکس باید به متخصص پوست و مو حرفه‌ای و با تجربه مراجعه کنید. در غیر این صورت ممکن است سم بوتولونیوم باعث فلج شدن عضله بالا برنده پلک شود. برای پیدا کردن بهترین متخصص پوست و مو می‌توانید از طریق سایت کلینیک سعیدیه اقدام کنید.

▪︎تزریق فیلر

اگر دچار افتادگی در پلک بالا و پایین هستید، می‌توانید از فیلر استفاده کنید. در این روش پرکننده‌ های مخصوصی زیر پوست تزریق می‌شود تا چین‌ و چروک و گودی اطراف چشم را برطرف کند. فیلر بیشتر برای رفع تیرگی و ورم چشم استفاده می‌شود. در این روش نمی‌توان پلک بالا را به سمت بالا برد.

▪︎نوار چسب مخصوص افتادگی پلک

چسب پلک جز روش‌ های پزشکی نبوده و برای آرایش از آن استفاده می‌شود. این چسب‌ ها بسیار کوچک بوده و بالای پلک قرار می‌گیرند تا پوست این ناحیه را به سمت بالا بکشند. چسب پلک به‌ هیچ‌ وجه روی پوست دیده نمی‌شود و با استفاده از کرم‌ پودر می‌توان آن را کاملا مخفی کرد. اگر از انجام روش‌ های پزشکی برای رفع افتادگی پلکتان می‌ترسید، می‌توانید در مواقع ضروری از این چسب استفاده کنید.

▪︎درمان افتادگی پلک بدون جراحی

روش‌ های غیر جراحی که در کلینیک‌ های زیبایی انجام می‌شوند، کمک می‌کنند تا چهره جوان‌ تری داشته باشید. روش‌ هایی مانند تزریق فیلر یا بوتاکس جز روش‌ هایی هستند که علاوه بر رفع چین‌ و چروک افتادگی پلک را تا حدودی برطرف می‌کنند. روش‌ های بدون جراحی موقت بوده و باید هرچند وقت یک‌ بار آنها را تمدید کنید.

▪︎طب سوزنی برای افتادگی پلک

برخی افراد معتقدند طب سوزنی می‌تواند تاثیر خوبی در رفع افتادگی پلک داشته باشد. حدودا با ۱۰ جلسه طب سوزنی در ناحیه پلک می‌توان به کاهش چین‌ و چروک، از بین‌ بردن لکه‌ های پیری و رفع این مشکل کمک کرد.

پیشگیری از افتادگی پلک

▪︎ورزش های چشمی به برطرف کردن پف چشم که میتواند باعث سنگینی پلک و فشار به عضلات پلک میشود کمک میکند.

▪︎رژیم غذایی مناسب و کم نمک و کم چربی که پف چشم را تشدید نکند.

▪︎پرهیز از قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب،

▪︎استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی و کلاه لبه دار،

▪︎کاهش نور های مصنوعی ، کمتر استفاده کردن از موبایل و لپ تاپ خصوصا در شب و پرهیز از مطالعه در نور کم.

▪︎مراقبت از چشم یک امر ضروری است. با پیشگیری ، محافظت و رسیدگی به چشم هایتان آنها را از گزند بیماری ها در امان بدارید.

درمان های خانگی افتادگی پلک

روش‌ های مختلفی برای درمان افتادگی پلک و همچنین رفع تیرگی اطراف چشم در خانه پیشنهاد می‌شود. اما باید بدانید این روش‌ ها نمی‌توانند تغییرات چشمگیری در این ناحیه ایجاد کنند. اگر به دنبال تغییرات زیادی در چشم‌ های خود هستید، باید از روش‌ های پزشکی مانند جراحی، لیزر یا تزریق بوتاکس استفاده کنید. برخی از روش‌ های ساده رفع افتادگی پلک در خانه به‌ صورت زیر هستند.

▪︎درمان افتادگی پلک با چای بابونه

برای بهبود بلفاریت می‌توان از کیسه چای بابونه استفاده کرد. چای بابونه چشم را مرطوب کرده و روغن غلیظ اطراف مژه‌ ها را از بین می‌برد. با گذاشتن کیسه چای بابونه روی چشم‌ ها می‌توان به رفع تیرگی و پف چشم هم کمک کرد.

▪︎روغن زنجبیل برای افتادگی پلک

برای درمان این عارضه در خانه می‌توان از روغن زنجبیل استفاده کرد. این روغن خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ضد لک و ضد تورم دارد. علاوه بر مالیدن روغن زنجبیل به اطراف چشم می‌توانید این ماده غذایی را در رژیم خود قرار دهید.

▪︎درمان با ماست و آلوئه‌ورا

یکی از راه‌ هایی که می‌تواند به کاهش افتادگی پلک کمک کند، استفاده از ماسک ماست و آلوئه‌ ورا است. چهار قاشق ماست، چهار قاشق ژل آلوئه‌ ورا، دو قاشق بلغور و مقداری خیار رنده شده را با هم مخلوط کنید. این خمیر را ۲۰ دقیقه روی پلک قرار دهید.

نحوه و شدت افتادگی پلک به چه صورت است؟

گاهی ممکن است این عارضه به دلیل مشکلی در عضله یا اعصاب این ناحیه ایجاد شده باشد که به آن پتوز می‌گویند. پتوز ممکن است تنها یک چشم را درگیر کند که به آن پتوز یک‌ طرفه گفته می‌شود. در شرایطی که هر دو چشم درگیر شوند، به آن پتوز دو طرفه می‌گویند. پتوز می‌تواند موقتی یا دائمی باشد. گاهی از بدو تولد ایجاد شده که به آن پتوز مادرزادی می‌گویند. گاهی هم فرد در سنین بالا به آن مبتلا می‌شود که به‌ عنوان پتوز اکتسابی شناخته می‌شود. حالت شدید پتوز می‌تواند در بینایی تاثیر زیادی داشته باشد و باعث خشکی چشم شود.

در بیشتر افراد افتادگی پلک مربوط به شل شدن پوست و ماهیچه‌ ها است که با افزایش سن شدت پیدا می‌کند. معمولا این نوع عارضه مشکلی ایجاد نکرده و درمان تنها برای زیبایی انجام می‌شود. اگر این نوع افتادگی پلک نیز شدید شود، می‌تواند دید را کاهش دهد.

هزینه قطره چشمی

قیمت قطره های چشمی براساس نوع و برند قطره متفاوت است.

جهت اطلاع گرفتن از هزینه های مربوط و انجام این تزریقات کلینیک بین المللی و تخصصی سعیدیه تماس گرفته و نسبت به هزینه ها توسط کارشناسان مجرب مطلع شوید.

سوالات متداول شما

احتمالا دررابطه‌با دلایل افتادگی پلک و انواع روش‌ های رفع این عارضه با سوالاتی روبرو هستید. در ادامه سعی کرده‌ایم مهمترین و پرتکرار ترین سوالات شما را عنوان کرده و پاسخ آنها را ارائه دهیم.

1_امکان افتادگی پلک بعد از عمل آب مروارید وجود دارد؟

یکی از عوارض نادر در عمل آب مروارید افتادگی پلک است. در این عمل ممکن است به دلیل عدم تبحر پزشک عضله یا تاندون دچار کشیدگی شود.

2_امکان افتادگی پلک بعد از بوتاکس وجود دارد؟

یکی از عوارض بوتاکس می‌تواند افتادگی پلک باشد. سم بوتولونیوم برای کاهش چین‌ و چروک صورت عضلات را فلج می‌کند. اما گاهی ممکن است سم وارد ماهیچه‌ ای شود که پلک بالا را نگه داشته است. در این شرایط تا زمانی که سم در بدن وجود دارد، افتادگی پلک از بین نمی‌رود.

3_افتادگی پلک بعد از عمل چشم چقدر شایع است؟

در هر یک از جراحی‌ های مربوط به چشم احتمال بروز این عارضه وجود دارد. طبق آمار به‌ دست‌ آمده احتمال پتوز بعد از عمل چشم ۱۳% گزارش شده است که در برخی افراد می‌تواند عارضه دائمی باشد.

4_افتادگی پلک چه زمانی خطرناک است؟

گاهی ممکن است افتادگی عضله در این ناحیه نشانه بیماری جدی مانند تومور مغزی یا سرطان اعصاب و ماهیچه باشد. این موارد باید توسط پزشک بررسی شود و در صورت مشکوک بودن آزمایش‌ های لازم انجام شود.

5_افتادگی پلک چه زمانی باید جراحی شود؟

اگر افتادگی به علت بیماری زمینه‌ ای ایجاد نشده باشد، تا زمانی که بینایی را محدود نکرده است، می‌توان به جراحی آن فکر نکرد. اما زمانی که بینایی کاهش پیدا کند، متخصص جراحی را توصیه می‌کند.

6_آیا افتادگی پلک ارثی است؟

در برخی افراد این عارضه می‌تواند ژنتیکی باشد. معمولا این نوع افتادگی مشکلی ایجاد نمی‌کند و افراد تنها برای زیبایی از روش جراحی یا غیر جراحی استفاده می‌کنند.

7_آیا افتادگی پلک مادر زادی است؟

در برخی از افراد ماهیچه بالا برنده پلک از بدو تولد دچار مشکل بوده و یک یا هر دو پلک حالت افتاده پیدا می‌کنند. به این عارضه پتوز گفته می‌شود.

8_دکتر خوب برای رفع افتادگی پلک را چگونه پیدا کنیم؟

اگر افتادگی پلک شما شدید است و در بینایی شما تاثیر گذاشته است، باید برای درمان آن به چشم پزشک مراجعه کنید. متخصص ابتدا علت افتادگی را تشخیص داده و برای رفع آن گزینه‌ های درمانی را توضیح می‌دهد. گاهی ممکن است رفع افتادگی پلک تنها جنبه زیبایی داشته باشد. شما می‌توانید از عمل جراحی یا دیگر روش‌ های بدون جراحی برای زیبایی چشمان خود استفاده کنید.

9_برای درمان افتادگی پلک چشم چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر افتادگی پلک شما با موارد زیر همراه است، حتما در اولین فرصت با یک پزشک متخصص چشم یا داخلی مشورت کنید:

در طی چند روز یا چند ساعت ناگهان بروز کرده است.

با دوبینی، ضعف عضلات صورت، ضعف در بازو ها یا پا ها، مشکل در گفتار یا بلع یا سردرد شدید همراه است.

با علائم عفونت چشم از جمله درد و قرمزی چشم، تب، تورم و برآمدگی چشم یا مشکل در حرکت دادن چشم همراه است.

پلک‌ های شما با افزایش سن حالت افتادگی پیدا کرده‌ اند و این مسئله باعث اختلال در بینایی شما شده و یا ظاهر شما را به طور جدی تحت تأثیر قرار داده است.

در صورتی‌ که تصور می‌کنید یک چشم شما کوچکتر از دیگری است و یا در هنگام صحبت کردن کودک سعی می‌کند با بالا بردن ابرو ها دید بهتری پیدا کند، حتما با پزشک متخصص اطفال یا چشم‌ پزشک مشورت کنید. اگر شرایط مراجعه حضوری ندارید، از صد ها پزشک آنلاین متخصص، مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ هایشان استفاده کنید. با توجه به امکان پیشرفت اختلال افتادگی پلک و عوارض جانبی آن، مسئله ساده‎ای نیست که به ‌راحتی از آن بگذرید. برای اطلاعات بیشتر درباره جراحی افتادگی پلک نیز میتوانید با متخصص اکولو پلاستیک مشورت کنید.

نتیجه گیری

همان‌طور که در متن به آن پرداخته شد، استفاده از قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک تنها در موارد خاصی موثر است و اصولا این قطره‌ ها برای همان موارد خاص ساخته شده‌اند. مواردی مانند افتادگی پلک در اثر تزریق بوتاکس که می‌تواند پلک‌ ها را برای چند ماه درگیر کند. البته تاثیر این قطره‌ ها روی همه افراد هم یکسان نیست. برخی افرادی که دچار افتادگی پلک پس از بوتاکس شده‌اند، با این قطره‌ ها هم درمان نمی‌شوند. همچنین عوارض استفاده از این دارو ها را هم نباید نادیده گرفت.

درمان قطعی و بدون بازگشت افتادگی پلک تنها با جراحی بلفاروپلاستی امکان دارد. البته نیاز پلک‌ های شما به جراحی هم تنها از راه دیدن آنها و معاینه دقیق پلک‌ ها مشخص می‌شود. یک نکته را هم به خاطر بسپارید! کلینیک بین المللی سعیدیه همراه همیشگی شما در درمان افتادگی و پف پلک‌ ها است.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط بهترین روش برای چشمان خود را انتخاب کنید و از آن بهره مند شوید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات بهره مند شده و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید بدون آنکه عوارض جانبی برای شما به وجود آید و سلامتی شما به خطر بیفتد.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

08191011176

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir