جلوگیری از ریزش مو_ راهکار های موثر در درمان ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو_ راهکار های موثر در درمان ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو_ راهکار های موثر در درمان ریزش مو:

 

پرسش و پاسخ توسط متخصص پوست و مو در مورد ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که هم آقایان و هم خانم ها در هر سنی می تواند برای آنها آزاردهنده باشد این ریزش مو می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد برخی ناشی از مشکلات درمانی است و برخی هنوز هم درمان موثری برای آنها یافت نشده است امروز میخواهیم در مورد راه‌ها و روش های جلوگیری از ریزش مو و پیشنهادی که در مورد درمان‌ریزش‌مو داریم صحبت کنیم.

علائم ریزش مو

همه در هر شبانه روز به طور متوسط ۱۰۰ تار مو از سر شان جدا می‌شود موهای ریخته شده در حالت عادی با مو های جدید جایگزین می‌شوند و تراکم موها ثابت نگه داشته می‌شود در صورتی که تعادل بین رشد و ریزش به هم بخورد یعنی ریزش بیشتر باشد و رشد متوقف شود به طور کلی می‌توان گفت که فرد دچار ریزش شده است.

پس موی همه ما می ریزد و ریزش مو به شرطی اطلاق می شود که تراکم موها کاهش یابد ، بیشتر اوقات ریزش مو به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد و زمانی که تراکم تا حد قابل توجهی کم نشود فرد متوجه آن نمی شود ، در جلوگیری از ریزش مو زمان شروع درمان اهمیت خاصی دارد یعنی هر چه سریعتر به درمان ریزش مو اقدام کنید احتمال موثر بودن درمان بیشتر خواهد بود نشانه ها و علائم ریزش مو عبارتند از

. کنده شدن راحت موها به هنگام کشیدنشان

. تجمع مقدار زیادی مو در موگیر چاه بعد از استحمام کردن

. ریختن تعداد زیادی مو روی بالشت بعد از خواب شبانه

. جدا شدن مقدار زیاد مو هنگام شانه زدن و بستن موها

در این شرایط ، مراجعه به پزشک برای بررسی لازم است و گاهی ریزش مو می تواند نشانه از یک بیماری باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

چرا جلوگیری از ریزش مو مهم است؟

اول باید بدانید که ریزش مو پدیده شایع است و در هر سنی از نوزادی تا سالمندی ممکن است به وجود آید بر خلاف تصور بسیاری از افراد ، ریزش مو را فقط برای آقایان می دانند در صورتی که خانم ها باید بدانند که از این مشکل در امان نیستند. اهمیت جلوگیری از ریزش مو را می توان از دو جنبه بررسی کرد.

. جنبه زیبایی

در برخی کشورها موی سر به عنوان علامت جوانی شناخته می شود موهای پرپشت علاوه بر این که نشانه جوانی و شادابی هستند باعث دوچندان شدن زیبایی فرد نیز می شود در صورتی که هر مشکلی برای مو به وجود آید مثلا اگر ریزش اتفاق افتاده زیبایی ظاهری نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و افت می‌کند.

. جنبه روحی روانی

به دنبال ریزش مو و تاثیرات این مسئله بر زیبایی ظاهری فرد ممکن است خجالت کشیده و از این موضوع ناراحت شود و از حضور در بسیاری از موقعیت های شغلی ، تحصیلی ، تفریحی و اجتماعی اجتناب کند این موضوع در سنین پایین و در نوجوانان از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که این دوره سنی ، پذیرش کمتری برای این موضوع دارد و اعتماد به نفس آنها آسیب پذیرتر است .

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

 کاشت مو در جای زخم و بخیه با چه روشی امکان پذیر است؟

آشنایی با جدیدترین و مدرن ترین روش های کاشت مو در ایران

 علل ریزش مژه چیست بهترین راهکارهای درمان و تقویت مژه ها

مثلاً یک کودک در زمانی که دچار ریزش مو می شود ممکن است تا برطرف شدن این موضوع به مدرسه نرود البته باید گفت که برخی با سر طاس شبیه هنرپیشه های هالیوودی می شوند آنها از این قاعده مستثنا هستند ولی بیشتر افراد با از دست دادن موی سر احساس ناخوشایندی نسبت به ظاهر خود پیدا می‌کنند و اعتماد به نفسشان کاهش می‌یابد پس جلوگیری از ریزش مو از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

جلوگیری از ریزش مو با تغذیه مناسب

وضعیت سلامت موهای یک فرد تا حدود زیادی به تغذیه او برمی‌گردد یعنی تغذیه مطلوب بر جنس موها ، میزان ریزش و حالت مو ها تاثیر گذار است ، برای جلوگیری از ریزش مو و حفظ سلامت آن ها باید مقادیر کافی ویتامین ، پروتئین و مواد معدنی را در رژیم غذایی خود جای دهید.

. رژیم های غذایی

اگر می‌خواهید رژیم لاغری بگیرید حتما با متخصصان تغذیه در مورد غذاهای ضروری و مکمل‌های غذایی مورد نیاز برای تامین ویتامین ها ، مواد معدنی و پروتئین ها مشورت داشته باشید از رژیم غذایی غیر اصولی خودداری کنید چرا که می‌تواند نتیجه فاجعه باری برای سلامت عمومی شما داشته باشد .

در رژیم غذایی علاوه بر مواد مغذی ، میزان کالری نیز اهمیت ویژه ای دارد ، پژوهش ها نشان داده که کاهش ناگهانی کالری مصرفی روزانه باعث ریزش مو می شود البته ریزش موی ناشی از رژیم‌های غیر اصولی با بازگشت به یک برنامه غذایی سالم درمان می شود و رشد موها از سر گرفته می‌شود ولی یادتان باشد که شاید چند سال طول بکشد تا دوباره سری پر مو داشته باشید.

اگر قصد دارید رژیم گیاهخواری را دنبال کنید با متخصصان تغذیه در مورد مکمل های مورد نیاز مشورت کنید تا اقدامات لازم برای جلوگیری از ریزش مو را یاد بگیرید چرا که برخی از مواد مورد نیاز برای سلامتی مو فقط در منابع حیوانی وجود دارد به طور مثال بیشتر کسانی که رژیم گیاهخواری دارند با کمبود ویتامین دی مواجه هستند.

 

مواد مغذی مهم برای مو

کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث ایجاد مشکلاتی در روند رشد و ساختار مو می‌شود مصرف مقادیر کافی پروتئین به جلوگیری از ریزش مو کمک میکند ماهی ، مرغ ، گوشت قرمز ، تخم مرغ و حبوبات مهمترین منابع پروتئین هستند که باید در رژیم غذایی به آنها توجه کنید وجود کلسیم و منیزیم نیز در رژیم غذایی برای سلامتی مو از اهمیت خاصی برخوردار است بنابراین مصرف روزانه لبنیات را در برنامه غذایی خود جای دهید کمبود آهن علاوه بر ایجاد کم‌خونی و خستگی می‌تواند باعث ریزش مو شود .

مصرف مقادیر کافی آهن در خانم هایی که در سن قاعدگی هستند اهمیت ویژه‌ای دارد در صورتی که مقادیر آهن در رژیم غذایی کافی نباشد مصرف مکمل ها توصیه می شود . کمبود برخی ویتامین ها نیز میتواند به صورت ریزش مو نمایان شود ویتامین های گروه ب به خصوص بیوتین در سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن نقش مهمی دارند.

به طور کلی در ترکیب بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی که برای مو ساخته شده ویتامین ب ۶ و بیوتین وجود دارد ، منابع غذایی غنی از بیوتین شامل جگر ، جوانه گندم ، تخم مرغ و منابع غنی از نظر ویتامین ب ۶ جگر ، ماهی ، جوانه گندم و زرده تخم مرغ است ، در برخی از رژیم‌های غیر اصولی مصرف روغن به طور کلی ترک می شود این در حالی است که مصرف اسیدهای چرب مانند امگا ۳ و امگا ۶ در حفظ سلامت مو تاثیر گذار هستند .

اسیدهای چرب امگا ۳ در روغن سویا ، روغن کانولا ، روغن ماهی و اسیدهای چرب امگا ۶ در روغن ذرت ، روغن آفتابگردان و روغن کانولا یافت می‌شود مصرف به اندازه روغن ها را در نظر داشته باشید. مطالعات نشان داده که نقش مثبت آنتی اکسیدان ها بر استحکام تارهای مو وجود دارد ، این مواد با اثر گذاری روی فولیکول های مو باعث استحکام تارهای مو میشود ، آنتی اکسیدان های معروف شامل ویتامین E ویتامین C و عنصر سلنیم هستند این مواد با مقادیر فراوانی در میوه و سبزیجات یافت می شود.

جلوگیری از ریزش مو با کاهش استرس

یکی از محل‌هایی که نمایانگر استرس هستند موها است اگر در زندگی خود حجم زیادی از استرس را تجربه می کنید بدانید که سلامت موهای شما در خطر است در این شرایط شکنندگی موها افزایش پیدا می‌کند ، تارهای مو نازک میشود و فعالیت‌های فولیکول های مو برای ساخت تار موی جدید دچار اختلال می‌شود پس مدیریت استرس در جلوگیری از ریزش مو نقش مهمی دارد.

برای کاهش استرس می توانید از دوستان ، خانواده ، مشاور ، روانشناس و کلاس های آموزشی مدیریت استرس استفاده کنید یکی دیگر از بیماری‌های روانپزشکی که می‌تواند باعث ریزش مو شود تریکوتیلومانیا یا اختلالات وسواسی مو کنی است در این بیماری افراد به طور غیر ارادی اقدام به کندن موهای سر و صورت می کنند که استرس از عوامل تشدید این بیماری است.

ریزش مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – ریزش مو

با موهای خود به لطافت برخورد کنید

گاهی ریزش مو در اثر آسیب دیدن پیاز مو یا فولیکول است گاهی هم ساقه آسیب می بیند و باعث کنده شدن مو میشود در حالت اول که در آلوپسی اندروژنی شاهد آن هستیم طاسی دائمی ایجاد می‌شود در حالت دوم موقتی بوده و موها دوباره رشد می کنند برای جلوگیری از ریزش مو مراقبت های مو موثر است ، ساقه بخشی از تار مو است که با چشم دیده می‌شود پیاز و فولیکول هم در ارگان های کوچکی درون پوست قرار دارند مواردی که می تواند باعث آسیب دیدن ساقه می شود عبارتند از:

.ریزش موی کششی به علت سفت بستن موها و کشیده شدن آنها

. آسیب های حرارتی ناشی از اتو مو ، سشوار ، ابزار حرارتی و ……

. استفاده بیش از اندازه از رنگ های شیمیایی ، مواد حالت دهنده ، صاف کننده و لخت کننده های مو

. استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت.

 

توصیه و هشدارهای زیر را جدی بگیرید

. توصیه ، شانه کردن روزانه را فراموش نکنید

اگر هر روز موهای خود را با لطافت شانه کنید این کار باعث افزایش خون رسانی به فولیکول ها می شود فولیکول‌های مو وظیفه ساخت و نگه‌داری تاره مو را دارند بنابراین شانه کردن روزانه به سلامت آنها کمک می‌کند.

. توصیه ، استفاده از شامپوهای مناسب

همانطور که در بالا گفتیم گاهی ریزش مو به دلیل آسیب ساقه مو بوجود می آیند یعنی فرد از نظر رشد کچ مشکلی ندارد ولی به دلیل مراقبت های ضعیف می تواند دچار ریزش شود در این حالت برای جلوگیری از ریزش مو از شامپوهای مناسب استفاده کنید و اگر موهای خشک و وز دارید از شامپوهای نرم کننده استفاده کنید تا موها بیش از اندازه خشک و شکننده نشوند همچنین سعی کنید شامپوی با کیفیتی را انتخاب کنید.

ریزش مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – ریزش مو

. توصیه ، بگذارید خودش خشک شود

موهای خیس در آسیب پذیر ترین شکل خود قرار دارند به همین دلیل بسیاری از متخصصان پوست و مو توصیه می کنند که اجازه دهید موها خشک شوند و از سشوار یا دیگر وسایل استفاده نکنید اگر سشوار استفاده می کنید مراقب باشید که حرارت زیادی به موها وارد نشود آسیب حرارتی یکی از شایع‌ترین علل ریزش مو و طاسی سر است.

. هشدار ریزش های کششی همیشه موقت نیستند

ریزش موی کششی از جمله علت های ریزش مو در خانم ها و آقایان است که موهای خود را سفت می‌بندند و یا می‌بافند این شکل ریزش بیشتر در خانم ها دیده می شود که موهای خود را به شکل دم اسبی در بالای سر میبندند یا موها را به سبک آفریقایی میبافند و در این حالت فشار زیادی به ساقه موارد می‌شود و مو از سر جدا می‌شود گاهی کشش بیش از حد‌ جای پیاز مو‌ را زخم کرده و اسکار تشکیل می‌شود که می‌تواند به طاسی دائمی منجر شود پس برای جلوگیری از ریزش مو از این مدل بستن پرهیز کنید.

از حوله شخصی خود استفاده کنید

همانطور که می‌دانید مو به دلیل تماس زیاد با محیط اطراف آسیب پذیرترین اعضای بدن هستند یکی از این آسیب‌ها مواجه با عفونت های مختلف است و باید به بهداشت شخصی برای جلوگیری از ریزش مو اهمیت خاصی داد و شایع‌ترین عفونتی که می‌تواند موها را درگیر کند عفونت های قارچی ایت که در علم پزشکی به آن ها تینه آ کاپیتیس گفته می‌شود عامل این بیماری گروهی از قارچ هایی به نام در ما توفیت ها هستند .

محیط مساعد برای قارچ و رطوبت محیط گرم است این بیماری به شدت مسری است و می تواند از شخصی به شخص دیگر منتقل شود استفاده از حوله ، کلاه ، بالشت و شانه آلوده به این قارچ می‌تواند افراد دیگر را مبتلا کند شایعترین علامت ابتلا به عفونت قارچی ریزش مو است که معمولاً در مناطق مختلفی به شکل دایره خود را نشان می‌دهد ناحیه دچار ریزش دچار درد میشود که  تب خفیف و بزرگ شدن غده لنفاوی سر و صورت از دیگر علائم این بیماری است .

تشخیص این بیماری عمدتاً بالینی و به کمک معاینه است گاهی نیز نمونه برداری از پوست برای آزمایش نشان دهنده قارچ است درمان عفونت با داروهای ضد قارچ  است که به مدت ۴ تا ۶ هفته زمان لازم دارد برای جلوگیری از ابتلا به بیماری سعی کنید از کلاه ، شانه ، حوله و بالشت شخصی خود استفاده کنید‌.

لیست داروهای خود را بررسی کنید

ریزش موی یک عارضه دارویی می‌تواند باشد داروهای ضد سرطان یا همان داروهای شیمی درمانی از معروفترین داروهایی هستند که می‌توانند باعث ریزش مو شوند این داروها سلول‌های تقسیم را مهار می‌کنند که شامل سلول‌های سرطانی و همچنین فولیکول های مو است بعد از قطع مصرف این دارو ریزش مو نیز متوقف میشود و موهای شما دوباره رشد میکند و روش درمانی دیگری که در سرطان استفاده می‌شود و می‌تواند باعث ریزش مو شود.

پرتو درمانی است که ریزش موی ناشی از آن نیز موقتی است به جز داروهای شیمی درمانی تعداد دیگری از داروها هم هستند که می‌توانند باعث ریزش مو شوند پس برای جلوگیری از ریزش مو نگاهی به لیست داروهای خود بیندازید همانند داروهای شیمیایی ریزش موی ناشی از داروهای دیگر نیز موقتی هستند و بعد از قطع دارو از بین می رود و موها دوباره شروع به رشد می کنند .

توجه داشته باشید که عوارض جانبی دارو می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد یعنی ممکن است داروهایی که در شما باعث ریزش میشود در افراد دیگر چنین تاثیری را نداشته باشد داروهای ضدبارداری یکی از داروهای پرمصرف است که موجب ریزش مو می شود تعادلی که در حالت عادی بین انواع مختلف هورمون های جنسی در بدن وجود دارد در تغییر رشد موها اهمیت دارد.

داروهای ضد بارداری با برهم زدن این تعادل می توانند باعث ریزش مو شود لیست داروهایی که باعث ریزش مو می شوند بسیار زیاد است و بسیاری از آنها از داروهای رایج و پرکاربرد است بنابراین اگر به تازگی داروی را مصرف می کنید که دچار ریزش موی شدید هستید به پزشک مراجعه کنید و این موضوع را با ایشان مطرح کنید در بسیاری موارد برای جلوگیری از ریزش مو با نظر پزشک مصرف داروهای فرد قطع میشود و یا داروهای دیگری جایگزین می شود.

ریزش مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – ریزش مو

به بیماری خاصی مبتلا هستید ؟به دنبال درمان آن باشید

در ابتدای این مقاله نیز گفته شد که ریزش مو یکی از علائم ابتلا به بسیاری از بیماری ها می تواند باشد بنابراین در صورتی که پس از مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات لازم و بررسی ها و تشخیص ، بیماری خاصی در شما مشاهده شد به دنبال شروع درمان باشید برخی از بیماری هایی که می تواند با ریزش مو هم در ارتباط باشند عبارتند از

کم کاری غده تیروئید

کم کاری تیروئید یک بیماری است که در آن ساخت هورمون های تیروئید توسط غده تیروئید کاهش پیدا می کند علائم شایع این بیماری عبارتند از

‌. ضعف و خستگی

. پف کردن صورت

. کند شدن حرکات ورفلکس ها

. خشک شدن پوست

. ریزش مو

. چاقی

برای افراد مبتلا به بیماری داروی جایگزین هورمون تیروئید تجویز می‌شود که در جلوگیری از ریزش موی ناشی از کم کاری تیروئید موثر است ، ریزش موی ناشی از این بیماری نیز موقتی است و بلافاصله یا بعد از چند ماه پس از شروع درمان بهبود می یابد برای تشخیص بیماری باید آزمایش خون انجام دهید.

سندروم تخمدان پلی کیستیک یا پیکوز (PCOS)

این بیماری در خانم ها پس از بلوغ مشاهده می‌شود و دلیل آن افزایش ترشح برخی هورمون های جنسی مانند هورمون های اندروژنی است مه تعادل بین هورمون ها به هم می‌خورد معروفترین هورمون های آندروژنی،هورمون تستسترون و دی هیدرو تستسترون هستند که به هورمون های جنسی مردانه نیز معروف است.

این هورمون ها در آقایان بیشتر ترشح می‌شود ولی در خانم‌ها نیز وجود دارد بر هم خوردن تعادل میان هورمون ها باعث ایجاد علائم مختلفی می‌شود که شامل اختلال در چرخه قاعدگی، آلوپسی اندروژنی ، پرمویی بدن ، چاقی و آکنه است پیکو زعمدتاً باعث پرمویی می‌شود و در برخی افراد هم موجب ریزش مو با الگوی مشابه آلوپسی اندروژنی می‌شود متاسفانه درمان مشخص برای این بیماری نیست ولی راه های جلوگیری از ریزش مو وجود دارد.

 

پرسش و پاسخ با پزشک متخصص پوست و مو

. چرا با آغاز سی سالگی و بعد از زایمان ریزش مو بیشتر می شود؟

استرس شدیدی که به بدن وارد می شود می‌تواند باعث ریزش مو شود معمولاً دو یا سه ماه بعد از زمانی که استرس به بدن وارد شده موها شروع به ریزش می کنند و تا ۶ ماه نیز ممکن است ادامه یابد .

به این حالت ریزش موی ناشی از استرس گفته می شود که در حاملگی علاوه بر ریزش ناشی از استرس بعد از سقط یا بعد از زایمان ، تغییرات هورمونی شدیدی در بدن به وجود می آید که خود می تواند باعث ریزش مو شود با توجه به اینکه چه مدت زمانی  از سقط یا زایمان گذشته با درمان مناسب می توان از آن جلوگیری کرد معمولاً پزشک ترکیب داروهای هورمونی و محلول های تقویتی و آمپول های بیوتین بپانتن را تجویز می‌کند.

. ریزش مو پس از زایمان تا چه مدت ادامه دارد؟

عموماً ریزش مو بعد از زایمان ۲ تا ۴ ماه بعد از زایمان شروع می شود و می تواند تا شش ماه ادامه داشته باشد خوشبختانه یک تا دو سال بعد به مرور تراکم اولیه موها به حالت قبل برمیگردد با درمان های مناسب می توانید مدت زمان و حجم ریزش را کاهش دهید تا موها سریعتر به حجم اولیه برگردد.

. انگل دمودکس چه میزان بر ریزش مو تاثیر گذار است؟

انگل دمودکس به طور طبیعی روی سطح پوست وجود دارد افزایش تعداد انگل باعث ضایعات و همچنین التهابات پوستی میشود دمودکس روی پوست سر باعث تغییراتی مانند پوست ریزی و التهاب می شود انگل دمودکس معمولاً به طور مستقیم بر ریش مو تاثیر ندارد اما تحمل بدن را در برابر محلول ها و داروهای موضعی کاهش می‌دهد این حالت منجر به پوست ریزی ، التهاب و خارش پوست سر می شود که برای فرد مبتلا آزاردهنده است.

. آیا موی افرادی که به دلیل شیمی درمانی ریزش کرده، دوباره رشد خواهد کرد؟

همانطور که گفتیم ریزش مو بخشی از عوارض شیمی درمانی است بسته به روش شیمی درمانی و مدت زمان آن که فرد تحت شیمی درمانی قرار گرفته آسیب ناشی از آن می‌تواند برگشت ناپذیر باشد بر اساس نوع داروی شیمی درمانی درمان‌های موضعی ، تزریق پی آر پی و مزوتراپی مو می تواند تا حدی از این آسیب‌ها جلوگیری کند میتوان گفت که موهای از دست رفته به طور کامل بر می‌گردد.

چون میزان اثرگذاری داروهای شیمی درمانی ، نوع سرطان و مدت شیمی درمانی و حتی نوع دارویی که به عنوان نگهدارنده بعد از پایان شیمی‌درمانی مصرف می شود بستگی دارد برای مثال تاموکسیفین و داروهای مشابهی که در درمان سرطان سینه استفاده می‌شود در ریزش مو اثر نامطلوب دارند به طور کلی نمی توان گفت که چه مقدار از موهای ریخته شده دوباره بازگشت می کند حدود یک تا دو سال بعد از اتمام شیمی درمانی و بعد از آن با بررسی شرایط می توان تصمیم گرفت که نیاز به کاشت موی مجدد هست یا خیر.

. آیا مصرف ماینوکسیدیل برای افراد باردار توصیه میشود؟

مصرف ماینوکسیدیل در دوران بارداری ممنوع است و حتی بهتر است که یک ماه قبل از بارداری نیز مصرف آن متوقف شود.

. چه توصیه ای برای ریزش موی ناشی از قطع مصرف قرص ضد بارداری وجود دارد؟

اگر فرد سابقه بیماری هورمونی داشته باشد باید داروهای گیاهی شبه هورمونی مثل سائوپالمتو و داروهای کاهش وزن را جایگزین داروهای هورمونی کند و برای درمان کیست تخمدان به ورزش منظم بپردازد اما اگر فرد به منظور پیشگیری از بارداری از این قرص ها استفاده می کند و اکنون دچار ریزش مو شده می‌تواند از ویتامین های گروه b ، آمپول های بیوتین بپانتن و محلول های ضد ریزش استفاده کند در ریزش موی شدید محلول های هورمونی موضعی مثل پروژستون و استرا دیول میتواند اثرگذار باشد.

. عواملی مثل استرس با مصرف استروئید می‌تواند باعث ریزش موی کاشت شده شود؟

موهای کاشت شده عموماً به ریزش مقاوم اند اما تغییرات هورمونی و اضطراب می‌تواند بر رشد و نتیجه نهایی کاشت مو اثر بدی به جا بگذارد محلول های موضعی و درمان هایی مثل پی آر پی و مزوتراپی و در صورت نیاز داروهای هورمونی می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

. آیا موهایی که در اثر پایین بودن سطح هموگلوبین خون دچار ریزش شده اند دوباره رشد میکنند یا خیر؟

اگر ریزش مو به دلیل کمبود ذخیره آهن بدن باشد و فرد  اختلالات هورمونی و ریزش موی خانوادگی نداشته باشد بعد از جبران فقر آهن دوباره موها رشد خواهند کرد.

مصرف چند دوره آمپول بیوتین مجاز است؟

آمپول های بیوتین و بپانتن در گروه ویتامین ها قرار دارند این ترکیب محلول در آب است به همین دلیل مصرف بیش از اندازه آن مسمومیت ایجاد نمی‌کند بنابراین حتی بیش از اندازه هم تزریق شود از طریق ادرار دفع می شود نکته قابل توجه این است که مصرف ویتامین تا زمانی برای بدن خوب است که با کمبود آن مواجه شده باشید و اثر‌گذار باشد هنگامی که کمبود آن برطرف شد مصرف بیش از اندازه آن توسط بدن دفع می‌شود.

. آیا سطح بالای هورمون های پرولاکتین می تواند باعث ریزش موی سر و ابرو شود؟

بله تغییر هورمونی مثل افزایش پرولاکتین عدم توازن هورمون ها زا به هم می زند و می تواند باعث ریزش مو شود و نیاز به درمان دارد.

. آیا درماتیت سبورئیک و چربی کف سر باعث ریزش مو میشود؟

درماتیت سبورئیک با خارش و سوزش ، پوست ریزی سر خود را نشان می دهد اما عامل مستقیم ریزش مو نیست نکته قابل توجه این است که افرادی که به این بیماری دچار هستند در مقایسه با افراد دیگر تحمل کمتری نسبت به درمان‌های موضعی دارند .

برای مثال مصرف محلول ماینوکسیدیل یکی از درمان های اصلی ریزش مو است که فرد به سختی تحمل می کند چون این دارو باعث خارش و سوزش می شود اکثر داروها و محلول های تقویت کننده مو پایه الکلی دارند که پوست را تحریک و تشدید به درماتیت سبورئیک می کنند در نتیجه اگزمای سبورئیک به خودی خود باعث ریزش  مونمی شود.

. آیا با درمان سندروم پلی کیستیک تخمدان موها مجدد رشد خواهد کرد؟

بله با درمان مناسب و طولانی مدت و ترکیب بعضی داروهای هورمونی ، محلول های موضعی حاوی هورمون ، محلول های ماینوکسیدیل و تزریق های تحریک کننده رشد مو میتوان زمینه بهبود و رشد مو را فراهم کرد شاید درصدی از موها دوباره رشد کنند اما این درمان در کاهش ریزش و افزایش حجم موها تأثیرگذار هستند.

معمولاً سندروم تخمدان پلی کیستیک به طور متوسط از ۵ تا ۱۰ سال در افراد مشخص می‌شود بنابراین اینکه چند درصد از موها دوباره رشد می کند به مدت زمانی که فرد مبتلا به آن بوده بستگی دارد.

 

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی مو یک روش آسان ، کم دردسر و مطمئنی است که می‌تواند به طور مستقیم به تقویت ریشه مو بپردازد نیازی به بستری ، زخم و خونریزی نیست و فرد در کمترین زمان ممکن می تواند از ریزش مو جلوگیری کند مزوتراپی اگر در کلینیکی معتبر و توسط پزشک متخصص صورت گیرد بهترین اثر و نتیجه را به جا می گذارد.

محلول های مزوتراپی بستگی به نوع مشکلات پوست شما انتخاب می‌شود و با تزریق به ریشه مو باعث جلوگیری از مشکلات آن و تقویت آن می‌شود برای درمان ریزش مو ، نازکی ، ضعیفی تار مو و برای افرادی که می‌خواهند موهای پرپشت و بلند داشته باشند روش درمانی مناسبی به شمار می‌رود اگر شما هم می‌خواهید راهی مناسب برای درمان ریزش مو انتخاب کنید می توانید مزوتراپی را در کلینیک بین المللی پوست و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید.

 

مزایای مزوتراپی

مزوتراپی مو روش آسان و مطمئنی است که می تواند به تمام مشکلات سر از جمله ریزش ضعیفی تورم و ضخامت مو و رشد مجدد آن کمک کند مزوتراپی روش درمانی است که نیاز به بستری و استراحت ندارد ، دوره نقاهت و ریکاوری نیز ندارد و فرد بعد از پایان درمان می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد.

این روش درمانی هیچگونه عارضه و مشکلاتی برای فرد در پی ندارد و فرد در کمترین زمان ممکن می‌تواند به تقویت موهای خود به طور مستقیم بپردازد همچنین مزوتراپی با تحریک پوست باعث تولید کلاژن بیشتر در بافت پوست میشود کلاژن عامل اصلی جوانسازی پوست است که با افزایش سن میزان آن کاهش پیدا می‌کند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید از مزایای مزوتراپی بهره مند شوید می توانید این روش درمانی را در کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از مزایای آن بهره مند شوید.

 

کاندیدای مناسب مزوتراپی مو

کاندیدای مناسب مزوتراپی‌ مو افرادی هستند که به هر دلیلی دچار مشکلات ساقه مو شده‌اند می‌توانند برای تقویت ساقه مو و جلوگیری از مشکلات از مزوتراپی استفاده کنند همچنین افرادی که به دنبال روشی هستند که موهای آنها پرپشت شده و سریع‌تر رشد کنند مزوتراپی می‌تواند درمان موثری برای آنها در نظر گرفته شود.

همچنین افرادی که به هر دلیلی دچار ریزش مو شده  اند مزوتراپی می‌تواند درمان مناسب و به صرفه برای آنها می باشد اگر شما هم جزء کاندیدای مناسب مزوتراپی‌مو هستید و به دنبال راه تقویت موهای خود و جلوگیری از ریزش آن هستید می توانید این روش درمانی را تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بین المللی پوست و زیبایی سعیدیه همدان انجام دهید.

 

عوارض مزوتراپی مو

استفاده از مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن عوارض بسیار کم و نادری دارد ممکن است پس از تزریق محلول مزوتراپی در پوست سر برآمدگی هایی احساس کنید که به محلول مزوتراپی حساسیت و واکنش نشان داده‌اید جای نگرانی نیست و طی چند روز برطرف می‌شود.

اگر این روش درمانی در کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص و حرفه ای صورت گیرد هیچ گونه عوارض جانبی برای شما در پی خواهد داشت و مزوتراپی به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی به حساب می آید اگر شما هم می‌خواهید از عوارض این روش درمانی جلوگیری کنید و بهترین اثر و نتیجه را از مزوتراپی به دست آورید می توانید این روش درمانی را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید.

 

. مراقبت های قبل از مزوتراپی

همانطور که گفتیم مزوتراپی یکی از روش های ایمن و آسان است که نیاز به مراقبت های قبل از درمان نیست فقط کافیست که به یکسری نکات به خوبی توجه کنید تا مزوتراپی بتواند بهترین اثر و نتیجه را برای شما به جا بگذارد و از عوارض احتمالی آن جلوگیری شود از جمله این نکات

. چند روز قبل از مزوتراپی از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین و ایبوپروفن خودداری کنید و چنانچه بیماری خاصی دارید و یا داروی خاصی را مصرف کنید پزشک را مطلع کنید

. در انتخاب کلینیک و تخصص پزشک دقت کافی را داشته باشید

. چند روز قبل از انجام مزوتراپی از مصرف دخانیات و قلیان پرهیز کنید

. هنگام مراجعه به کلینیک استحمام کنید ، پوست را تمیز کنید و هیچ گونه مواد آرایشی و حالت دهنده و تقویت کننده بر روی موها استفاده نکنید.

 

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

بعد از پایان جلسه درمان شما میتوانید کلینیک را ترک کنید و به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید فقط کافی است که به توصیه های ارائه شده به خوبی توجه کنید تا مزوتراپی بهترین نتیجه را برای شما در پی داشته باشد

. از فشار آوردن به ناحیه تحت درمان خودداری کنید

.تا ۲۴ ساعت از رسیدن آب و بخار آب به پوست خودداری کنید بعد از سه روز از درمان می توانید استحمام کنید و در هفته اول بیشتر از ۱۵ دقیقه در حمام نمانید همچنین از آب داغ و پرفشار استفاده نکنید.

. تا دو روز بعد از مزوتراپی از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق بدن می شود خودداری کنید تعرق باعث می شود که محلول مزوتراپی از بدن خارج شود.

. آب و مایعات فراوان بنوشید

. از مصرف دخانیات خودداری کنید.

 

مراحل انجام مزوتراپی مو

قبل از اینکه اقدام به انجام مزوتراپی مو کنید در مورد کلینیک و پزشک تحقیقات لازم را انجام دهید و مطمئن شوید که کلینیک مناسبی را برای این درمان انتخاب کرده و بعد از مراجعه به کلینیک ، پزشک شما را مورد معاینه قرار می‌دهد و روز مناسبی را برای درمان شما در نظر می‌گیرد .

روز مراجعه به کلینیک ضدعفونی برای سر نیاز نیست اگر زخمی روی سر باشد توسط الکل ۷۰ درصد ضدعفونی می شود اگر آستانه درد شما پایین است کرم‌های بی حس کننده موضعی استفاده می‌شود محلول مزوتراپی با سوزن های مخصوص وارد پوست سر می‌شود و با تزریق مستقیم به ریشه مو باعث تقویت موها می‌شود همچنین سوزن‌ها با تحریک پوست باعث تولید کلاژن بیشتر در پوست می شوند و پس از درمان شما میتوانید کلینیک را ترک کنید و به فعالیت‌های روزمره ادامه دهید فقط کافی است که به توصیه های ارائه شده توسط متخصص توجه کنید تا مزوتراپی بهترین اثر و نتیجه را برای شما در پی داشته باشد.

 

اثرات و نتایج مزوتراپی

مزوتراپی مو برای جلوگیری از ریزش مو و رفع مشکلات مورد استفاده قرار می‌گیرد اگر این روش درمانی به درستی و تا پایان صورت گیرد می‌تواند اثرات و نتایج فوق‌العاده روی موها به جا بگذارد همچنین با قطع ریزش مو ، تقویت مو و رشد مجدد می‌تواند به زیبایی چهره شما و اعتماد به نفس شما کمک کند .

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید از اثرات و نتایج مزوتراپی بر روی مو استفاده کنید می توانید مزوتراپی را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو توسط پزشک متخصص صورت میگیرد.

 

دوره نقاهت مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یک روش ایمن و آسانی است که در کمترین زمان ممکن می توانید به تقویت موها  ،جلوگیری از ریزش آنها و تمام مشکلات پوست بپردازید این روش درمانی دوره نقاهت و ریکاوری ندارد .

شما بعد از پایان درمان می توانید کلینیک را ترک کنید و به انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازید فقط کافیست به توصیه های ارائه شده توسط پزشک متخصص به خوبی توجه کنید و به آن عمل کنید تا مزوتراپی بتواند بهترین اثر و نتیجه را بر روی موهای شما به جا بگذارد و از عوارض احتمالی این روش درمانی جلوگیری کنید شما می توانید مزوتراپی را در کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید.

 

تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات مزوتراپی مو برای هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت است و بستگی به نوع مشکلات موی شما و همچنین سن ، وضعیت پوست سر و موی شما دارد پزشک معالج بعد از معاینه دقیق شما و بررسی علت اصلی ریزش مو تعداد جلسات این درمان را برای شما مشخص می کند.

اگر شما هم میخواهید مزوتراپی را در کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه همدان انجام دهید پزشک بعد از معاینه دقیق شما از تعداد جلسات و همچنین هر سوالی که در خصوص این روش درمانی دارید اطلاعات کافی را به شما می دهد مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان است که می توانید از مشاوره بهره‌مند شوید.

 

هزینه مزوتراپی

مزوتراپی برای تمام مشکلات مورد استفاده قرار می گیرد درمان مناسبی برای جلوگیری از ریزش مو و قطع آن است و همچنین باعث رشد موهای از دست رفته می شود ، تعداد جلسات آن بستگی به نوع مشکلات شما دارد و هزینه مزوتراپی نیز برای هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت است و بستگی به نوع محلول مزوتراپی ، میزان تزریق محلول ، تعداد جلسات آن ، پزشک متخصص ، کلینیکی که در آن انجام این درمان را صورت می‌دهید و موارد دیگر می‌تواند بر هزینه مزوتراپی اثرگذار باشد .

شما می توانید جهت اطلاع گرفتن از هزینه‌های انجام مزوتراپی در کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه همدان با این کلینیک تماس گرفته نسبت به هزینه و تخفیفات روزانه توسط مشاوران و کارشناسان حرفه ای اطلاعات کافی به دست آورید و یا با مراجعه به کلینیک ، معاینه و مشاوره از هزینه احتمالی این روش درمانی برای خود اطلاعات کافی به دست آورید.

 

نتیجه گیری

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که هم آقایان هم بانوان را آزار می‌دهد ریزش مو می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد برخی از مشکلات قابل درمان هستند و برخی برای آنها هنوز درمان موثری پیدا نشده است .

همه ما در طی شبانه روز به طور متوسط بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو را از دست می‌دهیم ولی جای آنها تارهای موی جدید رشد می‌کند در صورتی که تعادل بین رشد و ریزش به هم خورد و ریزش بیشتر از رشد باشد به طور کلی گفته می‌شود که فرد دچار ریزش مو شده است و باید به فکر درمان باشد.

یکی از رایج ترین نشانه ها و علائمی که باعث ریزش مو میشود کنده شدن راحت مو به هنگام کشیدن ، تجمع زیاد مو در  در گیر چاه بعد از حمام ، جدا شدن مقدار زیاد مو هنگام بستن و شانه کردن و ریختن تعداد زیاد مو بر روی بالش بعد از خواب شبانگاهی ، در این شرایط باید به پزشک مراجعه کنید تا علت ریزش بررسی شود چون گاهی ریزش مو ناشی از یک بیماری است.

ریزش مو از جنبه زیبایی و جنبه روحی روانی می تواند روی افراد تاثیر بگذارد باید به دنبال راه مناسب درمان آن باشید ، راه های مختلفی برای تقویت موها وجود دارد از جمله داشتن رژیم غذایی مناسب،  استفاده از مواد مغذی برای مو ، جلوگیری از استرس و اضطراب ، شانه کردن روزانه مو ، استفاده از شامپوهای مناسب و استفاده نکردن از رنگ های شیمیایی ، عدم استفاده مداوم از سشوار و اتو مو می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دچار ریزش مو و مشکلات مو شده اید می توانید از روش های کلینیکی مانند مزوتراپی استفاده کنید مزوتراپی روش ایمن و آسانی است که شما در کمترین زمان ممکن بدون درد و خونریزی و نداشتن دوره نقاهت و ریکاوری می‌توانید به تقویت موهای خود بپردازید.

اگر شما تمایل به انجام مزوتراپی مو را دارید می‌توانید این روش درمانی را در کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از آن بهره‌مند شوید و زیبایی و جوانی را به خود هدیه دهید.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

81910111760

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsaeedieh.ir/2u7b

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicsaeedieh

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/85GZ4scf

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org/wiki/User:clinicsaeedieh

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://youtu.be/fItKh_mfgRE

تلگرام: https://telegram.org

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir