کاشت مو به روش BHT

کاشت مو به روش BHT

کاشت مو به روش BHT:

 

در کاشت مو به روش BHT به طور کلی موهای ناحیه سر برای اهداف پیوند استفاده می شود با این حال متقاضی گاهی اوقات موی کافی روی سر ندارد تا نتیجه مطلوب برایش به دست آید در چنین مواردی ممکن است از موهای بدن برای پیوند استفاده شود زیرا این موها از نظر ساختار و همچنین کیفیت بسیار شبیه موهای سر هستند .

ممکن است این موها از بازوها ، پاها ، شکم ، قفسه سینه ، پشت ، زیربغل و حتی صورت گرفته شود در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تنها پیوند موی بدن را با استفاده از موقعیت قفسه سینه پشت و ریش انجام میدهند.

 

کاشت مو به روش BHT

برای افرادی که متقاضی کاشت مو هستند موی بدن می‌تواند منبع چندین هزار پیوند اضافه باشد به ویژه هنگامی که بیماران موی بدن بسیار زیادی دارند این ناحیه مخصوصاً برای افزایش تراکم کلی یا پر کردن منطقه تاج ، گزینه مناسبی است در غیر این صورت بیمار با موی سر محدود ممکن نمی باشد .

با این وجود اگر پیوند موی بدن برای بازسازی کامل مو یا احیای خط موی بیمار استفاده نمی‌شود موهای بدن با استفاده از روشFIT برداشته می‌شود ، هیچگونه زخمی به جا نمی گذارد و پیوند مو بدن با همین روش به موی سر انتقال داده می‌شود.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

کدام بیمارستان برای پیوند موی بدن مناسب هستند ؟

به طور کلی موهای اهدا شده از پشت و یا کنار سر گرفته می‌شود بیمارانی که موی کافی در ناحیه اهداکننده ندارند پس برای این روش درمانی مناسب نیستند دلایل عدم داشتن موی کافی شامل ریزش موی طبیعی یا نتیجه پیوند موی قبلی که هرگونه استخراج بیش از حد اهدا کننده سر را غیر ممکن ساخته ، نتایج پیوند مو با موهای اهداکننده نامناسب بودن و رضایت‌ بخش نیست زیرا می تواند فقط ریزش مو را کمی جبران کند علاوه بر این هر گونه اسکار حاصل قابل رویت خواهد بود.

 

معیارهای ارزیابی مناسب بودن کاشت مو به روش BHT:

شاخص اهداکننده قفسه سینه

در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان کاشت مو از یک روش خاص برای تعیین امکان سنجی  BHT استفاده می‌شود شاخص اهداکننده قفسه سینه یا TDI این روش به برای ارزیابی ناحیه اهدا کننده موی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد ۵ شاخه دارد

. تراکم مو باید بالای ۴۰ گرافت مو بر سانتیمتر مربع باشد

‌. شباهت موهای بدن و موهای سر بع هم نزدیک باشد.

. تعداد گرافت ها با دو تا سه فولیکول مو

. طول موی بدن

.و همچنین اندازه ناحیه اهداکننده

در صورتی که ناحیه اهدا کننده قفسه سینه کمتر از ۴ باشد بیمار برای پیوند مو مناسب نیست بیمار با نمره TDI بین ۵_۷ ممکن است تحت شرایط خاصی مناسب باشد بیمار با نمره ۸ دارای موهای نسبتا خوبی هست که مناسب اهدا کنندگی می باشد و بنابراین کاندیدای مناسب برای پیوند موی بدن به شمار می‌رود بهترین ناحیه برای کاشت موی بدن ناحیه ریش است سوال بسیاری از متقاضیان در مورد اینکه آیا کاشت مو از ریش به سر امکان دارد پاسخ مثبت است.

 

تفاوت بین BHT – FIT و کاشت مو به روش FIT

روش لازم برای پیوند موهای بدن از روش کاشت مویFIT مشتق شده و اساساً شامل گسترش ناحیه اهدای کل بدن میباشد.BHT در درجه اول برای افرادی استفاده می‌شود که ناحیه اهدا کننده در درجه اول برای استخراج فولیکول‌ها مناسب نیست و یا به اندازه کافی تراکم ندارد و در صورت برطرف نشدن نیاز فیزیکی واحدهای فولیکولی را می‌توان به طور مستقیم از نواحی مختلف بدن مانند بازوها ، سینه و پاها استخراج کرد و به پوست سر پیوند داد .

تکنیک BHT – FIT برای افراد فرصتی را فراهم می‌کند که مناطق اهدا کننده شان مورد استفاده بیش از حد قرار گرفته و یا به دلیل استفاده از روش های دیگر از بین رفته است کاندیدای کاشت مو به روش BHT باید شرایط بدنی خاصی را داشته باشند بدین ترتیب که مو های بدن برای استفاده بر روی سر مناسب باشد موهای بدن در چرخه های مختلف رشد وارد می شوند با اینکه تغییرات در طول زمان تا به حال از نظر علمی ثابت نشده تجربه کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان اشاره به این موارد دارد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

 

هزینه و مزایای کاشت مو به روش SUT (اس یو تی)

هزینه و مزایای استفاده از فیلر مو(Hair Filler)

آشنایی با جدیدترین و مدرن ترین روش های کاشت مو در ایران

گرافت های استخراج شده از بدن از لحاظ آناتومیک با موهای گرفته شده تفاوت دارند در حالی که گرافت های موی گرفته شده  به طور کلی شامل ۱ ، ۲ یا ۳ مو هستند و در اغلب موارد گرافت ها به بدن تنها یک مو دارند. ۶۰ گرافت مو در هر سانتی متر مربع از مو های بدن منجر به تراکم موی ۶۰ و ۷۰ مو در سانتی متر می شود در حالی که ۶۰ گرافت مو در هر سانتی متر مربع از موهای سر باعث تراکم ۹۰ تا ۱۲۰ در سانتیمتر می شود.

این نشان می دهد که برای به دست آوردن تراکم بهتر تقریباً دو برابر ایمپلنت مورد نیاز است به همین دلیل در کاشت مو به روش BHT عمدتاً برای بهبود تراکم بیشتر استفاده می شود حداکثر ۵۰۰ گرافت مو بیشتر نمی توان از بدن و سینه ها برداشت کرد.

 

تفاوت اصلی بینکاشت مو به روش BHT و روشFHT

. واحدهای فولیکولی

. عمق فولیکول‌های موی زیر پوست

. نوع پوست و ویژگی های آن

. ضخامت و ساختار مو

متخصص مو می بایست برای انجام چنین مواردی دانش و تجربه کافی در مورد هر دو روش را داشته باشد و برای موفقیت آمیز بودن کاشت ، اصول خاصی را در نظر بگیرد این موارد شامل نکات زیر است:

. استخراج صحیح موهای اهداکننده

. آماده سازی مناسب واحدهای فولیکولی

. ذخیره سازی بدون خطا

. کاشت مو مناسب با در نظر گرفتن جهت رشد و ترتیب پیوند ها

. به وجود آمدن خط موی طبیعی

‌. استفاده از روش مناسب جهت به حداقل رساندن آسیب به پیوند ها.

سه عامل اصلی موفقیت برایBHT وجود دارد:

. استخراج فولیکول‌های مو

. چرخه رشد موهای بدن

. سازگاری موهای سر و بدن.

کاشت مو به روش BHT
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – کاشت مو به روش BHT

محدودیت‌های کاشت مو به روش BHT

به عنوان یکی از روش‌های پیوند مو هنوز تحقیقات زیادی برای روش‌های FIT و FUT انجام نگرفته است با توجه به میزان تجربه و دانش ، کاشت مو به روش BHT باید به عنوان آخرین روش برای بهبود وضعیت موجود مورد استفاده قرار گیرد . با توجه به  تجربیات تا به امروز به میزان ۷۰ تا ۸۰ درصد میزان بقا داشته ، شاید این مقدار کم به نظر برسد .

اما برای بسیاری از متقاضیان این تنها گزینه است بیمارانی که مایل به انجام کاشت مو به این روش هستند باید از این واقعیت مطلع باشند که هیچ قطعیتی برای آن وجود ندارد موهای بدن می توانند پس از پیوند ساختار خود را تغییر دهند ، درب بیشتر موارد آنها طولانی تر و صاف تر می شود و ساختاری شبیه موی سر را به خود می‌گیرند.

متقاضیانی که مایل به کاشت مو به این روش هستند باید از این موضوع مطلع باشند که این نوع درمان یک تلاش برای مرحله آخر به حساب می آید و احتمال موفقیت آن قابل پیش‌بینی نیست و این بدین معناست که اگر متقاضیان اقدام کننده پیوند موی بدن باید معیارهای خاصی از جمله TDI را داشته باشد تحت شرایط خاص این درمان نیز ممکن است برای متقاضیانی که قبلا تحت پیوند قرار گرفته و به نتایج کاملاً غیر طبیعی به نظر رسیدند مناسب باشد .

این بدین معناست که هر بیمار که مایل به انجام کاشت مو به روشBHT است باید با جراح موهای خود در مورد این موضوع صحبت کند بدین ترتیب عمل باید توسط یک جراح کاملاً توانا صورت گیرد زیرا موفقیت پیوند موی بدن بستگی به تجربه و مهارت پزشک جراح دارد در کلینیک ما از موی قفسه سینه به عنوان موی اهداکننده و پیوند استفاده می شود با توجه به خطر بالای زخم شدن  موهای ریش را پیوند نمی‌دهند.

 

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش BHT

تقریباً یک هفته تا ۱۰ روز طول میکشد تا پوسته های کوچک روی فولیکول های مو از قسمت های مختلف بدن جمع آوری شود به طور کامل از بین برود و چند ماه طول می‌کشد تا ظاهر کاملاً یکدستی مشاهده شود اگر تصمیم داشتید در ناحیه ای که قبلاً فولیکول‌های مو جمع آوری شده عمل دومی انجام دهید باید ۶ ماه صبر داشته باشید تا نواحی مختلف به طور کامل خودشان را ترمیم کنند .

ویژگی‌های فولیکول‌های موی کاشته شده به مرور شبیه موهای سر می شوند که قرار است دو سال بعد در آن ناحیه کاشته شود به عبارت دیگر اگر فولیکول‌های مو که از ناحیه پشت سر گرفته می‌شود به ناحیه ابرو پیوند زده شود به مرور ویژگی‌ها و رشد بیشتری را از خود نشان می‌دهند انتظار نمی‌رود که ویژگی ها کاملاً مشابه باشد اگر در این روش کاشت مو فولیکول ها از ناحیه پشت سر جمع آوری شود بهتر است در نواحی بسیار مهم ناحیه پیوند استفاده شود تا ظاهر طبیعی به وجود آید .

 

مزایای کاشت مو به روش BHT

طبیعتاً هر عمل زیبایی با هر متدی دارای مزیت های خاص و ویژه می باشد که سبب انتخاب این روش برای افراد متقاضی شده است کاشت مو در این روش نیز دارای مزایایی می‌باشد که عبارتند از:

. از جمله مزیت هایی که می توان به این نوع کاشت مو اشاره کرد عمل زیبایی بدون تهاجم در دنیا محسوب می شود ، خوشبختانه پیشرفته علم و فناوری باعث شده که برخی از مبتلایان به ریزش مو بتوانند از موهای سایر بدن مانند ریش ، سینه ، بازو یا پاها در عمل ترمیم مو استفاده کنند.

. ترمیم مو در این روش بسیار طبیعی و عادی جلوه می‌کند و تشخیص آن برای افراد و مخاطبین دیگر غیر ممکن است.

. استفاده از این روش برای آن دسته از افرادی متقاضی کاشت مو طبیعی در سر هستند ، هیچ‌گونه مویی ندارند و کاملا طاس هستند می تواند گزینه مناسبی باشد.

. استفاده از سایر نقاط بدن برای برداشت و پیوند محدودیت ندارد و از موهای سینه و کمر تا موهای پا برای ترمیم موی سر می توان استفاده کرد.

. پس از انجام کاشت مو طبیعی با استفاده از این روش ، نیاز به استراحت و مراقبت های طولانی مدت نمی باشد و دوره بهبودی کوتاهی دارد.

 

دوره نقاهت و بهبودی کاشت مو به روش BHT

پس از انجام کاشت مو در این روش باید یک دوره زمانی بابت دوره نقاهت پشت سر بگذارید که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است این دوره نیازمند برخی مراقبت ها با توجه به نکات مهم دارد که می‌تواند روند بهبودی شخص را در محدوده وسیعی سرعت ببخشد توصیه می‌شود در این مدت از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی پرهیز شود زیرا باعث رقیق شدن خون و در نهایت خونریزی می‌شود که به هیچ وجه برای سلامتی و تداوم کاشت مو مناسب نیست.

به طور طبیعی پس از گذشت دو هفته بعد از کاشت مو موهای کاشت شده در نواحی سر به طور کامل و تدریجی می‌ریزند و باقی نخواهد ماند که اینگونه ریزش جای نگرانی ندارد زیرا امری عادی و طبیعی بوده و جزئی از روند بهبودی و درمان محسوب می‌شود پس از آن موهای جدید در همان ناحیه شروع به رشد و جوانه زدن می‌کنند که در طول تنوع رشد ، کامل می شود و مانند سایر موهای سر به نظر می‌رسد.

 

عوارض و معایب کاشت مو به روش BHT

لازم است از معایب پیوند مو با این روش نیز آگاه شوید چرا که هر کدام از روش های کاشت مو می‌تواند عوارض خاص خود را داشته باشد و کاشت مو به روش BHT از این قاعده مستثنا نیست

. بسته به روش انتخاب برای برداشت فولیکول ها احتمال ایجاد زخم و اسکار وجود دارد که این مسئله به مهارت پزشک متخصص و مراقبت های بعد از کاشت مو بستگی زیادی دارد.

. بزرگترین عیب این روش این است که مراحل رشد و استخراج موهای بدن با موهای سر تفاوت دارد و همین مسئله باعث می‌شود روند درمان نسبت به وقتی که پیوند مو با موی پشت سر صورت می‌گیرد متفاوت باشد.

. رنگ موی بدن با موهای سر تفاوت دارد و در صورتی که تراکم زیادی از موهای سر با موهای بدن پوشانده شود این اختلاف به چشم می‌آید.

 

اثرات و نتایج دائمی کاشت مو به روش BHT

پس از گذراندن دوره نقاهت و بهبودی شخص ، موها جوانه زده و به مرور در پوست سر رشد می‌کند یکی از نکات مهم بعد از عمل این است که باید مو ها در دوران رشد یا آناژن برداشت شود زیرا فولیکول های مو در این حالت فعال تر هستند به همین دلیل هنگامی که عمل کاشت مو در این روش صورت می‌گیرد.

فرد باید ۳ تا ۴ روز قبل از انجام عمل پیوند مو مرحله اهدا کننده را بتراشد مدت زمان رشد موها به توانایی و همچنین استعداد بدن شخص بستگی دارد و ممکن است سریع تر از زمان تعیین شده توسط پزشک رشد کامل شود البته مراقبت های پس از ترمیم و تغذیه شخص نیز در این امر تاثیر زیادی دارد و می‌تواند باعث رشد سریعتر موها شود ، موهای کاشته شده تا دو هفته همچنان ریزش می کنند .

از این بابت نگرانی وجود ندارد و خود را برای این موضوع آماده کنید ، در هنگام برداشت مو برخی از نقاط زخمی می‌شوند که این زخم ها خیلی زود برطرف می‌شوند لازم است بدانید که موهای جدیدی که رشد می کند کاملاً ویژگی‌های یک موی طبیعی و عادی را دارند و هیچ تفاوتی با سایر موهای بدن و سر ندارند تراکم و پر پشتی مو نسبت به گذشته بسیار تغییر می‌کند و افزایش قابل توجهی دارد.

البته باید این روش درمانی در کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص و با تجربه ای صورت گیرد شما میتوانید کاشت مو به روش BHT را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه کلینیک انجام دهید و از نتایج فوق‌العاده آن لذت ببرید.

 

. هزینه کاشت مو به روش BHT

کاشت مو به روش BHT روش درمانی به حساب نمی‌آید و متد زیبایی در نظر گرفته می‌شود و بدین معناست که تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد مگر در شرایطی مانند سوختگی حین تصادف و یا حوادث ، در حالی که هزینه کاشت مو در این روش به عوامل و موارد مختلفی بستگی دارد .

برخی از آن عوامل عبارتند از فرم و همچنین حجم ایده‌آل مورد نظر شخص متقاضی ، میزان طاسی سر ، کیفیت مو در ناحیه اهدا کننده مو ، دستمزد جراح ، وسایل ، بی حسی ، ابزار مورد نیاز و ….. شما عزیزان و هم وطنان می توانید در صورت تمایل برای اطلاع از هزینه پیوند مو با مشاوران کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه همدان تماس بگیرید و از هزینه‌های مربوط به این کلینیک اطلاعات کافی بدست آورید.

همچنین مشاوره در این کلینیک بصورت رایگان است همچنین شما می توانید از طریق پیام رسان ها و واتساپ با شماره های که به شما ارائه می شود در رابطه با سایر خدمات زیبایی اطلاعات کافی به دست آورید.

 

تعداد جلسات کاشت مو به روش BHT

تعداد جلسات کاشت مو به این روش باید توسط پزشک متخصص بعد از معاینه و مشاوره مشخص می‌شود اگر می خواهید موهای خود را به کمک کاشت مو به روش BHT پر پشت ترکنید باید ابتدا آزمایشات لازم را انجام دهید و توسط پزشک مورد معاینه قرار گیرید .

مصرف داروهای رقیق کننده خون و نوشیدن الکل و استعمال ، دخانیات و قلیان را کنار بگذارید و بعد از کاشت مو در نظر داشته باشید به خوبی از محل کاشت مراقبت کنید ، داروها را طبق نظر پزشک مصرف کنید بعد از کاشت مو ورزش‌های سنگین انجام ندهید تا نتیجه بهتری از کاشت مو داشته باشید شما می توانید این روش درمانی را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید.

 

مراقبت های قبل از کاشت مو به روش BHT

قبل از کاشت مو نیاز است توسط پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرید و بعد نکات مهم را پزشک شما گوشزد می‌کند از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

. حداقل ۱۰ روز قبل از انجام کاشت مو از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی پرهیز کنید.

. از مصرف قرص های رقیق کننده خون ۱۰ روز قبل از انجام کاشت خودداری کنید و اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید حتماً در جلسات مشاوره این موضوع را به پزشک اطلاع دهید.

. قبل از مراجعه به کلینیک استحمام کنید و موها را تمیز بشویید ولی از هیچگونه مواد آرایشی و بهداشتی و لوسیون‌ها روی مو استفاده نکنید.

. شب قبل از کاشت مو به اندازه کافی استراحت داشته باشید و از استرس دوری کنید

.از مصرف غذا و نوشیدنی هایی که موجب نفخ و باد معده می‌شود خودداری کنید

. از به همراه آوردن زیورآلات و اشیای قیمتی همراه خود روز درمان خودداری کنید.

 

نتیجه گیری

در پیوند موی بدن با کاشت مو به روش BHT به طور کلی موهای ناحیه سر برای اهداف پیوند استفاده می‌شود با این حال برای افرادی که موی کافی بر روی سر ندارند و در نتیجه مطلوبی از این روش درمانی به دست نمی آورند می تواند از مو های دیگر بدن برای پیوند استفاده کنند زیرا این مو ها از نظر ساختار و کیفیت شبیه موهای سر هستند.

ممکن است این موها از پا ، بازو ، شکم ، قفسه سینه ، پشت یا زیر بغل گرفته شود در کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه همدان تنها پیوند از روی قفسه سینه یا پشت کمر انجام می‌گیرد برای برخی از افراد کاشت موی بدن می‌تواند منبع چندین هزار پیوند اضافه کمک‌کننده باشد و می تواند به پرپشت شدن موها کمک کند .

از مزایای کاشت مو میتوان زیبایی و جوانی افراد ، پیدا کردن اعتماد به نفس و داشتن موهای پرپشت و زیبا را نام برد اگر شما هم تمایل به انجام کاشت مو را دارید می‌توانید تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه مورد معاینه قرار گیرید و روش درمانی مناسبی را برای رفع کم خونی خود انتخاب و به آن بپردازید همچنین در این کلینیک خدمات زیبایی پوست و مو توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

81910111760

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsaeedieh.ir/cadx

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicsaeedieh

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinicsaeedieh

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org/wiki/User:clinicsaeedieh

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir