انواع ژل svf

انواع ژل svf

انواع ژل svf

مقدمه

تزریق چربی به عنوان روشی نوین برای افزایش حجم و فرم‌ دهی صورت و اندام در سر تا سر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش با وجود تزریق مواد استخراج شده از بدن خود فرد، ریسک شکست و ایجاد آلرژی و مشکلاتی که ممکن است در سایر روش‌ های افزایش حجم‌ دهی، وجود داشته باشد، بسیار پایین آمده است.

در این روش چربی برداشت شده از یک قسمت بدن خود شخص به منظور افزایش حجم به ناحیه دیگری از بدن او تزریق می‌شود و به دنبال آن، جوانسازی با افزایش تولید کلاژن، انجام خواهد شد.

محققین در این روش جهت کاهش عوارض، افزایش کارآیی و ماندگاری و عدم نیاز به تجدید تزریق چربی، با استفاده از فن ‌آوری جدید به ماده‌ای دست پیدا کرده‌اند که از چربی برداشت شده از بدن تولید شده و دربرگیرنده همه نتایج مثبت چربی قابل تزریق و رفع بسیاری از معایب آن بوده است.

مهمترین اثر این ماده افزایش کلاژن سازی در پوست جهت جوانسازی محل تزریق می‌باشد. این ماده (اس وی اف ژل) نام دارد که مخفف Stromal Vascular Fraction است دارای مقادیر بسیاری از سلول‌های بنیادی بوده که از تورم شدید جلوگیری کرده و هم می‌توانند علاوه بر جوانسازی و شفاف کردن پوست، به ترمیم اسکار های ناشی از آسیب دیدگی آن نیز منجر شود.

اگر می‌خواهید از متد های جدید برای افزایش جوانسازی پوست خود استفاده کنید، باید در این زمینه تحقیقات کافی به عمل آورید. یکی از روش های نوین جهت جوانسازی پوست تزریق چربی اس وی اف ژل می‌باشد که ما در این مقاله به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم. برای دستیابی به اطلاعات مفید در این زمینه ما را تا انتهای مقاله دنبال کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

ژل svf چیست؟

تزریق چربی به عنوان روشی نوین، مدتی است در سراسر دنیا برای افزایش حجم و فرم دهی صورت و اندام مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش با وجود تزریق مواد استخراج شده از بدن خود فرد، ریسک شکست و ایجاد آلرژی و مشکلاتی که ممکن است در سایر روش های افزایش حجم دهی، وجود داشته باشد، بسیار پایین است. تزریق چربی معایب خاص خود را هم دارا می‌باشد.

از عمده ترین معایب تزریق چربی، جذب میزان نامشخص چربی پس از مدتی و نیاز به تمدید آن است. همچنین دوران نقاهت طولانی، ایجاد تورم و کبودی پس از تزریق هم ممکن است برای بسیاری از افراد آزار دهنده و نا خوش آیند باشد. در تزریق چربی تقریباً می‌توان گفت؛

چربی برداشت شده از یک قسمت بدن خود شخص، فقط به منظور افزایش حجم به ناحیه دیگری از بدن او تزریق می‌گردد و در پی آن، جوانسازی با افزایش تولید کلاژن، به مقدار کم انجام خواهد شد، چرا که سلول های بنیادی کمی در این حالت در چربی تزریق شده موجود است.

محققین با هدف کاهش عوارض، افزایش کارایی هرچه بیشتر، ماندگاری و عدم نیاز به تجدید تزریق چربی، به ماده‌ای دست پیدا کردند که با فن آوری جدید، از چربی برداشت شده از بدن تولید می‌شود و در برگیرنده همه نتایج مثبت چربی قابل تزریق، و رفع بسیاری از معایب آن است. مهمترین اثر اینکه این ماده با افزایش کلاژن سازی در پوست به جوانسازی محل تزریق نیز می‌انجامد.

این ماده (اس وی اف ژل) که مخفف Stromal Vascular Fraction است دارای مقادیر زیادی از سلول‌ های بنیادی است که می‌توانند علاوه بر جوانسازی و شفاف نمودن پوست، به ترمیم بسیاری از اسکار های ناشی از آسیب دیدگی پوست نیز به طور قابل ملاحظه‌ ای بپردازند.

همچنین می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و اگر علاقه دارید با استفاده از تزریق ژل فرم دهی و حجم دهی اندام و صورت خود را تغییر دهید زیر نظر پزشک با تجربه و حرفه ای به انجام این روش بپردازید و از نتایج حاصله لذت ببرید.

مراحل ژل svf:

۱- در ابتدا مانند روش تزریق چربی معمولی پس از تزریق ماده بیحس‌ کننده در زیر پوست ناحیه برداشت، مانند شکم و بیحس شدن آن، از طریق یک برش کوچک کمتر از نیم سانتی، کانولای ظریفی وارد چربی زیر پوست شکم می‌شود و توسط سرنگ چربی زیر پوست به داخل سرنگ کشیده می‌شود.

۲- چربی خارج شده سانتریفوژ شده و سپس امولسیفیه شده و دوباره سانتریفوژ می‌شود.

۳- اس وی اف ژل از روغن جدا می‌شود و در پوست ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود.

ژل svf
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه-ژل svf

مزایای ژل svf:

در این روش بدون نیاز به تمدید و تکرار تزریق، نتایج بسیار مطلوبی حاصل می‌شود. همچنین عوارضی که در تزریق چربی برای افراد ایجاد می‌ شود، مانند تورم، التهاب، کبودی و درد، در این روش بسیار کمتر است. در مجموع می‌توان گفت: اس وی اف ژل (SVF gel) ماده‌ ای است که با تراکم بیشتری از سلول‌ های بنیادی، آثار بهتری در جوانسازی و بهبود عوارض ناشی از زخم و جراحت پوست دارد.

پس از تزریق اس وی اف ژل اثرات جوانسازی آن به مدت یک سال ادامه می‌یابد به این معنی که پروسه جوانسازی پوست تا یک سال پس از تزریق ادامه خواهد داشت.

شما هم می توانید از مزایای بیشمار تزریق ژل به صورت و اندام در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بهره مند شوید .همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

کاربردهای svf ژل:

جوانسازی واژن

رفع لکه های قهوه ای

رفع جای جوش

رفع چین و چروک‌ های صورت

بهبودی وضعیت پوست

ترمیم جای زخم و اسکار

عوارض ژل svf:

تزریق ژل اس وی اف یک درمان کم عارضه و کم تهاجمی می باشد و تنها بعد از تزریق ممکن است، زیبا جو احساس قرمزی، کبودی، تورم، خارش و حساسیت در محل تزریق ژل را داشته باشد. قابل توجه می باشد که عوارض های نام برده شده موقتی می باشد و بعد از مدت کوتاهی بر طرف خواهند شد. بعد از برطرف شدن عوارض، زیبایی و تغییر را زیبا جو بیش تر متوجه خواهد شد.

لازم به ذکر است که اگر اثرات تزریق ژل بعد از 4 روز بهبود نیافت، به پزشک خود در اسرع وقت، اطلاع دهید و همچنین توصیه های پزشک و دارو های تجویز شده را رعایت کنید تا نیازی به درمان بیش از اندازه نباشد، در ادامه همان طور که گفته شد، اگر زیبا جو بعد از تزریق ژل هر یک از عوارض زیر را تجربه کند باید به پزشک خود اطلاع دهد، در ادامه به این دسته از عوارض ها اشاره خواهیم کرد:

قرمزی شدید در ناحیه تزریق ژل

مشاهده لکه های تیره و روشن در ناحیه تزریق

احساس درد که با گذشت زمان افزایش می یابد.

حساسیت شدید در محل تزریق ژل

شما می توانید تزریق ژل را با خیالی آسوده زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی در امان باشید و بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

تغذیه مناسب بعد از تزریق ژل SVF:

ترکیب بیش تر ژل ها، امروزه از اسید هیالورونیک است و همچنین هیالورونیک اسید یک ماده قندی است که در بسیاری از بافت های بدن از قبیل غضروف ها و پوست وجود دارد . این ماده بعد از جذب آب حجیم می شود و به حالت ژله ای در می آید و قابل به ذکر است که کمبود آب در بدن بر عملکرد ژل ها و فیلر های پوستی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

قبل از رفع کامل بی حسی ناحیه تزریق شده خود از خوردن و آشامیدن خودداری کنید .

اثرات بی حسی بعد از تزریق ژل به لب به مدت  ۴۵ دقیقه یا بیشتر باقی می ماند.

با توجه به اینکه در این مدت لب بی حس است، بهتر است از خوردن و آشامیدن خودداری کنید، زیرا در چنین شرایطی امکان گاز گرفتن لب، هنگام خوردن وجود دارد و گاز گرفتگی لب، اثرات جبران ناپذیری را بر نتیجه درمان خواهد داشت.

اگر از اس وی اف  ژل برای تزریق به لب خود استفاده کرده اید، حدود ۱ هفته بعد از تزریق از خوردن غذا های داغ و نوشیدن مایعات داغ پرهیز کنید. نوشیدن غذا های داغ ماندگاری اثرات ژل را کاهش می دهد.

مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات و سیگار سبب افزایش التهاب و تورم می شود و معمولا به افراد توصیه می شود که حداقل یک هفته بعد از تزریق ژل از استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات الکی پرهیز کنند.

نوشیدن مقدار کافی آب ضروری است و همچنین بعد از تزریق ژل، وجود آب کافی در بدن برای دستیابی به بهترین نتایج زیبایی، ضروری می باشد.

استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی احتمال تورم و التهاب را افزایش می دهد و علاوه بر این همان طور که در بالا گفته شد، لازم است که بیمار چند روز قبل از انجام درمان استفاده از الکل و دخانیات را متوقف کند.

بعد از تزریق ژل به تغذیه خود توجه کامل را داشته باشید. معمولا توصیه می شود که اکثر زیبا جویان بعد از تزریق اس وی اف  ژل خود از رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا از قبیل جو ، لوبیا و سیب زمینی استفاده می کنند.

هزینه تزریق svf ژل چگونه است ؟

با توجه به وقت‌ گیر بودن این عمل و ظرافت مراحل آن، هزینه این عمل نسبت به روش‌ های قبلی تزریق چربی که معمولا باید طی حداقل دو مرحله انجام بشود، بیشتر است.

ولی از نظر این‌ که این روش نتایج ماندگار و جوان سازی بهتری نسبت به روش‌ های قبلی دارد و معمولاً نیاز به جلسه دوم ندارد ارزش هزینه کردن دارد. در مورد استفاده از این روش در اسکار های سوختگی، تصادف یا آکنه، هزینه ها بر اساس وسعت ناحیه‌ ای که نیاز به درمان دارد محاسبه می‌شود.

جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه‌ های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان با مشاوران و کارشناسان حرفه ای این کلینیک تماس بگیرید ، با آنها گفت‌ و گو داشته باشید.

از هزینه انجام درمان و هر سوال دیگری که در خصوص این روش درمانی دارید اطلاعات کامل به دست آورید ، مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می باشد همچنین میتوانید با اطلاع پیدا کردن از تخفیفات ویژه این کلینیک از آنها نیز بهره‌مند شوید.

معایب svf ژل:

  • نیاز به استخراج حجم بیشتری از چربی نسبت به تزریق چربی معمولی یا نانوفت
  • وقت گیر تر بودن این روش نسبت به روش ‌های قبلی
  • نیاز به گذشت حداقل ۳ تا ۶ ماه جهت رسیدن به نتیجه نهایی

خاصیت اس وی اف ژل (SVF GEL) چیست؟

اس وی اف ژل دارای سلول های بنیادی بوده که سبب جوانسازی پوست می‌شود. به علت اینکه دو مرحله فیلتراسیون و سانتریفیوژ را می‌گذراند، ذرات بسیار یک دست‌ تر و یکنواخت‌ تری را دارا می‌باشد. در نتیجه ظاهر و فرم‌ دهی بهتری داشته و موجب جوانسازی پوست هم می‌شود.

با توجه به اینکه سلول‌ های بنیادی و زایا در خود داشته، سبب دوام بیشتری در پوست هم می‌شود.

آیا  روش اس وی اف ژل خطراتی دارد؟

انتقال چربی به روش اس وی اف ژل، یکی از ایمن‌ ترین روش‌ های پیوند و تزریق چربی بوده و تاکنون هیچ خطری مانند عفونت، خونریزی یا سایر عوارض جانبی شایع از آن گزارش نگردیده است.

تفاوت بین تزریق چربی سنتی و ژل SVF:

ژل SVF همان پماد پس از استخراج است که به آن فیلتراسیون مکانیکی اضافه می شود. همچنین از این روش برای اصلاح زاویه فک، پرکردن شقیقه ها، شکل دادن و استاندارد سازی چانه استفاده می شود.

کاربرد اصلی ژل SVF جوانسازی صورت است اما در سایر قسمت های بدن نیز انجام می شود یعنی هر جا که بخواهید به آن فرم دهید یا جوان سازی کنید حتی برای پشت دست می توان از آن استفاده کرد. تزریق چربی برای پشت دست امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است زیرا ظاهر دست ها را تغییر می دهد و آن ها را جوان تر نشان می دهد.

تعداد جلسات تزریق ژل SVF:

تزریق چربی یا همان اس وی اف ژل در چندین جلسه تکمیل می شود، به دلیل این که مقداری از چربی بعد از تزریق جذب می شود و همچنین تزریق اس وی اف ژل موجب ایجاد بافت جدید شده و در نتیجه پوست شما جوان تر خواهد شد.

اثرات و نتایج تزریق ژل SVF:

وجود تعداد زیاد سلول ‌های بنیادی در اس وی اف ژل و همچنین قابل تزریق بودن این محصول از طریق سوزن‌ های ظریف این قابلیت را به پزشک می ‌دهد که بتواند این سلول ‌ها را مستقیم در لایه سطحی پوست تزریق کند و علاوه بر فرم ‌دهی و حجم‌ دهی اثر کلاژن ‌سازی و شفاف کردن روی پوست اعمال می ‌کند. .سلول‌ های بنیادی روی تیرگی و لک صورت نیز تاثیر خوبی دارد. میزان جوان سازی و لیفت پوست به دنبال تزریق اس وی اف بیشتر از تزریق چربی و یا نانوفت است.

شما می توانید از اثرات و نتایج تزریق ژل به صورت و اندام خود در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از اثرات و نتایج این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را برای خود به دنبال داشته باشید.

کاندیدای مناسب تزریق ژل SVF:

خاصیت خاصی برای تزریق چربی یا اس وی اف ژل وجود ندارد. کاندیدای مناسب جهت انجام این تزریق اشخاصی هستند که برای جوانسازی و رفع چین و چروک و ماندگاری طولانی به دنبال تکنیک های نوین پزشکی هستند و حداقل دارای ۱۸ سال سن می‌باشند.

در حقیقت تزریق چربی مناسب افراد جوان و سن پایین هم می‌باشد که دچار نقص و یا کمبود حجم در نواحی مختلفی از صورت خود شده‌اند مانند چین و چروک‌ های عمیق و افتادگی در چانه و همچنین از این تکنیک می‌توان برای زیبا جویانی استفاده کرد که چربی نقاط مختلف بدن آنها به علت ضربه، سوختگی و یا بیماری‌ هایی مانند اسکلرودنا، ایدیوپاتیک و آتروفی از بین رفته است.

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب تزریق ژل به شمار می روید و علاقه دارید از این روش درمانی و زیبایی بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بی شمار این روش درمانی بهره مند شوید.

همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

انواع مختلف ژل زیبایی SVF:

ماندگاری اثرات تزریق ژل در مورد انواع ژل های مختلف، متفاوت است که در ادامه برای شما شرح می دهیم:

  • ژل های دائمی

این ژل ها از مواد مصنوعی مانند پلی متیل متاکریلات ( PMMA ) ساخته شده اند و تا ۵ سال یا بیشتر ماندگاری دارند و به دلیل عوارض و خطرات بیشتر، امروزه از این ژل ها کمتر استفاده می شود. علاوه بر نوع ژل تزریقی، محل تحت درمان و میزان ژل استفاده شده  نیز بسیار اهمیت دارد.

  • ژل های حاوی کلاژن

در بین انواع ژل، این دسته از ژل ها کمترین ماندگاری را دارند و اثرات آن معمولاً بین ۲ تا ۴ ماه  می باشد.

  • ژل های حاوی هیالورونیک اسید

میزان ماندگاری این دسته از ژل ها در افراد مختلف متفاوت است؛ ولی به طور کلی ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند .

  • ژل های نیمه دائم

ژل هایی که حاوی کلسیم هیدروکسی آپاتیت یا پلی لاکتیک اسید ( PLLA ) هستند، ماندگاری بسیار بالایی دارند و این ژل ها بین ۱۸ ماه تا ۲ سال ماندگاری خود را نگه می دارند.

  • ژل های پاژ به عنوان یکی از انواع ژل تزریقی صورت

این ژل ها دارای ماندگاری ۳ الی ۱۰ سال هستند و نمی توانند جذب بدن شوند. کسانی که از این ژل استفاده کرده اند پس از مدتی نشانه هایی از عفونت مانند ( التهاب، درد یا قرمزی )در ناحیه تزریق دارند و نیاز به تخلیه این ژل هستند یا ممکن است بعد از تزریق حرکت یا جا به جایی به وجود بیاید.

  • ژل اسید پلی ال لاکتیک

اسید پلی ال لاکتیک یک ماده ایی است که به صورت مصنوعی قرار گرفته است و همینطور با محیط زیست سازگار بوده این ماده در تولید کلاژن به صورت طبیعی موثر واقع می شود.

در واقع این ماده بعد از چند روز در قسمت مورد نظر حل می گردد ولی می تواند پوست را به کلاژن سازی وادار نماید. به همین دلیل پس از چند ماه نتیجه را می توان دید همچنین اسید پلی ال لاکتیک را می توان برای حجم دهی ساختار و چارچوب صورت مورد استفاده قرار داد.

  • ژل پلی کاپرولاکتون

ژل پلی کاپرولاکتون متعلق به کلاس پلی استر آلیفاتیک زیست تخریب پذیر (زنجیره باز) است که برای پزشکی طراحی شده است و برای درمان چین و چروک در ناحیه میانی صورت و اطراف دهان در صورت استفاده در پرکننده پوست مناسب است.

  • ژل پلی متیل متاکریلات آخرین ژل تزریقی صورت

این یک فیلر است قدیمی که در سال های قبل از آن استفاده شده است. این ماده دارای کلاژن است که گاهی می توان برای لک هایی که به صورت عمیق هستند و از جای جوش یا زخم ایجاد شده اند استفاده نمود.

استفاده از تزریق اس وی اف ژل (SVF GEL) در نقاط مختلف بدن:

  • تزریق چربی به گونه

با تزریق چربی به گونه‌ ها می‌توانید به بهبود زیبایی صورت خود کمک کرده و از زیبایی خود لذت ببرید.

  • تزریق چربی به خط اخم در صورت

تزریق چربی به پوست صورت می‌تواند آثار پیری و چین و چروک آن را که به علت افزایش سن می‌باشد را برطرف کند. برای محو کردن خطوط اخم صورت ممکن است که بوتاکس و چربی هم زمان تزریق شود.

  • تزریق چربی به پشت دست‌ها

پزشک برای تزریق چربی به پشت دست، برش کوچکی به آرامی در آن ایجاد کرده و سپس سلول های چربی تولید شده را تزریق می‌نماید. در مرحله بعد چربی تزریق شده به آهستگی توسط پزشک ماساژ داده شده تا یک سطح صاف و یک دست به وجود آید و در آخر نیز جاهای خالی استخوان ها و رگ‌ های برجسته پشت دست با چربی‌ ها پر می‌شود.

مراقبت های قبل از تزریق ژل SVF:

قبل از تزریق معمولا پزشک در یک جلسه مشاوره، نواحی تخلیه چربی و وضعیت عمومی شما را مورد معاینه قرار می دهد.

به مدت یک هفته نباید از دارو های شل کننده خون استفاده کنید.

حتما شب قبل از عمل غذای سبک میل کنید و مصرف مایعات به ویژه آب را افزایش دهید.

حداقل 10 روز قبل از تزریق ژل، از مصرف دارو هایی که موجب خون ریزی بیش از اندازه شما می شود پرهیز کنید، این دسته از دارو ها قبیل: آسپیرین، دارو های ضد التهابی ( ژلوفن، ایبوپروفن و ادویل)، روغن ماهی، ویتامین E و همچنین از یک هفته قبل از تزریق باید از مصرف سیگار و دخانیات خودداری کنید.

برای جلوگیری از هر گونه عارضه ای، دارو های مصرفی خود را با پزشک خود در میان بگذارید.

به مدت 24 ساعت قبل از تزریق از نوشیدن مشروبات الکلی، خودداری کنید به دلیل این که موجب خون ریزی و کبودی بیش از اندازه می شوند.

2 هفته قبل از تزریق ژل از مراجعه به دندان پزشکی خودداری کنید.

هنگام تزریق ژل، شما هیچ گونه دردی را حس نمی کنید، اما برای پیشگیری از درد می توانید از استامینوفن استفاده کنید.

قبل از مراجعه به کلینیک صورت خود را با شوینده بشویید و بدون آرایش و کرم های مرطوب کننده به کلینیک مراجعه کنید.

به مدت دو روز بعد از تزریق ژل شما کبودی و تورم را تجربه خواهید کرد و به شما توصیه می شود از فعالیت های ورزشی و سنگین خودداری کنید.

اگر سابقه تبخال زدن دارید در جلسه اول مشاوره به پزشک خود اطلاع دهید تا برای پیشگیری از تبخال برای شما دارو تجویز کنند.

ژل svf
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه-ژل svf

ماندگاری تزریق SVF:

ساختار پوست افراد مختلف با همدیگر فرق دارد، به همین علت، نمی‌توان به یقین نتایج حاصل از عمل های زیبایی را پیش‌ بینی کرد. با این حال متوسط ماندگاری اس وی اف ژل سه سال است. که اگر شما به طور دقیق و مناسب از پوست خود محافظت کنید دوام آن بیشتر نیز می‌گردد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل SVF:

دارو های تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید و از مصرف دارو های بدون تجویز بپرهیزید.

به هیچ وجه ناحیه تزریق را فشار یا ماساژ ندهید و از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.

طبق دستور پزشک محل تزریق شده را ضد عفونی و پانسمان کنید.

به مدت یک روز از رفتن به حمام و استحمام بپرهیزید.

در صورت نیاز برای کاهش درد و التهاب می توانید از مسکن و کمپرس یخ استفاده کنید.

دوره نقاهت تزریق ژل SVF:

این روش نیاز به گذراندن دوره نقاهت ندارد و شما پس از یک روز میتوانید به کارهای روزانه خود بازگردید.

و همچنین در روش جوانسازی با اس وی اف ژل نیاز به بستری شدن و گذراندن دوره ریکاوری نیز وجود ندارد.

روش svf ژل :

این روش نوعی تزریق چربی به حساب می‌آید که در آن به جای استفاده از دانه های چربی از سلول‌های بنیادی استفاده می‌شود.

روش اس اف ژل برای جوانسازی نسبت به روش تزریق چربی عوارض کمتری دارد، دوره نقاهت آن کوتاهتر است و نتایج ماندگار تری را نیز به دنبال خواهد داشت.

تزریق SVF ژل برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

_اشخاصی که بسیار سیگار می‌کشند.

_ اشخاصی که بسیار لاغر هستند.

_ مبتلایان به بی اشتهایی

تزریق‌ اس وی اف ژل به واژن:

عوامل مختلفی مثل افزایش سن،  کاهش وزن،  طی کردن دوران بارداری، ژنتیک، تغییرات هورمونی، و … موجب تغییراتی در ناحیه واژن و اندام تناسلی می‌شود. در چند سال اخیر خانم ها برای جوانسازی و رفع مشکلات این اندام به تزریق چربی یا ژل روی آورده‌اند.

امروزه می‌توان با تزریق اس وی اف ژل، تزریق سلول‌ های بنیادی این مشکلات را محو کرد، چون تزریق چربی با عوارضی مانند کبودی و تورم شدید و مرگ سلول‌ های چربی همراه بود ولی سلول‌ های بنیادی می‌توانند تاثیرات بی نظیری در این ناحیه به وجود آورند.

مراحل تزریق اس وی اف ژل به واژن:

پزشک بعد از اینکه از سلامتی شما با انجام معاینات و آزمایشات مطمئن گردید، مراحل زیر را به ترتیب انجام می‌دهد:

برای استخراج چربی از دستگاه کمک گرفته و این چربی ها را در دستگاه سانتریفیوژ خالص‌ سازی می‌کند.

با قرار دادن چربی‌ های جدا سازی شده مجدداً در دستگاه سانتریفیوژ  گذاشته و  ژل اس وی اف ژل را از آن تهیه می‌کند.

قرار گرفتن فرد به حالت پاپ اسمیر

ضد عفونی کردن ناحیه واژن

تزریق ژل آماده شده به نقاط مختلف واژن

ژل SVF چگونه به زیبایی پوست شما کمک می کند؟

  • تاثیر ژل SVF در بهبود زخم

ژل SVF تاثیر خوبی در بهبود زخم دارد. این روش با ایجاد رگ های خونی در اطراف محل زخم، بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند و بیش از هر روش دیگری در درمان آنها موثر است.

ژل Ross EVF بهترین فیلر برای بدن است زیرا یک فیلر طبیعی است. از آنجایی که چربی از بدن خارج می شود و به نواحی آسیب دیده تزریق می شود، هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند.

کاربردهای SVF ژل:

جوان سازی و حجم ‌دهی همزمان در صورت و پشت دست

جوان سازی و وایتنینگ ناحیه تناسلی

کاهش بسیار خوب اسکار آکنه، تصادف، بخیه و سالک

تاثیر بسیار خوب در ریزش مو و طاسی

تاثیر گذاری در درمان بیماران ویتلیگو (در دست بررسی)

بهبود ضایعات تناسلی

بهبود عوارض پوستی ناشی از رادیوتراپی

کمک به تسریع در ترمیم زخم‌ های مزمن

بهبود وضعیت ظاهری دهان در بیماری اسکلرودرمی

فرآیند تهیه SVF:

برای تهیه اس وی اف ژل (SVF-gel)، ابتدا محل برداشت چربی بی حس خواهد شد و به روش لیپوساکشن یا با به کارگیری کانولا های بسیار ظریف، از طریق شکاف بسیار کوچکی (کمتر از ۱ سانتیمتر)، چربی از بافت مورد نظر برداشته می‌شود و سانتریفوژ می‌شود. سپس قسمت مایع دور ریخته و لایه چربی، برای مراحل بعد جدا می‌گردد.

چربی کلا بدست آمده با جابجایی بین دو سرنگ ۱۰ میلی لیتر متصل شده توسط کانکتور مخصوص و سپس گذراندن از فیلتر های مخصوص، به صورت مکانیکی امولسیون می‌شود.

پس از پردازش، چربی به امولسیون تبدیل می‌شود و مجدداً با استفاده از سانتریفیوژ آماده سازی خواهد شد. پس از طی این مراحل، سرانجام، ماده باقیمانده زیر لایه چربی، اس وی اف ژل (SVF-gel) خواهد بود که حالت ژله ای دارد و حاوی مقادیر فراوانی از سلول‌ های بنیادی است.

علت از بین رفتن چربی پوست با SVF:

با بالا رفتن سن، پوست انسان دچار تغییر هایی می شود و همچنین جاذبه کره زمین باعث افتادگی بافت پوستی صورت نیز می شود به همین خاطر چین و چروک و خطوطی در پوست به وجود می آید.

برای مثال چین و چروک اطراف بینی، خط رو پیشانی، خطوط ماریوت و سایر این چروک ها نمونه تغییراتی هستند ک با افزایش سن رخ می‌ دهند. علاوه بر این مسائل بالا رفتن سن سبب نازک تر شدن پوست، آتروفی عضلانی، کاهش حجم استخوان ها که در نتیجه منجر به از بین رفتن حجم چربی می شود .

در حالی ک تغییرات مربوط به جاذبه و همچنین افتادگی پوست و عضله ها به طور طبیعی با روش های لیفتینگ به صورت جراحی یا لیزر قابل درمان می باشد. اما برای جبران این حجم از دست رفته طی سال های متوالی روش هایی مانند: تزریق فیلر ها، در برخی موارد پروتز ها و تزریق کردن چربی اتولوگ مورد استفاده قرار میگیرد.

با بالا رفتن سن چربی زیر پوست به مرور زمان کاهش می یابد و همین سبب افتادگی و شل شدن و چین و چروک ها و کم شدن استحکام پوست می شود. به این دلیل کانتور صورت، یعنی برجستگی های طبیعی و فرم صورت را بهبود می بخشد.

اس وی اف ژل چگونه تهیه می شود ؟

برای تهیه ی اس وی اف ژل ابتدا با روش لیپوساکشن یا با بکار گیری کانولا های بسیار ظریف ، چربی از بافت مورد نظر برداشته می شود . برای برداشت چربی شکاف بسیار کوچکی در حد یک سانتی متر ایجاد خواهد شد .

سپس قسمت مایع جدا شده و دور ریخته می شود و لایه ی چربی نگه داشته می شود . بر روی لایه ی چربی عملیات های مورد نظر انجام می شود و در نهایت اس وی اف ژل که حالت ژله ای دارد و مقادیر زیادی سلول های بنیادی را دارا است تهیه می شود .

درباره کلینیک:

کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه با دارا بودن مجموعه کامل از بهترین تجهیزات و برند های روز دنیا و کمک گرفتن از بهترین متخصصین با تجربه و حرفه ای و پرسنل دوره دیده در تمام زمینه های مربوط به مشکلات پوست و مو و استفاده از روش های گوناگون برای رفع مشکلات پوستی موفقیت‌ های زیادی را در کارنامه فعالیت خود ثبت کرده است.

تمام خدمات مربوط به انجام در این کلینیک با بهترین روش های موجود مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است موقعیت مناسب آن و استفاده کردن از بهترین تکنولوژی و دستگاه‌ های پیشرفته سبب شده خدماتی که در این کلینیک انجام می پذیرد.

بتواند اطمینان متقاضیان را جلب نماید و نتایجی که به دنبال دارد باعث ایجاد رضایت در آنها شود انجام تمام خدمات مشاوره در کلینیک  بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه توسط مشاوران و کارشناسان برجسته و حرفه‌ای برای شما عزیزان به صورت رایگان فراهم است تا با کمک مشاوره بتوانید بهترین روش ها جهت رفع مشکلات صورت خود استفاده کنید و بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

چگونه یک کلینیک مناسب برای تزریق ژل انتخاب کنیم ؟

قبل از این که بخواهید در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید باید گفت که شما باید به کلینیک های مراجعه کنید که به هیچ آرایشگاهی وابسته  نباشد .

سپس به مراکزی مراجعه کنید که متخصصین با تجربه و حرفه ای در آن فعالیت دارند .‌حتماً قبل از تزریق در جلسه مشاوره شرکت کنید و از پزشک بخواهید که نمونه کار های قبل و بعد از تزریق را به شما نشان دهد .

شما می توانید از کلینیک مورد نظر شماره برخی از مراجعین قبلی را دریافت کنید و با صحبت کردن با آن ها بتوانید تصمیمی درست و آگاهانه بگیرید.

حتماً در مورد ژل هایی که در این مراکز استفاده می شود تحقیق کنید و مطمئن شوید که برند های مورد استفاده معتبر،  مرغوب و استاندارد می باشند.

انتخاب ژل مناسب:

با توجه به تنوع بالا در انواع ژل هایی که در بازار وجود دارند باید در این زمینه با یک متخصص زیبایی مشورت کنید تا  بتواند به خوبی شما را راهنمایی کنند زیرا،  ژل ها دارای فرمولاسیون منحصر به فردی هستند که چگالی متفاوت دارند و عمق تزریق آن ها نیز یکسان نمی باشد.  بنابراین هر ژل برای کاربرد خاصی استفاده می شود و بر اساس شرایط شما انتخاب خواهند شد.

تاثیرات تزریق ژل در سنین مختلف:

انجام تزریق ژل در هر سنی می‌تواند برای افراد با توجه به متابولیسم بدن آنها متفاوت باشد و نتایجی که برای آنها به همراه دارد از فردی به فرد دیگر تفاوت های زیادی دارد به همین دلیل نتایج می‌تواند به کمک انجام عمل های زیبایی برای هر فرد در هر سن و سال تفاوت داشته باشد .

تزریق ژل از جمله روش های زیبایی است که اغلب کاندیدای انجام آن بدون هیچگونه محدودیت سنی می توانند از مزایای بیشمار آن بهره‌مند شوند البته که در سنین مختلف می‌تواند میزان ماندگاری و اثرات متفاوتی از خود نشان دهد در صورتی که سن فرد متقاضی بین ۲۰ تا ۴۵ سال است ماندگاری نتایج به ‌دست‌ آمده زیاد تر و رضایت بیشتری به دنبال خواهد داشت.

زیرا طی این بازه زمانی سوخت و ساز بدن متعادل می‌شود و به همین دلیل ژل های تزریقی در مدت زمان بیشتری در بافت مورد نظر باقی خواهند ماند اگر می‌خواهید عدم تقارن صورت و بدن خود را اصلاح کنید ، یک ظاهر زیبا و طبیعی داشته باشید یا علاقه داری کاهش حجم اعضای بدنتان را جبران کنید تزریق ژل می تواند در بین ۱۸ تا ۷۰ سالگی یک گزینه مناسب برای شما باشد.

سوالات متداول تزریق ژل SVF:

1.چه زمانی می توانیم از لوازم آرایشی استفاده کنیم؟

اینکه چه مدت پس از تزریق ژل می توانیم از لوازم آرایشی استفاده کنیم معمولاً بعد از گذشت سه هفته تمام اثرات کبودی و تورم از بین خواهد رفت و افراد می توانند به راحتی از لوازم آرایشی استفاده کنند.

البته توصیه می شود به مدت یک الی دو ماه صورت خود را ملایم آرایش کنید تا پوست شما دچار التهاب و خارش نشود درست است که پس از گذشت یک ماه ۹۰ درصد تورم از بین می رود اما بهتر است برای مدت دو ماه از آرایش کردن غلیظ خودداری کنید.

  1. تزریق چربی به صورت بهتر است یا ژل؟

پاسخ این سوال کمی سخت است چرا که هر کدام از این دو روش مزایای خاص خود را با خود به دنبال دارند که بسته به نوع جنس پوست عوامل موثر دیگر انتخاب خواهد شد اگر بخواهیم وضعیت تزریق چربی را نسبت به تزریق انواع ژل ها بسنجیم باید بگوییم که تزریق چربی به دلیل اینکه از چربی خود بدن فرد گرفته می شود.

طبیعی است و پزشک به هر مقدار که بخواهد می‌تواند از نواحی بدن آن را برداشت کند به گونه ای که اگر بخواهید این حجم زیاد را با ژل جبران کنید امکان جابجایی ژل وجود دارد و ممکن است سطح پوست ناهموار شود از طرفی چربی هایی که از خود بدن فرد استخراج می‌شود کاملاً طبیعی است و به سرعت خود را در بافت بدن پیوند خواهد داد.

از این رو امکان هیچگونه جابه جایی وجود نخواهد داشت تزریق ژل نیز چند مزیت می‌تواند نسبت به تزریق چربی با خود به دنبال داشته باشد این که مهمترین آنها عدم نیاز به استخراج چربی از بدن فرد و قابل برداشت بودن آن است همچنین اثربخشی این ژل ها بسیار سریع است و تقریباً بعد از انجام عمل تورمی در صورت ایجاد نخواهد شد.

ژل ها نتایج موقت دارند و در صورت پشیمانی می توانید فقط با تزریق آنزیم خاصی آنها را بدون هیچ عوارض جانبی از بین ببرید معمولاً بعد از تزریق ژل به بدن افراد به سرعت مراحل بهبودی طی خواهد شد و ظرف چند روز فعالیت های روزمره آغاز می شود.

  1. از چه زمانی می توانیم به حمام برویم؟

بعد از تزریق ژل به صورت بهتر است تا سه روز به حمام نروید بعد از گذشت سه روز باید تا چند هفته از حمام های طولانی مدت خودداری کنید و حداکثر بعد از یک شست و شوی ساده حمام خود را پایان دهید .

استفاده از شامپو هایی که پوست را دچار التهاب یا سوزش می کند هرگز توصیه نخواهد شد بهتر است از مواد شوینده ملایم استفاده کنید تا روند بهبودی شما سرعت بیشتری پیدا کند متاسفانه بعضی از افراد به این مسئله توجهی ندارند و با انجام حمام های طولانی مدت پوست خود را دچار التهاب و قرمزی می کنند.

  1. از چه زمانی می توانیم فعالیت‌های ورزشی خود را آغاز کنیم؟

بهتر است تا چند هفته تمام فعالیت های سنگین را کنار گذاشته و استراحت کنید البته پیاده روی آهسته می تواند مفید باشد و از لخته شدن خون در پاها نیز جلوگیری خواهد کرد پیاده روی های کوتاه مدت برای سلامت پوست مفید است و تورم صورت را می تواند کاهش دهد اما بهتر است به طور متداول پیاده روی نکنید و تنها دو الی سه روز در هفته به مدت ۲۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

تزریق ژل لب مدل روسی

سن مناسب برای تزریق چربی چقدر است؟

بهترین مارک ژل برای تزریق لب

نتیجه گیری:

جهت رفع مشکلات ایجاد شده در نواحی مختلف بدن به خصوص در صورت و رفع افتادگی ها و چین و چروک های ایجاد شده می توان از تزریق ژل استفاده کرد .

انجام تزریق ژل مزایا و کاربرد های فراوانی با خود به همراه دارد و توانسته مورد توجه بسیاری از پزشکان و افراد متقاضی انجام این روش زیبایی قرار بگیرد. چرا که در این روش از ژل بدن فرد برای تزریق در نواحی مورد نظر استفاده خواهد شد در نتیجه ماندگاری آن بسیار بالا و ایمنی بالایی به دنبال دارد.

اما در اکثر موارد سوالات از قبیل این که تزریق ژل چقدر ماندگاری دارد و برای چه اشخاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولاً ذهن اکثر متقاضیان انجام این روش را درگیر خواهد کرد.

انجام تزریق ژل به عنوان یک روش موثر بدون هیچ گونه خطر و عوارض برای افراد متقاضی می تواند به رفع مشکلات ایجاد شده در نواحی مختلف بدن کمک کند که در هر سن و سالی می توان از این روش زیبایی استفاده نمود.

انجام این روش زیبایی کاربرد و ماندگاری طولانی به همراه دارد و اگر توصیه و مراقبت هایی که متخصص به فرد متقاضی می دهد به خوبی رعایت گردد میتواند تا آخر عمر نتایج مؤثری برای فرد باقی بگذارد.

اس وی اف ژل یکی از روش‌ های ایمن جهت جوانسازی پوست است که با توجه به تحریک تولید هر روزه کلاژن به جوان‌ تر و زیبا تر شدن پوست شما کمک می‌کند.

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی اطلاعات لازم درباره نحوه تزریق چربی اس وی اف ژل، مزایا، معایب، ماندگاری آن و کاندیدا های مناسب این عمل زیبایی را در اختیار تان قرار داده تا اگر در آستانه انتخاب یک روش زیبایی در میان روش های متعدد هستید با اطلاعات دقیق و چشمانی باز یک روش را گزینش کنید.

شما نیز می توانید از خدمات مربوط به انجام تزریق ژل در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه بهره‌مند گردید.

با حضور در این کلینیک و مشاوره شدن توسط کارشناسان و مشاوران حرفه ای می توانید بهترین درمان جهت رفع مشکلات ایجاد شده را انتخاب نمایید و به درمان باعث افزایش اعتماد به نفس خود گردید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

08191011176

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicsaeedieh.ir/ekwo

لینک آپارات:

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/fctc8zHC

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب: https://youtu.be/Q7tLvrfeLMI

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir