بهترین زمان برداشتن پف چشم؟

بهترین زمان برداشتن پف چشم؟

بهترین زمان برداشتن پف چشم؟

مقدمه

خیلی از افراد به طور ژنتیکی و یا به علت بالا رفتن سن از پف چشم های خود شکایت می کنند . پلک های افتاده چه در ناحیه تحتانی و چه فوقانی به طور حتم تاثیرات منفی بر چهره افراد می گذارد، اما بهترین راه کار برای پلک های پف دار چیست؟ اگر شما هم پلک های پف دار دارید و این تاثیر منفی بر زیبایی چشمان و چهره شما داشته است بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید.

معمولا افتادگی ها در نواحی دور چشم و چشمان پف آلود به صورت ارثی است  که در بیشتر موارد در سنین بالا دیده می شود. همانطور که در مقالات پیشین هم گفته شد، پوست نواحی اطراف چشم از سایر نواحی صورت ظریف تر است در نتیجه اثرات پیری بر این مناطق بارز تر است، با تحلیل بافت های زیرین و عضلات زیر پلک، این ناحیه حالتی چین خورده و افتاده پیدا می کند. این روند در ظاهر چهره افراد بسیار تاثیر می گذارد، خصوصا اگر این اتفاق در سنین جوانی بیافتد به مراتب آزار دهنده تر است.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

برداشتن پف چشم چیست؟

چشم علاوه بر اهمیتی که در بینایی و سلامت کلی بدن دارد، یکی از شاخص‌ های زیبایی به شمار می‌آید. یکی از مسائلی که می‌تواند بر زیبایی چشم تأثیر بگذارد، پف چشم در نواحی مختلف چشم است. پف زیر چشم به انگلیسی Under Eyes Bags یا Puffy Eyes، در نتیجه‌ی تجمع مایعات یا چربی شل‌ شده زیر چشم پدید می‌آید. از آنجایی ‌که پوست زیر چشم نازک و ظریف است، اگر پف و افتادگی پلک پایین درمان نشود، تأثیر ناخوشایندی بر جذابیت ظاهری و شادابی چهره می‌گذارد.

اگر شما هم نیاز دارید که برداشتن پف چشم را انجام دهید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی در سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این جراحی بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید.

مراحل برداشتن پف چشم چیست؟

در ابتدا بهتر است متذکر شویم که بهتر است برای انجام اعمال جراحی زیبایی و درمانی پلک ، به پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم که در این زمینه از تجربه و تبحر لازم برخوردار است مراجعه نمایید ؛ زیرا بدین ترتیب نه تنها به نتایج ایده آلی دست خواهید یافت ، بلکه از مواجهه با عوارض احتمالی ناشی از عمل نیز مصون خواهید ماند.

  • هنگامی که جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا انجام می گیرد ، جراح یک شکاف باریک در قسمت هلالی پلک ایجاد می کند.
  • در قسمت پف کرده پوست و بافت زیرین آن از وسط پلک بالا ، یک برش میکروسکوپی که خط طبیعی چروک بالای پلک را دنبال می کند زده می شود.
  • جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین ؛ شامل حذف یا جابجایی چربی در زیر سطح پوست یا حذف پوست شل شده می باشد.
  • این جراحی نیز از طریق برش انجام می شود که معمولا از داخل پلک ایجاد می گردد.

لازم به ذکر است ، بیماران جوان ممکن است فقط نیاز به حذف چربی از زیر چشم خود داشته باشند ( ذخایر چربی ممکن است ارثی باشد ) ؛ در این موارد می توان با ایجاد یک برش از داخل پلک پایین بیمار و بدون نیاز به ایجاد برش خارجی ، چربی اضافی موجود در کیسه های چربی پلک تحتانی را برداشت.

پف چشم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه-پف چشم

بهترین زمان برداشتن پف چشم؟

بیمارانی که افتادگی پلک پایین یا مشکل پوست پلک اضافی دارند یا در قسمت پلک پایین و بالایشان چین و چروک زیادی دیده می‌شود و افرادی که در قسمت ناحیه زیر چشم، پف دارند می‌توان گفت بهترین زمان برای برداشتن پف چشمشان است.

مزایای برداشتن پف چشم:

جراحی زیبایی پلک پایین می تواند تفاوت قابل ملاحظه ای در ظاهر چهره ایجاد کرده و با رفع پف زیر چشم سبب کاهش علائم خستگی و پیری در زیر چشم ها شود.

با انجام این جراحی ، چشم ها جوان تر و شاداب تر می شوند و نتایج آن ممکن است برای سال های طولانی ماندگار باشد ، البته درجه بهبودی از بیماری به بیماری دیگر متفاوت است.

باید توجه داشت که جراحی زیبایی پلک پایین ؛ سیاهی دور چشم ، چین و چروک صورت و تغییر حالت ابرو ها را بهبود نمی دهد.

از این رو برای اصلاح این مشکلات ، پزشک ممکن است به شما توصیه کند تا عمل لیفت ابرو ، لیفت صورت یا لیزر درمانی را انجام دهید.

اگر شما هم می خواهید از مزایای بهترین عمل زیبایی چشم بهره‌ مند شوید باید بدانید که به کدام عمل زیبایی صورت نیاز دارید و آن را در یک مرکز معتبر و زیر نظر یک پزشک متخصص و با تجربه انجام دهید تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید.

اگر شما به هر کدام از عمل های زیبایی صورت نیاز دارید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به درمان مناسب بپردازید و از مزایای آن بهره مند شوید.

عوارض برداشتن پف چشم:

هر عمل جراحی می تواند عوارضی داشته باشد خصوصا که عمل جراحی پلک در ارتباط با بینایی فرد می باشد، لذا توصیه می شود این گونه عمل جراحی توسط همکاران فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم انجام شود که آشنایی کامل با آناتومی دقیق این ناحیه حیاتی دارند تا عارضه ای در ارتباط با بینایی فرد ایجاد نشود. مسلما در دست جراح با تجربه عوارض این جراحی به مراتب کمتر است.

عوارض خفیف پس از عمل عبارتند از: دو بینی یا تاری دید گذرا ، تورم و کبودی پلک، عدم تقارن محل برش در دو طرف، جوش های سفید کوچک در محل بخیه ها.

دلایل به وجود آمدن پف چشم:

این عوارض گذرا هستند و پس از چند هفته کم کم بر طرف می شوند. پس از جراحی در برخی از افراد به خصوص در موقع خواب پلک ها کاملا بسته نمی شوند. این حالت معمولا خفیف است و پس از چند هفته به تدریج بهتر می شود.

استفاده از قطره اشک مصنوعی و پماد های مرطوب کننده در موقع خواب به کنترل این حالت کمک می کند، اما اگر این حالت شدید باشد و منجر به باز ماندن پلک به مدت زیاد شود می تواند باعث ایجاد خشکی و زخم قرنیه گردد ،که عوارض جدی بینایی را به دنبال دارد و باید با جراحی مجدد اصلاح شود.

در موارد بسیار نادری ممکن است پس از عمل ، خونریزی شدید اتفاق بیافتد و با فشار آوردن بر عصب بینایی باعث کاهش دید شدید و دائمی شود. جراح پلک سعی می کند که پس از جراحی ، دو طرف کاملا مشابه باشند، اما گاهی اوقات و ندرتا به علت اختلاف روند ترمیم در دو طرف ، این قرینگی کامل ایجاد نخواهد شد.

  • تورم و کبودی در اطراف چشم

از رایج ترین عوارض جراحی پلک به خصوص در طی چند روز اول بعد از جراحی، تورم است که در ناحیه اطراف چشم ها اتفاق می افتد. تورم حتی باعث می شود که باز و بسته کردن چشم یا پلک زدن برای فرد دشوار باشد.

معمولا بهترین و موثر ترین توصیه ای که می توان برای کاهش اثر تورم داشت، استفاده از کمپرس یخ است. بهتر است در اولین روز های بعد از عمل بسته های یخ را در اطراف ناحیه ی چشم ها قرار دهید تا تورم به مرور کاهش پیدا کند.

این عارضه که به دلیل تجمع مایع چشمی ایجاد می شود، باعث متورم شدن کره ی چشم شده و آزار دهنده است. اما تورم سطح چشم معمولا موقت است و بعد از چند هفته از بین می رود. در صورتی که این عارضه پایدار باشد و موجب ناراحتی زیادی در فرد شود باید پزشک را در جریان قرار داد.

ایجاد کبودی در اطراف چشم از عوارض محتمل دیگر این عمل است که ممکن است تا گونه ها و پیشانی نیز گسترش داشته باشد. پوست اطراف چشم، پف دار و متورم می شود و مشاهده ی نتیجه ی عمل در این مدت غیر ممکن است.

اگر چه مدت زمان این تورم ممکن است کمی متفاوت باشد، اما اکثر افراد حداقل هفت تا ده روز اول بعد از عمل در ناحیه ی عمل دچار تورم زیاد هستند. این عارضه به تدریج از بین می رود و نتیجه ی جراحی به تدریج آشکار می شود.

  • تاری دید و حساسیت به نور

برخی از افراد در دوره ی بهبودی بعد از جراحی، تاری دید را تجربه می کنند که یک عارضه جانبی موقت است و معمولا بعد از چند روز از بین می رود. در این حالت نباید به چشمان خود فشار بیاورید و زمان استفاده از نمایشگر های مختلف مثل موبایل و تلویزیون را کاهش دهید.

در بعضی موارد نادر نیز ممكن است فرد بلافاصله بعد از عمل دچار دو بینی و یا نابینایی موقت شود که تنها ساعاتی بعد از عمل ادامه می یابد.

در روز های اولیه بعد از انجام عمل چشم ها نسبت به نور حساس هستند و گاهی در معرض نور قرار گرفتن موجب اشک ریزی نیز می شود. بنابراین به یاد داشته باشید برای محافظت از چشمان خود بعد از جراحی، در معرض نور شدید قرار نگیرید و از عینک آفتابی استفاده کنید.

  • زخم  و اسکار، عفونت و خونریزی از محل برش

در مواردی که برش جراحی در محل دقیق ایجاد نشود و یا مراقبت های بعد از جراحی توسط فرد به درستی انجام نشود، احتمال باقی ماندن محل برش به شکل زخم یا اسکار دائمی وجود دارد.

البته این مورد مختص جراحی پلک نیست و ممکن است در هر جراحی دیگری نیز رخ دهد. در صورت ایجاد عفونت باید به پزشک مراجعه کنید تا اقدامات درمانی لازم را انجام دهد.

کیست های ریز سفید رنگ یا میلیا ممکن است بعد از جراحی در محل جراحی ایجاد شوند. این کیست ها بی خطر هستند و معمولا خود به خود از بین می روند اما برای برداشتن آن ها نیز می توان از پزشک کمک گرفت. پزشک طی عملی بسیار ساده کیست ها را خارج می کند.

اگر محل جراحی بعد از عمل خونریزی داشته باشد، پزشک طی عملی محل زخم را باز می کند تا علت خونریزی مشخص شود و از ادامه ی آن جلوگیری کند. وجود لخته ی خون یکی از عواملی است که باعث خونریزی می شود.

علت های بروز پف چشم:

دلایل متعددی وجود دارد که باعث بروز پف چشم می شود. به جز یکی دو مورد خاص، پف چشم به هر دلیلی که ایجاد شده باشد، به راحتی قابل برطرف شدن می باشد. از جمله عواملی که منجر به بروز پف چشم شده و با عمل برداشتن پف چشم از بین می رود، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • افزایش سن
  • نگرانی و استرس
  • کمبود مایعات در بدن
  • اشک ریختن در زمان طولانی
  • مصرف زیاد نمک
  • آلرژی های فصلی که منجر می شود تا از چشم اشک ریخته و عطسه ایجاد شود.
  • کم خوابی
  • تغییرات هورمونی در بدن به علت بارداری و قاعدگی

چگونه از پف چشم پیشگیری کنیم؟

اولین قدم در پیشگیری از پف کردن چشم، شناخت علت پف چشم است. برای این منظور باید با پزشک مشورت کنید. پزشک پس از گرفتن شرح حال، ممکن است انجام آزمایش را تجویز کند. با انجام آزمایش خون، از وجود یا عدم وجود بیماری‌ های هورمونی، مشکلات کلیه و … مطمئن می‌شوید.

علاوه‌ بر آن می‌توانید در کنار درمان‌ هایی که پزشک تجویز می‌کند از روش‌ های زیر نیز برای بهبود یا پیشگیری از پف زیر چشم استفاده کنید:

  • شستشو با قطره‌ های چشمی
  • نوشیدن مایعات و آب کافی طی روز
  • استفاده از کمپرس سرد
  • استفاده از محصولات و کرم‌ های مخصوص برای اطراف چشم
  • کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی
  • مصرف منابع پتاسیم مانند موز و گوجه فرنگی
  • خواب کافی
  • شستشوی صورت با آب سرد

مراقبت های قبل از برداشتن پف چشم:

جراح پیش از انجام عمل، دستورالعمل‌ هایی را با توجه به سابقه و پرونده بیمار تجویز می‌کند تا برای عمل آماده شود. این اقدامات و مراقبت‌ های قبل عمل عبارت‌اند از:

انجام آزمایش‌ هایی که برای عمل پف زیر چشم لازم هستند.

بهتر است در فاصله ۶ هفته تا عمل، بیمار مصرف سیگار را قطع کند. چراکه استعمال دخانیات بر فرآیند بهبود تأثیر می‌گذارد.

بهتر است مصرف مکمل‌ های گیاهی، دارو های ضدالتهابی و آسپرین‌ ها را قبل از عمل قطع کنید.

رژیم غذایی مناسب را طبق دستور چشم پزشک رعایت کنید.

مراقبت های بعد از برداشتن پف چشم:

درست است که عمل جراحی پلک پایین یک عمل سرپایی محسوب می‌شود، اما رعایت برخی دستورالعمل ها و مراقبت بعد از عمل بلفاروپلاستی نقش مهمی در بهبود سریع‌ تر بیمار دارد. جراح معمولا دستورالعمل‌ های زیر را تجویز می‌کند:

  • استفاده از کمپرس سرد برای کاهش کبودی و تورم
  • رعایت بهداشت و پاکیزگی چشم‌ ها
  • بالا نگه داشتن سر حین خواب و موقع استراحت
  • استفاده از قطره چشمی جهت حفظ رطوبت و خیس •نگه‌ داشتن چشم‌ ها
  • عدم مصرف لوازم آرایشی طبق تجویز پزشک
  • تماشا‌ نکردن تلویزیون
  • عدم استفاده از لنز های تماسی حداقل ۷۲ ساعت پس از •عمل بلفاروپلاستی
  • مصرف به‌ موقع دارو های تجویزی
  • عدم انجام کار های سنگین.

کاندیدای مناسب برای برداشتن پف چشم:

برای برداشتن پف چشم به کمک  روش بلفاروپلاستی به دلیل اینکه این روش به صورت سرپایی انجام می گیرد  نیازی به بستری ندارد  به کمک بی حسی موضعی انجام می شود. برای همه افرادی که دچار افتادگی پلک و یا پف اطراف چشم هستند مورد استفاده قرار می گیرد ولی قبل از انجام حتماً باید تحت نظر پزشک متخصص انجام گیرد که حداقل سن برای انجام این روش ۳۵ سال می باشد.

درمان های خانگی برای از بین بردن پف چشم:

  • رژیم غذایی

 مقدار زیادی آب خالص بنوشید. مصرف شکر، نمک و کربوهیدرات‌ های تصفیه شده را به حداقل برسانید. مصرف آبمیوه‌ ها یکی از روش‌ های عالی برای دریافت مواد مغذی گیاهی است.

  • چشمان خود را مالش ندهید

 ماساژ نواحی اطراف چشم به افزایش گردش خون و انرژی شما کمک می‌کند؛ بنابراین ماساژ دور چشم‌ ها مفید است اما مالش مداوم چشم‌ ها می‌تواند منجر به شکستن عروق خونی کوچک در اطراف چشم شود که این امر خستگی را افزایش می‌دهد. مالیدن چشم همچنین می‌تواند به قرنیه آسیب برساند و خطر عفونت را افزایش دهد.

  • سیگار را ترک کنید

 سیگار کشیدن علاوه بر ایجاد مشکلات گردش خون، با ایجاد تداخل در جریان یافتن خون در پوست، باعث نازک شدن پوست می‌شود. دود ناشی از سیگار همچنین می‌تواند باعث تحریک چشم‌ ها شود. سیگار کشیدن همچنین مانع جذب مواد مغذی ضروری مانند ویتامین c که برای ترمیم پوست ضرورت دارد، می‌شود.

  • وضعیت خوابیدن

 اگر عادت دارید روی پهلو و شکم بخوابید، سعی کنید خوابیدن روی کمر را نیز امتحان کنید و حتی زیر سر خود یک بالش اضافه بگذارید.

  • به صورت روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

 استفاده از کرم ضد آفتاب طبیعی به خصوص کرم‌ هایی که برای صورت ساخته شده و دارای عامل محافظت در مقابل نور خورشید (SPF) حداقل ۱۵ – اما ترجیحاً ۲۰- هستند، ضرورت دارد. برای محافظت از پوست زیر چشم خود به صورت روزانه و در تمام طول روز از این کرم استفاده کنید.

  • آلرژی

 اگر از آلرژی یا تب یونجه رنج می‌برید، استفاده از یک نتی پات می‌تواند به کاهش تجمع مایعات اضافه کمک کند.

  • آرایش

 قبل از خوابیدن آرایش خود را کاملاً تمیز کنید.

  • مرطوب کننده

 شما می‌توانید با استفاده از یک مرطوب کننده مناسب حاوی ویتامین c، شیرین بیان یا رازیانه و اکسیژن تثبیت شده، باعث تقویت پوست خود شوید. ویتامین c یک آنتی اکسیدان است  که در برابر آسیب از سلول‌ های پوست محافظت می‌کند و باعث پشتیبانی از تولید کلاژن می‌شود. شیرین بیان و رازیانه غذا هایی هستند که التهاب را از بین می‌برند و اکسیژن تثبیت شده نیز نوعی پراکسید هیدروژن است که باعث تقویت گردش خون می‌شود.

  • طب فشاری

 طب فشاری یک ورزش آسان و عالی برای افزایش گردش خون است که می‌توانید خودتان آن را انجام دهید. چشم‌ های خود را ببندید و انگشت حلقه خود را به آرامی زیر یکی از چشم‌ ها فشار دهید و آن را از لبه داخلی به سمت لبه خارجی چشم حرکت دهید.

این حرکت را ۱۰ تا ۱۵ بار انجام دهید سپس آن را روی چشم دیگر نیز تکرار کنید. شما همچنین می‌توانید برای کمک به شل شدن عضلات اطراف چشم خود، به تمرینات چشمی رایگان ما مراجعه کنید.

  • کمپرس سرد

 چشمان خود را ببندید و چند بار در روز و هر بار به مدت ۵ دقیقه آن‌ ها را با یک دستمال سرد یا کمپرس سرد بپوشانید. این امر می‌تواند گردش خون را بهبود بخشیده و پف زیر چشم در برخی افراد را کاهش دهد.

گذاشتن پارچه‌های گرم (اما راحت) و سرد به صورت متناوب

به مدت ۱۰ دقیقه باعث افزایش گردش خون می‌شود

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر پف چشم با تاری دید، قرمزی در اطراف چشم، احساس درد در چشم، خارش یا سوزش، احساس وجود جسم خارجی در چشم، تورم صورت یا گردن، تب، سردرد شدید و تنفس دشوار همراه بود حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

چه کسانی نباید عمل برداشتن پف زیر چشم را انجام بدهند؟

برخی از افراد به دلیل داشتن بیماری‌ های خاص نمی‌توانند بلفاروپلاستی را انجام دهند؛ البته این موضوع بستگی به نظر پزشک دارد و باید در جلسه مشاوره‌ این موارد را با پزشک خود مطرح کنید. این افراد عبارت‌اند از:

  • بیماران مبتلا به فشار خون بالا،
  • بیماران قلبی عروقی،
  • افراد دارای سابقه دیابت،
  • افراد دارای سابقه کم‌ کاری تیروئید یا مشکل گریوز،
  • افراد مبتلا به خشکی چشم،
  • افرادی که مشکلی را در مجاری اشک خود دارند.
  • افرادی که دچار مشکل جدا شدگی شبکه هستند.
  • افرادی مستعد کلوئید یا تغییر در ظاهر زخم.

میزان ماندگاری در عمل برداشتن پف زیر چشم:

هر عمل زیبایی با در نظر گرفتن  ساختار بدن  دارای ماندگاری معینی  است. اما به طور معمول  بلفاروپلاستی ماندگاری بسیار خوبی دارد. اما توجه داشته باشید که این‌ عمل از  فرآیند پیری پوست شما جلوگیری نخواهد کرد . این عمل بسته به پوست و ساختار بدن شما حدود ۷ الی ۱۰ سال بر روی زیبایی چشم و پلک ها ماندگار است.

شما هم می‌توانید از نتایج عمل برداشتن پف زیر چشم در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک با ارائه خدمات زیبایی پوست و مو نیز زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

پف چشم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه-پف چشم

برداشتن پف چشم بدون جراحی:

از سایر روش‌ های برداشتن پف زیر چشم بدون جراحی می‌توان به روش‌ های زیر اشاره کرد:

  • عمل کانتوپکسی یا کانتوپلاستی خارجی روشی است که برای افتادگی و شل‌ شدگی پلک پایین به‌کار می‌رود.
  • برای افزایش حجم چربی در چشم‌ های فرو رفته یا قسمتی که گونه و پلک به هم می‌رسند، تزریق چربی تجویز می‌شود. برای ایجاد برجستگی لازم از پروتز گونه یا کناره چشم آلوپلاستیک استفاده می‌کنند.
  • لایه‌ برداری شیمیایی یا جوان‌ سازی پوست با لیزر، دیگر روش غیر تهاجمی است که برای بهبود کیفیت پوست پلک پایین استفاده می‌شود. با کمک لیزر، چین و چروک‌ ها یا تغییر رنگ پوست کمتر خواهد بود.
  • در مواردی‌ که رگ‌ های اطراف ناحیه چشم بیرون می‌زنند، بهترین گزینه اسکلروتراپی یا لیزر درمانی است که این ظاهر ناخوشایند را بهتر می‌کند.
  • چین و چروک‌ هایی که به‌ واسطه افزایش سن یا رژیم‌ های غذایی در ناحیه زیر چشم و پلک پایین ایجاد می‌شوند را می‌توان با تزریق بوتاکس کمتر کرد.
  • استفاده از کرم دور چشم: کرم‌ های دور چشم بیشتر نقش پیشگیری در ایجاد پف زیر چشم دارند تا نقش درمانی. مصرف مداوم کرم‌ های دور چشم با انقباض عروق، پف زیر چشم را کم می‌کند.
  • مزوتراپی زیر چشم: مزوتراپی روشی است که کاربرد های زیادی دارد و برای جوانسازی پوست و همچنین تقویت مو استفاده می‌شود. مزوتراپی همچنین روش مناسبی برای رفع تیرگی و چروک‌ های ریز و چربی اضافه زیر چشم محسوب می‌شود. این روش را معمولا باید سه تا چهار جلسه و با فاصله دو هفته انجام داد تا نتیجه مطلوب گرفته شود.
  • میکرونیدلینگ: یکی از بهترین روش‌ ها برای از بین بردن چین و چروک‌ های زیر چشم، میکرونیدلینگ است. افرادی که مشکلات پف زیر چشم یا تیرگی زیر چشم دارند، اما از عوارض عمل‌ های جراحی، تزریق بوتاکس و فیلر می‌ترسند، میکرونیدلینگ بهترین انتخاب برایشان محسوب می‌شود.
  • آر اف فراکشنال زیر چشم: پف زیر چشم با این روش به‌طور کامل از بین نمی‌رود، اما به‌عنوان روش تکمیلی پس از عمل افتادگی پلک پایین برای سفت‌ کردن پوست زیر چشم استفاده می‌شود. البته آر اف فرکشنال زیر چشم نمی‌تواند جایگزین عمل بلفاروپلاستی شود، بلکه صرفا ظاهر پوست زیر چشم را کمی بهتر می‌کند.
  • تزریق ژل زیر چشم: تزریق ژل که یکی از فیلر های بدن محسوب می‌شود، یکی از روش‌ های غیر تهاجمی است که برای رفع مشکلات پوستی زیر چشم و پف زیر چشم بکار می‌رود.
  • کربوکسی تراپی: در روش کربوکسی تراپی کربن دی اکسید پزشکی به ناحیه‌ی زیر چشم تزریق می‌‌شود. در کربوکسی با افزایش جریان خون در پلک، حلقه تیره دور چشم و پف زیر چشم بهبود پیدا می‌کند.
  • اندولیفت: در روش اندولیفت فیبر نوری بسیار نازکی پوست را تحریک می‌کند تا کلاژن‌ سازی بیشتر شود این کلاژن بیشتر به بهبود بافت زیر چشم کمک زیادی می‌کند.

درمان پف چشم با چند توصیه ساده اما موثر:

  • از مصرف نمک اضافی به ویژه در وعده شام خودداری کنید. نمک سبب جمع شدن آب در بدن، به ویژه در ناحیه صورت می شود.
  • در اولین فرصت برای درمان آلرژی اقدام کنید. آلرژی، سرماخوردگی و عفونت سینوزیت از مهمترین دلایل تورم اطراف چشم است.
  • موقعیت خوابیدن یکی از دلایل تورم اطراف چشم است. سعی کنید روی صورت نخوابید.
  • قبل از خوابیدن تمام مواد آرایشی را از روی صورت پاک کنید.
  • چشمان را در برابر اشعه ماورابنفش خورشید محافظت کنید. استفاده از کلاه و عینک در آفتاب ضروری است.
  • از کرم دور چشم مناسب سنتان استفاده کنید.
  • سیگار نکشید، سیگار یکی از مهمترین دلایل خشکی و تضعیف پوست، به ویژه در ناحیه صورت است.
  • به چشم خود استراحت دهید، بستن چشم و قرار دادن کمپرس سرد مانند برش خیار و قاشق سرد و چای کیسه ای خنک، به کاهش پف دور چشم کمک می کند.
  • مواد حساسیت زا را از چشم دور کنید. ممکن تورم چشم به دلیل استفاده از لوازم آرایشی، رنگ مو یا کرم خاصی باشد که استفاده می کنید، این موارد را شناسایی کنید و از آن ها اجتناب کنید.
  • از تماس دست آلوده با چشم خودداری کنید.
  • خواب كافي داشته باشيد.
  • رژيم غذايي سالم و متعادلي داشته باشيد.
  • موقعیت مناسب سر هنگام خواب.
  • خوردن آب کافی در طول روز.
  • کمپرس پوست اطراف چشم با یخ یا یک محلول قابض.
  • قرار دادن سیب زمینی روی پف چشم.

هزینه انجام برداشتن پف چشم چقدر است؟

قیمت بر اساس محل انجام عمل، تجربه جراح و عوامل دیگر تغییر می‌کند. هزینه انجام عمل جراحی برداشتن پف چشم شامل هزینه‌ های اتاق عمل و بیهوشی می‌شود که به محل عمل و نیاز های شما بستگی دارد. اگر بخواهید هر دو پلک بالا و پایین خود را تحت عمل قرار دهید، هزینه‌ های شما افزایش می‌یابد.

شما می توانید با مشاوران و کارشناسان حرفه ای ما در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تماس بگیرید و در خصوص بهترین روش های برداشتن پف چشم صورت ،و هر سوال دیگری که دارید اطلاعات کامل به دست آورید و با خیالی آسوده به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بیشمار این روش درمانی بهره مند شوید.

تعداد جلسات برداشتن پف چشم :

تعداد جلسات مورد نیاز برای اینکه افراد در درمان پف زیر چشم با مزوتراپی چشم به نتیجه مطلوب برسند ، متغیر است بعضی از افراد ممکن است در یک جلسه درمان آنها صورت بگیرد و بعضی در چند جلسه به نتیجه دلخواه می رسند.

البته کرم ها و لوسیون های دور چشمی هم وجود دارند که ترکیباتی مانند آرتی شوک و اسید های متنوع میوه ها و ویتامین C و K و اسید های چرب و اسید های آمینه را در خود دارند اما نمی توانند اثر بخشی مزوتراپی چشم را داشته باشند.

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط بهترین روش را در نظر بگیرید و بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید در این کلینیک انواع روش های زیبایی جراحی پوست و مو زیر نظر پزشکان و متخصصان باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از آن‌ ها بهره‌مند شوید.

اثرات و نتایج برداشتن پف زیر چشم:

با انجام این جراحی ، چشم ها جوان تر و شاداب تر می شوند و نتایج آن ممکن است برای سال های طولانی ماندگار باشد ، البته درجه بهبودی از بیماری به بیماری دیگر متفاوت است.

باید توجه داشت که جراحی زیبایی پلک پایین ؛ سیاهی دور چشم ، چین و چروک صورت و تغییر حالت ابرو ها را بهبود نمی دهد.

از این رو برای اصلاح این مشکلات ، پزشک ممکن است به شما توصیه کند تا عمل لیفت ابرو ، لیفت صورت یا لیزر درمانی را انجام دهید.

شما هم می‌توانید از اثرات و نتایج زیبایی صورت در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط متخصصان و کارشناسان حرفه ای صورت می گیرد که می توانید از انواع این خدمات بهره مند شوید.

دوره نقاهت برداشتن پف چشم:

دوره نقاهت بعد از عمل پف چشم تقریبا کوتاه است و بیمار تقریبا مشکل خاصی نخواهد داشت. فراموش نکنید که احساس سفتی و کشیدگی بلافاصله پس از انجام جراحی پلک پایین طبیعی است. معمولا تا ۵ روز پس از عمل، مصرف مسکن تجویز می‌شود.

احساس خشکی اطراف و داخل چشم هم حدود یک تا دو هفته بعد جراحی برطرف خواهد شد. نزدیک به دو تا سه هفته هم طول می‌کشد تا تمام آثار کبودی و ورم از بین برود.

معمولا توصیه می‌شود تا ۱۰ روز بعد از انجام عمل افتادگی پلک پایین، مواد آرایشی مصرف نشود. بهترین زمان برای استفاده از لنز های تماسی، حدود ۳ هفته بعد از عمل خواهد بود. یک تا دو هفته استراحت کافی است و بعد از آن می‌توانید به روال عادی زندگی برگردید. البته بهبودی کامل عمل پف زیر چشم به چند ماه زمان نیاز دارد.

سؤالات متداول برداشتن پف چشم:

در این بخش به سؤالات پر تکرار شما در عمل پف زیر چشم پاسخ می‌دهیم.

۱_هزینه عمل پف چشم چقدر است؟

عوامل مختلفی از جمله تجربه و مهارت جراح، محل انجام عمل، گستردگی عمل، نتایج تضمین‌ شده، هزینه جراح، بیهوشی و بی‌حسی روی هزینه عمل پف زیر چشم تأثیر می‌گذارند.

۲_برای جراحی پف زیر چشم باید به چه دکتری مراجعه کنم؟

انجام عمل و انتخاب روش انجام عمل پلک پایین معمولا توسط متخصص زیبایی و جراح پلاستیک انجام می‌شود. ولی اگر قصد انجام این جراحی را دارید، بهتر است ابتدا برای انجام مشاوره به چشم پزشک مراجعه کنید تا از سلامت چشم‌ ها خیالتان راحت شود و سپس برای هماهنگی و آمادگی‌ های لازم نزد جراح زیبایی بروید.

۳_جای بخیه و زخم بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک باقی می‌‌ماند؟

تجربه جراح و شدت افتادگی پلک از فاکتور های مهمی هستند که بر باقی‌ ماندن جای زخم و بخیه تأثیر دارد. معمولا بعد از عمل، از لیزر برای از بین‌ بردن جای زخم استفاده می‌شود.

۴_ماندگاری جراحی پف زیر چشم چقدر است؟

نتیجه جراحی پف زیر چشم تا ۱۰ سال باقی می‌ماند.

۵_چه افرادی گزینه‌ های مناسبی برای عمل پف زیر چشم هستند؟

بیمارانی که افتادگی پلک پایین یا مشکل پوست پلک اضافی دارند یا در قسمت پلک پایین و بالایشان چین و چروک زیادی دیده می‌شود و افرادی که در قسمت ناحیه زیر چشم، پف دارند از جمله گزینه‌های مناسب برای انجام عمل بفلاروپلاستی هستند.

۶_عمل پف زیر چشم محدودیت سنی دارد؟

معمولا محدودیت سنی برای انجام عمل افتادگی پلک پایین وجود ندارد، اما بیشتر مراجعان این عمل، معمولا در محدوده سنی ۴۵ سالگی هستند.

۷_بعد از عمل افتادگی پلک پایین چه نتایجی مشاهده می‌شود؟

بعد از انجام عمل پف زیر چشم، بیمار ظاهری جوان‌ تر و شاداب‌ تر پیدا می‌کند. چین و چروک‌ های اطراف ناحیه دور چشم از بین رفته یا کمتر می‌شوند. در بیمارانی هم که افتادگی پلک پایین و بالا باعث کاهش دیدشان شده بود، میدان دید بیشتر می‌شود.

۸_مدت زمان بهبودی پس از عمل چقدر است؟

معمولا در چند روز اول، کبودی و ورم اطراف چشم دیده می‌شود، اما طی یک هفته تا ده روز از بین می‌رود. بهتر است برای حضور در مکان‌ های عمومی از عینک آفتابی استفاده شود.

۹_بلفاروپلاستی در از بین بردن چین و چروک‌‌های اطراف چشم تأثیر دارد؟

هدف عمل بلفاروپلاستی رفع پوست و چربی اضافی زیر چشم است. برای ازبین‌ بردن چروک‌ های پنجه کلاغی باید سراغ بوتاکس، مینی لیفت، لیزر و لایه‌ برداری شیمیایی رفت.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی – هزینه و توصیه ها

جراحی پلک (بلفارپلاستی) قبل و بعد

فیلم جراحی پف بالای چشم

نتیجه گیری:

پف چشم یکی از مشکلاتی است که تأثیر زیادی بر روی زیبایی و تناسب چهره دارد. این مشکل در اثر تجمع مایعات یا شل‌ شدن چربی زیر چشم ایجاد می‌شود. عوامل مختلفی از جمله بیماری‌ های کبدی، کلیوی و مشکلات تیروئیدی باعث ایجاد پف زیر چشم می‌شوند.

اگر تیرگی و پف زیر چشم به‌ خاطر بیماری زمینه‌ای نباشد، معمولا با روش‌ های خانگی و مصرف کرم‌ های ضد پف می‌توان مشکلات خفیف را برطرف کرد. اما رفع پف‌ ها و افتادگی پلک پایین شدید، نیازمند انجام عمل جراحی، برداشتن پوست اضافی و چربی زیر چشم است. مصرف دخانیات و الکل هم با اختلال در هورمون‌ ها موجب ایجاد پف زیر چشم می‌شود.

روش‌ های زیادی برای از‌ بین‌ بردن این پف وجود دارد، از روش‌ های جراحی گرفته تا روش‌ های غیر تهاجمی و غیر جراحی. روش جراحی عمل پف زیر چشم شباهت زیادی به بلفاروپلاستی دارد. در این عمل پزشک بخشی از پوست زیر چشم را بریده، بافت اضافه را خارج می‌کند و در صورت نیاز پوست اضافه را بر می‌دارد. در روش جدید تر این برش در داخل چشم و در قسمت ملتحمه داده می‌شود که باعث می‌شود جای زخم و عوارض کمتری به جا بماند.

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط و نوع روش درمانی بهترین راه را انتخاب کنید و به بهترین نتیجه دست پیدا کنید در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر پزشکان و متخصصان با تجربه و حرفه ای صورت می گیرد که می توانید از آن ها بهره مند شوید و همواره زیبایی جوانی خود را در کنار سلامت حفظ کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

08191011176

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicsaeedieh.ir/awzb

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب:

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir