علل سفید شدن موها و راهکارهایی برای درمان

علل سفید شدن موها و راهکارهایی برای درمان

علل سفید شدن موها و راهکارهایی برای درمان :

 

با بالا رفتن سن موها کم کم رنگدانه های خود را از دست می‌دهند و سفید میشوند سفیدی موها در افرادی که پا به سن گذاشته اند امری کاملاً طبیعی است و دیر یا زود در همه آنها پدیدار می‌شود برای بعضی افراد ممکن است سفید شدن موها خوشایند و دلپذیر بوده و بخشی از فرآیند زندگی آنها باشد اما بعضی افراد دوست دارند که روند سفیدی موهای آنها به تاخیر بیفتد و تا حد امکان رنگ طبیعی موهای خود را حفظ کنند و به همین دلیل به دنبال راهی برای عقب انداختن سفیدی مو های خود هستند.

اما سفید شدن موها در ایام جوانی قطعاً خوشایند نمی باشد حتی ممکن است در میان کودکان و نوجوانان موهای سفید دیده شود در چنین مواردی افراد پیش از آنکه به سراغ روش‌های جلوگیری از سفید شدن زودرس موها بروند باید به دنبال دلیل این موضوع بگردند چه اتفاقی موجب می‌شود که گرد پیری در سنین جوانی بر روی موهای افراد بنشیند؟ آیا روش هایی برای جلوگیری از این موضوع وجود دارد؟ تا پایان با ما همراه باشید تا با دلایل سفیدی موها در افراد مختلف و روش های جلوگیری از آنها آشنا شویم.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

دلایل سفید شدن موها در سنین جوانی:

اصلی ترین دلیل سفید شدن موها بالا رفتن سن و از دست دادن رنگدانه های مو یا ملانوسیت است این عامل کاملاً طبیعی است و هر فردی آن را تجربه خواهد کرد اما شاید در اطراف خود کسانی را دیده باشید که در سنین میانسالی قرار دارند ولی تعداد موهای سفید آنها خیلی بیشتر از اطرافیان و سالشان است سن سفیدی موها تا حد زیادی به وراثت و سبک زندگی افراد بستگی دارد اما دلایل دیگری نیز باعث سفیدی موها می شود.

– ژنتیک و عوامل ارثی:

اگر بزرگتر های یک خانواده خیلی زودتر از دیگر افراد هم سن و سال خود سفیدی موها را تجربه کردند به احتمال زیاد این موضوع در دیگر اعضای خانواده نیز دیده خواهد شد البته توجه کنید که وجود چنین موضوعی در یک خانواده به این معنا نیست که همه اعضای خانواده آن را تجربه خواهند کرد ممکن است برخی از عوامل ژنتیکی یا جنس موهای افراد به گونه‌ای باشد که موها در آنها روندی طبیعی داشته باشد .

اما این اتفاق برای بیشتر فرزندان و نوادگان خانواده رخ خواهد داد توجه داشته باشید که جلوگیری از سفید شدن موها در اثر عوامل ارثی و ژنتیکی یا درمان آن تا به امروز غیرممکن است.

– اختلالات هورمونی:

معمولاً اختلالات در هورمون های بدن از دلایل اصلی بروز مشکلات پوست و مو است ، علت سفیدی موها را باید در اختلالات غده هیپوفیز و تیروئید جستجو کنید ، عدم تعادل در این هورمون ها ، کم کار بودن یا پرکار بودن غده تیروئید و هیپوفیز می تواند باعث از بین رفتن رنگدانه های مو و سفیدی آنها شود

– استرس:

فشارهای عصبی و استرس های طولانی مدت و شبکه های عصبی می تواند باعث سفید شدن ناگهانی موها شود این عوامل بر روی فولیکول ها و رنگدانه های مو اثر گذاشته و آنها را از حالت طبیعی خارج می کند ضمن اینکه استرس و اضطراب بیش از حد و طولانی مدت باعث اختلال در خونرسانی و ریشه موها شده و کم کم آنها را ضعیف می کند در نتیجه موهای فرد خیلی زود سفید میشود.

سفید شدن مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – سفید شدن مو

– سبک زندگی و رژیم غذایی:

منظور از سبک زندگی بیشتر شیوه مراقبت از موها است در صورتی که فرد مو های خود را با آب داغ یا شامپو های نامناسب بشوید باید منتظر بروز انواع آسیب از جمله سفیدی موها باشد علاوه بر آن خوردن غذاهای ناسالم نظیر فست فودها ، غذاهای شور ، چرب و…… بر سلامت موهای افراد تاثیر خواهد گذاشت این مواد غذایی تقریباً هیچ جنبه مفیدی برای بدن ندارند و مصرف آنها تنها باعث ایجاد آسیب در موها ، خشک شدن آنها و از دست رفتن رنگدانه های طبیعی مو خواهد شد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

هزینه و مزایای استفاده از فیلر مو(Hair Filler)

بهترین روش کاشت مو در ایران و جهان چیست؟

دلایل بروز موخوره و راههای پیشگیری از آن

– مصرف دخانیات یا قرار گرفتن در معرض آن ها:

مصرف دخانیات بر اعضای بدن و به خصوص پوست و مو تاثیر می گذارد ، چرا که این مواد بر روی عملکرد سلول‌های مختلف تاثیر گذاشته و آنها را با مشکل مواجه میکند همچنین با غلیظ کردن خون‌، خون رسانی به اعضای بدن را دشوار تر کرده و باعث از بین بردن جوانی و طراوت آنها می شود.

سفید شدن مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – سفید شدن مو

مصرف داروهای خاص:

سفید شدن مو ممکن است از عوارض مصرف برخی از داروهای خاص باشد معمولاً در برگه راهنمای مصرف دارو ها درباره عوارض آنها صحبت شده است بنابراین اگر فرد در حال مصرف داروی خاصی است که سفیدی مو از عوارض آن است نباید مصرف شود ممکن است پس از قطع دارو سفید شدن موها متوقف شده یا در مواردی از بین برود اما در بیشتر موارد سفیدی مو و حتی پس از قطع مصرف دارو نیز از بین نخواهد رفت.

داروهای نظیر کروکین ، اترتینات ، هالوپریدول ، والپروات ، ورا پامیل ، فلوروبوتیروفنون ، تریپارا نول و بلئومایسین از معروف‌ترین داروهایی هستند که باعث سفیدی مو میشوند.

– برخی بیماری‌ها:

ابتلا به برخی بیماری ها باعث سفید شدن موها می شود و در برخی موارد نیز سفید شدن موها از نشانه های بروز یک بیماری است بنابراین در صورتی که موهای فرد زودتر از زمان طبیعی شروع به سفید شدن کرد به خصوص اگر چنین مشکلی در خانواده‌ای وجود نداشته باشد باید پیگیر علت آن شد معمولاً کم کاری تیروئید ، کم خونی ، بیماری های خود ایمنی و بیماری های عروق کرونر از بیماری‌های ایجاد کننده سفیدی در موها هستند

– استفاده از رنگ موها:

استفاده زیاد از مواد شیمیایی می‌تواند آسیب‌های زیادی را به ریشه موهای فرد وارد کند رنگ موها از جمله مواد شیمیایی هستند که بر روی رنگدانه های مو تاثیر می‌گذارد بنابراین می‌توانند با ضعیف کردن رنگدانه ها و از بین بردن آنها باعث سفیدی موها شوند ضمن اینکه استفاده از رنگ های نامناسب و عدم تقویت موهای رنگ شده باعث خشکی موها می‌شود که خود یکی از عوامل اصلی سفید شدن موها در سنین جوانی است استفاده از رنگ موهای حاوی پراکسید احتمال سفیدی موها در اثر رنگ کردن را بالاتر خواهد بود.

– افزایش وزن و چاقی:

مطالعه نشان داده است که چاقی افراد و تجمع چربی در زیر پوست باعث ایجاد آسیب در سلول های تولیدکننده ملانین شده و روند سفیدی موها را سریع تر می کند البته نمی‌توان گفت که لزوماً موهای همه افراد چاق زودتر از سایر افراد سفید می شود اما در صورتی که فرد دارای اضافه وزن ، زمینه‌های ژنتیکی و طبیعی سفیدی زودرس را نیز داشته باشد زودتر از هم سن و سالان خود تاثیر سفیدی و پیری را تجربه خواهد کرد.

سفید شدن مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – سفید شدن مو

– مصرف کافئین و الکل:

مصرف الکل و مصرف بیش از حد نوشیدنی ها و مواد غذایی کافئین دار نظیر چایی ، قهوه و کاکائو تاثیرات منفی زیادی بر پوست و مو خواهند گذاشت این مواد می‌تواند بر روی فولیکول مو اثر گذاشته و روند تولید ملانین و رنگدانه های مو را مختل کند در نتیجه تداوم در مصرف مواد حاوی کافئین و الکل باعث از بین رفتن رنگدانه های مو و ظهور موهای سفید میشود.

 

دلایل سفیدی مو در کودکان:

شاید کمتر پیش آمده باشد که کودکی سفید شدن مو را در اطراف خود دیده باشید اما باید بدانید که کودکان نیز ممکن است سفیدی موها را تجربه کنند اما دلیل این موضوع چه چیزهایی میتواند باشد؟

– کمبود ملانین یاتجمع ملانین:

در بعضی کودکان سلول های تولید کننده ملانین ضعیف هستند چون بدن آنعا ملانوسیت کافی برای حفظ رنگ مو را تولید نمی کند این موضوع باعث ظاهر شدن موهای سفید در میان موهای کودک شده و حتی می‌تواند باعث سفید شدن مو یا خاکستری شدن کامل موهای فرد در سنین خیلی پایین شود اما همانطور که کمبود ملانین باعث سفیدی موها می شود زیاد بودن آن و تجمع ملانین در زیر پوست نیز به رنگدانه‌های مو آسیب می‌زند این موضوع می‌تواند در اثر کمبود مواد مغذی موها به خصوص پروتئین ایجاد شود.

سفید شدن مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – سفید شدن مو

– استفاده از مواد شوینده نامناسب:

باید توجه داشت که موهای کودکان بسیار حساس تر از موهای بقیه افراد است بنابراین برای شستشوی موها و بدن آنها حتماً باید از شامپو ها و صابون های مخصوص استفاده کرد که در غیر اینصورت حتی ممکن است موجب ریزش مو در کودکان یا ایجاد شوره سر در آنها شود ، شامپو و صابون های مخصوص کودکان حاوی مواد شیمیایی مضر برای موهای آنها نیستند و به موهای کودکان آسیبی وارد نمیکنند.

بعضی بیماری ها:

ممکن است سفید شدن مو در کودکان نشانه ای از یک بیماری باشد بیماری هایی که بر روی روند تولید ملانین اثرگذار بوده و رنگ موهای کودک را تحت تاثیر قرار می دهد سندروم ویر تیلیگو از جمله سندروم هایی است که باعث بروز برخی بیماری های پوستی در کودک شده و بر روی روند تولید ملانین نیز اثر می گذارد این سندروم به مرور زمان رنگ طبیعی موها را از بین برده و آنها را سفید می کند .

در برخی کودکان کم کاری یا پرکاری تیروئید از دلایل سفیدی موها است توجه کنید که در این موارد سفیدی موی کودک اولین نشانه بیماری است و باید خیلی زود کودک را برای بررسی‌های بیشتر نزد پزشک متخصص برد.

سفید شدن مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – سفید شدن مو

– کمبود ویتامین و مواد مغذی:

ویتامین هایی از جمله ویتامین  B۱۲ و همچنین ید ، پروتئین ، مس و سلنیوم از جمله مواد مغذی برای موها هستند که دلایل سفید شدن موها هم هستند ، وجود این مواد مغذی در رژیم غذایی کودک باعث تقویت موهای او و جلوگیری از بروز سفیدی زودرس موها خواهد شد معمولا کودکانی که رژیم‌های گیاه خواری دارند یا جراحی‌های سنگین داشته‌اند بیشتر از دیگر کودکان در معرض کمبود ویتامین ها و مواد مغذی و در نهایت سفید شدن موها هستند.

 

روش های خانگی برای عقب انداختن یا جلو گیری از سفید شدن موها:

بعضی از روش های خانگی و بسیار راحت و در عوض شگفت انگیز وجود دارند که به راحتی با رعایت آنها می توان سفید شدن موها را به تاخیر انداخت از جمله این موارد عبارتند از:

– آب، یک نوشیدنی شفابخش:

سلامت فولیکول های مو تاثیر زیادی در حفظ رنگدانه ها و رنگ طبیعی موها دارد مصرف آب فراوان با حفظ رطوبت موها و آبرسانی به آنها ، سلامت فولیکول‌های مو را حفظ کرده و جلوی از دست رفتن رنگدانه های طبیعی مو را می گیرند علاوه بر این آبرسانی به موها باعث رسیدن مواد مغذی به آنها نیز خواهد شد و آنها را سالم‌تر ، خوش رنگ تر و زیبا نگه خواهد داشت.

سفید شدن مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – سفید شدن مو

– خواب کافی ، از بین برنده عامل اصلی سفیدی موها:

خواب راحت و کافی نشان دهنده این است که فرد به خوبی از پس کنترل استرس خود برآمده است بنابراین یکی از اصلی‌ترین عوامل سفید شدن موها را از بین برده است به علاوه خواب کافی به بدن شما استراحت داده و باعث می‌شود که سلول های آن به خوبی از پس انتقال خون به همه قسمت های بدن و سالم نگه داشتن اعضای مختلف بر بیایند.

– ویتامینهای گروه ‌B و پروتئین , کمک به تولید ملانین:

پروتئین ها و ویتامین های گروه B به تولید ملانین و حفظ رنگدانه های پوست و مو کمک زیادی می کنند در نتیجه می توانند جلوی سفیدی زودرس موها را بگیرند مرغ ، بوقلمون ، سویا ، سفیده تخم مرغ مواد غذایی سرشار از پروتئین ها هستند که بروز نشانه های پیری در موهای فرد را به تعویق می‌اندازند همچنین انواع غلات ، تخم مرغ ، مرغ ، سبزیجات ، گوشت و موز حاوی ویتامین های مختلف B۲، B۶ و B۱۲ هستند که روند تولید ملانین را سریع تر کرده و رنگ طبیعی موهای فرد را برای مدت بیشتری حفظ می‌کنند.

– ورزش منظم ، تقویت خون رسانی:

ممکن است کمی عجیب باشد اما ورزش منظم یکی از مهمترین عوامل حفظ رنگ طبیعی موهاست. ورزش کردن باعث تنظیم فرآیند خون رسانی به بخش‌های مختلف بدن شده و این موضوع به تقویت ریشه موها و پوست کف سر کمک زیادی می‌کند در نتیجه این امر مواد مغذی به اندازه کافی به فولیکول های مو می رسد و زمان سفید شدن آنها را تا حدود زیادی به تعویق می اندازد و علاوه بر این ماساژ دادن موها با روغن های تقویت کننده بهبود جریان خون و حفظ رنگدانه های مو کمک زیادی میکند.

سفید شدن مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – سفید شدن مو

– روغن نارگیل و لیمو ، ترکیبی طبیعی برای جلوگیری از سفید شدن موها:

استفاده روزانه از ماسک روغن نارگیل و لیمو روشی مطمئن برای جلوگیری از ریزش موها است مقداری از روغن نارگیل و آب لیمو را ترکیب کرده و آن را بر کف سر خود بمانید این ترکیب باعث جلوگیری از سفید شدن موهای تان می شود  اما نمی تواند موهای سفید شده را درمان کند.

– استفاده از روغن های حیوانی و گیاهی ، تغذیه کامل مو:

مصرف موضعی یا خوراکی برخی روغن های گیاهی و حیوانی باعث تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از سفیدی آنها می شود توجه کنید که این روغن ها زمانی که هنوز موهای فردسفید نشده‌اند اثر گذار خواهند بود و نمی توانند موهای سفید شده را تیره کنند.

روغن های نارگیل و بادام و همچنین روغن هسته انگور هندی (آمله) ، رزماری ، بابونه  ،چوب صندل و مریم گلی از جمله روغن های گیاهی هستند که ماساژ مو ها و کف سر با آنها باعث تقویت موها می شود. همچنین روغن کرچک و شتر مرغ نیز از جمله روغن های حیوانی مفید برای جلوگیری از سفیدی موها هستند.

– درمان یا کنترل بیماری ها:

در صورتی که مشکل سفید شدن موها در اثر بیماری ایجاد شده باشد با کنترل و درمان بیماری می توان آن را برطرف کرد معمولاً کنترل مشکلات تیروئید و هیپوفیز باعث برطرف شدن مشکل سفیدی موها خواهد شد علاوه بر آن درمان بعضی از بیماری‌های هورمونی یا کمبود ویتامین ها باعث تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از سفیدی موها خواهد شد البته برخی بیماری ها نظیر بیماری های خود ایمنی آلوپسی آره آتا که به فولیکول‌های مو حمله می کنند در حال حاضر درمانی ندارند و نمی توان سفیدی ناشی از آنها را برطرف کرد.

این شایعات را باور نکنید!

همیشه در فضای مجازی شاهد شایعات عجیب و غریبی در حوزه سلامت پوست و مو هستیم سفیدی موها نیز از این قاعده مستثنی نیست و به همین دلیل در این قسمت از این مطلب به بررسی شایعات این حوزه می پردازیم:

– موهای سفید نمی ریزند:

موهای سفید نسبت به موها با رنگ طبیعی مقاومت بالاتری دارند اما این به آن معنا نیست که موهای سفید اصلاً نمی ریزند اگر این طور بود شما نمی توانستید هیچ پیرمرد طاسی را پیدا کنید معمولا موهای سفید ضخیم تر و مقاوم تر هستند اما به همان دلایلی که موهای سیاه میریزد موهای سفید هم خواهند ریخت.

– اشعه فرابنفش از دلایل سفیدی موها است:

یکی دیگر از شایعاتی که وجود دارد این است که اشعه فرابنفش یکی از دلایلی است که موها سفید می شوند اما باید گفت قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدتی طولانی باعث قرمز شدن یا روشن تر شدن موها می شود اما دلیل سفیدی آنها نیست تاکنون نتایج هیچ تحقیقی نشان دهنده تاثیر مستقیم اشعه فرابنفش بر روی سفیدی موها و از بین رفتن رنگدانه های آن نبوده است بنابراین باید گفت که نور خورشید از دلایل سفیدی زود رس موها نیست.

– استفاده از رنگ مو برای کودکان مشکلی ندارد:

اگر موهای کودک سفید شده است هرگز از رنگ موهای شیمیایی برای پوشاندن موهای سفید استفاده نکنید رنگ های شیمیایی فقط مشکلات را چندین برابر میکنند چرا که مواد موجود در این رنگ ها برای پوست کودکان مضر بوده و می‌تواند باعث ایجاد حساسیت ها ، آسیب های پوستی و تنفسی در کودکان شود در صورت مشاهده موهای سفید در کودک بدون هیچ علت خاصی حتما با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

یکی از روش های درمانی که می‌توان با آن سفیدی مو را درمان کرد روش مزوتراپی است این روش از روش های درمانی کلینیکی می باشد در ادامه برای شما این مطلب را باز میکنیم که مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی و زیبایی پوستی است و در دسته شیوه های تزریقی قرار می‌گیرد یعنی در این روش مواد ویژه با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می‌شود این مواد خاص با توجه به مشکل شما تعیین می‌شوند.

مواردی همچون عصاره های گیاهی ، ویتامین ها و آنزیم ها ، داروها و هورمون ها از جمله مواردی هستند که در طی مزوتراپی به صورت موضعی و درون پوست تزریق می‌شوند برای درمان موهای سفید مزوتراپی‌‌مو یکی از روش‌های درمانی نسبتا جدید( البته با پیشینه‌ای قدیمی) است که می تواند همراه با دیگر درمان های ریزش مو و یا به تنهایی استفاده شده و تاثیرات بسیار خوبی داشته باشد.

 

پاسخ به پرسش های پرتکرار شما

– آیا استفاده زیاد از رنگ مو باعث سفیدی موها خواهد شد؟

رنگ مو حاوی مواد شیمیایی فراوانی است که بر روی رنگدانه های موی سر می‌گذارد استفاده مداوم رنگ مو بخصوص رنگ های روشن کننده و دکلره باعث آسیب به رنگدانه های مو و سفیدی آنها می شود استفاده از رنگ موهای حاوی پراکسید هیدروژن آسیب بیشتری به رنگدانه‌های مو وارد کرده و سرعت سفیدی موها را بیشتر می‌کند.

– آیا درمانی برای موهای سفید وجود دارد؟

تاکنون هیچ درمان قطعی برای موهای سفید شده پیدا نشده است در واقع باید گفت که هیچ روشی وجود ندارد که با استفاده از آن بتوان موهای سفید را سیاه کرد ممکن است برخی روش‌ها به طور موقتی باعث تیره شدن موهای سفید شوند اما نتایج سایر روش ها دائمی نیستند و با رشد مجدد موها موهای سفید رخ نشان می‌دهد.

علاوه بر این،  روش هایی برای جلوگیری از سفید شدن موها وجود دارد با استفاده از روش های گفته شده در این مطلب تنها می‌توانید سفیدی موها را به تعویق بیندازید و از بروز سفیدی زودرس جلوگیری کنید اما نمی توان موها را برای همیشه تیره نگه داشت.

– شروع سفیدی موها از چه زمانی طبیعی است؟

پاسخ به این سوال به موارد متعددی بستگی دارد در افرادی که رژیم غذایی سالمی داشته اند و دخانیات و الکل مصرف نمی کنند این موضوع به محل زندگی و جنس موها وابسته است معمولاً موهای ساکنان قاره آفریقا دیرتر از مردمان دیگر کشورها سفید می شوند در ایران و دیگر کشورهای آسیایی سفید شدن موها از اواخر دهه ۳۰ زندگی افراد آغاز می‌شود و معمولاً تا ۵۰ سالگی روند سفید شدن موها سریع تر شده و تعداد موهای سفید افزایش پیدا می‌کنند.

– چه زمانی سفیدی موها نگران کننده است؟

سفیدی موها در دهه ۲۰ زندگی یا سنین زیر بیست سال نگران کننده است این موضوع ممکن است نشانه‌ای از وجود مشکلی در تیروئید یا وجود برخی بیماری‌های خود ایمنی باشد البته در صورتی که در خانواده فرد سابقه چنین مواردی وجود دارد جای نگرانی نیست اما برای اطمینان بهتر فرد بایپ یک چکاپ کلی شود تا از نبود بیمارها مطمئن گردد.

– آیا شامپو های سیاه کننده می‌تواند درمانی برای موهای سفید باشد؟

خیر شامپوهای سیاه کننده مو تنها برای مدتی کوتاه سفیدی موهای فرد را برطرف می‌کنند و تاثیری بر رفع سفیدی آنها ندارند توجه کنید که تاکنون هیچ دارو یا روشی برای سیاه کردن دائمی موهای سفید بوجود نیامده ، روش‌های موجود تنها باعث جلوگیری از افزایش تعداد موهای سفید یا سفیدی زودرس آنها می‌شود البته به شرطی که ژنتیک دلیل سفیدی موهای فرد نباشد

– آیا رنگ مو در سفیدی موها تاثیر دارد؟

خیر علت اصلی سفید شدن موها کمبود مواد معدنی مورد نیاز برای سلول های تأمین کننده رنگدانه های مو است بنابراین فرقی نمی کند که موهای فرد تیره ، بلوند ،‌ قرمز و نارنجی باشد هر زمان که در اثر عوامل مختلف ، مو رنگ دانه های خود را از دست بدهد موهای‌ سفید کم کم خود را نشان می‌دهند.

 

کاربردهای درمانی مزوتراپی:

مزوتراپی نوعی تزریق زیر جلدی یا زیر پوستی است که بسته به نوع داروها و مواد استفاده شده در آن می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد از جمله کاربردهای مزوتراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان سلولیت

– از بین بردن چربی های موضعی

درمان چربی پلک و لیپوم

– جلوگیری از ریزش مو و درمان آلوپسی

– جوانسازی پوست ، برطرف کردن چین و چروک ها ، سفت کردن پوست و لیفت

– درمان لکه های پوستی

– اصلاح انحنا های سطحی یا کانتور بدن

– برطرف کردن جای زخم و اسکار

همچنین در درمان موهای سفید هم میتوان از مزوتراپی استفاده کرد و با تزریق ویتامین های مورد نیاز فولیکول مو این عارضه را درمان کرد.

 

کاندیدای مناسب مزوتراپی مو:

به جز آلوپسی انواع دیگری از ریزش موها هم وجود دارد که از مزوتراپی مو میتوان برای درمان آنها استفاده کرد اگر به هر یک از انواع آلوپسی های زیر مبتلا هستید مزوتراپی روش درمانی مناسبی برای شماست

– تلوژن افلوویوم ریزش موی ناشی از استرس:

معمولاً این دو اختلال زمانی رخ میدهد که بدن دچار استرس فیزیکی یا روانی می شود ریزش موی بعد از بارداری که‌به دلیل تلوژن افلوویوم رخ می‌دهد به شکل موثربا مزوتراپی قابل درمان است.

– مشکلات ساقه مو:

اگر ساقه موی شما به هر دلیلی آسیب دیده است مزوتراپی میتواند باعث رشد موها و همچنین حفظ سلامت فولیکول های مو شود.

– ریزش موی سکه ای یا آره آتا:

مزوتراپی در برخی از افرادی که از آلوپسی آره اتا رنج می برند بسیار موثر است اگر ریزش موی سکه ای دارید و شرایطتان حادن یست احتمالاً کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی مو هستید

– کاهش سرعت رشد:

اگر به هر دلیلی سرعت رشد موهای شما کم شده مزوتراپی مو می‌تواند درمان موثری برای آن باشد.

کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان با بهره گیری از تجهیزات و امکانات روز دنیا به ارائه خدمات زیبایی پوست و مو از قبیل لیزر موهای زائد خانم ها و آقایان ، کاشت ریش و سبیل ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، مزوتراپی و…. می پردازد شما متقاضیان عزیز می‌توانید از راه پل های ارتباطی  اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

 

مزوتراپی برای چه کسانی مناسب نیست؟

– افرادی که از ریزش موی ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای مانند سفلیس رنج می برند

– افرادی که به بیماری های دیابت ، هپاتیت ، هموفیلی ، ایدز و… دچار هستند

– در مردان بالای ۴۰ سال یا افرادی که از ریزش آندروژنی شدید رنج می برند نتایج کمتری مشاهده می شود

– اگر علت ریزش مو مصرف داروهای خاصی مانند داروهای شیمی درمانی باشد باید بعد از اتمام دوره درمان برای مزوتراپی اقدام کنید

– خانم های بالای ۶۰ سال یا افرادی که از طوسی آندروژنی شدید رنج می‌برند

– کسانی که به دلیل مشکلات ژنتیکی موی خوبی ندارند

–  خانم های باردار.

 

مزایای مزوتراپی:

– روشی موثر برای درمان ریزش مو بدون نیاز به جراحی

– هزینه مناسب و منطقی

– بهبودی سریع بدون داشتن دوره ریکاوری یا نقاهت

– تقریباً بدون درد و بدون نیاز به بیهوشی

– عوارض جانبی و خطرات بسیار محدود

– بدون نیاز به مراقبت های خاص

– مناسب برای درمان ریزش مو ، رفع مشکلات سر مانند چربی ، شوره و ترمیم موهای آسیب دیده.

 

مراقبت های قبل از مزوتراپی:

– شب قبل یا صبح روز مراجعه به کلینیک موهای خود را  بشویید

– چند روز قبل از مزوتراپی داروهای مثل آسپرین و داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن مصرف نکنید همچنین اگر از داروهای ضد انعقادی و رقیق کننده خون استفاده می کنید حتما در مورد مصرف آنها پیش از جلسه درمانی با پزشک مشورت کنید

– مواد تقویت کننده ، داروهای مراقبتی ، مواد حالت دهنده مو و موارد اینچنینی تا حداقل ۲۴ ساعت قبل از درمان استفاده نکنید

– یک روز قبل از مزوتراپی استفاده از محلول های ریزش مو را قطع کنید

– از مصرف سیگار و مواد مخدر دوری کنید

– از نوشیدنی های رقیق کننده خون همانند الکل پرهیز کنید

– همچنین درمان در زمان سیکل قاعدگی زنان انجام نمی شود.

 

مراحل انجام مزوتراپی:

– برای مزوتراپی مو بر خلاف دیگر بخش های بدن نیاز به ضد عفونی کردن پوست سر نیست اگر بر روی پوست زخم یا عفونتی وجود داشته باشد از الکل ۷۰ درصد یا بتادین برای ضدعفونی کردن ناحیه استفاده می شود

-تزریقات مزوتراپی با استفاده از سوزن مشابه سوزن انسولین و به صورت دستی یا با استفاده از دستگاهی به نام مزوگان صورت میگیرد این که تزریقات به شکلی دستی انجام شوند یا با ا ستفاده از مزوگان به انتخاب پزشک بستگی دارد و هر دو تکنیک های خوبی هستند.

– سوزن تا حدود یک میلیمتر به درون پوست در محل درمان نفوذ کرده و مستقیماً به درون لایه میانی پوست تزریق می کند در مورد محلول یا کوکتل مزوتراپی مو هم صحبت کردیم که حاوی ویتامین ها ، آمینو اسیدها ، ماینوکسیدیل ، داروهای مهارکننده ی هورمون های آندروژنی و فاکتورهای رشد مختلف است این مواد باعث افزایش قدرت موها و جان گرفتن دوباره فولیکول ها می‌شوند.

مراقبت های بعد از مزوتراپی:

از آنجایی که در طی درمان از تزریق استفاده می شود می توان بروز تورم را پیش بینی کرد برای این منظور توصیه می شود پس از پایان جلسه درمانی استراحت کرده و دو بالشت زیر سر خود قرار دهید.

پس از درمان متخصص داروهایی را برای شما تجویز خواهد کرد در مصرف آنها دقت داشته باشید توصیه می شود به مدت دو روز در مکان هایی نظیر استخر و سونا حضور نداشته باشید

تا یک روز پس از درمان استحمام نداشته باشید و سعی کنید در زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

در طی درمان از مواد آرایشی مو و سشوار استفاده نکنید.

با نوک سر انگشتان خود به آرامی پوست سر را ماساژ دهید این امر سبب می شود تا مواد تزریقی بیشتر جذب شود.

سعی کنید تا دو روز بعد از جلسه درمانی ورزش نکنید چون ورزش باعث تعریق و خروج محلول مزوتراپی از پوست میشود.

آب و مایعات فراوان بنوشید.

تا ۲۴ ساعت از مصرف داروهای ضد التهابی و ویتامین E خودداری کنید.

 

عوارض و خطرات مزوتراپی:

مزوتراپی مو معمولاً باعث هیچگونه دردی نمی شود اگر از سوزن می ترسید می توانید از دستگاه های بدون سوزن برای تزریق استفاده کنید که البته تاثیر کمتری دارد درون محلول مزوتراپی از داروی بی حسی موضعی استفاده می‌شود اما اگر آستانه درد شما بسیار پایین است می‌توان از داروهای بی حسی دیگر هم استفاده کرد

گاهی پوست سر دچار التهاب شده و ناحیه درمان به محلول مزوتراپی واکنش نشان می دهد که این عوارض نادر هستند و معمولاً خیلی زود برطرف می شود در صورت نیاز پزشک ترکیب محلول مزوتراپی را تغییر می دهد که دیگر دچار این واکنش منفی نشوید

کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان دارای پزشکان متخصص و با مهارت بالا است که انجام مزوتراپی را با کمترین عوارض و خطرات انجام داده و کلیه متقاضیان از خدمات این کلینیک راضی هستند.

 

انواع روش های مزوتراپی مو:

– مزوتراپی های شیمیایی:

در پی آن موادی مانند ماینوکسیدل ، فیناستراید ، دوتاستراید ، بیوتین ، ویتامین ها و سیلیسیوم به لایه مزودرم پوست تزریق می شود این مواد با هم کار می‌کنند تا رشد طبیعی مو صورت بگیرد این امر از طریق بهبود گردش خون ، خنثی سازی DHT اضافی ، کاهش التهاب و تحریک تولید کلاژن انجام خواهد شد.

– مزوتراپی مکانیکی:

در این روش تزریق در ناحیه آسیب‌هایی ایجاد می‌کند که باعث رشد مو میشود این حرکت باعث تولید کلاژن و الاستین خواهد شد این فرآیند به تشکیل بافت های جدید در مو کمک خواهد کرد در پی این فرایند هیچ آسیبی به کلاژن مو وارد نمی شود.

 

نتایج مزوتراپی:

در ۹۰ درصد از مراجعین بعد از چهار جلسه درمانی ریزش مو متوقف می شود اگر به خاطر بیاورید گفتیم که فیناستراید و ماینوکسیدیل تنهاباعث قطع ریزش مو میشوند

بعد از ۳ جلسه شاهد کاهش و ترشح چربی اضافه در پوست سر هستید به این ترتیب نیاز کمتری به شامپو کردن سر خود خواهید داشت ، بعد از سه ماه شاهد رشد دوباره مو های خود خواهید شد. معمولاً مزوتراپی برای مراجعین جوانتر موثر تر است.

کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان با بهره گیری از علم روز و پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی مورد تایید ، با مشاوره رایگان سالهاست که با افتخار در عرضه خدمات زیبایی با مدرن ترین شیوه ها در سطح کشورهای پیشرفته دنیا در خدمت هموطنان عزیز است.

 

عوارض جانبی مزوتراپی:

جالب است بدانید که بعد از مزوتراپی نیز مانند دیگر روش های جوانسازی صورت احتمال بروز خطرات و عوارض جانبی غیر ممکن نیست همان‌طور که می‌دانید روش جوان سازی پوست و مو به حالت تزریقی انجام می‌گیرد یعنی در پوست به صورت مستقیم وارد می‌شود و در نتیجه عوارض مزوتراپی در ناحیه تزریق بیشتر مشاهده می‌شود:

حساسیت به لمس‌، قرمزی و التهاب ، خارش  و سوزش در محل تزریق ، کبودی احتمالی ، ایجاد آلرژی ، احساس درد مختصر به میزان ورود سوزن به پوست که در همه تزریق ها وجود دارد که همه این عوارض ظرف مدت کوتاهی (پس از چند ساعت) به طور کلی برطرف خواهد شد مگر در مواردی که کبودی در محل تزریق ایجاد شده است که آن هم طبق روال برطرف شدن همه کبودی هایی که در پوست ایجاد می شود.

با گذشت چند روز از بین می رود گاهی ممکن است به دلیل عدم توجه به پزشک و رسیدگی نامناسب فرد پس از کبودی در محل تزریق ، ایجاد عفونت شود توصیه می شود در صورت بروز هر عارضه و عفونت حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

هزینه مزوتراپی:

هزینه مزوتراپی در همه کلینیک ها بسته به نوع داروهای تزریقی، ترکیب محلول مزوتراپی ، تعداد جلسات درمانی ، مهارت پزشک و اجرت وی ، محل انجام مزوتراپی ، داروهای تجویزی و حتی موقعیت جغرافیایی کلینیک متفاوت می باشد در جلسه مشاوره تمامی نکات برای شما توضیح داده خواهد شد و پزشک با معاینه پوست سر شما تعداد جلسات تزریق و هزینه های دقیق را به شما اعلام می کند

شما متقاضیان عزیز می توانید برای اطلاع از هزینه ها و انجام مزوتراپی به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان مراجعه کنید و در مورد کلیه خدمات اطلاعات کسب کنید.

 

تعداد جلسات مزوتراپی مو:

تعداد جلسات و برنامه‌های درمانی کاملاً به شرایط شما بستگی دارد تعداد جلسات بین ۸ تا ۱۵ جلسه متغیر می باشد مثلاً یکی از برنامه‌های درمانی به این صورت است که یک بار در هفته برای یک ماه سپس دو هفته یک بار برای یک ماه دیگر و در نهایت ماهی یک بار در دو ماه بعدی مزوتراپی می شوید در این حالت به طور کلی ۸ جلسه درمانی دریافت می‌کنید.

افراد با شرکت در ۸ الی ۱۲ جلسه می‌توانند درمان را انجام دهند و نتیجه عالی و اثر بخشی از این روش را مشاهده کنند. البته ناگفته نماند که تعداد جلسات به آناتومی بدن ، سلامت عمومی شخص و مهارت پزشک متخصص هم بستگی دارد.

 

دوره نقاهت مزوتراپی مو:

معمولاً به دلیل غیر تهاجمی بودن درمان زیبایی این روش برای مواردی مانند جوانسازی پوست و ترمیم مو استفاده می شود نیاز به استراحت مطلق و طولانی مدت در دوران نقاهت و بهبودی ندارد ، شخص تحت درمان می‌تواند به محض اتمام دوباره به فعالیت روزانه خود بپردازد .

توصیه می‌شود به دلیل حساس شدن شدید پوست به علت زخم های ایجاد شده بر اثر درمان زیبایی حداقل یک روز پس از انجام درمان مزوتراپی شخص تحت درمان در خانه بماند تا در معرض گرد و غبار آلودگی و نور آفتاب قرار نگیرد با این حال به دلیل بدون درد بودن مزوتراپی انجام درمان نمی‌تواند مانع فعالیت‌های شخص تحت درمان شود.

معمولاً دوران نقاهت و بهبودی بعد از انجام درمان در صورتی که تمام نکات گفته شده رعایت شود و درمان به خوبی انجام شود فقط با کمی کبودی و تورم همراه است کبودی و تورم ایجاد شده بعد از انجام درمان به دلیل زخم های ایجاد شده توسط دستگاه مزوتراپی بروز می کند و در طی ۱۵ دقیقه تا دو ساعت بعد از درمان ایجاد می‌شود و بین ۶ تا ۷۲ ساعت به اوج خود می رسد که در این زمان کمی قرمزی ، لک و سوزش را هم ممکن است با تشدید کبودی و تورم مشاهده کنید.

 

نتیجه گیری:

با توجه به موارد مذکور خود شما می توانید قضاوت کنید که مزوتراپی جزو روش های مفید برای پوست و مواست مشروط بر اینکه توسط پزشک متخصص و ماهر انجام شود.

نتایج حاصل از درمان مزوتراپی اغلب پس از جلسات دوم و سوم بسته به متابولیسم ونوع بدن قابل مشاهده است در هر صورت اگر قصد انجام مزوتراپی را دارید باید درمان خود را کامل کنید و به مراقبت های قبل و بعد از عمل توجه کنید تا نتیجه مطلوب خود را بگیرید.

کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان یکی از معتبرترین کلینیک های زیبایی در سطح کشور آماده ارائه کلیه خدمات زیبایی و ترمیمی پوست و مو به شما عزیزان است.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

81910111760

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsaeedieh.ir/dphb

لینک آپارات: https://www.aparat.com/v/EFVJU

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/YYFWUh9c

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org/wiki/User:clinicsaeedieh

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://youtu.be/WmgQDhb5–A

تلگرام: https://telegram.org

 

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir