پسوریازیس ناخن چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

پسوریازیس ناخن چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

پسوریازیس ناخن چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

پسوریازیس یک بیماری است که می تواند باعث تولید بیش از اندازه سلول های پوستی شود و با تشکیل آن پوسته های قرمز رنگ لکه های سفید و یا نقره ای رنگ یا تاول همراه شود پسوریازیس در هر ناحیه از بدن ممکن است که به وجود آید از جمله بازوها ، پاها ، ناخن‌ها و قفسه سینه حدود ۳۵ درصد افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند متوجه تغییرات در ناخن خود می شود و علت اینکه پسوریازیس در برخی افراد مشاهده می‌شود و در بعضی دیگر خیر هنوز درمان قطعی توسط متخصصان مشخص نشده است در ادامه به بررسی کامل پسوریازیس ناخن و علائم آن و اقدامات درمانی خواهیم پرداخت.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

پسوریازیس ناخن چیست؟

پسوریازیس نوعی مشکل پوستی است که خون منجر به بروز تغییراتی در ناخن دست یا پا می شود تغییرات رنگ گرفته تا تغییر فرم بستر ناخن این علائم می‌تواند اثرات روحی روانی برای فرد به همراه داشته باشد و حتی می تواند کیفیت زندگی او را تحت تاثیر قرار دهد پسوریازیس ناخن با شکل های دیگری از بیماری همراه است چرا که ناخن ها جزئی از پوست هستند و می‌توانند مشابه یک عفونت قارچی باشد که با ضخیم شدن ناخن خود را نشان می‌دهد به علاوه اینکه انیکومایکوزیس اغلب همراه با پسوریازیس ناخن به وجود می‌آید در همین امر می‌تواند تشخیص را برای پزشک دشوار کند تشخیص درست و به موقع این بیماری اهمیت خاصی دارد چرا که درمان عفونت قارچی با درمان پسوریازیس متفاوت است و هر فرد مبتلا به این بیماری با تغییرات ناخن باید از این امر مطمئن شود که پزشک اطلاعات کاملی در خصوص این بیماری دارد و می‌تواند به راحتی آن را درمان کند.

 

علائم و نشانه‌های پسوریازیس ناخن

مشاهده تغییر در زیر ناخن دست و پا می تواند نشانه ابتلا به این بیماری باشد

. تعبیر رنگ ناخن ممکن است ناخن به رنگ زرد سفید و یا قهوه ای خود را نشان دهد و حتی ممکن است در برخی موارد نقاط کوچک سفید یا قرمز اینی زیر ناخن مشاهده شود.

. تغییر سطحی ناخن ایجاد برآمدگی روی شیار های ناخن و یا تشکیل حفره های کوچک روی سطح ناخن.

. تجمع مواد سفید و گچ مانندی که روی ناخن جمع می شوند و می توانند باعث شوند تا ناخن از پوست جدا شود که این مشکل با درد نیز همراه است.

. ضخیم شدن ناخن حدود یک سوم افراد که به پسوریازیس ناخن مبتلا می‌شوند درگیری عفونت های قارچی نیز می‌شوند که باعث ضخیم شدن ناخن می شود و همچنین می‌تواند باعث شکسته شدن ناخن و نیز شود.

. جدا شدن ناخن ناخن شل میشود و از بستر خود جدا می شود.

بروز برخی از علائم گفته شده می تواند باعث شود حرکات انگشتان دست و پا نیز سخت شود و درد و سفتی در ناخن به وجود آید.

پسوریازیس ناخن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – پسوریازیس ناخن

پیشگیری از بروز پسوریازیس ناخن

مراقبت از ناخن یکی از موثرترین روش ها برای جلوگیری از این بیماری است رعایت اقدامات زیر می تواند موثر باشد.

. کوتاه نگه داشتن ناخن ها برای جلوگیری از بروز آسیب یا بلند شدن ناخن از بستر.

. دوری کردن از جویدن یا کندن ناخن.

. استفاده کردن از دستکش هنگام بازی های ورزشی ظرف شدن یا هنگامی که در تا داخل آب هستند.

. تمیز نگه داشتن ناخن ها برای جلوگیری از عفونت.

. استفاده کردن از کرم های مرطوب کننده بر روی ناخن ها برای جلوگیری از ترک خوردن و شکستن آنها.

. خودداری از تمیز کردن ناخن ها با اشیاء بسیار تیز برای جلوگیری از جدا شدن ناخن.

. پوشیدن کفش های مناسب به‌گونه‌ای که فضای کافی برای انگشتان وجود داشته باشد تا هیچگونه فشاری به انگشتان وارد نشود.

 

درمان پسوریازیس ناخن

پسوریازیس ناخن با درد فیزیکی همراه نیست اما ممکن است در برخی افراد ظاهر بدی را به وجود آورد و درمان با هدف پیشگیری از تشدید علائم آن صورت گیرد درمان پسوریازیس پوست برای ناخن نیز در نظر گرفته می‌شود آن هم به دلیل اینکه ناخن ها رشد ها هسته دارند پس از زمان بهبودی در پسوریازیس ناخن بیشتر است درمان ها عبارتند از:

درمان های دارویی

. داروهای موضعی مانند کرم ها که مستقیم روی ناخن استفاده می شود این داروها کورتیکو استروئید هستند که روزی یک یا دو بار باید روی ناخن ها استفاده شود تا به رفع علائمی همچون ضخیم شدن ناخن ها از بین رفتن شیار روی ناخن و جدا شدن ناخن از بستر کمک کند این قبیل داروها همچنین می‌تواند به کاهش التهاب و آهسته شدن تولید سلول‌های پوستی کمک کند که از میزان ذخیره شدن ناخن ها نیز جلوگیری کند.

. تازاروتن رتینوئید های موضعی هستند که از ویتامین A ساخته شده اند و می تواند به رفع بی رنگ شدن ناخن ها و ایجاد حفره های ناخن کمک کند.

. آنترالین پمادی که ضد التهابی است و می‌تواند به روند تولید سلول های پوستی کمک کند و آنها را آهسته کند استفاده از آن روزی یک بار می‌تواند به بهبودی علائمی از جمله ضخیم شدن ناخن کمک کند.

مرطوب کننده ها :

مرطوب‌کننده‌ها کمکی به درمان پسوریازیس ناخن می کنند اما می توانند در تسکین خارش و قرمزی کمک کننده باشند و به ترمیم پوست اطراف ناخن کمک کند.

. داروهای سیستمتیک یا خوراکی می تواند روی تمام قسمت های بدن اثر گذار باشند داروهایی مانند متوترکسات رتینوئید اپرمیلاست مدت زمان بهبودی ناخن با استفاده از مصرف این داروها طولانی است اما می‌تواند به پاکسازی هردو پوست و ناخن کمک کند و برای درمان پسوریازیس خفیف و شدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

داروهای ضد قارچ خوراکی:

داروهای ضد قارچ خوراکی نیز می تواند به درمان عفونت قارچی ایجاد شده توسط پسوریازیس ناخن کمک کند.

تزریق کورتون :

ممکن است در بعضی موارد تزریق کورتون به تواند کمک کننده باشد که توسط پزشک تجویز می‌شود و اثرات مثبتی را می تواند به همراه داشته باشد به خصوص اگر همراه با درمان های موضعی صورت گیرد کورتون مستقیماً به ناخن یا اطراف آن تزریق می‌شود و از بیحسی برای احساس درد کمتر نیز استفاده می شود.

فوتو تراپی

این روش نواحی از پوست  درگیر در معرض اشعه UV یا لیزر قرار می‌گیرد و نور ساده ای روی سلول‌های پوستی وارد می‌شود برای پسوریازیس ناخن از درمانی به نام PUVA استفاده می شود استفاده کردن از داروهای تجویزی و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و به درمان‌ها علائمی مانند جدا شدن ناخن و بی رنگ شدن آن می تواند کمک کند.

لیزر درمانی

استفاده از لیزر نیز می تواند در درمان پسوریازیس ناخن موثر باشد درمان به این صورت است که پرتوهای نور به پوست تابیده می شود رگ های خونی مورد هدف قرار می گیرند و از شدت این بیماری کاسته می شود.

پسوریازیس ناخن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – پسوریازیس ناخن

آیا درمان های خانگی برای پسوریازیس ناخن موثر است؟

بعضی درمان های خانگی مانند سیر و آلوئه ورا می تواند به تسکین علائم این بیماری کمک کند اما شواهد کمی در خصوص اثربخشی آن در دسترس اسناد هم همین است که درمان های خانگی تاثیری بر روی پسوریازیس ناخن دارد و حتی می تواند منجر به بروز درد یا عوارض جانبی شدیدتر شود پس توصیه می شود در خصوص استفاده از روش های خانگی حتماً با پزشک مشورت داشته باشید.

درمان عفونت قارچی

نکته قابل توجه این است که مراقبت های فردی و رعایت بهداشت از بروز پسوریازیس ناخن می تواند جلوگیری کند که در پیشگیری از بروز عفونت بعد از ابتلا به بیماری موثر از افرادی که به این بیماری مبتلا هستند همواره باید ناخن های دست و پای خود را کوتاه و تمیز نگه دارند و برای برطرف کردن کثیفی زیر ناخن از اسپری های آنتی باکتریال استفاده کند با این حال همانطور که اشاره کردیم یک سوم افرادی که مبتلا به پسوریازیس ناخن هستند درگیر عفونت قارچی نیز می‌شود که در چنین مواردی داروهایی مانند تربینافین یا ایترا کونازول توسط پزشک در نظر گرفته می‌شود که عوارض جانبی مانند رشته پوستی و یا آسیب های کبدی را می‌تواند به همراه داشته باشد عفونت قارچی قسمتی از ناخن را تحت تاثیر قرار می دهد که قبل از تشکیل شده است اما پسوریازیس ناخن منجر به بروز مشکلاتی در قسمت های جدید و در حال شکل گیری ناخن می شوند و از آن جایی که داروهای موضعی هرگز نمی تواند روی این قسمت ها اثرگذار باشد داروهای خوراکی توسط پزشک در نظر گرفته می شود.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورت مشاهده عفونت یا شدید شدن علائم حتماً باید به پزشک مراجعه شود به خصوص افرادی که در گذشته سابقه مبتلا شدن به یکی از انواع پتو ریاضی سرا داشتن علائم این بیماری به مرور بهبود پیدا می‌کند و گاهی ممکن است که یک سال زمان ببرد تا بیماری به طور کامل از بین برود از دلایل مهم آن روند کند بودن رشد ناخن ها است خوشبختانه داروها و اقدامات درمانی می تواند درمان موثر پسوریازیس ناخن باشد اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم میکنه می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک درمان مناسبی را انتخاب و به آن بپردازید.

 

مراقبت های بعد از درمان پسوریازیس ناخن

همیشه ناخن‌های خود را کوتاه نگه دارید.

. از یک سوهان ناخن برای صاف کردن لبه های ناخن استفاده کنید.

. از دستکش برای تمیز کاری استفاده کنید.

. هر روز و پس از تماس با آب ، ناخن های خود را با استفاده از لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده بشویید.

. اگر دارو یا پمادی توسط پزشک بعد از درمان برای شما مشخص شد آن را تا آخر ادامه دهید.

همانطور که می‌دانید رشد ناخن‌ها آهسته است پس درمان طولانی است پس از تحمل داشته باشید و درمان را تا آخر ادامه دهید.

پسوریازیس ناخن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – پسوریازیس ناخن

چه افرادی به درمان پسوریازیس ناخن نیاز دارند؟

افرادی که نقاط سفید رنگ روی ناخن ها دارند

. افرادی که دانه دار شدن ناخنها با ایجاد سوراخ در آنها به وجود آمده

. افرادی که شیارهای باریک روی ناخن های آنها به وجود آمده است

. افرادی که با تغییر شکل یا اندازه ناخن روبروشدن مثل کلفت شدن ناخن

. افرادی که جدا شدن ناخن از بستر آن را دارند

. افرادی که با شکستگی ناخن روبرو می‌شوند

. افرادی که تغییر رنگ ناخن را دارند مثلا افرادی که ناخن های آنها زرد یا قهوه ای میشود.

.افرادی که وجود خون در زیر ناخن های آنها مشاهده می‌شود.

همچنین ممکن است که اسکارهای روی ناخن به وجود آید که این وضعیت برخی از کارها مانند خیاطی را می‌تواند برای افراد سخت کند این افراد نیاز دارند مورد درمان قرار گیرند اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به درمان مناسب بپردازید و هرچه سریعتر سلامت ناخن های خود را به دست آورید.

 

مزایای درمان پسوریازیس ناخن

درمان پسوریازیس ناخن با روش‌هایی که برای شما بیان کردیم می‌تواند مشکلات ناخن را به راحتی حل کند که این امر می‌تواند زیبای ناخن ها را به همراه داشته باشد و از نظر روحی روانی نیز برای فرد موثر باشد استفاده از روش های موثر در کلینیکی معتبر و توسط پزشک متخصص می تواند در روند بهبودی را افزایش دهد و نتایج خوبی را برای فرد رقم بزند از هر گونه عوارض جانبی و احتمالی نیز جلوگیری کند اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با پسوریازیس ناخن مبتلا شده اید و به دنبال راه مناسب برای برطرف کردن این مشکل هستید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به درمان این آسیب بردارید و از مزایای آن بهره‌مند شوید و از هرگونه مشکلی در امان بمانید.

 

عوارض درمان نکردن پسوریازیس ناخن

اگر شما هم با مشکل پسوریازیس ناخن درگیر هستید و به موقع و درمان آن نپردازید عوارض زیادی می تواند برای شما به همراه داشته باشد عوارضی مانند شدت گرفتن این بیماری جدا شدن ناخن از بستر خود که می‌تواند با درد و خونریزی زیادی همراه شود از برای جلوگیری از این عوارض و برای رسیدن به سلامت ناخن ها در زمان کوتاه خرید حتماً به کلینیکی معتبر و توسط پزشک متخصص و با تجربه ای اقدام به درمان کنید تا هر چه سریعتر روند بهبودی حاصل شود اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید درمان را هرچه سریعتر انجام دهید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک درمان این مشکل بپردازید و هرچه سریعتر بهبودی خود را به دست آورید.

 

هزینه انجام درمان پسوریازیس ناخن

هزینه انجام درمان پسوریازیس ناخن بستگی به نوع روش درمانی و تعداد جلسات درمانی دارد اگر از روش‌های دارویی برای درمان استفاده میکنید بستگی به نوع داروی مصرفی دارد اگر پزشک روش های کلینیکی مثل لیزر را برای شما انجام دهد هزینه آن بستگی به لیزر مورد استفاده و تعداد جلسات درمانی داردجهت اطلاع گرفتن از هزینه‌های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان با این کلینیک تماس گرفته نسبت به هزینه و تخفیفات روزانه اطلاعات کامل به دست آورید و یا با مشاوره حضوری و مشاوره با کارشناسان و مشاوران با تجربه این کلینیک درمان مناسبی را برای برطرف کردن این مشکل انتخاب کنید و از هزینه انجام درمانی اطلاع کامل به دست آورید مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می باشد.

پسوریازیس ناخن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – پسوریازیس ناخن

دوره نقاهت درمان پسوریازیس ناخن

دوره نقاهت درمان پسوریازیس ناخن بستگی به میزان گستردگی این بیماری دارد ولی باید گفت که این بیماری به خاطر روند کند رشد ناخن‌ها طولانی مدت است و ممکن است که گاهی یک سال زمان ببرد تا فرد بتواند سلامت به ناخن های خود را بدست آورد البته هرچه سریعتر برای درمان اقدام شود زودتر این مشکل برطرف می‌شود و بهبودی حاصل می‌شود اگر شما با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید می‌توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک تحت درمان قرار گیرد و هر چه زودتر بهبودی دست پیدا کنید.

 

اثرات و نتایج درمان پسوریازیس ناخن

درمان پسوریازیس ناخن می تواند باعث شود که مشکلات و ناراحتی ناخن از بین برود و زیبایی و جذابیت به انگشتان و ناخن ها بازگردد اگر می خواهید از نتایج درمان این بیماری بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد درمان قرار گیرید و از نتایج درمان بهره من شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را به پوست و موی خود هدیه دهید.

 

تعداد جلسات درمان پسوریازیس ناخن

درمان پسوریازیس ناخن و تعداد جلسات آن بستگی به نوع روش درمانی دارد اگر از پماد ها و یا داروهای موضعی استفاده می کنید باید گفت که درمان با استفاده از آنها طولانی مدت است از نیاز به زمان زیادی دارد اگر پزشک روش های کلینیکی را برای درمان این مشکل برای شما در نظر گرفت بعد از معاینه میتوانید از تعداد جلسات درمانی نیز اطلاعات کامل به دست آورید اگر شما با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید و می‌خواهید هرچه سریعتر به درمان مشکلات ناخن بپردازید میتوانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و روش درمانی مناسبی را بسته به شرایط و مشکلات ناخن خود انتخاب کنید و به آن بپردازید و هرچه سریعتر سلامت ناخن‌ها را بازگردانید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

نتیجه گیری

پسوریازیس ناخن یک بیماری مزمن سیستم ایمنی است که باعث می‌شود بعد از سلول های پوستی زیادی را تولید کند و هنگامی که این تولید افزایش پیدا کند می‌تواند پوست های قرمز رنگ لکه های سفید و نقره ای را یا همراه با تاول دنبال داشته باشد پسوریازیس می تواند در هر قسمتی از بدن اتفاق افتاد از جمله بازو پاها و قفسه سینه و ناخن ها حدود ۳۵ درصد افرادی که به این بیماری مبتلا می شود متوجه تغییراتی در ناخن می شوند که علت دقیق از آن مشخص نشده است پسوریازیس ناخن باعث می شود تغییرات زیادی در سطح ناخن به وجود آید از جمله تغییر رنگ ناخن و تغییر فرم بستر ناخن که می تواند مشکلات روحی و روانی را برای فرد همراه داشته باشد و کیفیت زندگی او را تحت تاثیر قرار دهد موثری داشته باشد از درمان های خانگی گرفته تا درمان های موضعی و استفاده از پمادهای یا درمان های کلینیکی اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با این بیماری خاص دست و پنجه نرم می‌کنیم می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و باتجربه به این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و روش درمانی موثری را انتخاب کنید و به آن بپردازید و هرچه سریعتر زیبای ناخن ها را بدست آورید همچنین در این کلینیک خدمات زیبایی پوست و ایرانی است توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات بهره مند شوید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

میکرودرم آبریژن روش غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست

مزایا ، عوارض و هزینه فیشیال پوست صورت

راهکارهای خانگی درمان افتادگی پوست صورت با ماساژ و ماسک

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

81910111760

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsaeedieh.ir/1zz4

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب:

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir