آنچه در مورد تزریق ژل نمی دانید

آنچه در مورد تزریق ژل نمی دانید

آنچه در مورد تزریق ژل نمی دانید:

بدون شک بخش قابل توجهی از زیبایی در چهره هر فرد خلاصه میشود ، داشتن صورتی زیبا و عاری از عیب و نقص آرزوی هر کسی است که شاید در این بین پوست نقش اساسی در این زیبایی را عهده دار باشد داشتن پوست صاف و یکدست و بدون چین و چروک زیبایی افراد را چندین برابز خواهد کرد شما می توانید با تزریق ژل به صورت شاهد بازگشت جوانی و نشاط  خود باشید.

بالا رفتن سن ، عوامل محیطی ، بیماری و یا تغذیه نامناسب از جمله عوامل تأثیرگذار بر چین و چروک های بدن هستند امروزه از متدهای مختلفی برای این خط و خطوط استفاده می شود ، شاید بتوان گفت ساده‌ترین و اثر بخش ترین راهکار تزریق ژل در این نواحی است البته این ژل ها کاربردهای دیگری هم دارند و فرم دادن به صورت و گونه ها را می‌توان از ویژگی‌های منحصر به فرد آنها دانست اگر به دنبال اطلاعات جامع تری در این خصوص هستید ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

تزریق‌ ژل چیست؟

فیلرها ، پرکننده ها و یا حجم دهنده های پوستی به موادی گفته می‌شود که ساختاری مشابه ژل دارند و برای جوان سازی پوست استفاده می شوند از تزریق فیلر های پوستی در زیر پوست می توان برای جبران حجم و دست رفته ، رفع چین و چروک ، بهبود شکل انحناهای سطحی یا کانتور صورت و بدن استفاده کرد.

به دلیل کم هزینه بودن و عوارض بسیار کم سالانه بیشتر از یک میلیون خانم و آقا از روش تزریق ژل درمانی برای جوانسازی پوست خود استفاده می کنند که تزریق فیلر های پوستی بعد از تزریق بوتاکس فراگیر ترین روش جوانسازی پوست در جهان می باشد.

کاربردهای تزریق ژل:

بیشتر افراد فیلر های پوستی را به عنوان روشی برای پر کردن و رفع چین و چروک صورت می‌شناسد اثر ژل ها بر چین و چروک های صورت فوق‌العاده است اما این روش جوانسازی کاربردهای بیشتر از این ها دارد اکثر کاربرد های تزریق ژل توسط FDA ( سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا) تأیید شده‌اند برخی از کاربردها هنوز مورد  تایید FDA قرار گرفته‌اند ولی تاثیر بسیار زیادی دارند در ادامه سعی کردیم به بیشترین کاربرد های تزریق ژل برای جوانسازی پوست اشاره کنیم.

تزریق ژل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – تزریق ژل

کاربرد های مورد تایید FDA:

استفاده از ژل برای حجم دهی: از فیلر های پوستی می توان برای برجسته کردن و افزایش حجم لب ، چانه و گونه ها استفاده کرد بیشتر افراد این کاربردها را با نام پروتز می‌شناسند.

رفع چین و چروک ها: از تزریق ژل می‌توان برای رفع چین و چروک هایی مانند خط پیشانی ,خط اخم ,خط خنده, خطوط اطراف لب و بینی استفاده کرد.

حجم دهی به صورت: یکی از ناخوشایندترین اثرات پیری پوست ، کاهش حجم صورت است این اثر  معمولاً در لب ها ، گونه‌ها و پلک ها مشاهده میشود ، تزریق ژل یکی از مهمترین راه های جبران حجم از دست رفته است که از این روش می‌توان برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم ، لیفت ابرو ، رفع افتادگی پوست صورت و گردن استفاده نمود.

جوانسازی دست ها: از فیلر های پوستی علاوه بر جوانسازی صورت می‌توان برای جوانسازی پوست بدن نیز استفاده کرد در بین کاربردهای فیلرهای پوستی برای بدن تنها برای جوان سازی و افزایش حجم پشت دست ها توسط FDA تایید شده و سایر استفاده ها که گفتیم هنوز تایید نشده است.

زیبایی بینی: اصلاح فرم بینی بدون جراحی یکی از کاربردهای جالب تزریق ژل است.

 

 کاربردهای تایید نشده توسط FDA:

عدم تایید یک روش درمانی توسط سازمان FDA لزوماً به معنای نامناسب بودن یا پرخطر بودن آن روش نیست. سازمان FDA برای تایید داروها و روش‌های درمانی دستورالعمل خاصی دارد که گاهی باعث عدم تایید آنها می شود به هر حال قوانین FDA مورد تعیین پزشکان سرتاسر دنیاست و بهتر است از آن پیروی کنند. از موارد تایید نشده توسط ‌FDA عبارتند از:

– افزایش حجم سینه ها

– افزایش حجم باسن

– تزریق ژل به درون استخوان تاندون ، رباط و عضله

– حجم دهی به پاها

تزریق ژل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – تزریق ژل

فیلر های پوستی از چه موادی ساخته شده اند؟

امروز تعداد متنوعی از فیلر های پوستی به تایید FDA رسیده اند که در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تنها از این محصولات استفاده می شود . فیلرهای مورد تایید FDA کمترین عوارض جانبی را داشته و طی مطالعات و بررسی های بلندمدت خطرات شان بررسی شده‌اند حتماً پیش از تزریق ژل از تاییدیه FDA آن مطمئن شوید توجه داشته باشید که فیلرهای مورد تایید FDA تنها توسط پزشکان متخصص پوست یا جراحان پلاستیک قابل خریداری هستند.

دو دسته بندی کلی برای فیلرهای پوستی وجود دارد یکی بر اساس ماندگاری و دیگری بر اساس اجزای تشکیل دهنده آنها. گروه بندی که در ادامه خواهید خواند تلفیقی از هر دو دسته بندی اصلی فیلر های پوستی است.

بیشتر فیلرها اثر موقتی دارند به دلیل اینکه از موادی ساخته شده‌ اند که به مرور زمان توسط بدن جذب و تخریب می‌شوند. تنها یک فیلر دائم توسط سازمان FDA تایید شده است که حاوی موادی است که برای بدن قابل جذب نیستند .

برخی از فیلرها علاوه بر مواد حجم دهنده حاوی لیدوکائین هستند که به جهت کاهش درد و ناراحتی ناشی از تزریق در آنها استفاده شده است.

– فیلر های دائم یا غیر قابل جذب:

امروزه استفاده از فیلرهای غیرقابل جذب یا دائم تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است این فیلر ها عوارض جانبی و خطرات بسیاری دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم ایمنی پایین فیلرهای دائم سبب شده که تنها یک مورد از آنها مورد تایید FDA قرار بگیرد هر چند سایر فیلر های دائمی تاییدیه های اتحادیه اروپا و استرالیا را دارند.

در اینجا لازم است نکته بسیار مهم را در مورد تاییدیه CE ارائه دهیم این تاییده به معنی این است که در ساخت این دارو قوانین بهداشتی رعایت شده و فرآیند تولید محصول در شرکت سازنده مورد تایید است اما گواهی CE تاییدی بر میزان اثربخشی و عوارض جانبی یک دارو در کوتاه مدت یا بلند مدت نیست در سوی دیگر تایید FDA این موارد را تضمین می کند.

نکته دیگر اینکه تزریق ژل با استفاده از فیلر های غیرقابل جذب تنها برای چین و چروک های عمیق مجاز است تزریق این فیلر ها برای برطرف کردن چروک های سطحی در همه جای دنیا ممنوع اعلام شده است.

دانه های پلی متیل متاکریلات(PMMA)

پل متیل متاکریلات یا PMMA تنهافیلر دائمی مورد تایید سازمان FDA است و طبق قوانین سازمان تنها برای از بین بردن چین و چروک های دور لب مثل خط خنده مجاز است البته استفاده های خارج از قوانین یا off Label تزریق ژل بسیار فراوان اند. برخی از کاربردهای این فیلر شامل موارد زیر است:

– پر کردن چین و چروک های دور لب ( تنها کاربرد مورد تایید FDA)

– از بین بردن جای آکنه

– حجم دهی به لب ها

– پر کردن فرورفتگی های ایجاد شده توسط زخم ها

دانه‌های پلی متیل متاکریلات فیلری مصنوعی و زیست تخریب نام پذیر است ولی به خوبی توسط بافت های بدن تحمل می شود وقتی شما یک ماده خارجی را به بدن تزریق می کنید بدن ممکن است به آن واکنش نشان دهد مثال بارز این مسئله را در مورد آلرژی های دارویی شاهد هستیم که مثلاً فرد بعد از تزریق پنی سیلین دچار واکنش‌های حساسیت شدید می‌شود پس در ساخت داروها و محصولات درمانی که قرار است وارد بدن شوند مسئله تحمل آنها توسط سلول های بدن اهمیت زیادی دارد. PMMA به دلیل سازگاری بسیار خوبی که با بافت های زیستی دارد در محصولات درمانی بسیار استفاده می‌شود که از نمونه‌های معروف آن می‌توان به سیمان استخوانی و لنزهای چشم اشاره کرد.

تنها فیلرها حاوی PMMA که مورد تایید FDA بوده محصولی به نام آرته فیل (ArteFill) یا بلافیل ( Bellafill) است که هر دو یک فلیر هستند و توسط یک شرکت ساخته می‌شود آرته فیل حاوی توپ های بسیار بسیار کوچک بین ۳۰ تا ۵۰ میکرون است که از جنس PMMA ساخته شده اند به جز این از کلاژن گاوی و همچنین داروی بی حسی لیدوکائین در ساخت این فیلر استفاده شده است.

عوارض این شکل از تزریق شامل تورم ، کبودی و قرمزی ، خارش و درد خفیف در محل تزریق است که معمولاً طی ۲۴ ساعت برطرف می‌شود در موارد نادر شاهد ایجاد مشکلات پوستی ، ایجاد برآمدگی و حساس شدن پوست در بلندمدت هستیم.

مسئله ای که در مورد تزریق ژل دائمی موجب نگرانی متقاضیان می شود گلوله گلوله شدن موارد تزریقی در زیر پوست یا درون لب ها است باید بدانید که این عارضه در پنج سال بعد از تزریق ژل تنها در یک درصد از بیماران دیده شده است این مشکل در صورتی که تزریق ژل های دائمی به دست جراح مجرب انجام شود مشاهده نخواهد شد.

سایر ژل های دائمی:

ژل های دائمی دیگر مانند روغن سیلیکون در سرتا سر دنیا طرفداران چندانی ندارد و مورد تایید سازمان FDA نیست به همین جهت از صحبت در مورد آنها صرف نظر میکنیم.

تزریق ژل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – تزریق ژل

– فیلر های موقت یا قابل جذب:

فیلرهای موقت از جنس هیالورونیک اسید ، کلاژن ، کلسیم ، هیدروکسی آپاتیت پلی لاکتیک اسید یا چربی بدن متقاضی تهیه میشود تزریق چربی یک روش عالی برای جوانسازی و حجم دهی به پوست و چربی های پوستی است اما بدیهی است که نوعی تزریق ژل نیست برای همین در این مطلب از معرفی آن گذر می‌‌کنیم.

-کلاژن:

کلاژن نوعی پروتئین و یکی از اساسی ترین اجزای ساختاری پوست و سایر بافت های بدن است کلاژن باعث قوام و سفتی پوست شده و در بافت های محکم تر مثل استخوان و غضروف باعث استحکام آنها می‌شود یکی از وقایع پیری پوست تجزیه رشته های کلاژن است.

کلاژن مورد استفاده در تزریق ژل از منابع حیوانی معمولاً گاو یا سلول های انسانی تهیه میشود کلاژن برای تزریق در پوست بسیار ایمن است و عوارض کمی دارد اما مشکل اصلی آن ماندگاری کم است و معمولاً بین ۳ تا ۴ ماه از بین می‌روند و کمترین ماندگاری را در میان فیلرها دارند به همین علت از فیلر های کلاژن خالص کمتر استفاده می شوند.

– هیالورونیک اسید:

هیالورونیک اسید ماده قندی (پلی ساکاریدی) است که در بسیاری از بافت‌های بدن مانند پوست و غضروف ها وجود دارد و زمانی که هیالورونیک اسید را با آب مخلوط کنیم حجیم شده و حالت ژل مانند پیدا می کنند به جهت طبیعی بودن و ساختار ژلی امروزه هیالورونیک اسید فراگیرترین و پرطرفدار ترین ماده استفاده شده در تزریق ژل است.

هیالورونیک اسید تزریقی معمولاً به کمک باکتری ها در آزمایشگاه تولید می‌شوند یا منبعی حیوانی دارند و از طیور استخراج می شوند بهترین هیالورونیک اسید آنهایی هستند که به کمک واکنش های شیمیایی تغییراتی در ساختارشان ایجاد می شود تا اثر ماندگار تری داشته باشند ، ژل هایی که از این ماده ساخته می‌شوند بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگار هستند.

هیدروکسی آپاتیت کلسیم:

هیدروکسی آپاتیت کلسیم نوعی ماده معدنی است که در استخوان و دندان های ما وجود دارد و در کنار کلاژن باعث استحکام آن ها می شود این ماده برای تزریق در یک محلول ژل مانند حل شده و سپس برای رفع چین و چروک های پوستی و همچنین جوانسازی پوست پشت دست استفاده میشود تزریق ژل با هیدروکسی آپاتیت کلسیم ماندگاری بالایی دارد و تا ۱۸ ماه پایدار است این ماده برای حجم دهی به لب ها مناسب نیست.

پلی لاکتیک اسید:

پلی لاکتیک اسید یا PLLA نوعی پلیمر مصنوعی زیست تخریب پذیر و سازگار با بافت های بدن است این ماده برای ساخت بخیه های جذبی و همچنین پیچ های استخوانی استفاده می شود تزریق ژل با پلی لاکتیک اسید به شکل چند تزریق در طول چند ماه انجام می شود اثر این ماده به مرور زمان و معمولاً بعد از چند هفته پایدار می شود و گاهی تا دو سال پایدار است.

تزریق ژل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – تزریق ژل

بهترین ماده و برند برای تزریق ژل کدام است؟

به عنوان متقاضی تزریق ژل وظیفه انتخاب ژل از نظر میزان ماندگاری ژل بر عهده شماست و باید انتخاب برند و جنس مناسب ژل را به عهده پزشک معالج بگذارید چرا که این کار بسیار تخصصی و دشوار بود و تنها از یک پزشک بر می‌آید.

در حال حاضر تزریق ژل موقت از جنس هیالورونیک اسید پرطرفدار ترین شیوه تزریق ژل در میان مراجعین و پزشکان است به خاطر اینکه تزریق این ژل ها آسان تر بوده و عوارض بسیار کمی نیز دارد به علاوه درمان ، عوارض و حساسیت های ناشی از هیالورونیک اسید بسیار ساده است اگر بدن شما واکنش بدی به این ماده بدهد با تزریق یک آنزیم به نام هیالورونیداز به درون محل تحت درمان می توان تمام هیالورونیک اسید تزریق شده را از بین برد.

راهنمای متقاضیان تزریق ژل:

اگر می خواهید ژل تزریق کنید باید نکات مهم را در نظر داشته باشید که نسبت به انتخاب برند ژل یا موارد اینچنینی که معمولاً ذهن متقاضیان را درگیر می‌کند ارجحیت دارد. اول از همه باید کلینیک مناسبی برای این کار انتخاب کنید کلینیکی که مجوزهای لازم از وزارت بهداشت را داشته باشد و همچنین از تیم درمانی مجرب و ماهری بهره ببرد تیم درمانی بزرگ ، رعایت استانداردهای جهانی و قوانین وزارت بهداشت همچنین استفاده از بهترین ژل های موجود در ایران از جمله مواردی است که کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان را به یکی از بهترین مراکز در ایران تبدیل کرده اند.

بعد از انتخاب کلینیک مناسب باید ببینید که آیا تزریق ژل بهترین روش جوانسازی پوست برای شما هست یا خیر. وضعیت پوست ، سن ، سابقه تزریق ژل یا بوتاکس ، سلامت عمومی مصرف دخانیات و داروهای مختلف از جمله مواردی هستند که می توانند شما را تبدیل به کاندیدای مناسب یا نامناسب برای تزریق ژل کنند. توضیحات کامل شامل انواع فیلر و روش‌های مناسب جوانسازی برای پوست شما در جلسه حضوری توسط پزشک متخصص به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

مراحل انجام تزریق ژل و فیلر:

برای تزریق ژل و فیلر باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت ابتدا یک جلسه مشاوره با پزشک یا پرستار خواهید داشت که در این جلسه سوابق پزشکی شما بررسی می گردد همچنین مشاوره‌های پیش از انجام تزریق به شما ارائه خواهد شد در این جلسه حتماً می بایست همه سوابق دارویی تان را با پزشک در میان بگذارید چون بسیار حائز اهمیت است که او را نسبت به شرایط فعلی بدن خود آگاه کنید در این جلسه همچنین شما انتظاراتتان را از تزریق فیلر با پزشک در میان بگذارید و او نیز درباره روند انجام تزریق و همینطور نتایج منطقی حاصل از این تکنیک با شما صحبت خواهد کرد. سپس آزمایش‌های لازم برای بررسی وضعیت سلامتی شما انجام می شود همچنین بررسی می شود که آیا شما گزینه ایده آلی برای انجام چنین تکنیکی هستید یا خیر می توان گفت جلسه مشاوره نقش بسیار پررنگی در موفقیت تزریق فیلر ایفا خواهد کرد سپس ناحیه تعیین شده و مقدار مواد پرکننده برای تزریق ژل مشخص می‌شود.

مزایای تزریق ژل و فیلر:

تزریق ژل و فیلر مزایای زیادی برای پوست دارد و باعث شده تا این روش روز به روز متقاضیان بیشتری داشته باشد این مزایا شامل موارد زیر است:

– رفع خط خنده و خط اخم

– برطرف کردن چین و چروک اطراف لب و چشم

– درمان گودی زیر چشم و بهبود پف و سیاهی اطراف آن

– جوانسازی دست و بهبود زیبایی آن

– فرم دهی صورت

– نتایج بعد از پایان تزریق قابل مشاهده است

– در صورت عدم رضایت از نتیجه قابل برگشت و اصلاح است

– عدم نیاز به جراحی و بیهوشی

– دوران بهبودی کوتاه و بازگشت سریع فرد به فعالیت های روزمره

– عدم امکان ابتلا به مشکلات عفونی و بیماری های خاص

– طبیعی بودن نتایج حاصل از تزریق ژل و فیلر

– افزایش چشمگیر اعتماد به نفس در فرد با رسیدن به شکل ظاهری مطلوب.

کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه همدان دارای چندین سال سابقه و دارای پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات پزشکی با تکنولوژی روز دنیا می باشد و همین امر سبب گردیده تا این مرکز پوست و مو جزو یکی از بهترین کلینیک های پوست و مو و زیبایی در ایران قرار بگیرد این کلینیک کلیه خدمات پوست و زیبایی را با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت به متقاضیان گرانقدر ارائه خواهد داد.

عوارض و معایب تزریق ژل:

ژل در حالت کلی موجب زیباتر و جوان تر شدن فرد می‌گردد و در صورتی که این عمل در مراکز معتبر انجام گیرد بدون عارضه خواهد بود این فرایند می‌تواند نتایج کاملا طبیعی را به دنبال داشته باشد  که هزینه انجام آن در برابر بسیاری از متدهای دیگر زیبایی بسیار پایین به نظر می رسد همانطور که می دانید تزریق‌ژل همانند هر روش درمانی دیگر ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد هر چند این روش جزو روش های بدون عارضه محسوب می شود اما ممکن است عوارضی زود گذر در برخی افراد بر جای بگذارد برخی از عوارض تزریق ژل عبارتند از:

– کبودی یا خون مردگی در ناحیه تزریق که حداکثر تا یک هفته بعد از بین میرود

– در صورت عدم تبحر پزشک ممکن است رگ‌های خونی آسیب ببینند

– واکنش های آلرژیک که بعضی افراد ممکن است از خود نشان دهند. یا بر اثر تزریق ژل غیر استاندارد ایجاد شود.

– عدم ایجاد فرم دلخواه که می‌توان با ماساژ آن را تا حد زیادی برطرف کرد.

کاندیداهای مناسب تزریق ژل و فیلر:

بیشتر افرادی که برای تزریق فیلر صورت مراجعه می‌کنند کاندیداهای مناسبی برای انجام این فرایند هستند اما به هر حال برای تزریق ژل یا فیلر نیز همانند بسیاری از فعالیت های دیگر مربوط به زیبایی ، محدودیت‌هایی نیز وجود خواهد داشت استفاده از فیلر محدودیتی برای جنس های مختلف ندارند و هم مرد ها و هم زن ها می توانند از این شیوه برای بخشیدن طراوت و جذابیت بیشتر به چهره خود استفاده کنند.

افرادی که دائماً سیگار مصرف نمی‌کنند انتظاری واقع‌بینانه از نتیجه نهایی تزریق فیلر دارند اگر اژ سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند و با بیماری‌های مزمن و عصبی دست و پنجه نرم نمی‌کنند ، به انواع آلرژی‌ها دچار نیستند و پوست آن ها نیز کیفیت نسبتاً خوبی دارد بهترین گزینه ها برای پشت سر گذاشتن این فعالیت به شمار می‌روند.

به طور معمول بیشتر افرادی که تزریق ژل را انجام می دهند بیشتر از ۳۰ سال سن دارند چرا که قبل از این شرایط سنی ظهور چین و چروک ها به ندرت برای فرد اتفاق می‌افتد . با این وجود به دلایل مختلف این احتمال وجود دارد که افراد بعد از ۲۰ سالگی خطوط زیادی را بر روی چهره خود ببیند و به همین خاطر ممکن است افراد زیادی نیز در دهه سوم زندگی خود اقدام به تزریق ژل یا فیلر کنند.

تزریق ژل و فیلر معمولاً قبل از ۱۸ سالگی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و افرادی که این فرآیند را پشت سر می گذارند باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند قبل از ۱۸ سالگی فرد قطعاً شرایط پایدار و با ثباتی برای تزریق فیلر یا ژل ندارد.

تزریق ژل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – تزریق ژل

مراقبت های قبل از تزریق ژل:

قبل از تزریق ژل میبایست یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید تا مراقبت های لازم را بر اساس سابقه بیماری احتمالی شما ارائه دهد اما یکسری مراقبت ها به صورت عمومی است که باید از آنها اطلاع داشته باشید:

– داروهای چون آسپرین ، داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون را به مدت دو هفته قبل از تزریق ژل مصرف نکنید همچنین برخی مکمل ها و مواد غذایی نیز نباید در بازه زمانی نزدیک به تزریق ژل مصرف شوند

-در روزهای منتهی به تزریق‌ژل از مصرف الکل جداً خودداری کنید چرا که الکل نیز می‌تواند منجر به رقیق شدن خون شود همچنین سیگار و دخانیات نیز روند بهبودی فرد را پس از تزریق ژل به تاخیر می‌اندازد.

– یک روز پیش از تزریق ژل شروع به مصرف آنتی بیوتیک کنید تا از بروز عفونت در ناحیه مورد تزریق جلوگیری شود.

– یک سری آزمایشات توسط پزشک برای شما تجویز خواهد شد که می بایست نتیجه آنها را قبل از تزریق به پزشک ارائه دهید تا در صورت وجود مشکلات خاص درمان‌های لازم انجام گیرد.

– بهتر است قبل از تزریق ژل استحمام کنید زیرا یک تا دو روز پس از تزریق ژل نباید به این ناحیه آب برسد.

– سپس در روز مقرر برای تزریق فیلر به کلینیک مراجعه می کنید و برای تزریق آماده مشوید بسته به اینکه چند نقطه از صورت باید تزریق انجام شود زمان انجام متغیراست.

مراقبت های بعد از تزریق ژل:

– پس از تزریق ژل می‌بایست کیسه یخ را به مدت ۲ ساعت بر روی ناحیه حجم داده شده قرار داد.

– شما می توانید بلافاصله پس از تزریق بدون هیچگونه مشکلی بیرون بروید.

– تا دو روز پس از تزریق از نوشیدن چای یا مایعات داغ دیگر خودداری کنید بخصوص اگر تزریق در ناحیه لب صورت گرفته باشد همچنین مصرف دمنوش های گیاهی در روزهای ابتدایی پس از تزریق به شما توصیه نمی شود.

– بعد از عمل تزریق ژل روزانه حداقل ۱۰ لیوان آب بنوشید هم‌چنین از نمک کمتری در مواد غذایی تان استفاده کنید ، استفاده از مواد مغذی به جای فست‌فودها به بالارفتن سرعت بهبود شما کمک شایانی خواهد کرد.

– از مواد غذایی حاوی امگا ۳در وعده‌های غذای تان بهره بگیرید تا تورم به وجود آمده سریع تر بهبود پیدا کند.

– یک تا دو روز اول از قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرمای زیاد خودداری کنید.

– حداقل تا ۴۸ ساعت پس از تزریق ژل از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی پرهیز کنید این فعالیت ها موجب وارد شدن فشار به ناحیه تزریق می‌شوند و امکان دارد ژل یا فیلر جابجا شود.

– پس از تزریق فیلر از قرار گرفتن در معرض حرارت بیش از حد بپرهیزید و همچنین از شستن صورت خود با آب داغ خودداری کنید علاوه بر این بهتر است برای چند روز به سراغ استخر و سونا نروید.

– پس از تزریق فیلر حداقل برای ۲ روز باید طوری بخوابید که هیچ فشاری به منطقه تزریق وارد نشود در واقع بهتر است از خوابیدن بر روی ناحیه ای که تزریق ژل یا فیلر در آن انجام شده بپرهیزید تا مانع وارد شدن فشار بیش از حد به این ناحیه و در نهایت جابجایی ژل یا فیلر شوید.

هزینه تزریق ژل:

قیمت تزریق ژل یا فیلر در کلینیک های مختلف متفاوت است همچنین هر پزشک ممکن است دستمزد متفاوتی برای خود در نظر بگیرد به طور کلی این قیمت بر اساس خدماتی که ارائه می شود تفاوت دارد و نمی توان برای آن یک قیمت ثابت بیان کرد اما می‌توان گفت عواملی وجود دارند که بر روی هزینه‌های تزریق ژل تاثیر می گذارند این عوامل شامل موارد زیر است:

منطقه مورد درمان: بسته به اینکه در چه ناحیه ای حجم دهی صورت میگیرد هزینه‌های آن متفاوت است.

تعداد تزریقات مورد نیاز: میزان ژل مورد نیاز برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است از این رو حتی در یک ناحیه برای دو نفر معمولاً تفاوت هزینه دارد ، افرادی که به مقدار ژل بیشتری نیاز دارند طبیعتاً هزینه بالاتری هم باید پرداخت کنند و این میزان ژل بر اساس سی‌سی یا سرنگ تعیین می‌شود ، تعداد مناطقی از صورت که تزریق در آنها انجام می شود ، ممکن است فرد بخواهد یک یا چند نوع انحراف را بر طرف کند از این رو هزینه‌های متفاوتی خواهد داشت.

کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه همدان با نازلترین قیمت انجام تزریق ژل را به کلیه هموطنان عزیز ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی می توانید از مشاوران این کلینیک مشاوره رایگان بگیرید.

تزریق ژل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – تزریق ژل

تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق فیلر:

از جمله عوامل تاثیرگذار در تعداد جلسات تزریق ژل می توان به موارد زیر  اشاره کرد:

– سن و شرایط بدنی فردمتقاضی:

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در تعداد جلسات ، سن متقاضی است چرا که با بالا رفتن سن میزان آسیب پذیری پوست بیشتر شده و سیستم ایمنی بدن دچار برخی تغییرات می‌شود به همین دلیل پزشکان پیشنهاد می دهند تا در چند جلسه متعدد اقدام به تزریق کنند.

– شدت ایرادات در نواحی تحت درمان فرد متقاضی:

در برخی مواقع میزان مشکل متقاضی به قدری بالاست که پزشک قادر به برطرف کردن آنها در یک جلسه درمانی نیست بنابراین توصیه می‌شود تا از تعداد جلسات بیشتری بهره گرفته شود.

– ناحیه تزریق:

محلی که قرار است ژل در آن تزریق شود نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند در تعداد جلسات لازم برای این کار تأثیرگذار باشد این موضوع بعد از انجام بررسی‌های لازم و با توجه به نظر پزشک تشخیص داده می شود.

– تخصص و مهارت پزشک در تزریق ژل:

در برخی شرایط به دلیل عدم تخصص و تجربه کافی پزشک نمی تواند متقاضی را در یک جلسه به نتایج ایده‌آل و خواسته‌هایش برساند در نتیجه نیاز پیدا می کند تا دوباره برای رسیدن به ظاهر ایده‌آل خود اقدام به تزریق ژل کند برای جلوگیری از چنین مشکلی توصیه می‌شود تا حتماً در انتخاب پزشک خود توجه کافی داشته باشید.

عوارض جانبی تزریق ژل:

در تزریق ژل هم مانند هر پروسه ای عوارض جانبی وجود دارد که باید از آنها مطلع باشید رایج‌ ترین آنها شامل:

– تورم

– کبودی و قرمزی

– خارش و اکنه

– سردرد و حالت تهوع

بیشتر عوارض جانبی در طی یک تا دو هفته بهبود پیدا می‌کند در صورت طولانی شدن و شدت پیدا کردن این اثرات به پزشک خود خبر دهید.

کلینیک پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان  با داشتن کادری مجرب و ماهر در زمینه تزریق ژل می تواند به شما متقاضیان عزیز اطمینان خاطر بدهد که کمترین عوارض جانبی را دراین خصوص تجربه کنید.

تزریق ژل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – تزریق ژل

دوران نقاهت تزریق ژل:

تزریق ژل به عنوان یکی از عمل های زیبایی غیرتهاجمی شناخته می‌شود چرا که مراحل درمان بدون زخم و خونریزی سپری شده و پزشکی از هیچ گونه ماده بیهوشی در طول درمان استفاده نخواهد کرد به همین دلیل فرد می‌تواند بدون بروز مشکل خاص بلافاصله بعد از اتمام جلسه درمانی به انجام فعالیت روزانه بپردازد با این حال پزشک متخصص توصیه می کند تا حداقل در ۲۴ ساعت اول به استراحت و رعایت اقدامات بعد از تزریق ژل پرداخته شود سپری کردن اصولی دوران نقاهت بعد از تزریق ژل میتواند به همراه انجام کارهای روزمره باشد و نیازی به استراحت مطلق و خوابیدن ندارد رعایت موارد توصیه شده از طرف پزشک متخصص کمک می‌کند تا عوارض جانبی مثل التهاب و کبودی ایجاد نشود و نتایج مورد انتظار سریعتر خود را نشان دهند به همین دلیل تاکید می شود تا به تمامی توصیه های پزشک متخصص توجه کرده و هیچ کاری را بدون مشورت انجام ندهید مثل مصرف هرگونه مسکن و ویتامین را ممنوع ایت فراموش نکنید که سپری کردن دوران نقاهت تزریق ژل به صورت اصولی می تواند تاثیر بسزایی در بروز نتایج مثبت نهایی داشته باشد.

اثرات و نتایج  تزریق ژل:

نتایج و اثرات این روش جوانسازی معمولاً بلافاصله بعد از تزریق ژل قابل مشاهده خواهد بود منتها ممکن است با کمی قرمزی یا کبودی همراه شوند به همین خاطر برای مشاهده اثرات حداکثری تزریق ژل باید ۲ تا ۴ هفته صبور باشید ماندگاری اثرات  تزریق ژل در مورد انواع ژل های مختلف به شرح زیر است:

– ژل‌های حاوی کلاژن:

در بین انواع ژل این گروه کمترین ماندگاری را دارد و اثرات آن معمولاً بین ۲ تا ۴ ماه پایدار است.

– ژل های حاوی هیالورونیک اسید:

میزان ماندگاری این دسته از ژل ها در افراد مختلف متفاوت است ولی به طور کلی بین ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند.

– ژل های نیمه دائم:

ژل هایی که حاوی کلسیم هیدروکسی آپاتیت یا پلی لاکتیک اسید هستند معمولاً ماندگاری بالایی دارند این ژل ها بین ۱۸ ماه تا یکسال پایدارند.

– ژل های دائمی:

این ژل ها از مواد مصنوعی مانند پلی متیل متاکریلات ساخته شده اند و تا ۵ سال یا بیشتر ماندگاری دارند و به دلیل عوارض و خطرات بیشتر امروزه از آن ها کمتر استفاده می کنند.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

نتیجه گیری:

تزریق ژل از ایمن‌ترین روش ها برای رسیدن به فرم دلخواه صورت است این فعالیت زیبایی اگر در کلینیک معتبر انجام شود کمترین میزان عوارض را به همراه خواهد داشت در این مقاله سعی کردیم تمام چیزهایی که قبل از تزریق ژل باید از آنها آگاهی داشته باشید را پوشش دهیم با این حال باز هم برای رسیدن به نتیجه ایده آل حتماً قبل از عمل انتظارات خود را به پزشک بگویید و سوالاتتان را با او مطرح کنید.

انواع خدمات درمانی پوست و مو از قبیل تزریق ژل در کلینیک بین المللی و مو و زیبایی سعیدیه همدان مانند تزریق ژل خط اخم ، خط خنده و …… با بالاترین کیفیت و با استفاده از تجهیزات و روش های به روز به شما ارائه می شود تیم پزشکی کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان زیبایی همراه با سلامتی را حق همه افراد می دانند شما در هر ساعت می توانید از مشاوره رایگان این کلینیک بهره مند شوید تنها کافیست با این مرکز تماس بگیرید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد

جدیدترین ماسک های صورت_ آپدیت ۲۰۲۱

روشهای شگفت انگیز درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم

معرفی ۱۱روش مدرن و معجزه گر لیفت صورت

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

81910111760

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsaeedieh.ir/9438

لینک آپارات: https://aparat.com/v/b2VDQ

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/uWC92CKw

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://youtu.be/ncts0RE2R_w

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir