جراحی ماستوپلاستی چگونه انجام می شود؟

جراحی ماستوپلاستی چگونه انجام می شود؟

جراحی ماستوپلاستی چگونه انجام می شود؟

سینه ‌های زنان به دلیل جاذبه زمین، افزایش سن، دوران بارداری و شیردهی به مرور قوام خود را از دست می‌دهد و به اصطلاح آویزان و شل می‌شود. اما نگران این اتفاق نباشید، زیرا راهکارهای اصلاحی وجود دارند که به راحتی افتادگی و شلی سینه ‌های شما را رفع می‌کنند.

عمل جراحی ماستوپلاستی یکی از رایج‌ ترین و محبوب‌ ترین عمل ‌های جراحی است که با کمترین عوارض جانبی فرم سینه ‌ها را بهبود می‌بخشد. جراحی لیفت سینه علاوه بر بالا کشیدن سینه ‌های شما، اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که سبک جدیدی از زندگی را در ادامه عمر خود تجربه کنید.

اگر قصد دارید فرم سینه‌ های آویزان خود را که ناشی از عوامل طبیعی اجتناب‌ ناپذیر زندگی است، اصلاح کنید به شما توصیه می‌کنیم قدمی محکم بردارید و یک جراح پلاستیک باتجربه و ماهر را برای انجام عمل خود انتخاب کنید.

فراموش نکنید که هر چقدر اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید، می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتری تصمیم‌ بگیرید. در ادامه همراه ما باشید تا تمامی جوانب این عمل جراحی حساس را بررسی کنیم.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

جراحی ماستو پلاستی چیست؟

اصطلاح ماستوپلاستی نام پزشکی جراحی لیفت سینه است. در این روش، جراح پلاستیک سینه‌هایی که به شکل افتاده و آویزان هستند را به سمت بالا می‌کشد و فرم سینه‌ها را اصلاح می‌کند. در عمل ماستوپلاستی ظاهر سینه‌ها به شکلی سفت‌تر و گردتر درمی‌آید.

همچنین در برخی موارد جراح اندازه هاله قهوه‌ای رنگ دور نوک سینه را نیز اصلاح می‌کند و پوست اضافی سینه را برمیدارد. این نوع جراحی باعث بزرگ‌ تر و کوچک‌ تر شدن سینه‌ها نمی‌شود، بلکه فقط فرم آن‌ها را تغییر می‌دهد.

اگر قصد دارید که سینه‌های خود را بزرگ‌ تر کنید، بهتر است این جراحی را همراه با جراحی‌های کاشت پروتز سینه انجام دهید. به ترکیب عمل ماستوپلاستی  با لیفت سینه، پروتز پکسی می‌گویند که در آن علاوه بر لیفت سینه‌ها، پروتز نیز کاشته می‌شود.

 

مراحل انجام جراحی ماستوپلاستی:

پیش از آن که برای جراحی لیفت سینه  اقدام کنید ، بهتر است بدانید ، جراحی لیفت سینه شامل چه مراحلی است ؟

مراحل عمل ماستوپلاستی یا لیفت کردن سینه ها به این صورت است که ابتدا به کمک یک قلم نشانه گذار ، به روی سینه علامت گذاری می شود و تا مکان و فرم دقیق سینه ها مشخص بشود .

در طی جراحی پوست شل برداشته شده و نوک سینه و بقیه بافت ها به مکان جدید تری و بالاتر برده می شود .

طبق نشانه ها نوک سینه روی خط افقی و هم راستای وسط بازو ، در راستای چین زیر سینه ای قرار می گیرد .

خط بخیه با بریدگی ها بستگی به میزان افتادگی سینه ها دارد .

لازم است که خط بخیه عمودی و به طرف پایین سینه ادامه یابد و اگر نیاز بود ، در طول چین زیر سینه ادامه بیابد .

جراح پلاستیک ، در جلسه مشاوره به شما می گوید که خط بخیه شما چگونه است .

درن ها امکان دارد زیر پوست سینه بسته به میزان حجم برداشته شده ، در موقع جراحی ، کار گذاشته بشود ، تا مایعات یا خون ها تجمع یافته را تخلیه کند . این که درن لازم است یا خیر از سوی جراح پلاستیک و زیبایی تعیین می گردد .

 

توصیه های قبل از جراحی:

این عمل جراحی هم مانند هر عمل جراحی دیگری، نیازمند مراقبت ‌هایی است که باید قبل از عمل جراحی لیفت سینه، آنها را در نظر گرفت و با دقت انجام داد. از مهمترین آنها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

در ابتدا پزشکی مطمئن و کار بلد را انتخاب کنید، شما می‌توایند با مشورت گرفتن از بیماران قبلی پزشک اطلاعات مفیدی را درباره کار و تجربه متخصص به دست آورید. بعد از انتخاب جراح مورد نظر قرار ملاقاتی را ترتیب دهید و مشورت های لازم را انجام دهید.

پزشک ممکن است از شما بخواهد که سابقه پزشکی خود را مرور کنید. برای پاسخ دادن به سوالاتی که درباره شرایط پزشکی فعلی و گذشته شما می‌پرسد، آماده باشید. احتمالا پزشک در رابطه با اینکه آیا در خانواده سابقه سرطان سینه داشته‌اید یا نه سوال می‌پرسد.

جراح سینه‌ های شما را معاینه فیزیکی می‌کند تا بتواند به درستی از میان گزینه های درمان، بهترین درمان را متناسب با شرایط بدنی شما انتخاب کند. جراح کیفیت رنگ پوست شما را نیز در نظر می‌گیرد، چون پوست ‌هایی که دارای تناژ خوبی هستند، سینه‌ها را بعد از عمل در وضعیت بهتری قرار می‌دهد.

برای بررسی دقیق‌ تر سینه‌ها لازم است که آزمایش‌ها و عکسبرداری های زیادی را انجام دهید. بهتر است برای انجام این موارد به کلینیک ها و آزمایشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و نتایج آزمایشات را در اختیار پزشک قرار دهید.

به صورت دقیق برای پزشک شرح دهید که از عمل جراحی لیفت سینه چه انتظاراتی دارید و توقع دارید که سینه‌هایتان شامل چه تغییراتی شود. از پزشک بخواهید که عوارض احتمالی این جراحی حساس را به صورت کامل برای شما توضیح دهد و کاملا مطمئن شوید که در صورت بروز این عوارض چه احساسی خواهید داشت.

ماستوپلاستی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – ماستوپلاستی

توصیه های بعد از جراحی:

بعد از انجام عمل، جراح سینه‌های شما را با یک گاز مخصوص می‌پوشاند و برای ثابت ماندن سینه‌ها به شما توصیه می‌کند که از سوتین‌های مخصوص استفاده کنید. در نظر داشته باشید که ممکن است پزشک برای خارج کردن مایعات و خون، لوله ‌هایی را در زیر پوست شما تعبیه کند.

این لوله‌ها موقتی هستند و چند روز بعد از انجام معاینات پزشکی برداشته می‌شوند. سینه‌ها حدود دو هفته کبود و متورم هستند، در این زمان بهتر است که از کمپرس آب سرد کمک بگیرید. احتمالا در اطراف برش‌ها احساس درد خواهید کرد، در این مدت زخم‌ها ملتهب و قرمز هستند.

پزشک برای کاهش احساس درد، برای شما مسکن‌های ضد دردی را تجویز می‌کند، بهتر است این مسکن‌ها را سر وقت و طبق دستور پزشک مصرف کنید. توجه داشته باشید که بی‌حسی در نوک سینه‌ها، آرئول‌ها و پوست سینه ممکن است حدود ۶ هفته طول بکشد. از پزشک خود بخواهید تمامی مواردی که باعث می‌شود، روند بهبودی تندتر شود را برایتان توضیح دهید تا بتوانید زودتر به شرایط عادی زندگی برگردید.

 

خطرات جراحی ماستوپلاستی:

  • واکنش به داروی بیهوشی
  • عفونت
  • تأخیر در بهبودی
  • خطر ترمبوز عروق عمقی
  • خونریزی بیش از حد
  • درد شدید
  • حساس شدن یا بی ‌حس شدن نوک سینه
  • خونریزی داخلی یا هماتوم
  • نیاز به عمل مجدد
  • کلوئید – اسکارهای قرمز و برآمده

عوارض جراحی با عوارض جانبی آن فرق دارد. عوارض جانبی موقتی هستند و نسبتاً اثرات خفیف بعد از جراحی را شامل می‌شود. عوارض جراحی به آن دسته عوارضی می‌گویند که می‌توانند حین یا درست بعد از جراحی رخ دهند. این عوارض عبارتند از تشکیل لخته خون و از دست رفتن حس پوست و نوک سینه. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که بیمار نتواند دیگر به کودکی شیر بدهد زیرا اکثر مجاری شیر در نیپل برداشته خواهد شد.

 

مزایای جراحی ماستوپلاستی:

. رفع افتادگی سینه و بالاتر رفتن سینه ها

. ایجاد تقارن بین دو سمت سینه

. ایجاد استحکام بافت سینه: در واقع افرادی که سینه هایی شل و افتاده دارند با انجام عمل ماستوپلاستی می توانند سینه های محکم و سفت داشته باشند.

. گرد شدن سینه ها

شما هم می توانید از مزایای بیشمار ماستوپلاستی در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

 

عوارض جراحی ماستوپلاستی:

عمل جراحی لیفت سینه، مانند هر عمل دیگری از عوارض متعددی برخوردار است، در ادامه شایع‌ترین عوارض احتمالی را بررسی می‌کنیم:

جای زخم : متاسفانه جای زخم‌ها به صورت دائمی هستند، اما بعد از یکی دو سال به قدری کم رنگ می‌شوند که به سختی قابل رویت خواهند بود. زخم‌های ناشی از لیفت سینه را می‌توان با سوتین و در هنگام شنا با مایو پنهان کرد. خیلی به ندرت پیش می‌آید که زخم‌ها عمیق و ضخیم باشند.

تغییر در احساس نوک سینه‌ها : ممکن است در ناحیه نوک سینه‌ها دچار بی‌حسی شوید. معمولا احساس بی‌حسی بعد از یک تا دو هفته از بین می‌رود و فرد به شرایط عادی باز می‌گردد، اما در برخی موارد ممکن است این بی‌حسی به صورت دائمی اتفاق بیفتد.

شکل و اندازه ناهموار سینه‌ها : این ناهمواری ممکن است در طول فرآیند بهبودی اتفاق بیفتد، به همین دلیل باید دستورالعمل‌های پزشکی را با دقت انجام دهید.

از دست دادن جزئی یا کلی نوک سینه‌ها یا آرئول : برخی مواقع ممکن است خون ‌رسانی به نوک سینه‌ها یا هاله سینه‌ها متوقف شود. این اتفاق به بافت سینه آسیب می‌رساند و باعث از بین رفتن جزئی یا کلی نوک پستان یا آرئول می‌شود. این عارضه بسیار نادر است.

مشکلات مربوط به شیردهی : با اینکه بعد از عمل جراحی لیفت سینه امکان شیردهی وجود دارد، اما ممکن است تولید شیر دچار مشکل شود و بسیار کاهش پیدا کند.

ایجاد عفونت

خونریزی در طول عمل

جمع شدن خون یا مایع در سینه‌ها (در برخی موارد نیاز به تخلیه وجود دارد)

لخته شدن خون

ممکن است از نتایج جراحی راضی نباشید و نیاز داشته باشید که جراحی‌های دیگری را انجام دهید.

عوارض ناشی از بیهوشی مانند حالت تهوع، استفراغ یا مشکل در بیدار شدن از خواب،

آسیب به اعصاب، عروق خونی، ماهیچه‌ها یا اندام‌ها،

هماتوم (یک حفره خون در زیر پوست که ممکن است تخلیه شود).

درد یا تورمی که بیش از حد انتظار طول بکشد.

موج دار شدن یا تغییر رنگ پوست.

شما می توانید ماستوپلاستی یا هر عمل زیبایی و درمانی دیگر را با خیالی آسوده در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک کلینیک انجام دهید و به بهترین نتیجه برسید و از هرگونه عوارض در امان باشید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک توسط پزشک متخصص انجام میشود.

 

تکنیک های ایجاد برش در جراحی ماستوپلاستی :

معمولا پزشکان برای ایجاد برش، برداشتن پوست سینه و تغییر شکل بافت سینه از تکنیک‌های متنوعی استفاده می‌کنند. تکنیک خاصی که جراح شما انتخاب می‌کند، محل بریدگی‌ها و اسکارها را تعیین می‌کند. مهمترین تکنیک‌های برش به شرح زیر است:

اطراف آرئول‌ها : این برش‌ها معمولا در ناحیه تیره‌ اطراف نوک سینه‌ ایجاد می‌شود. جای زخم و بریدگی‌ها در این روش معمولا بسیار کمتر قابل مشاهده هستند.

برش‌ها از آرئول‌ها به سمت پایین ایجاد می‌شود و تا چین زیر سینه ادامه پیدا می‌کند.

در تکنیک دیگر برش‌ها در هلال زیر سینه ایجاد می‌شود و به صورت افقی در امتداد چین‌های سینه پیش می‌رود.

در برخی افراد ممکن است جراح، بخیه‌هایی را در عمق سینه ایجاد کند تا بافت سینه را به شکلی درست تغییر شکل دهد؛ همچنین ممکن است از بخیه‌ها برای کاهش اندازه آرئول استفاده کند. جراحان پوست اضافی سینه را برمی‌دارند و نوک سینه‌ها را در موقعیتی درست قرار می‌دهند.

 

هزینه جراحی ماستوپلاستی:

همانطور که می‌دانید اکثر طرح‌های بیمه هزینه‌های جراحی زیبایی را پوشش نمی‌دهند و شما باید تمامی هزینه‌ها را خودتان پرداخت کنید.

شما هم می توانید جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه‌های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان با مشاوران و کارشناسان حرفه ای این کلینیک تماس بگیرید ، با آنها گفت‌وگو داشته باشید ، از هزینه انجام درمان و هر سوال دیگری که در خصوص این روش درمانی دارید اطلاعات کامل به دست آورید.

معمولا عوامل مختلفی روی هزینه‌های عمل جراحی لیفت سینه تاثیر می‌گذارد، این عوامل عبارتند از:

تجربه و مهارت پزشک : معمولا جراحان پلاستیکی که از تجربه کافی برخوردارند، دستمزد زیادتری را دریافت می‌کنند. توجه داشته باشید که این جراحی، برخلاف اینکه بسیار ساده انجام می‌شود، از حساسیت قابل توجهی برخوردار است. بهتر است که برای انتخاب جراح قبل از در نظر گرفتن هزینه‌ها، مهارت جراح را اولویت قرار دهید.

مقدار لیفت : هرچقدر سینه‌های شما افتادگی بیشتری داشته باشد، پیچیدگی عمل بالا می‌رود و باعث می‌شود که عمل جراحی به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. این شرایط ممکن است هزینه‌های پرداختی شما را افزایش دهد.

بیمارستان یا کلینیک : محلی که قرار است در آن عمل جراحی را انجام دهید، می‌تواند تعیین کننده هزینه‌های پرداختی شما باشد. بیمارستانها معمولا به دلیل اینکه از تجهیزات و فضای بیشتری برخوردار هستند، هزینه‌ بیشتری را برای انجام عمل جراحی دریافت می‌کنند. این مقدار در کلینیک‌ها بسیار پایین‌تر است.

آزمایش‌های قبل و بعد از عمل : قبل و بعد از عمل برای تعیین وضعیت سلامتی عمومی و سینه‌ها لازم است که آزمایش‌ها و عکسبرداری های زیادی را انجام دهید.

داروها و باند‌های پانسمانی : خرید داروهای مسکن و آنتی بیوتیک و همچنین باند و سوتین‌های مخصوص از دیگر هزینه‌هایی است که باید در رابطه با عمل جراحی ماستوپلاستی بپردازید.

 

آیا روش هایی که بدون جراحی باشد وجود دارد؟

حتما تبلیغات زیادی درباره روش های لیفت سینه بدون نیاز به جراحی و با ماندگاری طولانی شنیده اید . اما خوب است بدانید هیچ یک از این روش ها دارای مدرکی برای اثبات ادعای خود نیستند و این تبلیغات وسیع است که مردم را از واقعیت دور میکند چرا که با وجود اینکه بشر در زمینه به کار گیری فرکانس های رادیویی یا RF ، انتقال چربی و درمان با سلولهای بنیادی به پیشرفت های زیادی رسیده است اما هنوز به آن درجه از کیفیت و تاثیر که بتوانند لیفتینگ مطلوبی را بدون نیاز به جراحی به انجام برسانند نرسیده است.

نا گفته نماند که تکنیک هایی وجود دارند که تا حدی به اهداف خود یعنی سفتی و بهبود نسبی سینه ها رسیده اند. اما روشهای درمانی که برای افتادگی شدید سینه ها پیشنهاد شده است به سختی نتیجه می دهند و همانطور که گفتیم کارشناسان براین عقیده اند که به استثنای یک شیوه درمانی به نام ThermiBreast روش های دیگر لیفتینگ سینه بدون جراحی تقریبا به طور کامل بی تاثیر هستند. حتی روش ThermiBreast تاثیر خیلی پیش پا افتاده و جزئی دارد و فقط در مورد بیماران خاصی موثر واقع می شود.

 

مراقبت های قبل از جراحی ماستوپلاستی:

برای انجام عمل لیفت سینه ابتدا باید با یک جراح پلاستیک صحبت کنید. در جلسه های ابتدایی ممکن است موارد زیر با شما مطرح شود…

سابقه بیماری : در مورد شرایط پزشکی خود و سابقه خانوادگی از گذشته تاکنون تماما با پزشک مطرح کنید. نتیجه آزمایشات ماموگرافی سینه را به اطلاع پزشک  برسانید. در صورتی که مثلا جراحی خاصی انجام داده اید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

معاینه فیزیکی : ممکن است پزشک برای تعیین روش درمانی سینه ها را از نظر نوک پستان و هاله اطراف آن بررسی و آزمایش کند.

از انتظارات خود بگویید : حتما به پزشک توضیح دهید چرا میخواهید عمل ماستوپلاستی انجام دهید و میخواهید پس از انجام جراحی فرم سینه ها چه تغییراتی داشته باشد.

 

مراقبت های بعد از جراحی ماستوپلاستی:

عمل جراحی لیفت سینه مانند هر عمل دیگری شما را با محدودیت‌هایی روبرو می‌کند، بهتر است برای حفظ سلامتی خود از انجام دادن کارهای زیر خودداری کنید:

داروهای ضد درد را سر وقت مصرف کنید.

قرص‌های آنتی بیوتیک برای کاهش خطر عفونت تجویز شده‌اند، آن‌ها را سر وقت استفاده کنید.

از بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید.

بهتر است ورزش، به خصوص فعالیت‌های ورزشی سنگین را بنا به نظر پزشک شروع کنید.

از انجام فعالیت‌هایی که باعث زور زدن و خم شدن می‌شود، دوری کنید.

به پشت یا پهلو بخوابید که به سینه‌ها فشار وارد نشود.

حداقل یک تا دو هفته بعد ز عمل جراحی لیفت سینه، از فعالیت جنسی خودداری کنید.

از پزشک خود بپرسید که چه زمانی می‌توانید فعالیت‌های روزانه را از سر بگیرید و تا قبل از آن زمان بهتر است فقط استراحت کنید.

نخ‌های بخیه احتمالا جذبی هستند، تا زمانی که خودشان جذب نشده‌اند و از بین نرفته‌اند از دستکاری آن‌ها خودداری کنید.

بازوهایتان را به بالای سرتان نیاورید و دست‌ها را طوری تکان ندهید که پوست سینه‌هایتان کش بیاید یا تکان بخورد.

 

جراحی ماستوپلاستی چگونه انجام می شود؟

جراحان با استفاده از چند روش مختلف لیفت سینه را انجام می دهند. اینکه جراح سینه از کدام تکنیک استفاده می کند به اندازه و شکل سینه و میزان لیفت مورد نیاز هر بیمار بستگی دارد.

مراحل انجام جراحی ماستوپلاستی به شرح زیر است:

این جراحی در وضعیت بیهوشی عمومی انجام می شود. بنابراین اولین مرحله از جراحی انجام بیهوشی با تزریق داروهای بیهوشی است.

سپس پزشک جراح در نقاطی که از قبل مشخص کرده است برش هایی را ایجاد می کند. برش ها در خط طبیعی چین های سینه ایجاد می شود تا بعد از جراحی محل بخیه ها چندان در معرض دید نباشد.

برش ها این امکان را فراهم می کنند که جراح بتواند پوست اضافی و چربی اضافی سینه را خارج کند.

در ادامه با تکنیک هایی خاص می توانند پوست سینه را از محلی که برش خورده است به هم نزدیک کنند تا بخیه انجام شود.

البته مهم ترین بخش انجام جراحی فرم دهی و قراردادن هاله سینه در بهترین نقطه سینه است. این اقدام نیز با دقت و ظرافت خاصی انجام خواهد شد.

در پایان روند کار پانسمانی روی بخش های بخیه شده قرار داده می شود و روند بهبودی آغاز می گردد.

 

اثرات و نتایج جراحی ماستوپلاستی:

بلافاصله بعد از عمل نتایج قابل رویت است و تا سال های سال نتیجه باقی خواهد ماند.

معمولا پس از جراحی یک تغییر ناگهانی در ظاهر سینه ها احساس میشود و حتی ممکن است احساس کنید که سایز پستان بند مورد استفاده تان کوچکتر شده اما این اتفاق به دلیل این است که سینه ها محکم تر و گرد تر شده اند. در اولین روز های بعد از عمل جای زخم ها یکنواخت قرمز هستند و طی یک الی دو سال صاف و نازک میشوند .

نتایج لیفت سینه تنها در شرایطی ممکن است دائمی نباشند؛ اگر سینه های شما بزرگ و حجیم هستند با افزایش سن، کشش پوست به طور طبیعی کاهش میابد و ممکن است سینه ها افتاده شود. داشتن وزن سالم و ثابت می تواند در حفظ نتایج کارساز باشد.

. رفع افتادگی سینه و بالاتر رفتن سینه ها

. ایجاد تقارن بین دو سمت سینه

. ایجاد استحکام بافت سینه: در واقع افرادی که سینه هایی شل و افتاده دارند با انجام عمل ماستوپلاستی می توانند سینه های محکم و سفت داشته باشند.

. گرد شدن سینه ها

شما می توانید از اثرات و نتایج ماستوپلاستی در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از اثرات و نتایج این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را برای خود به دنبال داشته باشید.

 

کاندیدای مناسب برای انجام جراحی ماستوپلاستی:

بهترین کاندید عمل ماستوپلاستی یا لیفت کردن سینه ها بانوانی می باشند که دارای سلامت جسمی و روحی می باشند ، واقع بین بودن نیز مهم است .

سایز سینه هر اندازه که باشد ، می تواند تحت عمل لیفت سینه قرار بگیرد ، اما در سینه های سنگین ممکن است که اثری طولانی نداشته باشد .

بانوان در هر سنی می توانند برای جراحی ماستوپلاستی اقدام نمایند ، البته بعد از سنی که رشد سینه کامل بشود .

بانوانی که قصد دارند تا باردار شوند توصیه می شود تا پس از اتمام دوره ی  بارداری برای عمل لیفت سینه اقدام نمایند .

در صورتی که سیگار مصرف می کنید ، با توجه به اینکه مصرف سیگار رگ ها را تنگ می کند ، جریان خون را کاهش داده و  روند بهبود زخم ها را کند می کند .

آسپرین . دارو های ضد التهاب خاص و دیگر دارو ها ممکن است باعث شود خونریزی بیشتر شود ، لذا 10 روز پیش از جراحی لیفت سینه مصرف آن را قطع نمایید .

جراح پلاستیک سعی دارد تا با ارزیابی کلیه متغیر هایی مانند : سن ، اندازه و فرم سینه ، شرایط پوستی و این که آیا پروتز سینه لازم است یا نه بهترین تکنیک را بر می گزیند و به شما ارائه می دهد .

ممکن است لازم باشد تا نوک سینه و یا آرئول آن را جا به جا نمود .

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب ماستوپلاستی به شمار می روید و علاقه دارید از این روش درمانی و زیبایی بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بی شمار این روش درمانی بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

ماستوپلاستی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – ماستوپلاستی

۶ عامل مهم که باعث افتادگی سینه ها می شود:

این یک واقعیت است که سینه‌ها در طول زمان تغییر بسیار زیادی می‌کنند و رفته رفته شادابی و جوانی خود را از دست می‌دهند. عوامل بسیاری می‌تواند باعث تغییر فرم سینه‌ها شود، این عوامل عبارتند از:

. بارداری‌های متعدد (در دوران بارداری، نوارهای بافتی که سینه‌ها را بالا نگه می‌دارند، ممکن است تغییر کند. این اتفاق زمانی که سینه‌ها پرتر و سنگین‌تر می‌شوند، می‌افتد. درواقع کشش‌ها باعث افتادگی سینه بعد از بارداری می‌شود و این موضوع اصلا ربطی به شیر دادن به نوزاد ندارد.)

. شیر دادن

. نوسانات شدید وزنی (تغییر وزن می‌تواند باعث کشیدگی پوست سینه شود، همچنین می‌تواند باعث شود که پوست سینه حالت ارتجاعی کمتری داشته باشد. کاهش وزن‌های شدید و قابل توجه، یکی از مهم‌ترین عوامل افتادگی سینه است).

. افزایش سن

. جاذبه زمین (با گذشت زمان، گرانش باعث کشیدگی و افتادگی رباط‌های سینه می‌شود)

. عوامل ژنتیکی

این عوامل بخش طبیعی زندگی بسیاری از زنان است و برخی از آن‌ها اجتناب ‌ناپذیر هستند. عمل جراحی لیفت سینه این امکان را فراهم می‌کند که فرم سینه‌ها را بازیابی کنیم

 

مدت زمان جراحی ماستوپلاستی:

جراحی ماستوپلاستی به طور معمول در حدود دو ساعت زمان لازم دارد و تحت بی هوشی عمومی انجام می شود.

دوره نقاهت: یک هفته

 

سوالات متداول جراحی ماستوپلاستی:

این مقاله قصد داریم به سوالات متداولی که ذهن متقاضیان جراحی سینه را درگیر می کند اشاره کنیم. خواندن این مقاله می تواند ابهامات بسیاری را درباره جراحی لیفت سینه برطرف کند. همچنین امکان دارد که فرد این جراحی را به اشتباه انتخاب کند و جراحی مناسب برای وی جراحی پروتز سینه باشد. یا امکان دارد که فرد نیازی به انجام جراحی پروتز سینه نداشته باشد و حجم سینه ها کافی باشد و تنها با جراحی لیفت سینه به نتیجه دلخواه برسد. بنابراین همراه با ما باشید.

. چه جراحی برای من مناسب است؟ جراحی لیفت سینه یا جراحی پروتز سینه

چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که شما از انجام جراحی سینه قصد افزایش حجم سینه دارید؟ جراحی پروتز سینه می تواند باعث بزرگ تر شدن حجم سینه ها شود. ماستوپلاستی نوعی جراحی لیفت سینه است که به سفت کردن و بالا کشیدن سینه می انجامد. این جراحی برای افرادی انجام می گیرد که بافت سینه های شلی دارند. این دو روش جراحی می توانند همراه با هم انجام گیرند. در طول جلسه مشاوره حجم و افتادگی سینه ها بررسی می شود و در صورتی که نیاز باشد به بیمار گفته می شود که لازم است هر دو جراحی انجام گیرد و یا نیازی به انجام یک جراحی نیست و تنها با یک جراحی می توان به نتیجه دلخواه رسید. موردی که اهمیت دارد این است که بیمار دقیقاً خواسته خود را به پزشک بگوید تا پزشک از هدف جراحی بیمار آگاه شود.

. آیا جراحی لیفت سینه همراه با پروتز سینه ظاهر متقارن تری فراهم می کند؟

تقارن سینه ها همواره مساله ای چالش برانگیز بوده است. در ابتدا هیچ یک از اجزای بدن کاملاً قرینه یکدیگر نیستند. از سوی دیگر سینه ها می توانند به دلیل سایز، شکل و موقعیتی که دارند از ابتدا نا متقارن باشند. نا متقارن بودن سینه ها می تواند در نتیجه شکل قفسه سینه، دنده ها و … باشد.  بنابراین در صورتی که جراحی پروتز سینه انجام می دهید، چه این جراحی همراه با لیفت سینه باشد چه نباشد، پزشک با بهره گیری از تکنیک های مناسب می توان ظاهری متقارن ایجاد کند.

. چه نوعی از جراحی لیفت سینه کمترین اسکار را ناشی می شود؟

با توجه به تجربیاتی که به دست آمده است برخی از انواع تکنیک های لیفت سینه در ماستوپلاستی اسکار های کمتری را ایجاد می کنند. برخی از تکنیک های لیفت سینه اسکار عمودی، افقی یا هر دو را ایجاد می کنند. نوع تکنیکی که در این جراحی استفاده می شود بستگی به عوامل مختلفی مانند شکل و سایز سینه ها و … دارد. ایجاد برش دورانی برای دور نوک سینه بهترین اسکار برای کاهش سایز نوک سینه یا جابه جایی اندک آن است. این لیفت نوک سینه تغییری بر شکل سینه ها به آن صورت ایجاد نمی کند. تنها موقعیت نوک سینه ها تغییر می کند.

لیفت عمودی سینه به این صورت است که اسکاری در اطراف نوک سینه و مستقیماً تا پایین سینه ایجاد می شود. به این ترتیب نه تنها لیفت سینه انجام می گیرد بلکه سینه از لحاظ پهنا هم باریک تر می شود. برخی زنان پوست زیادی دارند که لیفت عمودی انجام شود و لازم است که از الگوی وایز یا لنگر مانند استفاده شود. اسکار بلند و افقی در این روش در اکثر موارد اسکار واضح و ضخیمی ایجاد می کند. ولی همانند تمام جای اسکار ها در جراحی های ماستوپلاستی، به مرور کمرنگ می شود.

. آیا لیفت سینه و پروتز سینه در یک جراحی و همزمان انجام می گیرند؟

بله این دو جراحی همزمان انجام می گیرند و با ماستوپلاستی ترکیب می شوند. این جراحی لازم است که توسط جراحان با تجربه سینه انجام گیرد زیرا پیچیدگی های بسیاری دارد.

. آیا امکان شیردهی بعد از جراحی لیفت سینه وجود دارد؟

این سوال بسیاری از زنان جوان است زیرا زنان جوان در سنین باروری هستند و امکان دارد که بخواهند در آینده باردار شوند. در صورتی که نوک سینه به بافت های زیرین متصل باشد و جدا نشود ، بعد از این جراحی ها شیردهی صورت می گیرد. ولی گاهی اوقات به دلیل پوست به شدت اضافه در ناحیه سینه و افتادگی نوک سینه ها، موقعیت نوک سینه کاملاً جا به جا می شود. ولی این اقدام در موارد نادری انجام می گیرد. ولی با این حال در صورتی که این تکنیک به درستی انجام گیرد باز هم امکان شیردهی وجود دارد و تمامی این موارد به تبحر و تجربه پزشک جراح باز می گردد.

. آیا نیاز است که تا بعد از آخرین بارداری برای جراحی لیفت سینه اقدام شود؟

بارداری می تواند به میزان زیادی چهره و ظاهر سینه ها را تغییر دهد. معمولاً پیشنهاد می شود که اگر بیمار بعد از جراحی لیفت سینه تا یک سال بعد قصد بارداری دارد، جراحی لیفت سینه را به تعویق بیندازد.

. باید انتظار چه مقدار درد را داشته باشم؟

درد ناشی از کاشت پروتز سینه معمولاً درد متوسطی است و معمولاً می‌توان آن را در یک یا دو هفته اول بعد از جراحی با داروی مسکّن کنترل کرد. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که درد شدید یا غیر قابل کنترل می‌تواند نشانه‌ای از برو عفونت یا عوارض دیگر باشد.

. آیا من برای این جراحی خیلی پیرم؟

بسیاری از زنان در دهه پنجم یا ششم زندگی جراحی پروتز سینه را انجام داده‌اند و از نتایج جراحی راضی بوده‌اند. اکثر بیمارانی که برای این جراحی مراجعه می‌کنند در سی سالگی و با دو کودک هستند که چندین سال قصد انجام این جراحی را داشته‌اند.

 

تعداد جلسات جراحی ماستوپلاستی:

جلسه معاینه

اولین جلسه فقط به معاینه بیمار توسط پزشک اختصاص می‌یابد. در این جلسه پزشک اندازه سینه ها و فرم آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد تا ببیند نیاز به عمل جراحی دارند یا خیر؟ در صورتی که پزشک عمل جراحی را مناسب بداند، جلسه دیگری را تدارک می‌بیند تا مشاوره های قبل از عمل را ارائه نماید.

جلسه مشاوره

در این جلسه پزشک همه جوانب مثبت و منفی جراحی سینه را بیان می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا هر فردی با آگاهی کامل از مزایا و معایب عمل ماستوپلاستی وارد اتاق عمل شود.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

نتیجه گیری:

اگر شما مایل به انجام جراحی لیفت سینه هستید باید از سلامت جسمانی سالمی برخوردار باشید و در گذشته و در حال هیچ گونه بیماری جدی که ممکن است با این جراحی تداخل داشته باشد نداشته باشید. کاندیدای مناسب برای لیفت سینه باید انتظارات واقع بینانه تر از این جراحی داشته باشند زیرا این جراحی موجب بالا کشید سینه ها می شود و آن ها را خوش فرم تر می سازد اگر شما خواستار بزرگ کردن و حجیم نمود سینه های خود هستید می توانید در کنار لیفت سینه جراحی پروتز سینه را انجام دهید.

افرادی که سینه های ان ها شل و آویزان شده است و سینه های ان ها قوام و سفتی مناسبی ندارد که این امر موجب ناراحتی و کاهش زیبایی اندام ان ها گردیده است کاندیدای مناسبی برای لیفت سینه می باشند افرادی که هاله و نوک سینه آن ها به سمت پایین می باشد در صورتی که این هاله و نوک سینه باید به سمت روبه رو باشند.

افرادی که سینه های ان ها نسبت به هم قرینه نمی باشند بطور مثال در یک سمت سینه سفت و خوب قرار گرفته است و در سمت دیگر سینه آن ها حالت افتاده و کشیده پیدا کرده است افرادی که به دلیل کاهش وزن شدید سینه های آن ها حالت افتاده و شل پیدا کرده است

افرادی که بدلیل بارداری و شیر دهی از ظاهر سینه های خود دیگر راضی نمی باشند و سینه های ان ها حالت کشیده و افتاده پیدا کرده است. افرادی که بدلیل افزایش سن سینه های آن ها شل و افتاده شده است.

لیفت سینه که امروزه یکی از جراحی های بسیار موفق در زمینه زیبایی می باشد، با جبران افتادگی و پیری پوست همراه خواهد بود. ماستوپلاستی در افرادی که به علت بارداری و شیردهی زیاد دچار افتادگی در سینه شده اند، یا افرادی که به دلیل کاهش وزن شدید بافت سینه ی آن ها شل و افتاده گردیده است بسیار شایع است.

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرارگیرید و اگر کاندیدای مناسب ماستوپلاستی به شمار می روید به انجام این روش بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

هزینه،مراحل و روش های لیفت سینه

معرفی ۱۱روش مدرن و معجزه گر لیفت صورت

هایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورت/هزینه و مزایا

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

08191011176

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsaeedieh.ir/higr

لینک آپارات: https://aparat.com/v/FN9wt

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/FkD6fKXo

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب: https://youtu.be/kLPcT6QqoeQ

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی
رژیم لاغری فستینگ

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir