جراحی بوکال فت چیست؟

جراحی بوکال فت چیست؟

جراحی بوکال فت چیست؟

در برخورد با افراد مختلف اولین چیزی که توجه ما را جلب می‌کند، صورت فرد مقابل است. اهمیت داشتن صورتی زیبا در بین تمامی مردم رو به افزایش بوده و با یک نگاه ساده به اطراف، این موضوع به سادگی قابل درک است که امروزه تمرکز بیشتر خانم‌ها روی زیباتر به نظر رسیدن صورتشان است. در همین راستا شاهد ورود هر روزه‌ی دستگاه‌ها و داروهای مختلف با تکنولوژی‌های متفاوت به صنعت زیبایی هستیم.

گاهی با وجود تغذیه سالم و یا حتی ورزش‌های منظم، برخی از قسمت‌های بدن و بخصوص صورت، به راحتی لاغر نمی‌شود. همین موضوع ممکن است تناسب صورت با اندام را از بین ببرد. چاقی صورت به دلایل متفاوتی بوجود می‌آید که از جمله می‌توان به داشتن اضافه وزن، زمینه‌ی ژنتیکی، تجمع آب در صورت و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. اما نکته اینجاست که جای هیچ نگرانی نیست؛ چرا که یک راه‌حل بسیار مطمئن برای از بین بردن چاقی صورت وجود دارد و آن جراحی بوکال فت است.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

جراحی بوکال فت چیست؟

در ابتدا بهتر است با مفهوم چربی بوکال (Buccal Fat) آشنا شوید. به لحاظ علمی و تخصصی، چربی بوکال یک توده چربی است که بین عضله‌ی بوکسیناتور (Buccinator) و سایر عضلات سطحی صورت قرار دارد و اندازه پد چربی برای هر فرد متفاوت است. به زبان ساده‌تر، به چربی داخل دهانی چربی بوکال گفته می‌شود، که نوعی چربی عمقی است و باعث چاقی کنار لب‌ها و گونه‌ها می‌شود. بوکال از کنار پیشانی تا پایین استخوان گونه امتداد دارد و در گوشه های لب به پایان می‌رسد. برداشتن این چربی‌های موجود در داخل گونه‌ها یک روش نوین برای از بین بردن چربی‌های ناخواسته صورت است و باعث برجستگی گونه و گود شدن لپ و زاویه‌سازی فک می‌شود.

ممکن است واژه‌ی جراحی برای برخی افراد ترسناک به نظر برسد اما باید بدانید که جراحی بوکال فت یک روش ساده و سریع است که نیازی به بیهوشی ندارد و تنها با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. در این عمل جراحی، یک برش کوچک در داخل دهان در سمت داخلی گونه‌ها ایجاد شده و بالشتک‌های چربی دهانی که در زیر استخوان گونه‌ها قرار دارند از طریق دهان خارج می‌شود.

یکی از مزیت‌های این عمل استفاده از بخیه جذبی است؛ بنابراین نیازی به کشیدن بخیه نیست و هیچ جای زخمی بر روی صورت و دهان باقی نمی‌ماند. پس از جراحی، یک روز ورم صورت خواهید داشت و ممکن است برای دیدن نتیجه‌ی نهایی به حدود سه ماه زمان نیاز داشته باشید.

همچنین می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و اگر علاقه دارید شکل ظاهری چشم های  خود را تغییر دهید، زیر نظر پزشک با تجربه و حرفه ای به انجام این روش بپردازید و از نتایج حاصله لذت ببرید.

 

مراحل جراحی بوکال فت:

عمل بوکال فت که شامل تخلیه ی چربی ‌در ناحیه ی دهانی میباشد تحت بی حسی موضعی انجام شده و در اکثر موارد نیازی به بیهوش شدن فرد نیست بدین ترتیب که ابتدا پزشک برای کاهش استرس فرد و داشتن آرامش کافی در هنگام عمل ، آرام بخش تزریق خواهد کرد و پس از تزریق و آماده سازی ، شخص تحت بیحسی موضعی قرار میگیرد که اصطلاحا به این عمل سرپایی گفته میشود.

در اقدام بعد برشی حدود دو تا سه سانتی متر توسط جراح در دو طرف دهان در سمت داخلی گونه ها ایجاد میشود که از طریق همین برش ایجاد شده چربی های مورد نظر را خارج میکنند گاهی بسته به فرم چهره ی فرد ممکن است این برش به پنج سانتی متر نیز برسد . تخلیه ی چربی ها توسط انبر مخصوص جراحی انجام میشود و در نهایت برش های ایجاد شده باید بخیه شوند که این بخیه ها توسط نخ های جذبی انجام میشود طول عمل این جراحی زیبایی زیاد نبوده و به تایمی حدود ۳۰ دقیقه نیاز دارد .

 

مزایای جراحی بوکال فت:

  • برجسته شدن گونه ها
  • جوانتر شدن چهره
  • بهبود خطوط و زوایای فک و گونه ها
  • کانتور صورت

از مهم‌ترین مزایایی که می‌توان برای جراحی بوکال فت در نظر داشت، سریع و آسان بودن آن است. جراحی بوکال فت بدون اینکه هیچ جای زخمی روی صورت شما باقی بگذارد، انجام می‌شود و مدت زمان استراحت بعد از آن نیز بسیار کوتاه است.

علاوه بر این، ظرافت تغییری که این جراحی بر روی چهره شما باقی می‌گذارد، آنقدر زیاد است که شاید اطرافیان شما با یک بار دیدنتان متوجه تفاوت ایجاد شده نشوند و با کمی دقت، تغییر به وجود آمده را خواهند فهمید. برای درک بیشتر این موضوع می‌توانید چهره قبل و بعد از انجام این جراحی را در بسیاری از بیماران با هم مقایسه کنید تا متوجه طبیعی بودن و ظرافت بالای آن بشوید.

از آنجایی که این جراحی، تنها با یک برش کوچک در داخل دهان انجام می‌شود، هیچ جای زخمی در روی صورت دیده نمی‌شود و در نتیجه، اثری از یک جراحی مشخص نخواهد بود. به همین دلیل هم هست که خیلی از افراد با خیال راحت به سراغ این جراحی می‌روند. جالب است بدانید که دوران نقاهت و بهبودی بعد از این جراحی، فقط یک تا سه روز زمان می‌برد و فرد می‌تواند بعد از گذشت یک هفته به حالت عادی خود بازگردد و فعالیت‌هایش را مثل روزهای قبل از جراحی، از سر بگیرد.

شما هم می توانید از مزایای بیشمار بوکال فت چه با جراحی و بدون جراحی در کلینیک بی بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان زیر نظر متخصصان و کارشناسان حرفه ای بهره مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص با تجربه این کلینیک صورت می‌گیرد که می توانید از خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

 

بهترین کاندیدا برای جراحی بوکال فت:

تقریباً می‌توان گفت که محدودیت چندانی برای انجام این جراحی وجود ندارد، با این حال به طور کلی کسانی که موارد زیر در رابطه با آن‌ها صدق می‌کنند می‌توانند کاندیدهای مناسبی برای انجام این جراحی باشند:

کسانی که سلامت جسمانی خوبی دارند.

افرادی که از وزن مناسبی برخوردارند.

کسانی که گردن پر و چاقی دارند.

کسانی که از پر بودن گونه‌هایشان ناراضی هستند.

افرادی که دچار فتق کاذب هستند. (فتق کاذب توده چربی کوچکی است که به دلیل ضعف پد بوکال فت شکل می‌گیرد.)

کسانی که به دنبال ظریف ‌تر و زنانه تر کردن صورتشان هستند.

کسانی که به دنبال تغییرات ظریف هستند.

افرادی که سیگار و سایر دخانیات را مصرف نمی‌کنند.

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب برای بوکال فت به شمار می روید و علاقه دارید از این روش درمانی برای برطرف کردن افتادگی و برداشتن پف چشمان  خود استفاده کنید و زیبایی و جوانی را دوباره به چشم های خود بازگردانید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و باتجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید.

 

چه کسانی نمی توانند جراحی بوکال فت را انجام دهند؟

هرچند برداشتن چربی‌ها از ناحیه زیر گونه‌ها یک عمل تقریبا غیر تهاجمی است که در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و برای همه افراد در بازه سنی ۲۰ تا ۶۰ سال مناسب است؛ اما مواردی هم وجود دارد که توصیه می‌شود از این روش برای زاویه سازی صورت استفاده نکنند. این موارد عبارت‌اند از:

افرادی که صورت بسیار لاغری دارند؛ کاندید مناسبی برای برداشت چربی نیستند. زیرا این افراد به مرور زمان دچار افتادگی پوست می‌شوند و نبود چربی در این قسمت می‌تواند باعث فرو رفتن گونه‌ها شود.

افرادی که به سندروم پاری رومبرگ یا نیمه فاسیال پیش رونده مبتلا هستند. این سندروم یک اختلال نادر است که باعث می‌شود یک طرف صورت به شکل نامتقارن کوچک شود. این عارضه می‌تواند بر روی چربی‌های بوکال هم تاثیر بگذارد. بنابراین اگر شما این چربی‌ها را استخراج کنید؛ گونه‌های شما کاملا فرو رفته می‌شوند و صورتتان زیبایی خود را از دست خواهد داد.

افرادی که به داروهای بی ‌حس ‌کننده حساسیت دارند.

افرادی که مبتلا به عفونت‌های دهان و دندان هستند یا به تازگی از درمان‌های دندانپزشکی استفاده کرده‌اند.

بوکال فت
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – بوکال فت

قبل از عمل چه نکاتی باید رعایت شود؟

وقتی که  تصمیم تان برای انجام این عمل قطعی شد ، باید قبل از جراحی این  نکات زیر را ملاحظه کنید :

. استفاده از  داروهای وارفارین، آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و همینطور  داروهای شیمیایی گیاهی که  ریسک  خونریزی را بالا  خواهد برد ، خودداری کنید. و هنگامی که مجبور هستید این داروها را استفاده  کنید، می بایست  برای انجام بلفاروپلاستی با دکتر خود قبل از عمل جراحی مشورت کنید.

در نظر داشته باشید که چند هفته قبل از انجام عمل بلفاروپلاستی از استعمال دخانیات جلوگیری کنید . زیرا مصرف سیگار باعث خواهد شد  توانایی بهبودی شما کاهش پایین بیاورد .

در صورت امکان برای انجام این عمل یک همراه خود بیاورید که در  زمان برگشت به خانه همراهتان باشد .

 

عوارض جراحی بوکال فت:

قطعا هر عملی عوارض خود را در پی خواهد داشت که کم یا زیاد بودن آن به شرایط مختلفی از جمله میزان تبحر و تجربه ی پزشک ، نوع جراحی ، مراقبت های قبل و بعد از آن وابسته است.

  1. درد : چربی هایی که در این عمل برداشته میشوند جزء بافت های نرم میباشند ولی پس از عمل علائمی چون درد و التهاب در قسمت جراحی شده قطعا به وجود خواهد آمد که این اتفاق عادی است و جای نگرانی ندارد و طی دوره نقاهت از بین خواهد رفت بشرط رعایت کامل نکات توصیه شده توسط پزشک.
  2. خونریزی : اگر پس از عمل از غذاهای سفت استفاده شود احتمال خونریزی وجود دارد چرا که سبب فشار به ناحیه ی بخیه شده میشود علاوه بر این ایجاد فشار و ضربه به هر دلیلی چه ورزش و چه فعالیتی که باعث آسیب به ناحیه ی بخیه شده شود خونریزی را در پی خواهد داشت .
  3. عفونت : این اتفاق به عدم رعایت نکات بهداشتی برمیگردد بطور مثال : استعمال دخانیات ، عدم استفاده از دهان شوی و میکروبی شدن دهان و … میتوانند باعث ایجاد عفونت شوند.
  4. افتادن ناحیه ی گونه ها : در صورت عدم رعایت و انجام فعالیت های سنگین این احتمال وجود خواهد داشت که البته در پی گذشت زمان و بر اثر بالارفتن سن نیز این امکان وجود دارد که گونه ها حالت افتادگی پیدا کنند .
  5. آسیب به عضلات صورت : عمل بوکال فت در ناحیه ای از صورت انجام میشود که عصب های فراوانی درآن وجود دارد به همین دلیل میتوان گفت این عمل در عین سادگی بسیار حساس است و نیاز به تبحر بالای جراح دارد و در صورت عدم تجربه ی کافی پزشک در این زمینه ، این عمل میتواند آسیب زا باشد.
  6. بوجود آمدن عدم تقارن در گونه ها : این اتفاق بطور عادی نخواهد افتاد اما اگر فرد توصیه ها را جدی نگرفته و به محل جراحی شده آسیب و فشار وارد کند و یا پزشک توانایی لازم برای انجام عمل را نداشته باشد احتمال پدیدار شدن عدم تقارن گونه ها وجود خواهد داشت .
  7. بی حسی : احتمال بی حس شدن ناحیه وجود دارد
  8. آسیب به مجاری بزاقی : در صورت عدم توانایی پزشک
  9. تجمع مایعات
  10. حذف بیش از حد چربی ها
  11. فرد تا چند روز پس از جراحی نمیتواند به راحتی دهان را باز کند
  12. امکان بروز آبسه و زخم در دهان

تذکر : اگر پس عمل بوکال فت با علائم خاصی چون : درد در ناحیه ی سینه ، عدم تنفس راحت و اینگونه شرایط مواجه شدید سریعا به پزشک مراجعه کرده و مشکل را بررسی کنید .

شما می توانید با خیالی آسوده جراحی بوکال فت را چه با جراحی و بدون جراحی را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی و احتمالی در امان باشید و بتوانید بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه انجام میشود.

 

هزینه جراحی بوکال فت:

جراحی های زیبایی به دلیل آنکه با اهداف زیبایی و جوانسازی صورت می گیرند و ضرورت ندارند، معمولا تحت پوشش بیمه های درمانی قرار نمی گیرند؛ مگر موارد خاصی که اهداف درمانی نیز مدنظر باشد. هزینه ها به عوامل مختلفی وابسته اند؛ مثلا میزان چربی استخراج شده، معروفیت و مهارت پزشک، شناخته شده بودن و مجهز بودن کلینیک زیبایی، نیاز به عمل های ترمیمی و … در این موضوع تاثیر گذارند.

جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه‌های مربوط به بوکال فت با مشاوران و کارشناسان حرفه ای ما تماس بگیرید و جهت دریافت اطلاعات تکمیلی ، وقت مشاوره و رزرو وقت درمان اقدام کنید و می توانید با مراجعه مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط خود بهترین روش را برای جراحی بوکال فت در نظر بگیرید و از هزینه انجام درمان و هر سوال دیگری که در خصوص روش درمانی دارید اطلاعات کامل به دست آورید و با خیالی آسوده به جراحی بوکال فت بپردازید .مشاوره و در این کلینیک به صورت رایگان می باشد همچنین در این کلینیک به مناسبت‌های مختلف تخفیفات ویژه‌ای صورت می‌گیرد که میتوانید از آنها بهره مند شوید.

 

مراقبت های قبل از انجام بوکال فت :

واضح است که قبل از انجام هر عملی به یک سری مراقبت ها و آماده سازی ها نیاز است این مراقبت ها قبل از انجام عمل توسط پزشک برای شخص شرح داده خواهد شد .در اینجا به آن ها اشاره میکنیم :

قبل از انجام عمل بوکال فت پزشک طی جلسه ای میزان چربی که در طول عمل برداشته خواهد شد را تعیین کرده و عکس ها و آزمایشاتی را که قبلا فرد انجام داده را بررسی خواهد کرد که البته در این جلسه فرد میتواند هدف و خواسته ی خود را از عمل شرح داده تا جراح بر اساس خواسته ی فرد و شرایط فیزیکی وی تصمیم بگیرد در این جلسه اعمالی که باید قبل از عمل انجام شود توضیح داده خواهد شد مانند :

قبل از بوکال فت نباید از داروهایی که موجب رقیق شدن خون میشوند استفاده کرد .

قبل از انجام بوکال فت از مصرف هرگونه داروی التهاب آور پرهیز کنید.

حدود دو روز قبل از عمل نباید هرگونه دخانیات مصرف شود .

اگر قرار باشد فرد به هر دلیلی بیهوش شود نباید از ۲۴ساعت قبل از عمل چیزی میل نماید .

اگر قرار است تحت بی حسی قرار گیرید نیز حدود ۱۲ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید .

قبل از انجام عمل به بهداشت دهان و تمیز بودن دندان ها توجه کنید .

 

مراقبت های بعد از عمل بوکال فت :

قطعا مراقبت پس از هر عملی خصوصا زیبایی در نتیجه ی آن تاثیر بسزایی خواهد داشت که بوکال فت نیز از این قاعده مستثنی نیست به این علت که فرد پس از انجام عمل بوکال فت بستری نخواهد شد پس مراقبت ها بر عهده ی خود فرد است .

در صورت وجود درد از مسکن های تجویز شده استفاده نمایید

از ورزش های سنگین بپرهیزید برای انجام فعالیت های ورزشی و هرگونه فعالیتی که امکان دارد ضربه ای به ناحیه ی جراحی شده وارد کند باید تا زمان بهبودی کامل صبر کنید

پس از انجام بوکال فت از مصرف هرگونه مشروبات الکلی خودداری کنید

هرگز به قسمتی که عمل انجام شده و بخیه ها دست نزنید حتی آنرا با زبان نیز لمس نکنید

تا حدود ۱۴روز پس از عمل از استعمال دخانیات بپرهیزید

مراقب بهداشت دهان خود باشید توصیه میشود از دهان شوی استفاده شود

تا زمان ترمیم بخیه ها از غذاهای سفت استفاده نکنید

تا زمان بهبودی سر را به سمت پایین نگه ندارید

در صورت بروز عفونت و یا خونریزی در ناحیه ی جراحی شده حتما به پزشک مراجعه کنید

پس از انجام بوکال فت دو الی سه روز استراحت مطلق توصیه میشود .

 

اثرات و نتایج جراحی بوکال فت:

عمل بلفاروپلاستی یکی از بهترین و دائمی ترین روش های برداشتن پف چشم می باشد.

این عمل جراحی توسط پزشکان با تجربه و حرفه ای صورت می گیرد که باعث درشت شدن چشم ها، افزایش میدان دید، رفع افتادگی پلک وچين چروکهای پوست اطراف چشم خواهد شد.

نتایج قطعی بلفاروپلاستی پس از یک تا دو ماه قابل مشاهده می باشد.

شما هم می‌توانید از اثرات و نتایج جراحی بوکال فت در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از نتایج این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

 

دوره نقاهت جراحی بوکال فت:

طبیعی است که این روش هم با وجود راحتی و ریسک پایینی که دارد، به مراقبت‌هایی نیاز داشته باشد تا در نهایت به بهترین نتیجه منجر شود. از جمله مراقبت‌های بعد از بعد از جراحی بوکال فت می‌توان به این موارد اشاره کرد:

بعد از انجام جراحی و قبل از آنکه به خانه بازگردید، جراح، دهان ‌شویه‌ای مخصوص به شما می‌دهد تا برای جلوگیری از عفونت از آن استفاده کنید. در این زمان حتماً در رابطه با نحوه مراقبت از زخم با متخصص خود صحبت کنید.

برای چند روز بعد از جراحی باید رژیم غذایی مایع داشته باشید و بعد از آن هم رفته‌ رفته از غذاهای نرم شروع کنید تا بعد به رژیم غذایی معمولی بازگردید.

تا زمانی که به بهبودی کامل برسید، باید حدود ۴ هفته صبر کنید.

در طول دوره نقاهت، حتماً دستورالعمل‌هایی را که پزشک برای مراقبت از زخم و همینطور رژیم غذایی‌تان می‌دهد دنبال کنید و تمامی زمان‌هایی را که برای معاینه برایتان مشخص شده به مطب پزشک مراجعه کنید.

 

سوالات متداول شما :

1_آیا امکان دارد که چربی دوباره برگردد؟

در صورتی که مراقبت‌های لازم را انجام دهید و از اضافه وزنتان هم جلوگیری کنید، احتمال برگشت چربی‌ها بسیار کم خواهد بود.

2_چقدر طول می کشد تا نتیجه نهایی جراحی مشخص شود؟

معمولاً چیزی حدود یک هفته زمان می‌برد تا تورم ناشی از جراحی، کاهش پیدا کند و ظاهر جدید شما به خوبی، خود را نشان دهد. با این حال، بعد از یک ماه، بهبودی کامل بروز پیدا می‌کند و در بسیاری از افراد، حتی نتیجه نهایی جراحی هم مشخص می‌شود. به خاطر داشته باشید که پوست شما به زمان نیاز دارد تا با تغییرات ناشی از جراحی کنار بیاید. به همین دلیل هم گاهی ممکن است نتیجه نهایی جراحی تا سه ماه بعد، خود را نشان دهد.

3_جراحی بوکال فت با لیپوساکشن صورت چه فرقی دارد؟

چربی بوکال فت با تخلیه چربی بوکال از صورت انجام می‌دهد، ولی لیپوساکشن، قسمت‌های چربی را خرد می‌کند و بعد از آن به وسیله مکنده‌هایی تخلیه می‌کند. به همین دلیل هم نقاهت و درد ناشی از لیپوساکشن به مراتب بیشتر از بوکال فت خواهد بود.

4_جراحی بوکال فت همان لیپوماتیک صورت است؟

خیر، بوکال فت با تخلیه چربی انجام می‌شود، اما لیپوماتیک با حرارت دادن به چربی‌ها، آن‌ها را از بافت صورت جدا می‌کند.

5_بوکال فت درد دارد؟

طبیعی است که هر جراحی، به نوبه خود درد دارد، اما زخم ناشی از این جراحی، بسیار کوچک است و درد آن هم به همان نسبت کم خواهد بود. با این حال، در صورت داشتن درد می‌توانید صرفاً با تائید پزشک خود از مسکن‌های لازم استفاده کنید.

6_بوکال فت باعث زاویه سازی فک می‌شود؟

بله، یکی از مزایای این جراحی آن است که علاوه بر خوش فرم و لاغر تر کردن صورت، زاویه سازی فک را هم انجام می‌دهد. به همین دلیل اگر به دنبال داشتن فک زاویه دار و زیبا هستید می‌توانید به سراغ این روش بروید.

7_نتایج بوکال فت چقدر ماندگاری دارد؟

در صورتی که جراحی شما توسط یک پزشک حرفه‌ای و ماهر انجام شده باشد، ماندگاری این جراحی، صرفاً با افزایش وزن و برگشت چربی‌ها از بین خواهد رفت.

8_چه افرادی نمی توانند از این جراحی استفاده کنند؟

معمولاً کسانی که از بیماری‌های خاص رنج می‌برند نباید به سراغ این جراحی بروند. در کنار این نیز انجام بوکال فت برای کسانی که لاغر هستند و صورتشان گوشتی نیست، اصلاً توصیه نمی‌شود.

9_آیا بعد از برداشتن و تخلیه چربی دهان،‌ صورتم آویزان می شود؟

خیر، در این روش، صرفاً چربی اضافه صورت‌های تپل و گوشتی حذف می‌شوند و به همین دلیل هم صورت، آویزان نخواهد شد.

10_روش های جایگزین عمل بوکال فت چیست؟

بسته به نوع نیاز و تشخیص پزشک متخصص، شما می‌توانید از گزینه‌هایی همچون لیپوساکشن، زاویه سازی فک و غیره استفاده کنید.

11_جراحی بوکال فت برای چه کسانی مناسب نیست؟

کسانی که صورت لاغری دارند و یا از بیماری‌های زمینه‌ای خاصی رنگ می‌برند نمی‌توانند برای انجام این جراحی مناسب باشند.

12_بوکال فت همان جراحی لاغری صورت است؟

بله، این روش نیز با هدف لاغر تر و خوش فرم تر کردن صورت به عنوان جراحی لاغری صورت انجام می‌گیرد. در این جراحی، چربی بوکال از صورت حذف می‌شود و صورت گوشتی و تپل فرد به چهره‌ای زاویه دار و خوش فرم تبدیل می‌شود.

13_بوکال فت بهتر است یا تزریق ژل گونه؟

این دو جراحی با هدف‌های مختلفی انجام می‌شوند. هدف از جراحی بوکال فت، آن است که بافت چربی موجود در گونه‌ها برداشته شود تا گونه، کوچکتر و خوش‌فرم‌تر شود و زاویه فک هم مشخص شود. این در صورتی است که تزریق ژل گونه، با هدف اصلاح این بخش‌های صورت انجام می‌گیرد. به همین دلیل هم بهتر است که با مشورت پزشک متخصص خود، بهترین گزینه را برای زیبایی صورتتان انتخاب کنید.

14_بوکال فت بهتر است یا پروتز گونه؟

پروتز گونه باعث بزرگتر شدن گونه‌ها می‌شود، چراکه در طی آن، پروتز به فضای گونه شما اضافه می‌شود. این در صورتی است که بوکال فت، صرفاً گونه شما را خوش‌فرم‌تر می‌کند. بنابراین با توجه به نیاز چهره خودتان می‌توانید از پزشک متخصص مشورت بگیرید و انتخاب کنید که کدام روش برایتان مؤثرتر و بهتر خواهد بود.

15_برای ورم بعد از عمل بوکال فت چه کنیم؟

یکی از عوارض هر گونه جراحی، بروز تورم در ناحیه جراحی‌شده است. این موضوع در رابطه با جراحی بوکال فت نیز صدق می‌کند. با این حال بعد از گذراندن و پشت سر گذاشتن دوران نقاهت، رفته ‌رفته ورم بعد از عمل از بین می‌رود و فرد به صورت خوش فرم خود دست خواهد یافت.

بوکال فت
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – بوکال فت

علل تجمع چربی ها در ناحیه صورت:

دلایل عمده ای که باعث چاقی صورت می شوند را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

▪︎ دلایل ژنتیکی : ژنتیک در همه چیز تاثیرگذار است و اغلب نیز مهمترین عامل تاثیرگذار می باشد. ممکن است فردی به دلایل ژنتیکی دارای صورتی استخوانی و کشیده باشد یا فردی دیگر صورتی گرد و چاق داشته باشد.

▪︎ کم آب شدن بدن : یکی از مهم ترین دلایل چاق شدن صورت، کم آبی بدن است. وقتی بدن دچار کم آبی می شود، مغز برای حفظ بقای آن تلاش به ذخیره سازی آب در بافت های بدن می کند. تجمع آب در بافت های صورت یکی از اقداماتی است که در این فرآیند صورت می گیرد. پف کردن صورت و چشم ها، تجمع آب در گونه ها و ایجاد غبغب از جمله نشانه های تجمع آب در اثر کم آب شدن بدن است.

▪︎ عدم رعایت رژیم غذایی سالم : پف کردن صورت ممکن است ناشی از کمبود مواد معدنی و ویتامین های بدن باشد. عدم برخورداری از رژیم غذایی سالم می تواند یکی از دلایل چاق شدن صورت باشد. مصرف قند مصنوعی، نوشابه های گاز دار، فست فودها و چربی های اشباع، باید محدود گردد.

▪︎ بیماری های خاص : برخی از بیماری های خاص منجر به چاق شدن صورت می شوند. از جمله این بیماری ها، می توان به کم کاری تیروئید، بیماری های کلیوی، عفونت سینوس ها و برخی از آلرژی ها اشاره کرد.

▪︎ مصرف الکل : الکل دارای عملکردی است که باعث کم آب شدن بدن می شود. نوشیدن الکل در درازمدت باعث کم آب شدن بدن، چاقی صورت در ناحیه بوکال و ایجاد غبغب می گردد.

 

میزان ماندگاری بوکال فت:

در حالت طبیعی و زمانی که جراحی بوکال فت نزد یک پزشک با تجربه و ماهر انجام شود، دارای ماندگاری مادام العمر است. با این حال عواملی نیز وجود دارند که می توانند ماندگاری تخلیه چربی به روش بوکال فت را تحت تاثیر قرار دهند و تاثیر منفی بر روی آن بگذارند. مهمترین عامل در این خصوص، اضافه وزن، تغذیه سرشار از کلسترول، عدم تحرک و بطور کلی عدم بکارگیری شیوه زندگی سالم است. زیرا امکان این وجود دارد که پس از اضافه وزن، بخشی یا تمام چربی های تخلیه شده، جایگزین شوند. اما در صورت رعایت نکات مربوط به سلامتی، ماندگاری اثر تخلیه چربی، دائمی خواهد بود. تحقیقات نشان داده است که بیشتر افراد پس از جراحی بوکال فت از ماندگاری آن رضایت کامل دارند.

نتیجه نهایی جراحی بوکال فت پس از چند هفته یا گاهی چند ماه نمایان خواهد شد. ممکن است بنا بر دریافت اطلاعات نادرست، بلافاصله پس از عمل انتظار دریافت نتیجه را داشته باشید، اما در کمال تعجب با صورتی پف کرده روبرو شوید. باید بدانید که ورم پس از جراحی بوکال فت یک عارضه طبیعی است و به زودی برطرف خواهد شد و در نتیجه باید صبور باشید.

 

روش های لاغری صورت:

روش های دیگری به جز جراحی بوکال فت، برای لاغر نشان دادن صورت و مشخص کردن زاویه های آن وجود دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

▪︎ تزریق بوتاکس

عضلات جونده یا مانستر (Monster) به عضلاتی گفته می شود که در پشت فک قرار دارند. این عضلات اجازه می دهند که عمل جویدن انجام شود. در برخی از افراد ممکن است عضلات جونده بزرگ باشد. این اتفاق که به آن هیپرتروفی گفته می شود ، احتمالاً منجر به چاق تر نشان دادن صورت خواهد شد. پهن و مربعی شدن صورت، اتفاقی است که ناشی از حجیم شدن عضلات مانستر می باشد.

با تزریق بوتاکس به عضلات مانستر، می توان باعث کوچک تر شدن آنها شد. با کاهش حجم عضلات مانستر، می توان انتظار داشت که صورت لاغرتر شود. تزریق بوتاکس برای لاغری صورت، با فلج کردن موقتی عضله انجام می شود. فرآیندی که در زمان کم انجام می شود و می تواند نتایج خوبی در پی داشته باشد. اما دقت کنید که این شیوه، می تواند خطراتی نیز در پی داشته باشد. فلج شدن دائمی عضله، یکی از جدی‌ترین ریسک های این روش است.

▪︎لیپوساکشن

هرچند عمده کاربرد لیپوساکشن به منظور اصلاح فرم بدن و تخلیه چربی های جمع شده در آن است اما می توان از این شیوه برای کاهش چربی های صورت نیز استفاده کرد. پیشرفت هایی که در طراحی و تولید دستگاه های جدید ایجاد شده اند این امکان را فراهم کرده اند که بتوان از لیپوساکشن برای مقاصد جدیدتری بهره برد. پس از ایجاد برش های کوچک، میزان مشخص و مناسبی از چربی ها توسط ابزار کوچکی به نام کانولا از بدن خارج می شود.

لیپوساکشن در مقایسه با جراحی بوکال فت، تهاجمی تر است. دورۀ نقاهتی که بعد از درمان لیپوساکشن مورد نیاز است نیز طولانی تر است. لیپوساکشن صورت مناسب افرادی است که رسوبات چربی زیادی در اطراف گردن، چانه ها و گونه های خود دارند. به خصوص کسانی که قادر به رهایی از آنها از طریق رژیم های غذایی و ورزش نیستند.

 

برداشتن پف زیر چشم بدون جراحی:

از سایر روش‌های برداشتن پف زیر چشم بدون جراحی می‌توان به روش‌های زیر اشاره کرد:

عمل کانتوپکسی یا کانتوپلاستی خارجی روشی است که برای افتادگی و شل‌شدگی پلک پایین به‌کار می‌رود.

برای افزایش حجم چربی در چشم‌های فرو رفته یا قسمتی که گونه و پلک به هم می‌رسند، تزریق چربی تجویز می‌شود. برای ایجاد برجستگی لازم از پروتز گونه یا کناره چشم آلوپلاستیک استفاده می‌کنند.

لایه‌برداری شیمیایی یا جوان‌ سازی پوست با لیزر، دیگر روش غیر تهاجمی است که برای بهبود کیفیت پوست پلک پایین استفاده می‌شود. با کمک لیزر، چین و چروک‌ها یا تغییر رنگ پوست کمتر خواهد بود.

در مواردی‌که رگ‌های اطراف ناحیه چشم بیرون می‌زنند، بهترین گزینه اسکلروتراپی یا لیزر درمانی است که این ظاهر ناخوشایند را بهتر می‌کند.

چین و چروک‌هایی که به‌واسطه افزایش سن یا رژیم‌های غذایی در ناحیه زیر چشم و پلک پایین ایجاد می‌شوند را می‌توان با تزریق بوتاکس کمتر کرد.

استفاده از کرم دور چشم: کرم‌های دور چشم بیشتر نقش پیشگیری در ایجاد پف زیر چشم دارند تا نقش درمانی. مصرف مداوم کرم‌های دور چشم با انقباض عروق، پف زیر چشم را کم می‌کند.

مزوتراپی زیر چشم: مزوتراپی روشی است که کاربردهای زیادی دارد و برای جوانسازی پوست و همچنین تقویت مو استفاده می‌شود. مزوتراپی همچنین روش مناسبی برای رفع تیرگی و چروک‌های ریز و چربی اضافه زیر چشم محسوب می‌شود. این روش را معمولا باید سه تا چهار جلسه و با فاصله دو هفته انجام داد تا نتیجه مطلوب گرفته شود.

میکرونیدلینگ: یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌های زیر چشم، میکرونیدلینگ است. افرادی که مشکلات پف زیر چشم یا تیرگی زیر چشم دارند، اما از عوارض عمل‌های جراحی، تزریق بوتاکس و فیلر می‌ترسند، میکرونیدلینگ بهترین انتخاب برایشان محسوب می‌شود.

آر اف فراکشنال زیر چشم: پف زیر چشم با این روش به‌طور کامل از بین نمی‌رود، اما به‌عنوان روش تکمیلی پس از عمل افتادگی پلک پایین برای سفت‌کردن پوست زیر چشم استفاده می‌شود. البته آر اف فرکشنال زیر چشم نمی‌تواند جایگزین عمل بلفاروپلاستی شود، بلکه صرفا ظاهر پوست زیر چشم را کمی بهتر می‌کند.

تزریق ژل زیر چشم: تزریق ژل که یکی از فیلرهای بدن محسوب می‌شود، یکی از روش‌های غیرتهاجمی است که برای رفع مشکلات پوستی زیر چشم و پف زیر چشم به‌کار می‌رود.

کربوکسی تراپی: در روش کربوکسی تراپی کربین دی اکسید پزشکی به ناحیه‌ی زیر چشم تزریق می‌‌شود. در کربوکسی با افزایش جریان خون در پلک، حلقه تیره دور چشم و پف زیر چشم بهبود پیدا می‌کند.

اندولیفت: در روش اندولیفت فیبر نوری بسیار نازکی پوست را تحریک می‌کند تا کلاژن‌سازی بیشتر شود این کلاژن بیشتر به بهبود بافت زیر چشم کمک زیادی می‌کند.

 

تعداد جلسات بوکال فت:

عمل زیبایی بلفاروپلاستی در یک جلسه انجام می شود. مدت زمان آن به مهارت پزشک و میزان افتادگی پلک در پف چشم بستگی دارد که معمولاً عمل جراحی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول خواهد کشید.

اگر شما عزیزان علاقه دارید که از جراحی بوکال فت برای خوش فرم کردن صورت و رفع افتادگی پلک های خود استفاده کنید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و باتجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط بهترین روش را در نظر بگیرید و از آن بهره مند شوید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

نتیجه گیری:

پف زیر چشم یکی از مشکلاتی است تأثیر زیادی بر روی زیبایی و تناسب چهره دارد. این مشکل در اثر تجمع مایعات یا شل‌شدن چربی زیر چشم ایجاد می‌شود. عوامل مختلفی از جمله بیماری‌های کبدی، کلیوی و مشکلات تیروئیدی باعث ایجاد پف زیر چشم می‌شوند. اگر تیرگی و پف زیر چشم به‌خاطر بیماری زمینه‌ای نباشد، معمولا با روش‌های خانگی و مصرف کرم‌های ضد پف می‌توان مشکلات خفیف را برطرف کرد. اما رفع پف‌ها و افتادگی پلک پایین شدید، نیازمند انجام عمل جراحی، برداشتن پوست اضافی و چربی زیر چشم است. مصرف دخانیات و الکل هم با اختلال در هورمون‌ها موجب ایجاد پف زیر چشم می‌شود.

روش‌های زیادی برای از‌بین‌بردن این پف وجود دارد، از روش‌های جراحی گرفته تا روش‌های غیرتهاجمی و غیرجراحی. روش جراحی عمل پف زیر چشم شباهت زیادی به بلفاروپلاستی دارد. در این عمل پزشک بخشی از پوست زیر چشم را بریده، بافت اضافه را خارج می‌کند و در صورت نیاز پوست اضافه را برمی‌دارد. در روش جدیدتر این برش در داخل چشم و در قسمت ملتحمه داده می‌شود که باعث می‌شود جای زخم و عوارض کمتری به جا بماند.

می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط بهترین روش انتخاب و به بهترین نتیجه دست پیدا کنید در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز زیر نظر پزشکان متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

بهترین روش درمان لاغری صورت بعد از رژیم

آیا از تکنولوژی هایفوتراپی برای لاغری هم استفاده می شود؟

برای چاقی صورت چه بخوریم؟

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

08191011176

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsaeedieh.ir/0dk7

لینک آپارات: https://aparat.com/v/Nt6a2

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/2zerU6d5

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب:

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir