کاشت مو در جای زخم و بخیه با چه روشی امکان پذیر است؟

 کاشت مو در جای زخم و بخیه با چه روشی امکان پذیر است؟

 کاشت مو در جای زخم و بخیه با چه روشی امکان پذیر است؟

 

برای بسیاری از ما در کودکی یا بزرگسالی پیش آمده است که دچار جراحاتی شده باشیم که آثار زخ آنها هنوز دیده می‌شود و تا همیشه با ما میماند. با وجود این ، زخم ها بر روی سر یا ابروها یا ریشه مو باعث می شود که مو های این قسمت ها دیگر رشد نکنند و اثار آنها برای همیشه باقی بماند این موضوع برای بسیاری از افراد چندان خوشایند نیست و سعی دارند که به روشی این جای  زخم را بپوشانند.

معمولا اولین گزینه ای که برای پوشاندن جای زخم و رشد مجدد موها در این ناحیه به فکر افراد می رسد استفاده از انواع داروهای موضعی است که برای پرپشت کردن موها مصرف میشود ولی این داروها باعث رشد مجدد موها در این ناحیه نمی شوند و جای زخم همچنان باقیست اینجاست که برای افراد سوال پیش می آید که چگونه از شر این جای  زخم ها خلاص شوند و دوباره موهای یکدست و جذاب خود را به دست بیاورد در پاسخ به این سوال باید گفت که کاشت مو بهترین راه درمان در این باره است.

 

چرا داروهای پر پشت کننده مو بر روی جای‌زخم اثری ندارد؟

داروهای موضعی یا خوراکی پرپشت کننده مو بر روی فولیکول های مو که وجود دارند اثر گذارند و نمیتوانند فولیکول جدیدی را به وجود بیاورند که جای زخم که ممکن است ناشی از بخیه زدن شکستگی سوختگی یا بریدگی باشد دارای بافتی آسیب دیده است.

در واقع پوست این ناحیه به طور کامل صدمه دیده و پوست جدید که در آن به وجود آمده هم دارای ویژگی‌های پوست قبلی نیست به دنبال این جراحت  ریشه موهای موجود در ناحیه زخم هم به طور کلی اسیب دیده و به همین دلیل است که موی جدید در این ناحیه رشد نمی کند.

با توجه به این موضوع تعداد فولیکول های سالم در ناحیه زخم یا بسیار کم است یا اصلا وجود ندارد بنابراین داروهای موضعی نمی تواند بر روی این نواحی تاثیر بگذارد راه‌حل پوشاندن جای زخم رشد مجدد موها است که فولیکول های جدیدی که قابلیت رشد دارند می‌توانند باعث شکل‌ گیری مو های جدید در این ناحیه شوند و در آنجا قرار داده شوند.

این همان کاری است که کاشت مو انجام می‌دهد و به همین دلیل می‌توان گفت که تنها راهکار برای رشد مجدد مو در جای زخم کاشت مو می باشد حال باید دید که کدام روش کاشت مو برای این نواحی مناسب است.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

آیا همواره کاشت مو در جای زخم بهترین گزینه است؟

.بیماری :

در روش های مختلف کاشت مو وجود بیماری های زمینه ای مانند دیابت ، سرطان ، بیماری های ، قلبی و ….. ممکن است باعث شود که فرد از اساس ، گونه مناسبی برای کاشت مو نباشد با توجه به این موضوع نمی توان کاشت مو در جای زخم را انجام داد. یکی از بیماری‌هایی که باعث این می‌شود که شخص به طور کامل از لیست کاشت مو در ناحیه حذف شود بیماری لوپوس اریتماتوزیس است که بر روی پوست سر اثر می گذارد و باعث ایجاد زخم های آلوپسی میشود.

وجود این بیماری باعث می‌شود که شدت زخم در این ناحیه بیشتر شده و پوست آسیب ببیند در نتیجه نمی توان با استفاده از کاشت مو جای زخم را در این افراد از بین برد  ، در این شرایط کاشت مو روی جای زخم توصیه نمی‌شود باید این بیماری حداقل دو سال قبل از جراحی پیوند مو غیر فعال شده باشد.

. خونرسانی مناسب در محل زخم:

از آنجایی که عروق خونی در ناحیه زخم یا بخیه آسیب دیده اند ، جریان خون در این قسمت ها بسیار محدود است و این در حالی است که فولیکول های مو برای زنده ماندن و داشتن عملکرد نیاز به منبع خونی دارند.

اگر خونرسانی ناکافی باشد فولیکول ها می‌میرند یا قادر به انجام عملکرد مناسب نخواهند بود و همین موضوع عمل کاشت مو در این نواحی را دشوار و در برخی مواقع غیر ممکن می سازد البته یک متخصص با تجربه و کارآزموده می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف منبع خونی لازم برای رشد فولیکول های مو کاشته شده را ایجاد کند.

. مقدار ضخامت پوست در ناحیه زخم:

میزان ضخامت پوست سر در ناحیه زخم می تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در انجام جراحی کاشت مو در ناحیه را داشته باشد زخم ها از نظر شکنندگی وضخامت متفاوت هستند در صورتی که بافت زخم بسیار ضخیم باشد به سختی می‌توان به عروق خونی دست پیدا کرد . در این موارد می توان پست ناحیه زخم را برای دسترسی راحت تر به عروق خونی لایه برداری کرد و به اصطلاح بهتر کرد .

اما اگر پوست بیش از حد سفت شده باشد یا حساسیت‌های سلول های پوستی در ناحیه  آنقدر بالا رود که برش این ناحیه و برداشت لایه های اضافی پوست ایجاد شده باعث ایجاد جراحت های گسترده تر می شود. از طرف دیگر بافت اسکار نازک نیز برای نگهداری از فولیکول های کاشت شده مناسب نیست البته برای رفع این عارضه روش‌هایی وجود دارد اما متخصص کاشت مو باید مطمئن شود که با استفاده از این روش‌ها نتیجه مطلوب به‌دست می‌آید.

. بررسی سابقه جراحی مغز:

در افرادی با سابقه جراحی مغز یک صفحه فلزی در زیر ناحیه جراحت قرار داده شده است در واقع زخم ایجاد شده در این افراد نیز به منظور قرار دادن همین صفحه به وجود آمده است این صفحه فلزی به خودی خود نمی تواند مانعی برای کاشت مو باشد .

اما در بسیاری از موارد مشاهده شده است که پیوند موی طبیعی که در محل این صفحه قرار دارد با عفونت های بسیاری همراه شده است با توجه به این موضوع ، پرسش از متقاضی در خصوص سابقه انجام چنین عملی لازم است که سوابق پزشکی او را نیز به طور کامل برسی کرده و در صورت لزوم با پزشک معالج خود در این خصوص مشورت کنید.

پزشکان حاضر در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان کلیه متقاضیان را از نظر وجود این موارد کاملاً بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که هیچ مانعی در برابر کاشت مو در جای زخم وجود ندارد علاوه بر این قبل از عمل آزمایش‌های کاملی برای اطمینان از سلامت عمومی فرد از او گرفته خواهد شد در صورتی که هر یک از این عوامل مشاهده شد که ریسک کاشت مو را در این ناحیه افزایش می‌دهد پزشکان استفاده از راه‌های جایگزین مانند پروتز مو و میکرو پیگمنشن را به متقاضیان پیشنهاد می‌دهند.

شاید این مطلب برای شما هم جذاب باشد:

هزینه و مزایای استفاده از فیلر مو(Hair Filler)

کاشت مو به روش BHT

آشنایی با جدیدترین و مدرن ترین روش های کاشت مو در ایران

 

کدام روش کاشت مو برای پوشاندن جای زخم مناسب است؟

در حال حاضر روش های متفاوتی برای کاشت مو ابداع شده که در هر کدام از آنها فولیکول ها را به شیوه ای جدید برداشت می کنند تلاش اصلی در این روش های کاشت مو این است که فولیکول های برداشت شده کمترین آسیب را ببینند تا بتوانند ناحیه کاشن را به خوبی پوشش دهند و طاسی و کم پشتی آن را به طور کامل از بین ببرند.

در این میان یکی از بهترین روش های کاشت مو روش FUE می‌باشد روش کم تهاجمی که در بسیاری از افراد نتایجی رضایت بخش داشته و باعث از بین بردن ریزش مو و ایجاد موهای پرپشت و جذاب برای همیشه شده است

تحقیقات بر روی کاشت مو در جای زخم نشان داده که روش FUE برای پوشاندن این ناحیه بهترین گزینه است و با ایجاد کمترین عوارض می تواند جای زخم را به خوبی پوشش دهد و حتی باعث رویش مجدد در این نواحی شود در روش FUE فولیکول ها به صورت دانه دانه و با ابزاری ظریف و دقیق به نام پانچ برداشته می شوند به همین دلیل آسیب بسیار کمی می بیند به علاوه این موضوع باعث می‌شود که زخم های بسیار ریزی در ناحیه برداشت ایجاد شود که امکان باقی‌ماندن جای اسکار در این محل را به صفر خواهد رساند.

در کاشت مو به روش FUE لازم است که متقاضی بانک موی مناسبی داشته باشد تا بتواند فولیکول های آن برای پر کردن جای زخم و در صورت درخواست متقاضی سایر بخش‌های سر که دچار طاسی شده‌اند استفاده کرد پزشک در جلسات مشاوره قبل از کاشت متقاضی را برای پیدا کردن بانک‌ مو مورد بررسی قرار می‌دهد و محل برداشت مو و خط کاشت مو را به طور کامل مشخص می کند.

 

مراحل انجام کاشت مو به روش

FUE برای جای زخم و بخیه:

در روز عمل فولیکول ها به صورت دانه ای و با ایجاد شکاف هایی کمتر از یک میلیمتر از محل برداشت خارج می‌شوند فولیکول های استخراج شده در محلول خاصی که به منطور تقویت آنها طراحی شده است قرار می دهند و بعد از مدتی در محل مورد نظر کاشت می شوند روش FUE جای اسکار در محل برداشت باقی نمی‌گذارد و احتمال موفقیت آن در محل زخم نیز بیشتر از سایر روش ها است .

این روش عوارض بسیار کمی دارد و تجربه متقاضیان قبلی نشان می‌دهد که موهای ناحیه در محل زخم می‌تواند به طور کامل این ناحیه را پوشش دهند.

کاشت مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – کاشت مو

هزینه های کاشت مو در جای زخم چقدر است؟

با توجه به اینکه برای کاشت مو در جای زخم از روش FUE استفاده می شود هزینه های ابتدایی مانند روش کاشت موی معمولی خواهد بود

کاشت مو روی جای زخم عمل پیچیده ای است که بسته به نوع و ضخامت بافت اسکار ، شرایط جسمی فرد متقاضی  ، هزینه کلینیک کاشت موی طبیعی متغیر است در برخی موارد بافت اسکار بسیار وسیع است و پزشک ممکن است روش‌های دیگری را به همراه پیوند مو برای پوشاندن ناحیه بدون مو ترکیب کند.

در این صورت هزینه کاشت مو افزایش خواهد یافت همچنین دستمزد پزشک جراح و موقعیت جغرافیایی کلینیکی که عمل کاشت مو در آنجا انجام می‌شود ، آزمایشات قبل از کاشت و داروهایی که بعد از عمل تزریق می‌شوند نیز می‌بایست در هزینه کاشت مو در جایی زخم در نظر گرفته شود .

کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان مجهز و دارای مجوز با بهره گیری از کادری مجرب و استفاده از به روزترین تکنیک های کاشت مو و به صرفه ، آماده خدمت رسانی به متقاضیان عزیز در این زمینه می باشد.

 

مزایای کاشت مو در جای بخیه و زخم:

کاشت مو در جای بخیه نسبت به روش‌های دیگر مزایای فوق‌ العاده‌ای دارد که همین باعث شده بسیاری از متخصصان ترجیح دهند برای پنهان کردن جای زخم و بخیه از روش های کاشت مو استفاده کنند استفاده از روش های کاشت مو باعث می شود تا بیمار بتواند با یک جلسه کاشت مو شاهد پنهان شدن جای زخم و بخیه باشد.

علاوه بر این استفاده از این روش مانند سایر روش ها عوارض خطرناکی به دنبال نخواهد داشت و جز ایمن ترین روش ها به شمار می رود.

شما میتوانید برای بدست آوردن مزایا و عدم بروز عوارض به کلینیک های معتبر همچون کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان مراجعه کنید.

 

معایب کاشت مو در جای زخم و بخیه:

کاشت مو در جای بخیه معایبی هم دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به امکان رشد کندتر موهای کاشته شده در جای بخیه و زخم اشاره کرد به علت اینکه در قسمت هایی که جای بخیه وجود دارد خونرسانی کمتر انجام می شود ممکن است مو ها رشد مناسبی نداشته باشند و علاوه بر این شاهد نازکی موها باشیم.

بی حسی پوست سر در روش FUE و SUT به دلیل تراشیدن پوست سر برای برداشتن فوکیلول های پیوندی که بخشی از آنها قطع می شود و باعث بی حسی می شود و در مدت کمتر از یک هفته طول می کشد تا این بی حسی از بین برود و از دیگر معایب کاشت مو می‌ باشد.

 

مراقبت های قبل از کاشت مو درجای زخم و بخیه:

همانطور که گفته شد برای داشتن پیوند موی ایده‌آل و رضایت بخش مراقبت های قبل از کاشت مو و بعد از آن را باید به طور منظم انجام داد این مراقبت ها از دو هفته قبل از کاشت شروع شده و تا روز اصلی انجام عملیات پیوند ادامه خواهند داشت از جمله مهمترین موارد برای مراقبت قبل از کاشت موی طبیعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

. عدم مصرف دارو بدون هماهنگی با پزشک متخصص :

یکی از مواردی که از دو هفته قبل از تاریخ اصلی کاشت مو باید رعایت کنید عدم مصرف داروهای خاص بدون هماهنگی پزشک است ، این داروها می‌تواند شامل هر نوع رقیق کننده های خون و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ، مسکن و حتی ویتامین ها باشد این دسته از داروها می توانند احتمال خونریزی در حین کاشت را بالا برده و همچنین دوره نقاهت را افزایش می دهند.

. سیگار کشیدن دو هفته قبل از کاشت مو ممنوع:

از دیگر نکات مراقبت قبل از کاشت مو باید به ممنوعیت مصرف دخانیات اشاره کرد سیگار موجب تنگ شدن عروق خونی و البته کاهش اکسیژن رسانی در بدن می شود در نتیجه زخم های ناشی از جلسه درمان به کندی بهبود می یابد از طرفی دیگر برای اینکه فولیکول ها بتوانند به خوبی تقویت شوند و در مکان جدید خود قرار بگیرند نیاز به مواد مغذی دارند که این مواد توسط اکسیژن خون جابجا می شوند.

در صورتی که بدن مشکلی در این پروسه داشته باشد رسیدن میزان مورد نیاز مواد مغذی به ریشه موها مختل شده و احتمال موفقیت در پیوند مو نیز کاهش می یابد.

 

. مصرف مشروبات الکلی از ۳ روز قبل از کاشت مو ممنوع:

یکی دیگر از مواردی که مصرف آن قبل از انجام کاشت ممنوع میباشد مشروبات الکلی است ، مشروبات الکلی باعث رقیق شدن خون شده و در نتیجه احتمال خونریزی در حین پروسه پیوند مو را بالا میبرد خونریزی سبب می شود تا انجام مراحل کاشت برای پزشک دشوار شده و از طرفی دیگر احتمال بروز عوارض جانبی بالا برود و به همین دلیل حداقل سه روز قبل از جلسه پیوند موی طبیعی به سراغ این نوشیدنی‌ها نروید.

. موهای سفید خود را رنگ کنید :

در صورتی که موهای سفید شده دارید بهتر است آن را سه روز قبل از کاشت مو رنگ تیره کنید علت این کار دشوار بودن شناسایی موهای سفید در روز کاشت است علت اینکه باید از ۳ روز قبل این کار را انجام دهید این است که اگر لکه های رنگ بر روی کف سر شما وجود دارد تا روز درمان از بین برود.

. قبل از کاشت مو حمام کنید:

از انجایی که تا چند روز بعد از انجام عملیات پیوند مو مجاز به حمام کردن نیستید حتما در روز کاشت مو قبل از رفتن به کلینیک با شامپو همیشگی خود حمام کنید یادتان باشد که بعد از حمام کردن از محصولات آرایشی و بهداشتی خاصی نظیر اسپری و ژل استفاده نکنید موهای شما برای شروع ایمپلنت مو باید کاملاً تمیز و عاری از هرگونه مواد اضافی باشند.

. در روز انجام کاشت لباس گشاد و دکمه دار بپوشید:

برای اینکه در حین پوشیدن و یا درآوردن لباس خود بعد از انجام کاشت مو فولیکول های تازه کاشت شده آسیب نبیند حتماً لباس‌های راحت و ترجیحا دکمه دار بپوشید. همچنین بهتر است لباس های یقه داری که احتمال برخورد آن با نواحی بانک مو وجود دارد را کنار بگذارید فراموش نکنید برای داشتن یک کاشت خوب و موفقیت آمیز باید تمامی جوانب کار را در نظر بگیرید

. در روز کاشت مو نوشیدنی های کافئین مصرف نکنید:

یکی از مهمترین مراقبت های روز کاشت مو ، توجه به نوع تغذیه است پس حتماً صبحانه مفصل و بدون نوشیدنی های کافئین دار مصرف کنید این نوع از نوشیدنی ها می تواند احتمال خونریزی در حین عمل را بالا ببرد.

 

مراقبت های بعد از کاشت مو:

همانطور که گفته شد انجام نکات مراقبت قبل و بعد از کاشت مو اهمیت بسیار زیادی بر تأثیرات و نتایج حاصل از انجام پیوند مو دارد . تعدادی از نکات مراقبتی مهم بعد از عمل کاشت مو عبارتند از:

– برای جلوگیری و یا کاهش تورم باید بعد از عمل در هنگام خوابیدن سر خود را با استفاده از چند بالشت بالا نگه دارید و در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید و به مدت سه شب این کار را تکرار کنید.

– تا مدتی از داروهایی مانند آسپیرین و ایبوپروفن استفاده نکنی اگر بیماری خاصی دارید و  مجبور به خوردن این داروها هستید با پزشک خود مشورت کنید

– از مصرف نوشیدنی‌های الکلی به مدت یک هفته تا ۱۰ روز پرهیز کنید.

– برای جلوگیری از بروز تورم هر دو ساعت یک بار به مدت ۱۵ دقیقه از کمپرس یخ بر روی پیشانی خود استفاده کنید به طور معمول روز دوم تا چهارم بعد از انجام عمل کاشت پیوند مو شروع می‌شود و این مرحله گذرا به حساب می آید این عارضه گاهی ممکن است تا پلک ها نیز گسترده شود که می توانید برای کاهش آن از پزشک متخصص زیبایی خود بخواهید که داروهای ضد تورم برای شما تجویز کند.

– ناحیه اهدا کننده را لمس نکنید با این حال در صورت نیاز باید دست خود را ابتدا استریل کنید و احتمال ابتلا به عفونت را به حداقل برسانید

– حداقل به مدت یک هفته از کارهای سخت و ورزش خودداری کنید

– حداقل سه هفته از حمام  بخار ، سونا و حمام آفتاب خودداری نمایید.

 

نتایج و تاثیرات مراقبت های بعد و قبل از کاشت مو:

با توجه به نکاتی که در موارد مراقبت های بعد از کاشت مو گفته شد تا الان باید متوجه شده باشید که انجام آنها تا چه حد مهم است ، مراقبت های پس از کاشت مو احتمال بروز عوارض جانبی را کاهش می دهد و در صورتی که با برخی عوارض مانند تورم مواجه شدید زمان بهبودی آنها را سریع تر می کند با انجام مراقبت های بعد از کاشت مو دوره بهبودی و نقاهت کاهش می‌یابد ، رشد مو افزایش می یابد و شما می توانید زودتر نتایج حاصل از انجام عمل جراحی زیبایی را مشاهده کنید.

با افزایش سرعت چرخه رشد موهای پیوند زده شده طی یک دوره کوتاه موها شروع به ریزش می کند و پس از آن مجدداً پروسه رشد آغاز می‌شود و تا حدود ۱۲ سال ادامه خواهد داشت.

معمولاً در صورتی که نکات مراقبتی بعد از کاشت مو طبیعی رعایت نشود بعد از گذشت چند ماه ریزش مو در ناحیه عمل جراحی زیبایی کاشت مو انجام شده است مشاهده می‌شود ممکن است بر اثر ریزش شدید مجدداً به وضعیت قبل از انجام عمل زیبایی پیوند مو برگردید اما در صورتی که نکات مراقبتی بعد از کاشت مو را رعایت کرده باشید با این مشکل مواجه نخواهید شد و می‌توانید نتیجه حاصل از پیوند مو را به طور دائمی مشاهده نمایید.

 

کاندیدای مناسب برای کاشت مو در جای زخم:

معمولاً کسانی که شکستگی سر و جراحاتی از این دست دارند باعث به وجود آمدن زخم در سر و پیشانی و قسمت ریش و سبیل هستند و آثار زخم و جراحات آنها را اذیت می کند می توانند کاندید مناسبی برای کاشت مو باشند. از طرف دیگر برخی مواقع جای زخم به قدری وسیع است که کاملاً در معرض دید می باشد همین امر باعث ناراحتی فرد و کم شدن اعتماد به نفس او می گردد .

برای این کار محدودیت سنی وجود ندارد و بطور کلی بهتر است فرد بالای ۱۸ سال رسیده باشد و همچنین محدودیت جنسی هم ندارد یعنی همه خانم ها میتوانند این عمل را انجام دهد هم آقایان.

 

دوره نقاهت کاشت مو برای جای زخم و بخیه:

– بعد از عمل در محیط آلوده قرار نگیرید و ناحیه گیرنده و اهدا کننده را با محلول هایی که پزشک تجویز کرده تمیز بشویید

– معمولاً بعد از عمل داروهای آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت و پماد ترمیم کننده تجویز می شود بهتر است این داروها را مصرف کنید

– از مکمل های غذایی و دارویی برای جلوگیری از ریزش و تقویت موهای کاشت شده استفاده کنید ، تغذیه مناسب داشته باشید و از الکل و دخانیات دوری کنید

– در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید

– هنگام شستشو از صابون هایی با PH کم استفاده کنید و از آب داغ استفاده نکنید.

 

عوارض جانبی کاشت مو:

بسیاری از افراد فکر می کنند که کاشت مو ممکن است خطرات زیادی برای پوست شان داشته باشد در حالی که با کمی تحقیق و جستجو می توان فهمید که این خطرها در چه مواقعی و برای چه کسانی ممکن است بروز کند به طور کلی ممکن است برخی از عوارض تحت این شرایط بروز کند:

– انتخاب روش نامناسب کاشت مو

– میزان سازگاری آن با بدن بیمار

-مهارت کادر درمان

این را هم باید بدانید که برخی از عوارض این عمل زیبایی کوتاه مدت و خفیف است و برخی بلندمدت هستند و البته رعایت نکات و دستورالعمل های پزشک قبل و بعد از عمل می‌تواند در کاهش عوارض تاثیر زیادی داشته باشد.

– بی حسی پوست سر:

در روش های معمول کاشت مو مثل FUE و SUT به دلیل تراشیدن پوست سر برای برداشتن فولیکول های پیوندی بخشی از عصب ها قطع می شود این عارضه باعث بی حسی موقت و تا کمتر از یک هفته طول می کشد در روش های کاشت موی بدون جراحی چنین عارضه ای را تجربه نخواهید کرد

-درد:

داشتن درد تا مدتی بعد از کاشت مو از رایج‌ ترین عوارض به حساب می‌آید که راهکار این مسئله داروهای بی حسی حین عمل و مسکن بعد از عمل است.

– حساسیت و خارش زیاد:

این عارضه از نشانه های بهبودی پوست سر پس از کاشت مو است ، خارش نشان‌دهنده خونرسانی به محل زخم است که تا مدتی کوتاه ادامه دارد.

– تورم:

به طور معمول جلوی سر محل دریافت پیوند مو است و تا ۵ روز تورم دارد ، داروهایی برای رفع این مسئله وجود دارد که پزشک برای شما تجویز خواهد کرد.

– عفونت:

هرچند عفونت از عوارض رایج کاشت مو نیست اما می‌تواند به وجود بیاید و عارضه دردناکی باشد این مشکل در صورتی که ادامه دار نباشد با دارو قابل رفع است در غیر این صورت حتما باید مورد بررسی پزشک قرار گیرید.

 

تعداد جلسات کاشت مو برای جای زخم و بخیه:

عوامل موثر بر تعداد جلسات و مدت زمان کاشت مو عبارتند از:

– تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت:

تعداد گرافت ها و ریشه موهایی که استخراج و کاشت می شوند در مدت زمان کاشت مو موثر هستند.

– تکنیک کاشت مو:

امروزه به طور کلی دو نوع تکنیکی کاشت مو که از همه متداول تر است FUE وFUT که در FUE یا استخراج واحد فولیکول ها همانطور که از نامش پیداست ، هر واحد مو به صورت تک به تک استخراج می شود فرایند این درمان کمی فرسایشی است و مدت زمان آن به مهارت تیم پزشکی بستگی دارد.

در روشFUT یا پیوند واحد فولیکول ها بخش نوار مانند از پوست ناحیه پشت سر که حاوی فولیکول های مو است برداشته می شود ، یک تکنسین ماهر فولیکول های مو را به قطعات کوچکتری تقسیم کرده و گرافت های کوچکی را تهیه می نمایند و چیزی بین ۴ الی ۶ ساعت طول می کشد.

– مهارت و تخصص پزشک:

از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار در مدت زمان عمل کاشت مو مهارت و تخصص پزشک متخصص است هر چقدر که پزشک از سطح تخصص و تجربه کاری بیشتری برخوردار باشد زمان مورد نیاز برای این کار به حداقل خواهد رسید. در واقع تجربه و مهارت باعث می‌شود سرعت پروسه کاشت مو افزایش یابد.

– تجهیزات استفاده شده در عمل کاشت مو:

تجهیزاتی که در کاشت مو استفاده می‌شود از عوامل تاثیر گذار در مدت زمان این عمل زیبایی خواهد بود هر چقدر تجهیزات مدرن تر باشد سرعت کار بالا رفته و مدت زمان کاشت کمتر میشود.

– مشخصات فیزیکی و جنس موها:

اصولاً هر چه خصوصیات فیزیکی موها مناسب تر باشد احتمال آنکه یک جلسه کفایت کند بیشتر است تفاوت اندک رنگ موها با رنگ پوست ، زبر بودن موها ، رنگ موی طلایی یا خاکستری می تواند علی رغم تراکم اندک پوشش بهتری ایجاد کند.

کاشت مو در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت ها انجام می شود برای اطلاعات بیشتر شما می توانید با مشاوران ما ۲۴ ساعته از طریق پل های ارتباطی در تماس باشید.

 

نتیجه گیری:

معمولاً شکستگی سر و جراحاتی که باعث به وجود آمدن زخم یا جای بخیه بر روی سر می شوند مانع رشد مجدد موها می شود یا باعث می شود که موهای اطراف زخم یا  بخیه دچار ریزش شوند این امر برای بعضی از افراد جامعه قابل تحمل نمی باشد و به دنبال راهکاری برای این جای زخم ها در سر یا ریش می باشند .

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در علم پزشکی و زیبایی ، گزینه‌های زیادی برای پوشاندن جای زخم و بخیه بر روی پوست سر وجود دارد که رایج ترین شیوه ها عبارتند از:

میکروپیگمنتیشن اسکالپ ، لیزر ، روش های موقت و کاشت مو که در میان روش های مختلف برای رفع جای بخیه و زخم ، کاشت مو بهترین روش می باشد زیرا نتایج فوق العاده ای را به دنبال خواهد داشت افراد می‌توانند در یک جلسه به نتیجه دلخواه خود در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان دست پیدا کنند.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

81910111760

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsaeedieh.ir/gu6i

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicsaeedieh

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinicsaeedieh

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org/wiki/User:clinicsaeedieh

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir