علل ریزش مژه چیست بهترین راهکارهای درمان و تقویت مژه ها

 علل ریزش مژه چیست بهترین راهکارهای درمان و تقویت مژه ها

 علل ریزش مژه چیست بهترین راهکارهای درمان و تقویت مژه ها:

 

خیلی از افراد به خصوص خانم ها به خاطر نداشتن مژه یا کم حجم بودن آنها رنج می‌برند و حتی احساس می‌کنند زیبایی چهره شان را از دست داده اند حتی در برخی موارد مجبور می شوند هر روز از مژه مصنوعی استفاده کنند داشتن مژه های پرپشت و بلند زیبایی چشم های خانم ها را چندین برابر می‌کند.

عوامل زیادی باعث ریزش مژه‌ها میشوند از جمله موارد اکستنشن مژه ، استفاده بلند مدت از مژه های  مصنوعی ، جراحی پلک ، رادیوتراپی مصرف داروهای بیماری سرطان ، تاتوی پلک ، استفاده از لوازم آرایشی غیر بهداشتی ، کم کار بودن تیروئید ، سوختگی و…. می توانند باعث حذف مژه ها شوند در این مقاله کاشت مژه توسط کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان می پردازیم تا همه جوانب این روش را در نظر بگیریم.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

دلایل بروز ریزش مژه:

قبل از شروع درمان لازم است که علت ریزش مژه‌های خود را پیدا کنید تا راهکار مناسبی برای درمان آن استفاده شود با پیدا کردن علت ریزش مژه نیمی از مسیر درمان را طی کرده اید و با اعمال درمان مناسب نیمه دیگر راه را با موفقیت طی خواهید کرد.

در این مطلب در خصوص دلایل ریزش مژه ها و راهکارهایی که برای هر یک از آنها وجود دارد صحبت می‌کنیم این راهکار ها ممکن است در خانه قابل استفاده باشد و بعضی دیگر باید حتماً توسط کلینیک اجرا شود تا شما را به نتیجه دلخواه برساند

. اختلالات تغذیه ای:

یکی از دلایل اصلی ریزش مژه‌ها کمبود مواد مقوی مورد نیاز آنهاست که در اثر تغذیه نامناسب افراد ایجاد خواهد شد پروتئین ، بیوتین و آهن از اصلی‌ترین مواد معدنی مورد نیاز برای داشتن مژه های بلند و پرپشت هستند که  کمبود آنها باعث ریزش مژه ها میشود علاوه بر این انواع ویتامین ها نیز می‌توانند در افزایش سرعت رشد مژه ها تاثیر داشته باشند و مژه های پرپشت را برای شما به ارمغان بیاورند.

راه درمان

اصلاح رژیم غذایی راهکار درمان ریزش ناشی از این مشکل خواهد بود شما باید مصرف غذاهای چرب و پرنمک را به حداقل برسانید و از میوه ها و مواد غذایی حاوی انواع ویتامین ها ، پروتئین ها و مواد معدنی استفاده کنید ساختار موهای مژه کاملا شبیه موهای سر و ابرو می باشد به همین دلیل هر ماده غذایی که برای تقویت موها استفاده میکنید.

برای داشتن مژه های پر پشت نیز مفید است حتماً مواد غذایی مانند گل کلم ، کلم بروکلی ، پیاز ، انواع حبوبات را در رژیم غذایی خود قرار دهید این مواد حاوی کراتین هستند که پروتئین اصلی برای داشتن مژه های محکم و مقاوم در برابر ریزش است.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – ریزش مژه

. وجود عفونت ها یا برخی بیماری ها:

وجود عفونت هایی مانند سیفلیس یا بیماری های ویروسی مانند تبخال فعال و جزام می‌تواند باعث ریزش مژه‌ها شود عفونت های قارچی و انگلی نیز از دلایل اصلی ریزش موها به شمار می‌روند در صورتی که ضربه ای به مژه وارد شود یا تورمی رخ بدهد مژه ها شروع به ریزش خواهند کرد برخی افراد مبتلا به سندروم تریکوتیلویانیا هستند که در شرایط استرس یا زمانی که نیاز به تمرکز دارند موهای خود را می کنند.

یکی از بیماری‌هایی که می‌تواند باعث از دست دادن مژه ها شود التهاب لبه پلک است در این بیماری پلک ها متورم می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود که مژه ها راحت تر از حد معمول کنده بشوند و حتی در زمان استفاده از ریمل و یا شست و شو و خاراندن و مالش پلک بریزند. بیماری های عفونی آلرژی ، ضربه به چشم ، درماتیت سبوره و دستکاری پلک ها توسط دستان آلوده می تواند از دلایل اصلی ایجاد التهاب در پلک ها و مقدمه ریزش مژه ها باشد در ادامه بعضی از نشانه های بیماری های رایج که می تواند باعث بروز مشکل ریزش شوند را بیان میکنیم.

– التهاب پلک: قرمزی و تورم لبه های پلک که به آن بلفاریت هم گفته شود در صورت عدم توجه به این مشکل تورم گسترش پیدا می‌کند و پلک ها کاملا متورم و ملتهب می شوند.

– درماتیت سبوره: این مشکل معمولاً با تورم پلک و پوسته ریزی همراه است تورم پلک ها و خارش لبه های آن و احساس سوزن سوزن شدن در لبه پلک از دیگر نشانه‌های این بیماری است در صورتی که درمان به موقع انجام نشود منجر به گسترش عفونت انگلی در چشم ها خواهد شد و حتی ممکن است به بینایی شما هم آسیب برساند.

– سل پوستی یا جذام: نشانه های این بیماری مشخص است و اغلب با دانه‌های ریز در اطراف پلک ها ، احساس خارش و تورم آغاز خواهند شد این بیماری از دلایل شایع ریزش مژه ها است و روش مختلفی برای درمان آنها وجود دارد که قبل از اینکه به چشم و مژه ها برسند درمان یا حداقل کنترل خواهند شد.

– سندروم تریکو تیلو یانیا: این اختلال منشاء روانی دارد و لازم است که فرد برای درمان آن به روانشناس یاروانپزشک مراجعه کند.

در صورتی که متوجه شده که فرد در شرایط خاص مانند تمرکز بر روی یک موضوع خاص یا استرس موهای خود را می‌کند و چشمان را بیش از حد میمالد باید به وجود این اختلال شک کنید.

– مشکلات هورمونی: کم کاری یا پرکاری تیروئید کم ، کاری هیپوفیز ، کم کاری پاراتیروئید و مشکلات مربوط به تغییرات هورمونی در زنان به خصوص در دوران بارداری و یائسگی می تواند از عوامل اصلی ریزش مژه ها باشد با کنترل این مشکلات می توان از ریزش مژه جلوگیری کرد البته اگر مشکل ناشی از تغییرات هورمونی ، بارداری و شروع یائسگی باشد بعد از طی شدن این دوران و ثابت شدن هورمون های بدن دیگر چنین مشکلی وجود نخواهد داشت.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

دلایل بروز موخوره و راههای پیشگیری از آن

کاشت مو به روش BHT

دلایل ریزش ابرو و راه های درمان آن

 راه حل درمان:

از بین بردن عوامل بیماری‌زا ، عفونی و درمان بیماری های موجود راهکار درمان این مشکل است.

طبیعتاً این عوامل را نمی‌توان از طریق راهکارهای خانگی درمان کرد لازم است که به پزشک متخصص مراجعه کنید توجه داشته باشید که چشم ها بسیار حساس هستند و درمان این بیماری ها با روش های خودسرانه و بدون نظارت پزشک می تواند باعث تشدید آنها و ایجاد آسیب های جدی تر شود .

سرعت در درمان بیماری ها نیز بسیار اهمیت دارد شما بلافاصله بعد از مشاهده این مشکل برای پیگیری آن اقدام کنید چرا که عدم توجه به این بیماری ها و تداوم ریزش مژه‌ها می‌تواند باعث مزمن شدن آنها و سخت تر شدن فرایند درمان ریزشش مژه شود.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – ریزش مژه

. ریزش موی آره آتا:

درست مانند موهای سر مژه ها هم می توانند دچار ریزش سکه ای یا آره آتا شوند این نوع ریزش باعث خالی شدن بخشی از مژه می شود و به صورت ناگهانی اتفاق خواهد افتاد ریزش موی سکه ای معمولاً نشانه های بیماری های خود ایمنی است و در صورت اختلال در سیستم ایمنی بدن رخ خواهد داد در موارد شدیدتر این بیماری در موهای سر و ابرو ها هم دیده خواهد شد.

 راه حل درمان :

بسته به شدت بیماری و محل وقوع آن راهکارهای مختلفی برای درمان آره آتا امتحان می شود مسئله اول در درمان این نوع ریزش کنترل کردن عاملی است که باعث بروز آن شده ، بعد از آن باید به سراغ تقویت مژه ها و رشد دوباره آنها در مناطق ریزش رفت.

– استفاده از مواد آرایشی نامرغوب:

استفاده از ریمل ها ، خط چشم ، مداد چشم نامرغوب یکی از شایع‌ترین دلایل ریزش مژه هامی باشد ریمل نامرغوب مژه ها را به هم می چسباند و زمانی که قصد شستن آنها را دارید حتماً بخشی از مژه های تان را از دست می‌دهید علاوه بر این ترکیبات نامناسب ریمل باعث خشکی ، نازکی و شکنندگی مژه‌ها می‌شوند و یک مالش کوچک به چشم می تواند ریزش آنها را به دنبال داشته باشد.

خط چشم ، مداد چشم و سایه ها تماس کمتری با مژه ها دارند اما این بدان معنی است که حتماً باید به کیفیت آنها توجه کنید اگر این لوازم آرایشی را از برندهای نامعتبر تهیه کنید باعث ایجاد آلرژی در چشم ها و نواحی اطراف آن می‌شوند و به مژه‌های ما آسیب می‌رساند یکی دیگر از مواردی که شاید کمتر به آن توجه می کنید کرم های دورچشم یا پودرهای آرایشی است که برای زیرسازی استفاده می شود این مواد می‌توانند باعث سنگینی مژه ها و جلوگیری از رسیدن اکسیژن به آنها و در نهایت ریزش مژه‌هامی شود.

توجه داشته باشید که تنها مواد آرایشی نامرغوب نیستند که به مژه های ما آسیب میرساند استفاده از ریمل ها و چشم های ضد آب هم می‌توانند باعث ایجاد آسیب در مژه ها و ریزش آنها شوند این مواد آرایشی به سختی از روی چشم پاک خواهند شد و مالش چشم ها برای پاک کردن و استفاده مداوم از شیر پاک کن ها می تواند به مژه‌ها آسیب‌های جدی وارد کند.

نکته مهم دیگری که در خصوص استفاده از لوازم آرایشی وجود دارد عدم حساسیت به آنهاست ممکن است که از بهترین برندهای لوازم آرایش خرید کرده باشید اما چشمانتان به آنها حساسیت نشان می‌دهد این آلرژی ممکن است به شکل خارش خود را نشان دهد و با خشک کردن موها ریزش آنها را به دنبال خواهد داشت.

بعضی افراد برای اینکه مژه های آنها پرپشت شود به جای رفتن به دنبال درمان مشکل از مژه مصنوعی استفاده می کنند همیشه به یاد داشته باشید که مژه مصنوعی هرگز نمی تواند یک راهکار درمانی باشد و خود باعث تشدید آسیب به مژه ها خواهد شد چسبی که برای ثابت کردن این نوع مژه ها استفاده می‌شود ممکن است ایجاد حساسیت کند و در نهایت منجر به تشدید ریزش شود .

علاوه بر این در هنگام جدا کردن مژه ها بخشی از مژه های طبیعی با آنها کنده خواهد شد و به چشمان شما صدمه می‌زند و البته اگر در مراسم ها و مهمانی های خاص از مژهه های مصنوعی استفاده می کنید مشکلی ایجاد نمی‌کند اما استفاده مداوم بر روی سلامتی و زیبایی مژه های شما اثر میگذارد.

– راه حل درمان:

مشخص است که باید لوازم آرایشی مرغوب و باکیفیت انتخاب کنید و استفاده از لوازم ارزان قیمتی که برند آنها را نمی شناسید یا کیفیت آنها برای شما ثابت نشده است را فراموش کنید .

ریمل هایی که حاوی مواد تقویت کننده مژه ها هستند و آنها را به هم نمی چسباند خریداری کنید همچنین در زمان استفاده از مواد آرایشی نباید روی پلک و مژه های خود احساس سنگینی داشته باشید وجود این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده نامرغوب بودن وسایل ارایشی می باشد نیازی نیست نگران باشید بعد از تعویض لوازم آرایشی خود مشکل ریزش مژه ها هم به طور کامل برطرف خواهد شد.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – ریزش مژه

– برخی داروهای خاص:

معمولاً داروهایی مانند هپارین ، آندروژن ها ، رتینوئید ها درمان های هورمونی پروسپرانول ،اسید والپروئیک ضد تیروئید ضد کلسترول ایندرال و داروهای ضد انعقادی باعث ایجاد ریزش موها و در نهایت مژه ها میشوند ریزش مو و مژه ها یکی از عوامل اصلی شیمی درمانی و رادیوتراپی است و داروهای مربوط به کنترل بیماری های خود ایمنی یا دیابت نیز می‌توانند مژه‌های شما را ضعیف تر کنند.

گاهی اوقات نیز ممکن است مسمومیت ها یا حساسیت به بعضی داروها باعث ایجاد چنین مشکلی شود عوارض داروهایی مانند بیسموت و آرسنیک بر روی افراد مختلف متفاوت است اما بروز حساسیت ریزش موها یکی از شایع‌ترین عوارض آن خواهد بود در صورت مشاهده نشانه های حساسیت به دارو حتماً به پزشک معالج خود اطلاع دهید تا آسیبی به بدنتان وارد نشود.

راه حل درمان:

شما باید دوره مصرف داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده است را کامل کنید و نمی توانید آنها را به صورت خودسرانه قطع کنید ریزش مژه از عوارض شایع این داروها است و بعد از تکمیل دوره درمان و قطع مصرف داروها به طور کامل برطرف می‌شود در زمان درمان اگر نگران مژه‌های خود هستید می توانید از روغن های تقویت کننده خانگی استفاده کنید تا ریزش آنها کمی کمتر شود اما در چنین مواردی باید تا زمان تکمیل شدن دوره درمان منتظر بمانید و کمی صبور باشید.

– استرس بیش از حد:

اگر همواره تحت شرایط استرس زا قرار دارید یا برای هر کار کوچکی دچار استرس شدید باید منتظر ریزش مژه‌ها باشید تغییرات متابولیسم بدن در زمان استرس و افزایش سطح کورتیزول می‌تواند باعث تضعیف ماهیچه‌ها و ریزش آنها شود استرس بیش از حد نه تنها بر روی مژه ها که بر روی سایر موهای بدن حتی موهای سینه و سرشانه هم تاثیر خواهد داشت.

راه حل درمان:

راهکارهای کنترل استرس را یادبگیرید و حتی الامکان از موقعیت های استرس زا دوری کنید اگر شرایط شغلی تان به گونه‌ای است که همواره سطح بالایی از استرس را تحمل می کنید بهتر است در اوقات بیکاری به انجام کارهایی مانند مدیتیشن بپردازید و ذهن خود را از موضوعات استرس آور دور کنید البته مراجعه به روانشناس برای کنترل استرس هم توصیه می شود.

 

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – ریزش مژه

– کاهش وزن ناگهانی:

رژیم های لاغری غیر اصولی که در آنها مقدار کافی کالری به بدن نمیرسد باعث ریزش موها و مژه ها خواهند شد کاهش وزن ناگهانی باعث از دست دادن بخش زیادی از مواد معدنی در بدن می شود و در درجه اول به موها که عضو آسیب پذیر تری هستند صدمه خواهد زد.

راه حل درمان:

در صورتی که قصد لاغر شدن دارید بهتر است با مراجعه به پزشک متخصص تغذیه ، مقدار کالری و مواد معدنی موجود در غذای خود را به طور دقیق کنترل کنید و به یاد داشته باشید که با نخوردن غذا کسی لاغر نمی شود و شما با این کار تنها به بدنتان صدمه میزنید درست و به اندازه غذا خوردن است که اندامی زیبا را به شما هدیه خواهد داد و به مژه های محبوبتان هم آسیبی نمی رسد.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – ریزش مژه

– راهکار های خانگی درمان ریزش مو:

ریزش خفیف مژه ها را می توان با استفاده از راهکارهای خانگی و بدون نیاز به پزشک تا حد زیادی درمان کرد اما به شرطی که علت ریزش مو بیماری نباشد به یاد داشته باشید که درمان های خانگی در طولانی مدت تاثیر می گذارند و اگر به دنبال راهکاری هستید که هر چه سریعتر از آن جواب بگیرید بهتر است به سراغ روش‌های کلینیکی بروید.

ضمن اینکه این درمان ها معمولاً به منظور تقویت مژه ها و جلوگیری از ریزش به کار می روند و در زمان هایی که ریزش مژه ها شدت گرفته است مناسب نخواهد بود.

– شستشوی صحیح مژه ها:

بعد از یک روز کاری زمانی که به خانه بر می گردید باید با استفاده از روش های درست مژه های خود را از آلودگی ها پاک کرده و مواد آرایشی را نیز بشویید برای این کار استفاده از شیر پاک کن یا پاک کننده های آرایشی شیمیایی که به مژه آسیب می رسانند و باعث خشکی آنها می‌شوند آسیب خواهد رساند بهتر است .

مژه‌ها را با استفاده از شامپوی بچه بشویید و بدون مالش پلک ها و با ملایمت ، اثرات مواد آرایشی و آلودگی ها را از روی پلک ها پاک کنید توجه کنید که کشیدن پلک ها در زمان پاک کردن آرایش می‌تواند به موها آسیب برساند و هم باعث ایجاد چروک در اطراف چشم نیز می‌شود.

– استفاده از روغن بادام:

روغن بادام یکی از مهمترین روغن های طبیعی برای حفظ سلامت موها می باشد و در درمان ریزش مو تاثیر زیادی دارد برای استفاده از روغن بادام شانه ی ریمل را به خوبی بشویید و سپس آن را به مقدار مناسبی روغن آغشته کرده و به مژه‌ها بمالید توجه داشته باشید که استفاده از انگشتان برای مالش روغن بر روی مژه ها می تواند باعث انتقال آلودگی شود و به مژه ها یا چشمان شما آسیب برساند.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – ریزش مژه

– ترکیبات روغن گیاهی:

روغن ها، آلوئه ورا ، رزماری ،بادام ، آرگان و نارگیل ترکیبی کامل و بسیار کاربردی برای درمان مژه ها ایجاد خواهند کرد البته قبل از استفاده باید هر یک از آنها را به صورت جداگانه امتحان کنید تا مطمئن شوید که به هیچ یک از روغن ها حساسیت ندارید بعد از اطمینان از این موضوع این ترکیب معجزه آسا را بر روی مژه هایتان بزنید تا بعد از مدتی از داشتن مژه های جذاب و پرپشت و بلند لذت ببرید.

– روغن هفت مغز:

در ترکیبات این روغن نام روغن های بسیار عالی برای محافظت از مو ها دیده می شود بادام تلخ و شیرین ، فندق ، کنجد ، سیاه دانه ، نارگیل و کرچک این هفت مغز را تشکیل می دهند که همگی باعث نرمی و لطافت مژه ها می شوند و با تأمین همه مواد مغذی مورد نیاز آن ، جلوگیری از ریزش مژه باعث رشد بیشتر آنها نیز خواهد شد.

– ماساژ نرم پلک ها:

شما می توانید با استفاده از مقدار کمی از روغن هایی که بیان کردیم پلک های خود را ماساژ دهید تا با تقویت پوست به رشد بیشتر مژه ها کمک کنید ماساژ دادن پلک با تحریک پوست روند تولید کلاژن و فولیکول را افزایش می‌دهد و باعث تسریع رشد مژه ها و تقویت آنها خواهد شد توجه داشته باشید که زمان ماساژ نباید پلک های خود را فشار دهید و ماساژ نیز باید به صورت یکطرفه و با حرکت دایره ای انجام شود.

– برس کشیدن مژه ها:

با استفاده از برس ریملی که لبه های بسیار نرمی دارد مژه های خود را ۲ بار در روز برس بکشید توجه کنید که برس ریمل کاملاً تمیز و عاری از هرگونه ماده آرایشی یا آلودگی باشد برای تقویت بهتر مژه ها می توانید از مقدار کمی روغن نیز استفاده کنید.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – ریزش مژه

– راهکار های کلینیکی برای درمان ریزش مژه:

همانطور که گفتیم درمان های خانگی بیشتر حالت جلوگیری دارند و نمی توانند یک راهکار قطعی برای درمان ریزش مژه باشند این درمان ها  تنها می توانند سرعت ریزش را کمتر کنند و با تقویت مژه ها کمی رشد آنها را سریع تر کنند با توجه به این موضوع می توانید به سراغ راهکارهای کلینیکی بروید .

این راهکارها را میتوان برای داشتن مژه های پرپشت تر استفاده کرد اما قبل از هر چیز بهتر است دلیل ریزش را متوجه و آن را درمان کنید و در ادامه این بخش تعدادی از راه کارهای کلینیکی محبوب برای درمان ریزش مژه‌ها را معرفی خواهیم کرد:

– اکستنشن مژه:

یکی از راهکارهایی که بسیاری از افراد با مشاهده ریزش مژه‌ها و کم پشت شدن آنها به سراغ آن می‌روند اکستنشن مژه است که در عموم به کاشت مژه مصنوعی معروف شده است در این روش مژه های اکستنشن به صورت دانه به دانه و بسیار دقیق توسط شخص متخصص در محل مورد نظر قرار داده می‌شوند اکستنشن مژه را می‌توان به صورت دائمی یا موقتی انجام داد نوع موقت آن معمولاً ۶ تا ۸ هفته دوام می آورد و نوع دائمی آن تا چندین ماه بر روی چشم ها باقی خواهد ماند.

انتخاب نوع اکستنشن مژه بستگی به جنس و تراکم مژه ها ، میزان فری و بلندی مژه دارد و شخص متخصص باید تعیین کند که کدام روش برای شما مناسب است توجه داشته باشید که اکستنشن مژه باعث درمان ریزش مژه نمی‌شود اما مژه های جذاب تر و زیباتر به شما خواهد بخشید و به همین دلیل برای ریزش موها با مراجعه به پزشک متخصص به طور کامل درمان کنید تا مژه های مصنوعی گذاشته شده خوبی در جای خود باقی بمانند.

– کاشت مژه طبیعی:

کاشت مژه های طبیعی روشی تهاجمی است که در آن  با راهکارهایی شبیه به کاشت مو ، ریزش مژه درمان میشود این عمل بسیار حساس است و باید توسط پزشکان بسیار ماهر و متبحر انجام شود با توجه به اینکه محل قرارگیری مژه ها بسیار ظریف و حساس است پزشک باید شکاف های بسیار ریزی در آن ایجاد کند و البته مراقب آسیب ندیدن چشم ها هم باشد به همین دلیل هم هست که این عمل چندان رایج نیست و پزشکان کمی در کشور آن را انجام می‌دهند.

در کاشت مژه های طبیعی حدود ۵۰ فولیکول مو برای هر چشمی از ناحیه پوست سر برداشته شده و با ایجاد شکاف های بسیار ریز و ظریف در پلک ها قرار داده می‌شود در این فرآیند ۲۴ تا ۴۰ مژه کاشت می شود به دلیل اینکه موهای برداشت شده در برابر ریزش مقاوم هستند دیگر شاهد کم پشت شدن مژه ها نخواهید بود.

این عمل با استفاده از بی‌حسی موضعی و در حدود ۲ ساعت انجام می‌شود بعد از کاشت مژه احساس درد ، کبودی ، تورم پلک تا حدود یک هفته کاملاً طبیعی است بعد از تصویب شدن نتایج ، مژه های کاشت شده درست مثل مژه های طبیعی رشد می کنند و حالتی زیبا خواهند داشت البته با توجه به برداشت فولیکول ها از سر ممکن است رشد مژه ها کمی زیاد باشد که با کوتاه کردن آنها از ۶ ماه تا یک سال به نتایجی کاملاً طبیعی خواهید رسید.

 

مراحل کاشت مژه:

کاشت مژه معمولاً به روش FUE( استخراج واحد فولیکولی) انجام می‌شود کاشت مژه عملی سرپایی است که تحت بی حسی موضعی انجام می شود و ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد مراحل جراحی کاشت مژه به شرح زیر است:

– آماده سازی ناحیه اهدا: ابتدا ناحیه اهدا که معمولاً پشت‌سر است تراشیده می شود و تمیز و ضد عفونی می شود تا برای جراحی آماده گردد.

– اعمال بی حسی: ناحیه اهداف و دور مژه ها به طور موضعی بی حس میشود

– استخراج مو: فولیکول های مو بعد از تزریق کردن داروهای بی حسی به روش FUE استخراج می‌شود گرافت ها حاوی یک تا چهار فولیکول مو برای کاشت زیر پلک استخراج می شود

– آماده سازی ناحیه دریافت کننده: پس از استخراج موهای پیوندی نوبت به آماده‌سازی ناحیه دریافت می رسد جراح ناحیه دریافت را آماده می کند و برش های بسیار کوچکی را در محل کاشت فولیکول ها ایجاد می کند ، جراح جهت و زاویه رشد مژه ها را هنگام آماده سازی ناحیه گیرنده به خاطر می سپارد تا بتواند نتیجه کاملاً طبیعی خلق کند.

– کاشت گرافت: جراح هر بار یک یا دو فولیکول هموراژیک در جهت معین در ناحیه گیرنده قرار می‌دهد در یک جلسه معمولا بین ۳۰ تا ۴۰ فولیکول مو کاشت می‌شود تا مژه ها به پرپشتی دلخواه برسند.

 

عوارض و معایب کاشت مژه:

معایب: جلسات کاشت مژه پایین تر از روش‌های درمانی دیگر است اما این روش معایبی هم دارد مثلا افرادی که از این روش استفاده می‌کنند باید هزینه بیشتری نسبت به روش‌های دیگر پرداخت کنند و علاوه بر این استفاده از روش های کاشت مژه باعث می شود تا مژه ها رشد بیشتری نسبت به مژه‌های طبیعی داشته باشند و به همین دلیل باید به اصلاح موهای کاشت شده پرداخت.

عوارض: شایع ترین عوارض کاشت مژه عبارتند از:

کبودی درد و حساسیت به لمس ، ورم ، عفونت ، خونریزی ، ایجاد شدن کیست روی پلک که اگر توسط پزشک متخصص کاشت پیوند مژه انجام شود این عوارض تقریباً به صفر می رسد کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان در زمینه کاشت مژه سابقه‌ای درخشان دارد و تمام متقاضیان کاشت مژه که از این کلینیک خدمت گرفته اند به نتیجه دلخواه رسیده اند وهمگی راضی هستند.

 

کاندیدای مناسب برای کاشت مژه:

معمولاً یکی از متداول ترین عمل های زیبایی که در بین زنان انجام می‌شود عمل زیبایی کاشت مژه است ، چشم ها و مژه ها همواره یکی از زیباترین آثار چهره می باشد که می‌توانند نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره فرد داشته باشد اما علیرغم اینکه گاهی عمل زیبایی کاشت مژه کاملاً با اهداف زیباسازی چهره انجام می‌شود می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.

برخی افراد به دلایلی مانند بیماری سرطان ، اپیلاسیون ، تروما ، سوختگی ، جراحی و …… ممکن است موهای مژه خود را از دست بدهند و همین موضوع باعث خواهد شد تا این دسته از افراد یکی از کاندیداها برای انجام عمل زیبایی کاشت مژه باشند.

 

مشاوره های بیش از انجام کاشت مژه:

قبل از اینکه شما یک جلسه درمانی و عمل زیبایی کاشت مژه را برنامه‌ریزی کنید بهتر است حتماً با پزشک متخصص خود و  یا یک مشاور صحبت کنید تا بتوانید اطلاعات کاملی در مورد عمل زیبایی کاشت مژه به دست آورید در طول جلسات مشاوره ارزشیابی های اولیه انجام شده و تمامی شرایط موجود شرح داده خواهد شد.

زمانی که شما آگاهی لازم را در مورد عمل زیبایی کاشت مژه بدست آورید مطمئن خواهید بود که دیگر جای هیچ گونه نگرانی برای عمل زیبایی کاشت مژه وجود نداشته و با خیال راحت می توانید نسبت به انجام این عمل اقدام نمایید بهتر است تا در طول جلسه مشاوره تمامی انتظارات و اهداف خود را مطرح کنید تا روش های مناسبی برای این انتظارات انتخاب شده و در مورد آنها با شما صحبت می‌شود.

تمامی سوابق پزشکی شما و آزمایشات مورد نظر برای عمل زیبایی کاشت مژه در طول جلسه مشاوره بررسی خواهد شد تا از هرگونه حساسیت ، آلرژی و مواردی ازاین قبیل جلوگیری شود. در طول مدت جلسه مشاوره شما اطلاعات زیادی در مورد عمل کاشت مژه به دست خواهید آورد و باعث می شود با آگاهی کامل بتوانید تصمیمات درستی بگیرید.

حتی ممکن است در این جلسه مشاوره پزشک شما را از عمل منصرف کند زیرا شما شاید کاندیدای مناسبی نباشید پس دقت داشته باشید که داشتن یک جلسه مشاوره پیش از عمل زیبایی کاشت مژه الزامی خواهد بود و می‌تواند فواید بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد سعی کنید در اولین جلسه با پزشک متخصص خود بیشتر آشنا شده و از تخصص و مهارت وی نیز مطمئن شوید.

 

مراقبت های بعد از عمل کاشت مژه:

دقت داشته باشید که پس از انجام کاشت مژه نکات و دستورالعمل‌های بسیاری وجود دارد که می توانید برای تسریع روند درمان خود از آن استفاده کنید روند بهبودی شما کاملا به خودتان بستگی دارد و می توانید انتخاب کنید که چه مدت طول بکشد پس از نکات ذکر شده توسط پزشک خود پیروی کنید تا بتواند نتایج قابل قبولی را کسب کنید با توجه به حساسیت این عمل زیبایی و نوع رشد مو باید از تارهای موی خود در موارد مختلف مراقبت کنید دستورالعمل هایی وجود دارد که در هفته باید چندین بار آنها را انجام دهید.

زیرا باید مراحل کاشت و رشد مژه به درستی انجام شود ، این موضوع دارای راهکارهای اختصاصی است اگر آموزش‌ها و مراقبت‌های تجویز شده پزشک خود را انجام ندهید ممکن است پیچش موهای کاشته شده به سمت پایین بوده و موجب ایجاد مشکلاتی برای شما گردد و حتی باعث ایجاد آسیب به قرنیه چشم شود از مصرف داروهای ضد التهابی و سیگار کشیدن که باعث کندی روند درمانی و افزایش احتمال خونریزی و عفونت خواهد شد نیز بپرهیزید و سعی کنید برای کسب نتایج مناسب همواره با پزشک متخصص خود در ارتباط باشید.

 

عوارض و خطرات جانبی عمل کاشت مژه:

هر عمل جراحی می‌تواند عوارض و خطراتی را به همراه داشته باشد که البته با انتخاب درست پزشک متخصص و رعایت تمامی دستورالعمل‌های ذکر شده می توانید احتمال وقوع آنها را تا حد زیادی کاهش دهید البته خطرات و عوارض ناشی از عمل زیبایی بسیار جزئی و اندک بوده و خیلی راحت کنترل خواهد شد و در نتیجه هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت و همه چیز به انتخاب خودتان بستگی دارد .

پس از عمل ممکن است کمی درد یا تورم طولانی مدت مشاهده شود که به راحتی با داروهای مسکن قابل کنترل خواهد بود و البته کمی خارش ، سوزش و قرمزی پوست نیز ممکن است بوجود آید که هیچ یک از این موارد دائمی نبوده و پس از چند روز برطرف خواهد شد.

 

هزینه عمل کاشت مژه:

هر عمل زیبایی همواره دارای هزینه‌هایی خواهد بود که می‌تواند تا حد زیادی در انتخاب افراد تاثیرگذار باشد البته توجه داشته باشید عمل زیبایی کاشت مژه عملی حساس بر روی ناحیه پلک و چشم است و باید انتخاب درستی داشته باشید پس همواره در نظر داشته باشید که برای عمل هایی که به ظاهر ساده هستند برای هزینه اندک فریب نخورید و انتخابی درست داشته باشید.

انتخابی درست است که در کنار کیفیت و مهارت پزشک بتواند مقرون به صرفه ترین و منصفانه ترین هزینه‌ها را پرداخت نمایید هزینه‌های ناشی از عمل زیبایی کاشت مژه کاملا متغیر بوده و به موارد مختلفی بستگی دارد در نتیجه نمی‌توان یک عدد ثابت برای آن در نظر بگیرید .

در چنین شرایطی معمولاً هزینه های مختلفی برای ارزیابی‌های اولیه ، نتایج آزمایشات  ،هزینه بیهوشی و داروهای بی حس ،ی نسخه های پس از عمل ، دستمزد پزشک متخصص و محل انجام عمل زیبایی می‌تواند تاثیر بسیاری در هزینه‌های تمام شده فرد داشته باشد تعداد فولیکول های استخراج شده و روش برداشت آن نیز می تواند در هزینه عمل زیبایی کاشت مژه تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

دوران نقاهت عمل کاشت مژه:

اگرچه عمل زیبایی کاشت مژه یک روش جزئی و سرپایی بوده و در زمان کوتاهی انجام می‌شود اما از هر چه بگذریم کاشت مو هنوز هم عمل جراحی محسوب خواهد شد در نتیجه بیماران پس از کاشت مژه دوران نقاهت را سپری خواهند کرد در طول دوران نقاهت پس از عمل زیبایی کاشت مژه کمی تورم و قرمزی در پوست پلک مشاهده خواهد شد .

در روزهای اولیه پس از عمل زیبایی کاشت مژه کمی درد و شکاف در محل کاشت فولیکول ها مشاهده خواهد شد که البته عادی بوده و جای هیچگونه نگرانی وجود نخواهد داشت و معمولاً بین ۳ تا ۵ روز پس از عمل زیبایی کاشت مژه می توانید به محیط کاری خود بازگشته و فعالیت های خود را از سر بگیرید.

سعی کنید از مصرف دخانیات و سیگار کشیدن پرهیز کرده و همچنین داروهای ضد التهابی و ضد انعقاد خون مانند آسپرین را مصرف نکنید زیرا باعث افزایش احتمال عفونت و خونریزی خواهد شد حدوداً ۱۰ تا ۱۵ روز بعد از عمل زیبایی می توانید به شستشوی عادی و ملایم پلک ها بپردازید.

 

آثار و نتایج کاشت مژه:

نتایج کاشت مژه دائمی است ، رشد مژه بلافاصله بعد از کاشت شروع می‌شود و به این ترتیب فقط شش ماه بعد از عمل شاهد مژه های بلند و خوش حالت خواهید بود موی کاشت شده ظرف دو هفته بعد از جراحی می‌ریزند و ۱۲ هفته طول می‌کشد تا دوباره رشد کنند برای مشاهده نتیجه نهایی باید یک سال صبر داشته باشید.

بیماران باید بدانند که چون موی مژه های پیوندی از سر گرفته شده است این موها به طور مستمر رشد خواهند کرد و باید به طور مرتب کوتاه شود و فرم داده شود ، چون برش های عمل جراحی بسیار کوچک است اسکار یا جای زخم معمولاً با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود.

 

مزایای  کاشت مژه:

از جمله مزیت‌های کاشت مژه می‌توان به بازیابی دوباره مژه در افرادی که دچار سوختگی های بسیار حاد شده‌اند اشاره نمود همچنین ممکن است در اثر کاربرد مقطعی شیمی درمانی مژه های فرد ریخته شده باشد که پس از اتمام دوره شیمی درمانی می‌توان به کاشت مژه اقدام نمود در صورت استفاده مکرر از مژه های مصنوعی بیشتر به موهای طبیعی آسیب خواهد رسید با عمل پیوند مژه می توانید دوباره به مژه های طبیعی خود دست یابید

کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان همراه با کادری مجرب و کارآزموده انواع خدمات کاشت مژه ، ابرو و مو را در محیطی کاملاً بهداشتی و دارای مجوز وزارت بهداشت شما متقاضیان عزیز را یاری می رسانند.

 

تعداد جلسات کاشت مژه:

برای کاشت مژه روش های فوق العاده ای به وجود آمده است و بسیاری از کلینیک ها با جدیدترین متد ها به این کار می پردازند به همین دلیل بیماران می‌توانند به نتایج قابل توجهی دست پیدا کنند بهتر است بدانید جلسات کاشت مژه بسیار کوتاه است به طوری که تقریباً در تمامی موارد متخصصان در جلسه اول این کار را به پایان می‌رسانند چون برای این کار تعداد کمی از موها پیوند زده خواهند شد.

پایین بودن جلسات کاشت مژه باعث شده است تا این روش به یکی از بهترین روش‌های درمانی تبدیل شود بهتر است بدانید افرادی که از این روش ها استفاده می کنند پس از چند ماه شاهد رشد موهای خود خواهند بود برای رشد حداکثری مژه ها باید به تغذیه خود اهمیت زیادی بدهید چون موهای کاشت شده برای رشد به ویتامین ها و عناصر ضروری مختلف نیاز خواهند داشتچ

 

نتیجه گیری:

همانطور که می‌دانید این روزها خانم های زیادی به دنبال زیبایی چشم های خود هستند روش های زیادی برای پرپشت کردن مژه ها وجود دارد مانند اکستنشن ، استفاده از مژه های مصنوعی اما موضوعی که باز با هم در این مقاله بررسی کردیم کاشت مژه دائم توسط پزشک متخصص است.

این روش با روش های دیگر که در آرایشگاه‌ها انجام می‌شود فرق دارد اولین تفاوت دائمی بودن کاشت مژه است با استفاده از این روش دیگر با ریزش مژه‌ها مواجه نخواهید شد و همیشه مژه های پرپشت بلند و طبیعی دارید و شمارا از هرگونه اقدام برای کاشت مژه در آرایشگاه‌ها باز  میدارد.

شما می توانید از طریق راه های ارتباطی با مشاوران کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان در ارتباط باشید و از آنان در خصوص کاشت مژه مشاوره رایگان بگیرید.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

81910111760

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsaeedieh.ir/wsft

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicsaeedieh

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinicsaeedieh

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org/wiki/User:clinicsaeedieh

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

 

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir