آیا خود ارضایی عوارض وحشتناک و جبران ناپذیری دارد؟

آیا خود ارضایی عوارض وحشتناک و جبران ناپذیری دارد؟

آیا خود ارضایی عوارض وحشتناک و جبران ناپذیری دارد؟

 

علت بروز ریزش مو در اثر خود ارضایی چیست و راه مبارزه با آن

خود ارضایی یک انحراف جنسی در میان بعضی افراد است که به منظور رفع نیازهای جنسی خود به صورت غیر طبیعی انجام می‌دهند این عمل در ادیان الهی گناهی بزرگ محسوب می‌شود و همچنین از نظر روانپزشکی و پزشکی نیز عوارض بسیار زیادی برای فرد در پی دارد معمولاً هنگامی که صحبت از خود ارضایی می شودبه جوانان مجرد و همچنین پسرها اشاره میشود.

باید بدانید که متاسفانه انجام این عمل حداد در میان مردان و زنان متعهد و دختران نیز رواج بسیاری پیدا کرده از انجام خود ارضایی توسط هر فرد می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد اما نتایج آن در افراد مختلف یکسان نبوده و باعث بروز مشکلات زیادی در بین آنها می‌شود و عوارض شدید خود ارضایی به مشکلات جسمی محدود نمی‌شود و می‌تواند از نظر روحی و روانی با آنها آسیب وارد کند .

انجام این کار می‌تواند بر روی ظاهر موها و همچنین قدرت جسمانی فرد تاثیر بسزایی بگذارد همچنین تاثیرات بر روی میل جنسی افراد و سلامت رابطه جنسی فعلی و آینده آنها نیز اثرگذار خواهد بود همچنین در موارد بسیاری باعث بروز افسردگی پرخاشگری و یا آسیب های روحی و روانی می‌شود .

شاید برخی افراد چند سالی مشغول خود ارضایی باشند و هیچ عارضه ای برای آنها به وجود نیاید به این معنا نیست که خودارضایی برای آنها آرزوی نداشته و فرد می‌تواند برای مدت زمان این کار را انجام دهد چرا که عوارض از دیر یا زود بالاخره سراغ آن می‌رود.

در این مقاله قصد داریم نگاهی به عوارض جسمی و روحی خود ارضایی در زنان و مردان بپردازیم عوارضی که ممکن است از آن بی اطلاع باشد و بر روی زندگی فعلی و آینده شما تاثیراتی به جا بگذارد و شما را با مشکلات جدی روبرو کند.

ریزش مو عوامل بسیاری دارد که طبق تحقیقاتی که انجام شده است یکی از آنها می تواند خود ارضایی باشد بدین ترتیب باید هر فرد بداند که خود ارضایی چیست و چه رابطه ای با ریزش مو برای آنها دور تا بتواند از بروز این مشکل جلوگیری کنند معمولاً هر عملی که باعث می‌شود فرد در جامعه کار دست پیدا کند از طریق روش‌های غیر طبیعی خود ارضایی به حساب می‌آید خود ارضایی می تواند به شکل ها و و استفاده از وسایل مختلف صورت گیرد.

 

خود ارضایی چیست؟

بسیاری افراد هنوز تعریف دقیق از خود ارضایی را نمی دانند بنابراین ممکن است مدت‌ها به انجام این عمل بپردازند و متوجه نباشد که مسئول خود ارضایی هستند در تعریف علمی خود ارضایی شامل تحریک دستگاه تناسلی به منظور رسیدن به اوج لذت جنسی از افراد ممکن است به شیوه‌های مختلفی این کار را انجام دهد.

این کار معمولاً توسط خود شخص صورت می گیرد که با تحریک دستگاه تناسلی خود و بدون اینکه دخول صورت گیرد انجام می گیرد خود ارضایی می تواند روش ها و انواع گوناگونی داشته باشد توجه داشته باشید که خود ارضایی می تواند مشکلات شدید روحی و روانی برای شما در پی داشته باشد پس اگر دچار این مشکل هستید حتماً باید از این روش دوری کنید و یا به معالجه خود بپردازید.

 

چرا افراد خود ارضایی را انجام می دهند؟

انجام خود ارضایی در زنان و مردان در رده‌های سنی مختلف می‌تواند صورت گیرد بنابراین می‌توان گفت که دلیل آن دسترسی به شریک جنسی و عدم رضایت از رابطه جنسی بین زوجین است چرا که فرد ممکن است عرضه نباید نیز در جامعه کار بپردازند معمولاً در بزرگسالان عدم رضایت رابطه جنسی و نداشتن امکان ازدواج عدم رسیدن به شریک جنسی و عدم آگاهی کامل در مورد نیاز های جنسی همسر خود از دلایلی هستند که افراد به انجام خودارضایی می پردازند.

اما در کودکان ممکن است مشاهده یک فیلم و بعضی از آزارهای جنسی مقدمه‌ای برای انجام این کار برای آنها باشد در بعضی مواقع نیز فرد قبل از ازدواجم این کار را انجام می‌دهد و به آن اعتیاد پیدا می‌کند.

پس در صورتی که رابطه جنسی رضایت بخشی نیز داشته باشد ممکن است هر چند گاهی آن این کار را انجام دهد معمولاً افرادی که رابطه جنسی سالم برقرار می کند میتواند پس از اتمام رابطه از نظر جسمی و روحی در شرایط کاملاً رمالی برسند چون با برقراری رابطه جنسی مناسب و متعادل ناقل های عصبی و همچنین هورمونهای جنسی در مغز آنها کاهش می‌یابد .

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی اردبیل - خود ارضایی
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی اردبیل – خود ارضایی

به جای آن ها هورمون هایی در مغز مانند هورمون های کورتیزول و پرولاکتین تولید می شود که آرامش به بعد از رابطه جنسی برای فرد در پی دارد بسیار زیاد است زیرا در این موارد افراد به لحاظ جسمی و هم به لحاظ فکری به تعادل می‌رسد پس از این امر باعث می‌شود تا فرد برای مدت طولانی نیاز به رابطه جنسی نداشته باشد از چرخه نسبت پایدار و سالم از نظر جنسی در زندگی او حاکم می‌شود .

افرادی که به انجام خودارضایی می پردازند از نظر جسمی ارضا میشوند اما از نظر روحی تشنه رابطه جنسی هستند پس نتیجه تکرار این عمل با فاصله بسیار کوتاه صورت می گیرد که چنین افرادی به سرعت معتاد به انجام خودارضایی می شوند و مشکلات زیادی برای آنها در پی دارد از جمله آن مشکلات می توان ریزش مو را نام برد.

 

عوارض جسمی خود ارضایی در مردان و زنان

هیچ تفاوت میان چگونگی انجام خود ارضایی وجود ندارد و در هر صورت برای بدن انسان می تواند مضر و ضرر آور باشد معمولاً افراد مجرد زیر ۲۵ سال مرتکب چنین کارهایی می شوند و به این معنا نبود که افراد با سن ۲۵ سال به بالا و تحلیل آن چنین کاری را انجام نمی دهد.

بدین ترتیب خود ارضایی می توانند یکی از عمل های زشت و ناپسند در جوامع مختلف باشند معمولاً از عواقب خود ارضایی می توان به ریزش مو در افراد اشاره کرد البته خود ارضایی می تواند باعث اختلال در حافظه ناتوانی جنسی ضعف بدنی و افسردگی و همچنین عدم تمرکز در افراد نیز شود پس باید از این کار زشت و ناپسند دوری شود تا بیش از این به بدن آسیب وارد نشود.

 

. زیاد شدن عطش جنسی

بسیاری از افراد فکر می کنند که خود ارضایی می تواند مانند رابطه جنسی طبیعی میل جنسی را کنترل کند اما باید بدانید که کاملاً اشتباه است و این طور نیست هنگامی که یک رابطه جنسی طبیعی برقرار می‌شود همه چیز به طور طبیعی پیش می رود در واقع پرت کاملاً تحریک و در نهایت ارضا می شود .

بنابراین بدن می‌تواند خود را به رابطه جنسی انجام گرفته و دهد و فرد برای مدتی به انجام این رابطه نیاز نخواهد داشت در خود ارضایی تحریک جنسی به صورت مصنوعی انجام میشود و پس لذت آن هم نیز مصنوعی است لذتی که شاید هیچگاه در رابطه جنسی تجربه نکنید به همین دلیل این عمل تنها باعث کنترل میل جنسی در افراد نمی شود بلکه ممکن است آن را نیز بیشتر انجام دهید در نتیجه افزایش بیش از حد میل جنسی فرد مجبور به تکرار می شود که اعتیاد به خود ارضایی را برایش به همراه دارد.

 

. ارضا نشدن در رابطه جنسی طبیعی

خود ارضایی نیاز جنسی به صورت مصنوعی اگر برطرف شود و فرد خیلی سریع وارد فاز هیجان جنسی میشود و لذت زیادی را نیز تجربه می‌کند البته این موضوع به دفعات اول انجام خودارضایی است و بعد از مدتی فرد برای رسیدن به تجربه اولیه مجبور است که تعداد دفعات خود ارضایی را افزایش دهد.

در یک رابطه طبیعی معمولا فشار و تحریکاتی که وسایل مصنوعی ایجاد می‌کنند ایجاد نمی‌شود و فن لذتی که در خود ارضایی را تجربه کرده نخواهد یافت و در نتیجه دیگر از رابطه جنسی خود لذت نمیبرند.

. شرطی شدن ارضای جنسی

ممکن است افراد خود ارضایی را با استفاده از وسایل قاسم ویژه ای انجام دهند و تنها در وضعیت خاص می‌توانند به لذت جنسی برسانیم ممکن است امکان فراهم کردن این شرایط در موارد خاص و در رابطه جنسی طبیعی وجود نداشته باشد پس در نتیجه هر شرطی شدن آن را تنها در صورت وجود همان شرایط قبول دارد و می‌تواند به لذت جنسی برسد پس این افراد نمی توانند رابطه جنسی خود لذت کافی را ببرد

. سرد مزاجی جنسی

عدم رضایت از رابطه جنسی طبیعی و نرسیدن به لذت خود ارضایی کم‌کم باعث می‌شود که تمایل فرد به برقراری رابطه جنسی کمتر شود و در نتیجه دیگر درخواست های جنسی شریک خود را پاسخ ندهد و گاهی به اجبار آنها را انجام دهد این موضوع به مرور باعث سرد مزاجی جنسی در افراد شده و در نهایت می‌تواند مشکلات زیادی در زندگی زناشویی آنها به وجود آید.

. کاهش انرژی و ضعف جسمی

در حالت طبیعی مردان پس از انزل و زنان بعد از ارگاسم رابطه جنسی احساس خستگی می کند و نیاز به استراحت دارد یک رابطه جنسی طبیعی معمولاً هر چند روز یکبار صورت می گیرد و بنابراین و ۱۰ نفر زمان کافی برای جبران انرژی که از دست داد را دارد اما یک فردی که ممکن است در طول روز چندین بار خود ارضایی انجام دهد.

در نتیجه انزال و ارگاسم ین بار در روز رخ می‌دهد درنتیجه انرژی زیادی را از دست می دهد و همین امر باعث می‌شود که بدن فرد انرژی از دست رفته را نتوانند جبران کند و در صورت تکرار مداوم خود ارضایی ضعیف شود همچنین فرد در طول روز احساس خستگی جسمی و روحی زیادی دارد و حتی استراحت نمی تواند این احساس را از او برطرف کند.

. لاغری

لاغری از عوارض مستقیم خود ارضایی نیست اما می تواند تکرار زیاد قرعه رضایی و اعتیاد به آن لاغری حاصل کند در بخش قلب گفتیم که خود ارضایی انرژی زیادی را می‌گیرد و باعث ضعف قوای جسمی می‌شود در صورتی که فرد به اندازه کافی مواد مفید به بدن رسالت این ضعف باعث لاغری در آن می‌شود البته در صورتی که فرد به تعداد دفعات زیاد در روز این خود ارضایی انجام دهد قوای جسمانی و به شدت تحلیل می‌رود و سپس لاغر می‌شود.

. احساس سوزش در ناحیه تناسلی

معمولاً خود ارضایی بیش از حد می‌تواند باعث حساس شدن پوست ناحیه تناسلی شود این حساسیت با سوزش و خارش همراه می‌شود و همچنین ممکن است خود ارضایی حساسیت پوستی در ناحیه تناسلی را نیز به وجود آورد.

. ایجاد عفونت و قارچ

بعضی مشکلات معمولا مربوط به افرادی است که از وسایل خاصی برای انجام خودارضایی استفاده می‌کنند و بعد از پایان گرفتن خود ارضایی وسایل و ناحیه تناسلی را به خوبی تمیز نمی کنند وجود میکروب و باکتری باعث می شود که ایجاد عفونت و قارچ در ناحیه تناسلی ایجاد شود عدم توجه به این حساسیت باعث گسترش عفونت و مشکلات دیگری میشود

. ریزش موها

ریزش مو یکی از شایع ترین عوارض خود ارضایی در زنان و مردان است که  ریزش می تواند از نواحی کناره سر آغاز شود و سپس به نقاط دیگر نیز گسترش پیدا کند علت این امر عدم تعادل هورمونهای ناشی از خود ارضایی است .

خود ارضایی مقدار هورمون های جنسی را در بدن زیاد می‌کند و تعادل هورمون ها را به هم می زند و این باعث می شود که موها ریزش پیدا کند علاوه بر آن خارج شدن منی از بدن مردان باعث خارج شدن مواد مغذی است و بدن آنها می‌شود که انجام مکرر خود ارضایی به بدن اجازه احیا و بازسازی را نمی‌دهد و در نتیجه مواد مغذی به دیگر قسمت های بدن از جمله موها نمی رسد و علت ریزش مو شروع میشود.

آیا خود ارضایی عوارض وحشتناک و جبران ناپذیری دارد؟
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی اردبیل

علت بروز ریزش مو در اثر خودارضایی

یکی از شایع ترین عوامل ریزش مو به هم خوردن تعادل هورمونی در بدن افراد از یکی از مشکلات و انجام عمل خود ارضایی در بدن به وجود می آید و کم کم می‌شود و برخی هورمون ها به هم می ریزند و در نتیجه به هم ریختن تعادل هورمون‌ها می‌تواند مشکلاتی برای فرد در پی داشته باشد.

بدین ترتیب معمولاً یکی از مهمترین دلایلی که میتوان برای ریزش مو برای خود ارضایی بیان کرد عدم تعادل در هورمون ها است معمولا بدن برای تولید هورمون تستوسترون  از بر نیاز به مواد مغذی و ویتامین ها دارند معمولاً ویتامین‌ها و ریز مغذی ها را از طریق مواد غذایی برای بدن تامین می شود .

با انجام عمل خود ارضایی این ریزمغذی‌ها از بدن خارج می‌شود و زمان زیادی می‌برد تا جایگزین شود با توجه به اینکه اغلب افراد ممکن است به خودارضایی اعتیاد داشته باشد لذا در فواصل کوتاه و در برخی موارد هر روز اگر به انجام کار بپردازد در نتیجه بدن فرصت کافی برای تامین ریز مغذیها ندارد و با کمبود مواد معدنی مواجه می‌شود .

این امر خود باعث ریزش در موها می‌شود از جمله مواد معدنی ویتامین e روی منیزیم و کلسیم را اشاره کرد وقتی افراد به هر علت خود ارضایی را انجام می دهند برای جلوگیری از ریزش مو می تواند از طریق مکمل های مناسب و رژیم های غذایی مخصوص این مواد و ویتامین ها را به بدن برساند.

 

عوارض جسمی خود ارضایی ( مخصوص آقایان)

به دلایل متفاوت بودن خود ارضایی در زنان و مردان عوارض آن نیز می تواند متفاوت باشد به همین دلیل در بخش جداگانه و عوارض آن در مورد مردان و زنان اشاره می کنیم.

. دردهای استخوانی

معمولاً پس از انزال در مردان مقدار کلسیم از بدن دفع می شود که کلسیم در موقع رابطه جنسی و ارضا به طور طبیعی کاملا عادی و جبران پذیر است اما در وقتی که از طریق خود ارضایی ج شود قابل جبران نیست چرا که ممکن است مردان چندین بار در طول روز به انجام خود ارضایی بپردازند و به بدن فرصت کافی برای جبران کلسیم را نداشته باشد.

از آنجایی که از قدیم ماده اصلی برای محکم نگه داشتن استخوان ها و حفظ سلامت آنها است که بیش از اندازه آن باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود و در نتیجه مردانی که خود ارضایی انجام می‌دهد بعد از مدتی استخوان درد و به خصوص کمردرد را تجربه می‌کند

. بی اختیاری ادرار

خود ارضایی در مردان باعث تحریک بیش از حد پروستات می‌شود که این امر باعث می شود پس از مدتی اندازه پروستات بزرگ شود و فرد دچار بی اختیاری ادرار شود تغییر اندازه پروستات باعث بروز مشکلات زیادی می شود در برخی موارد تحریک بیش از حد آلت تناسلی در اثر خودارضایی می تواند ایجاد سرطان پروستات شود.

. شکستگی آلت تناسلی

این عارضه ممکن است نادر باشد ولی از عوارض جسمی خود ارضایی در مردان است این مشکل معمولاً در اثر برخورد حالت‌تناسلی با جسم سرد و یا مالش غیرطبیعی رخ می‌دهد شکستگی آلت تناسلی باعث پارگی تونیکا آلبوژینا می‌شود و درمان آن فقط با جراحی صورت می گیرد

. بیماری پپرونی

این بیماری نیز یکی از عوارض نادر خود ارضایی است که باعث ایجاد پلاک و کوتاه شدن آلت مردانه می‌شود معمولاً رمز بیش از حد آلت تناسلی باعث به وجود آمدن بیماری می شود در خود ارضایی نیز باید بیشتر از حالت طبیعی آلت را لمس میکند در نتیجه احتمال بروز این بیماری در اثر خود ارضایی در طولانی مدت وجود دارد.

آیا خود ارضایی عوارض وحشتناک و جبران ناپذیری دارد؟
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی اردبیل – خود ارضایی

عوارض جسمی خود ارضایی (مخصوص خانم ها)

.آنورگاسمی

آنورگاسمی به معنای نرسیدن به ارگاسم در حین رابطه جنسی است که یکی از شایع‌ترین عوارض خود ارضایی در بین خانم‌ها است وسایل مختلف خود ارضایی با تحریک عمیق دستگاه تناسلی ممکن است زودتر از حالت طبیعی آن ها را به ارگاسم یا اوج لذت جنسی برساند که در نتیجه فرد رابطه جنسی معمولی ارگاسم را تجربه نمی کند .

این امر خود باعث عدم رضایت رابطه جنسی و بروز مشکلات زناشویی در بین زنان و همسرانشان می‌شود این موضوع به خصوص درباره دخترانه که در دوران مجردی خود ارضایی انجام داده‌اند بیشتر مشاهده می شود.

. آسیب  به ناحیه تناسلی

معمولاً تا زمانی که خود ارضایی تنها محدود به تحریک در نواحی خارجی دستگاه تناسلی انجام شود با زیبایی جدی به آن وارد نمی‌شود اما اگر خانم ها هنگام تحریک قسمتهای داخلی ریه ناحیه تناسلی خود ارضایی داشته باشد مشکلات جدی‌تری برای آنها در پی دارد و نواحی داخلی ناحیه تناسلی بسیار حساس است بنابراین وارد کردن فشار و یا تحریک آن به شیوه های نادرست می‌تواند آسیب‌های زیادی به این ناحیه وارد کند این آسیب ها می تواند شامل پارگی رگ ها یا بخش‌های مختلف دستگاه تناسلی و یا آسیب رسیدن به اعصاب آن شود.

. نامنظم شدن عادت ماهانه و تشدید درد و خونریزی

از عوارضش های خود ارضایی در زنان می توان به منظم شدن عادت ماهانه آنها اشاره کرد چرا که تحریک بیش از حد دستگاه و همچنین ترشح زیاد هورمون های جنسی در آنها باعث به هم خوردن تعادل هورمون ها شد و برای شروع عادت ماهانه شدت و طول و همچنین درد تاثیرگذار است این موضوع در دراز مدت می‌تواند تا روی تخمدانهای آنها تاثیر بگذارد و باعث بروز ه ی کیست تخمدان و همچنین تنبلی آن شود.

. آسیب زدن به جنین

معمولا خودارضایی در خانم های باردار شایعه است چرا که در دوران بارداری هورمون ها ورده می‌شود و در مواردی باعث افزایش میل جنسی در بانوان می شود و خانم‌ها معمولاً این را به خود ارضایی برطرف می‌کند انجام کار در دوران بارداری باعث گرفتگی لگن و فشار آوردن به آن می‌شود .

در نتیجه ممکن است به جنین نیز به شما وارد شود و مشکلات جدی را برای او در پی داشته باشد توجه کنید که انجام رابطه جنسی در دوران بارداری ممنوع نیست بنابراین اگر احساس می کنید که به رابطه جنسی نیاز دارید می توانید با مشورت پزشک و در شرایط کنترل شده آن را برطرف کنید.

هزینه و مزایای استفاده از فیلر مو(Hair Filler)
هزینه و مزایای استفاده از فیلر مو(Hair Filler)
خاصیت مهم مکمل روی ( زینک )که احتمالا نمی دانید
خاصیت مهم مکمل روی ( زینک )که احتمالا نمی دانید
راهکارهای خانگی و دارویی درمان چربی پوست
راهکارهای خانگی و دارویی درمان چربی پوست

. عوارض روحی خود ارضایی در مردان و زنان

. بی حوصلگی

بسیاری از افراد که به خودارضایی اعتیاد پیدا کردن بی حوصله هستند چون خود ارضایی باعث کاهش قوای جسمی و افزایش خستگی در آنها می‌شود و در نتیجه شخص حوصله و انرژی کافی برای انجام هیچ کاری را ندارد و همچنین خود ارضایی در افراد برای مدت طولانی و به دفعات زیاد می‌تواند آنها را  بی حوصله کند معمولاً این افراد برای برطرف کردن نیاز جنسی به خود ارضایی فکر می‌کنند و در نتیجه انجام و حوصله هیچ کار دیگری را ندارند.

. عدم تمرکز

خود ارضایی در زنان و مردان باعث ضعف حافظه و کاهش تمرکز در آنها می‌شود چرا که شخص به خودارضایی اعتیاد پیدا کرده و بیشتر تمرکز و حواس خود را روی این موضوع متمرکز می کند ی همین در موارد دیگر دچار مشکل می‌شود بنابراین شخص حواست‌به می‌تواند موضوع و مسائل زندگی و کاری خود را به خوبی حل کند.

. اضطراب شدید و طولانی مدت

افرادی که مرتب به انجام خود ارضایی می پردازند ذهن آشفته و بی قرار دارند این افراد مدام درگیر هستند و نمی‌توانند افکار جنسی خود را کنار بگذارد این موضوع باعث می‌شود که آنها دچار استرس و اضطراب شود و دیگر فعالیت ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد علاوه بر آن ترس از راه رفتن خود ارضایی و یا اینکه کسی در حین انجام کار آنها را ببیند باعث افزایش افکار مغشوش و استرس فرد می‌شود این استرس کم کم زیاد شده و برای مدت طولانی می تواند با فرد باقی بماند.

. شرطی شدن در رابطه جنسی

هنگامی که شما به تکرار خود ارضایی بپردازید فردین به خود تلقی می کند که با چیزی به جز خود ارضایی نمی تواند پیش رود درنتیجه حتی اگر شریک جنسی به خوبی او را تحریک کند و به لذت جنسی برسد باسن فکر ارضا شدن و احساس نیاز به خود ارضایی را دارد در نتیجه نمی تواند رابطه جنسی خوبی را پیدا کند و همواره به دنبال فرصتی برای انجام خودارضایی است.

. پرخاشگری و ضعف اعصاب

تحقیقات نشان داد که افرادی که به انجام خودارضایی می پردازند در طولانی مدت بسیار حساس می شوند ممکن است حساسیت فرد نسبت به نور صدای رفت و آمد بیشتر شود و در نتیجه زودتر از قبل از زبان می شوند و عصبانیت را با پرخاشگری نشان می‌دهد محرک های طبیعی ممکن است از را به تجربه ای از خود ارضایی بیندازد و در نتیجه این که نمی‌توانند در محیط کاری و هنر در جامعه خود ارضایی بپردازند از عصبانی می‌شوند و می‌توانند به دیگران پرخاشگر می‌کند.

. افسردگی

افسردگی نیز یکی از عوارض شایع است که در خود ارضایی وجود دارد زنان در رابطه جنسی پیش از دخول از نظر ذهنی باید آماده باشند تا بتوانند به ارگاسم و لذت واقعی برسد هنگام خود ارضایی معمولاً در این زمینه برای خانم‌ها ایجاد نمی‌شود و شخص خیلی زود به لذت جنسی میرسد این موضوع باعث می‌شود در خانم‌ها ایجاد شده و کم‌کم افسردگی در آنها به وجود آید

. احساس گناه

خود ارضایی در هیچ کجای دنیا عمل پسندیده ای به شمار نمی‌رود و بنابراین افرادی که به صورت پنهانی و با آگاهی کامل این روش را انجام می دهد باید بدانند که کار خوبی نیست این موضوع باعث می شود که شخص در حین انجام خود ارضایی احساس گناه کند و این احساس همه جا با او همراه باشد و همین موضوع باعث می‌شود که شخص خود به خود به عنوان انسان گناهکار به شمار آید و دیگری اعتماد به نفس کافی در انجام کارهای روزمره خود را ندارد.

. عوارض اجتماعی خود ارضایی

خود ارضایی نه تنها بر روح و جسم افراد می‌تواند تاثیر منفی به جا بگذارد بلکه در روابط اجتماعی و شغلی نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد معمولاً اعتیاد به خود ارضایی باعث می‌شود که مشکلات شغلی و اجتماعی برای افراد در پی داشته باشد مثل اعتیاد به هر چیزی دیگر اعتیاد به خود ارضایی نیز باعث می‌شود که شخص از انجام فعالیت های روزانه خود عقب بماند.

درنتیجه گاهی مجبور به لغو فعالیت ها و می شود همین موضوع باعث می‌شود که بسیاری از موفقیت های اجتماعی و شغلی را از دست بدهد و نتواند زندگی عادی را ادامه دهد و اثرات روحی و روانی خود ارضایی نیز می‌تواند بر روابط فرد با اعضای خانواده و دیگران تاثیر گذار باشد .

بی حوصلگی عصبانیت و پرخاشگری از مواردی هستند که فرد می تواند از راه  خود ارضایی به آن اعتیاد پیدا کند نمی تواند زمان کافی در برقراری رابطه با دوستان و اطرافیان داشته باشد در نتیجه کم کردن تعداد دوستان آن کاهش پیدا می‌کند و شخص به فردی تنها تبدیل می شود.

 

روش های مناسب برای ترک خودارضایی

معمولاً افرادی که به انجام خود ارضایی می پردازند پس از مواجه شدن با این مشکلات از جمله ریزش مو ممکن است به فکر ترک عادت زشت و ناپسند شود اما معمولاً کار بسیار سخت و دشوار است و نیاز به اراده قوی دارد.

. ورزش کردن

ورزش کردن می تواند بدن را محکم و قوی کند و همچنین مشغله ذهنی را از بین ببرد بدین ترتیب فرد می تواند راحت تر خود ارضایی را از ذهن خود پاک کنند زیرا معمولاً انجام ورزش برای جسم مربوط بسیار مفید است.

آیا خود ارضایی عوارض وحشتناک و جبران ناپذیری دارد؟
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی اردبیل – خود ارضایی

. جلوگیری از تحریک

معمولا پوشیدن لباس های تنگ و چسبان می‌تواند انسان را تحریک به عمل خود ارضایی کند بدین ترتیب چنانچه به دنبال ترک این کار و جلوگیری از عوارض مانند افسردگی و ریزش مو هستید می توانید با پوشیدن لباس های راحت و مناسب تا حد زیادی از این امر جلوگیری کنید

. خواندن کتاب

معمولاً خواندن کتاب و مجله می‌تواند فرد را غرق در موضوعات دیگری کند که ذهن را از دنیای خود ارضایی دور کند این موضوع کمک می کند تا فکر انسان راحت شود و وسایل به سراغش بیاید و بدین ترتیب برای از بین بردن عوارض خود ارضایی خواندن کتاب و مجله روش خوبی است.

. کوتاه کردن زمان حمام

معمولاً افرادی که زیاد در حمام می مانند ذهن آنها به سمت خود ارضایی می رود بدین ترتیب معمولاً افرادی که قصد ترک این روش را دارند می توانند مدت کمی در حمام بمانند و یا آن را به حداقل برساند بدین ترتیب تا حدود زیادی می‌تواند از خود ارضایی جلوگیری کند.

. پرهیز از پرخوری

تحقیقات پزشکی نشان داده است معده از آن هیچگاه نباید بر باشد زیرا باز بروز مشکلاتی در بدن می شود علاوه بر این مشکلات پرخوری می تواند زمینه ساز خود ارضایی نیز شود بدین ترتیب هیچ گاه تاسیری  کامل غذا نخورید‌

آیا خود ارضایی عوارض وحشتناک و جبران ناپذیری دارد؟
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی اردبیل – خود ارضایی

مزایای ترک خود ارضایی:

 

یکی از مهمترین مزایای ترک خود ارضایی جلوگیری از ریزش مو است که با ترک آن سطح هورمونهای بدن حالت تعادل پیدا می‌کند و باعث می‌شود که فرد از نظر روانی و هم از نظر جسمی متناسب شود زیرا ریزش مو می‌تواند باعث از بین رفتن زیبایی ظاهر شود از دیگر مزایای ترک خودارضایی می توان به سلامت جسمی اشاره کرد زیرا در صورتی که خود ارضایی برای مدت طولانی ادامه پیدا کند ممکن است باعث بروز مشکلات جسمی از نظر زود انزالی نیز شود .

بدین ترتیب می‌تواند باعث بروز مشکلات زناشویی و زندگی زوجین شود پس ، ترک خود ارضایی می تواند پایه زندگی را محکم کند ترک خود ارضایی می تواند از نظر روحی فرد را دچار مشکل کند و افسردگی‌های شدیدی به همراه داشته باشد بدین ترتیب معمولاً افراد در این کار را ترک نموده اند شاداب و ارضایی می توانند شادابی بیشتر افراد را در پی داشته باشد زیرا خودسرحال به نظر می‌رسد.

افرادی که در به خود ارضایی پرداختند و اکنون با مشکل ریزش مواجه هستند می‌توانند بعد از پایان خود ارضایی و درمان خود به تقویت موها با روش های کلینیکی بپردازند تا بار دیگر شادابی و طراوت را به موهای خود بازگرداند روشهای متعددی وجود دارد که افراد می‌توانند به تقویت مو و قطع ریزش آن کمک کند.

از جمله این روشها می توان مزوتراپی را نامبرد مزوتراپی روش درمانی مناسب و ایمنی است که نیاز به دوره نقاهت و ریکاوری ندارد و فرد در کمترین زمان ممکن است می‌تواند به تقویت موهای خود و قطع ریزش آن بپردازد اگر شما تمایل به انجام مزوتراپی دارید می توانید این روش درمانی را در کلینیک زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و باتجربه کلینیک انجام دهید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو توسط پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک صورت می گیرد.

 

. مراحل انجام مزوتراپی مو

قبل از اینکه بخواهید اقدام به تقویت موهای خود با مزوتراپی کنید باید توسط پزشک مورد معاینه قرار گیرید تا پزشک تشخیص بدهد آیا مزوتراپی راه درمان مناسبی برای شما است یا نه بعد از انجام معاینات و مشاوره پزشکی موضع مشخصی را برای انجام این درمان برای شما در نظر می گیرد.

در روز درمان فیزیک با استفاده از ضدعفونی کردن سر و استفاده از مواد بی حس کننده شما را آماده برای انجام این درمان می کند سپس از مواد مزوتراپی تعیین شده شما توسط سوزن های بسیار ریز و مخصوص به پوست سر تزریق می‌شود که این تزریق باعث می‌شود که مواد مغذی مو به ریشه به طور مستقیم وارد شود و به تقویت مو و قطع ریزش آن پرداخته شود .

همچنین وارد شدن سوزن به پوست باعث تحریک پوست برای تولید کلاژن بیشتر نیز می‌شود و می‌توان گفت که مزوتراپی روش مناسبی برای تقویت پوست ممنوع است که تمام افراد با هر شرایط سنی می توانند از آن استفاده کنند بعد از انجام مزوتراپی شما می توانید به انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازید و فقط کافی است که به توصیه های ارائه شده توسط متخصص به خوبی توجه کنید تا بهترین اثر و نتایج این درمان برای شما به جا بماند.

 

مزایای مزوتراپی مو

همان طور که گفتیم مزوتراپی روش ایمن و آسانی است که می‌تواند به تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو کمک بسیاری کند از مزایای مزوتراپی می توان رسیدن به بهترین نتیجه در کوتاه‌ترین زمان ممکن تقویت و ضخامت تار مو جلوگیری از ریزش مو درد و خونریزی نیاز نداشتن به بیهوشی و بستری و نیاز نداشتن به مراقبت‌های خاص و ویژه را اشاره کرد.

درمان برای انواع ریزش مو نیز می تواند کارایی داشته باشد و برای افرادی که به تازگی کاشت را انجام دادند می‌تواند برای تقویت موهای خود از این روش بهره‌مند شود شما می توانید از انواع مزایای مزوتراپی در کلینیک زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بهره مند شوید.

 

کاندیدای مناسبی به مزوتراپی مو

کاندیدای مناسب مزوتراپی‌مو افرادی هستند که به دلایل مختلف موهای آنها دچار ضعف و شکنندگی شده و می‌خواهند هرچه سریعتر روش درمانی مناسبی را انتخاب و به آن بپردازد مزوتراپی می‌تواند به آنها در حل این مشکل کمک کند همچنین افرادی که به دلایل مختلف دچار ریزش موی شدید هستند می‌توانند از مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو و رساندن مواد مغذی و مفید به طور مو استفاده کنند.

همچنین برای افرادی که به تازگی کاشت مو انجام داده‌اند و می‌خواهند به تقویت موها و رشد آنها کمک کند می‌تواند از مزوتراپی برای آن استفاده کند این افراد می‌توانند در کلینیک و توسط پزشک متخصص انجام این درمان بپردازد و از نتایج فوق العاده مزوتراپی بهره مند شود شما می توانید در کلینیک زیبایی سعیدیه همدان از انواع خدمات زیبایی پوست و مو این کلینیک تحت نظر پزشک متخصص بهره مند شوید.

 

عوارض مزوتراپی

همان طور که گفتیم مزوتراپی روش ایمیل به آسانی است که تمام افراد می‌توانند برای تقویت مو و قطع ریزش مو از آن استفاده کند عوارض مزوتراپی بسیار کم و نادر است ممکن است کمی التهاب و تورم در محل تزریق به وجود آید که خیلی زود برطرف می‌شود و از عوارض مزوتراپی به شمار نمی‌رود زیرا با تحریک پوست به وسیله همین طور می‌توان به تولید کلاژن بیشتر در بافت پوست کمک کرد .

البته توجه داشته باشید که برای جلوگیری از عوارض جانبی این روش درمانی باید تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه انجام گیرد تا هیچگونه عوارض مشکلی برای فرد در پی داشته باشد و بتواند بهترین اثر و نتیجه را به جا بگذارد شما می توانید این روش درمانی را تحت نظر پزشک متخصص در کلینیک زیبایی سعیده همدان انجام دهید.

 

هزینه مزوتراپی مو

هزینه انجام مزوتراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد و می‌تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد و بستگی به نوع مو و شدت ریزش موها ، مشکلات موی شما دارد و همچنین انتخاب کلینیک و پزشک متخصص این می‌تواند در امر هزینه موثر باشد و همچنین موادی که برای درمان شما مورد استفاده قرار می گیرد در هزینه‌ها تاثیرگذار است.

شما می توانید جهت اطلاع گرفتن از هزینه‌های مربوط به کلینیک زیبایی سعیدیه همدان با این کلینیک تماس گرفته نسبت به هزینه و تخفیفات روزانه توسط مشاوران و کارشناسان حرفه ای اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورید.

البته باید این را بدانید که مزوتراپی روش درمانی موثری برای جلوگیری از ریزش مو است و باید برای رسیدن به ندیده بهتر و نداشتن عوارض از من توسط پزشک ماهر و با تجربه صورت گیرد پس از انتخاب پزشک با تجربه می تواند از هزینه‌های احتمالی که بر اثر عوارض مزوتراپی به وجود می آید جلوگیری کند بست انتخاب کلینیک و پزشک دقت کافی به خرج دهید.

 

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو

همانطور که گفتیم مزوتراپی روش آسان و ایمنی است که افراد می‌توانند برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو از آن استفاده کند اما برای اینکه افراد بتوانند به نتیجه بهتری دست پیدا کنند و از عوارض احتمالی این روش درمانی نیز جلوگیری کند باید یکسری مراقبتها قبل از انجام مزوتراپی را انجام دهد از جمله

. حداقل ۲۴ ساعت قبل از انجام این درمان از مصرف قرص های رقیق کننده خون مانند آسپیرین و ایبوپروفن و مکمل‌های دارویی خودداری کنید

. حداقل یک هفته قبل از درمان از مصرف دخانیات و الکل و همچنین قلیان پرهیز کنید مصرف این گونه مواد می‌تواند در روند بهبودی اختلال ایجاد کند و همچنین باعث می شود که مواد مغذی به راحتی بهمون نرسد و باعث ریزش مو شوند

. قبل از مراجعه به کلینیک استحمام کنید و شب قبل از استراحت کافی داشته باشید و از استرس دوری کنید شما می دانید که استرس خود باعث ریزش مو میشود.

. آب و مایعات فراوان بنوشید.

 

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

بعد از انجام مزوتراپی مو شما می توانید کلینیک را ترک کنیم و به انجام کارهای روزمره خود بپردازید و برای اینکه به نتیجه بهتری دست پیدا کنید نیاز به یکسری مراقبتها است تا بهترین نتیجه را برای شما در پی داشته باشد از جمله مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

. تا ۲۴ ساعت از رسیدن آب و بخار آب پوست خودداری کنید

. تا ۲۴ ساعت بعد از درمان از مصرف غذاهای رقیق کننده و مکمل‌های دارویی خودداری کنید

.تا ۲۴ ساعت از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق بدن می شود خودداری کنید تعرق باعث می شود که مواد مزوتراپی از داخل پوست خارج شود و کارهای اولیه را نداشته باشد

. آب و مایعات فراوانی مصرف کنید

. از دستکاری و فشار آوردن به ناحیه تحت درمان خودداری کنید و اگر متوجه شدید که در نواحی تزریق توده و تورم مشاهده شد ممکن است به مواد مزوتراپی حساسیت داشته باشید پس با پزشک خود تماس بگیرید.

. از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی پرهیز کنید.

 

اثرات و نتایج مزوتراپی مو

مزوتراپی مو روش ایمنی است که می‌تواند اثرات و نتایج خوبی برای مو در پی داشته باشد می‌تواند با رساندن مواد مغذی به ریشه مو باعث تقویت و استحکام موها و جلوگیری از ریزش مو شود از جمله اثرات و نتایج مزوتراپی می توان نداشتن دوره نقاهت طولانی و خاص را به شمار آورد این روش درمانی بدون زخم و خونریزی انجام می شود و فرد با خیال آسوده و با کمترین درد می‌تواند به انجام این درمان بپردازد و در کمترین زمان ممکن به تقویت موهای خود و جلوگیری از ریزش آن اقدام کند.

اثرات و نتایج مزوتراپی در کلینیک زیبایی سعیدیه همدان ماندگاری بالایی دارد زیرا توسط پزشک متخصص زنان کلینیک انجام می گیرد همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو توسط متخصص باتجربه این کلینیک انجام می گیرد شما می توانید از انواع این خدمات بهره مند شوید و از نتایج فوق‌العاده آن لذت ببرید.

 

دوره نقاهت مزوتراپی مو

همانطور که گفته شد مزوتراپی روش درمانی و آسان و ایمنی است که نیاز به دوره نقاهت و ریکاوری طولانی مدت دارد و بر بعد از انجام درمان می‌تواند به کار روزمره خود بپردازد و فقط کافی است که به توصیه های ارائه شده توسط متخصص طی ۴۸ ساعت توجه کند و به آن عمل کند تا بهترین نتیجه را برای آن در پی داشته باشد .

مزوتراپی روش درمانی است که باید حتما توسط پزشک متخصص صورت گیرد تا دوره نقاهت کوتاهی داشته باشد و از عوارض احتمالی این روش درمانی جلوگیری شود شما می توانید مزوتراپی را در کلینیک زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک ماهر و با تجربه این کلینیک انجام دهید از نتایج فوق‌العاده آن بر روی پوست و مو لذت ببرید.

 

تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات مزوتراپی مو بستگی به نظر پزشک متخصص بعد از معاینه و مشاوره با شما دارد اما تعداد معمولی جلسات مزوتراپی بین ۶۲۸۳ بسته است که در پس فواصل مشخص شده توسط پزشک انجام می شود شما می توانید .

برای مشخص کردن تعداد جلسات مزوتراپی برای موی خود با مراجعه به کلینیک زیبایی سعیدیه همدان مشاوره و معاینه به پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک از تعداد جلسات مزوتراپی اطلاعات کافی به دست آورید و همچنین به تمام سوالات شما در خصوص انجام این درمان پاسخ داده می‌شود در این درمان مشاوره به صورت رایگان انجام می گیرد. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز صورت می گیرد و شما می توانید با انجام آن به زیبایی و جوانی خود بیفزایید.

 

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم خود ارضایی یکی از انحرافات جنسی در میان افراد است که من به منظور رفع نیازهای جسمی به صورت غیر طبیعی صورت می‌گیرد و در ادیان الهی گناهی بزرگ محسوب می‌شود و همچنین از نظر روان پزشکی و پزشکی نیز عوارض بسیاری دارد که باعث می شود روی تمام اعضای بدن تاثیر گذار باشد.

عوارض خود ارضایی تنها به مشکلات جسم محدود نمی شود و می تواند فرد را از نظر روحی نیز دچار آسیب کند همچنین از نظر جسمی می‌تواند رویه ریزش مو تاثیر مخربی به جای بگذارد و باعث می‌شود که مواد مغذی به طور کامل به ریشه مان رسند و این امر باعث می‌شود که آنها دچار ریزش مو می شوند که نداشتن مو بر ریزش آن باعث می‌شود که فرد اعتماد به نفس خود را از دست بدهد.

اول از همه باید به ترک این عادت زشت و ناپسند پرداخته شود و بعد از درمان می توانید برای تقویت موها از بین رفتن مواد مغذی که هنگام خود ارضایی انجام داده اید از روش های کلینیکی برای درمان برای جبران این مواد مغذی استفاده کنید مزوتراپی روش ایمنی است که می توانید به طور مستقیم به تقویت ریشه مو بپردازید .

درمان مزوتراپی بسیار آسان و راحت است و شما در کمترین زمان می توانید به تقویت مو و جلوگیری از ریزش آنها کمک کنید شما می توانید این روش درمانی را در کلینیک زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز صورت می گیرد.

آیا خود ارضایی عوارض وحشتناک و جبران ناپذیری دارد؟
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی اردبیل

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

81910111760

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsaeedieh.ir/6jan

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicsaeedieh

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinicsaeedieh

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org/wiki/User:clinicsaeedieh

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir