علت و نحوه درمان چربی مو و پوست سر با روش های خانگی

علت و نحوه درمان چربی مو و پوست سر با روش های خانگی

علت و نحوه درمان چربی مو و پوست سر با روش های خانگی :

چرب شدن پوست سر یک اتفاق بد و ناخوشایند نیست و وجود چربی به میزان لازم می‌تواند پوست سر را سالم نگه دارد و زیبایی موها را حفظ کند اما چیزی که می‌تواند باعث ناراحتی شود چربی بیش از اندازه پوست سر است که می‌تواند باعث ایجاد حساسیت و خارش در سر شود به علاوه در بسیاری موارد چربی می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن کف سر و از بین رفتن حالت مو شود که در این موارد باید به دنبال روش مناسبی برای درمان این مشکل باشید اما برای درمان چه کارهایی میتوانید انجام دهید؟ تا آخرین مقاله با ما همراه باشید تا با روش‌های مناسب حل این مشکل آشنا شوید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

علت چرب شدن پوست سر چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ روش‌هایی برای درمان چربی برویم باید بدانید که آیا علت اصلی این چربی چیست ؟عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث چرب شدن پوست سر شود که می‌تواند عواملی مانند محیطی ، ژنتیک یا درونی باشد پوست سر برای حفظ سلامت خود و از دست ندادن رطوبت شروع به تولید چربی می کند که شدت این کار توسط غدد سبوم انجام می‌شود که به دلایل گوناگون ممکن است که این غدد تغییر کنند ، شروع به چربی اضافه کند و مشکلاتی برای فرد به وجود آورد از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

. ژنتیک

برخی افراد به صورت ارثی و ژنتیک دارای پوست سر چرب هستند و به عبارتی ژن ها هستند که می توانند روی عملکرد غده سبوم و میزان تولید چربی تاثیرگذار باشند.

. بیماری های پوستی

بعضی بیماری های پوستی هستند که می‌توانند روی عملکرد سیستم ایمنی و غدد چربی تاثیرگذار باشند و باعث شوند که چربی در پوست سر تشدید شود این بیماری‌ها مانند بیماری سبورئیک می‌تواند با تحریک پوست سر و غدد چربی باعث تولید بیش از اندازه چربی شود که علائم مختلفی مانند شوره و پوسته پوسته شدن را نیز در بر دارد.

. آکنه سر

در بسیاری موارد ممکن است سلول های پوستی و چربی در منافذ پوست گیر بیفتد و همین امر باعث می‌شود که زمینه برای رشد باکتری‌ها فراهم شود ، این موضوع باعث می‌شود که با تجمع چربی آکنه کف سر حاصل شود.

. عوامل محیطی

بسیاری از آلودگی‌های محیطی می‌تواند باعث چربی بیش از اندازه پوست سر شود این موضوع به دلیل تاثیرگذاری روی هورمون ها است ، میزان تولید چربی در پوست سر را افزایش می‌دهد و در بعضی موارد نیز ممکن است که واکنش به یک عامل محیطی ، طبیعی و مواد شیمیایی موجود در شوینده‌ها پوست سر چرب شود و میزان چربی خود را افزایش دهد.

. استرس

استرس یکی دیگر از عواملی است که می تواند به طور مستقیم روی هورمون های اندروژنی تأثیر بگذارد این هورمون ها وظیفه دارند که تولید چربی را کنترل کنند و در با داشتن استرس دائمی عملکرد آنها دچار اختلال می شود.

. شست و شوی بیش از حد موها

شست و شوی بیش از اندازه موها نیز می‌تواند باعث تحریک شدن پوست سر شود یا به تولید چربی بیشتر می پردازد همین دلیل به طور طبیعی پوست سر ناچار شروع به تولید سبوم بیشتری می‌شود که منجر به چرب شدن پوست سر می شود به علاوه باید دقت داشته باشید که در صورت استفاده از شامپو و نرم کننده ها ، مو ها را به طور کاملا آبکشی کنید تا هیچ گونه مواد شوینده در لابه لای موها باقی نماند زیرا می تواند تعادل بین چربی پوست سر را بر هم بزند و مشکلاتی برای شما به وجود آورد.

. افزایش سن

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث چرب شدن پوست سر شود و اختلالاتی در غده سبوم ایجاد کند افزایش سن به ویژه در مردان است ، زیرا در مردان که سن آنها بیشتر از ۵۰ سال است  هورمون هایی به نام DHT ترشح می‌شود که این هورمون‌ها فولیکول های مو را کوچک میکند و باعث میشود که پوست سر چرب شود نکته دیگر در مورد چربی پوست سر این است که در سن بلوغ نیز چربی افزایش پیدا می‌کند زیرا فرا رسیدن این سن باعث افزایش اندازه غدد چربی پوست سر می‌شود که این امر باعث ترشح زیاد چربی سر میشود.

. استفاده از برس و شانه کثیف

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث چربی پوست سر شود آلودگی،  گرد و غبار و ذرات باقیمانده از محصولات مراقبتی و آرایشی به طور مستقیم روی موها ، استفاده از گل سر یا شانه ای که به خوبی تمیز نشده نیز باعث می‌شود که موها خیلی سریع کثیف شوند و میزان ترشح چربی در پوست سر افزایش پیدا کند.

چربی مو و پوست
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – چربی مو و پوست

چرب شدن پوست سر چه عواقبی به دنبال دارد؟

همانطور که اشاره کردیم چربی پوست سر به میزان طبیعی برای سلامتی پوست و مو ، مناسب و لازم است اما اگر پس از شستشوی موها و پوست سر متوجه شدید که چربی هنوز از بین نرفته باید به درمان آن و تنظیم مقدار چربی پوست سر خود بپردازید چرب شدن پوست سر می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد از جمله:

. ریزش مو

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که شوره سر به دلیل خشک شدن پوست اتفاق می‌افتد اما این تصور تا حد زیادی اشتباه است ، شوره سر زمانی ایجاد می‌شود که آلودگی و مواد مختلف شیمیایی در پوست سر جذب می‌شوند و منافذ را مسدود می‌کنند یکی از عواملی که باعث افتادگی آلودگی در موها می‌شود افزایش میزان چربی در ناحیه پوست سر است.

. چسبندگی و از بین رفتن حالت موها

همانطور که اشاره کردیم پوست سر می تواند چرب شود و حالت موها را با مشکلاتی مواجه کند ، موهای چرب تا حد زیادی به هم میچسبند و دسته های خشک و بی حالت را ایجاد می‌کنند و همین حالت از افزایش میزان چربی می تواند باعث از بین رفتن حالت موها شود.

چربی مو و پوست
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – چربی مو و پوست

راه های خانگی برای درمان چربی پوست سر

اگر از خواب بیدار شدید و احساس کردید که میزان درخشندگی موهای شما بیشتر از قبل به نظر می‌رسد و لکه هایی مانند روغن در بین موها وجود دارد پس احتمالاً میزان ترشح چربی در پوست سر شما از حالت تعادل خارج شده است در اینجا باید به فکر روش درمانی مناسبی باشید ، در نخستین کاری که بیشتر افراد در مواجه شدن با این مشکل انجام می دهند این است که از راه های خانگی برای کنترل چربی استفاده می‌کنند در ادامه تعدادی از راه های از بین بردن چربی پوست سر در خانه را به شما معرفی می کنیم.

‌. تغییر رژیم غذایی

یکی از موارد اصلی که می تواند باعث ترشح مقدار زیادی چربی در پوست سر شود داشتن رژیم غذایی است که در آن باید مقدار زیادی کربوهیدرات وجود داشته باشد بنابراین اگر با این مشکل مواجه شدید در رژیم غذایی خود سهم ویتامین و پروتئین را افزایش دهید و سعی کنید که به مقدار کافی مواد معدنی مانند زینک و سولفات را مصرف کنید این مواد باعث بهبود گردش خون می‌شوند و می‌توانند از چربی پوست سر جلوگیری کنند و به کنترل آن بپردازدند.

. استفاده از روغن جوجوبا

ممکن است که استفاده از روغن برای درمان چربی پوست سر کمی عجیب و غریب باشد اما روغن‌ جوجوبا یک ماده منحصر به فرد است که می تواند به کنترل چربی نامناسب توسط غدد سبابه شود به خوبی می تواند به وسیله این نوع روغن ، چربی تولید شده را کنترل کنید و مانع از چرب شدن پوست سر شوید برای استفاده از روغن جوجوبا باید آن را روی موهای خود اسپری کنید و سپس ماساژ دهید بعد از چند ساعت صبر کنید و سپس موها را با استفاده از یک شامپوی ملایم بشویید.

. تغییر شامپو و نرم کننده

یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث افزایش میزان چربی در پوست سر شود شامپو و نرم کننده است که حاوی سولفات یا سیلیکون باشد ، می‌تواند به فولیکول‌های مو آسیب وارد کند زیرا سولفات می‌تواند چربی‌های فولیکول ها را از بین ببرد و این امر باعث تحریک غدد چربی می شود که آن را تشویق به تولید چربی بیشتر خواهد کرد به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که در صورت چرب شدن موی سر از شامپوهایی استفاده کنید که باعث خشکی بیش از اندازه مو نشود.

. استفاده از آبلیمو

زمانی که چربی پوست سر شما زیاد شده است باید یک مرحله دیگر را به شستشوی موهای خود اضافه کنید در این حالت باید پس از شستن موها با شامپو و نرم کننده نصف لیوان آب لیمو را با سه لیوان آب مخلوط کنید و سپس موها را با آن آب کشی کنید این کار باعث می شود که به تقویت فولیکول ها بپردازید و همچنین تنظیم چربی پوست سر را به همراه دارد.

. استفاده از سرکه سیب

سرکه سیی نیز مانند یک پاک کننده قوی عمل می کند و می تواند به طور موثر آلودگی و ذرات باقیمانده در بین موها را از بین ببرد و از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری کند برای استفاده از سرکه باید نصف فنجان آن را در مقداری آب بریزید و بعد از شستشوی موها با شامپو از این محلول برای شستشو استفاده کنید.

. شامپوی نعناع

یکی دیگر از مواردی که می تواند به شما در کنترل میزان چربی پوست سر کمک کند نعناع است ، باید مقداری از این نعناع را بجوشانید و اجازه دهید تا خنک شود بعد آن را با آب مخلوط کنید و بعد از شستشوی مو با شامپو ، موها را با استفاده از این آب و نعناع آبکشی کنید ، برای افزایش تاثیر آن می توانید مقداری سرکه نیز به آن اضافه کنید.

. روغن زیتون

روغن زیتون نیز می تواند جایگزین مناسبی برای چربی نامناسب پوست سر باشد و چربی پوست سر را کنترل کند برای استفاده از این روغن مقداری از آن را به کف دست بریزید و به صورت حرکات دایره وار انگشتان آن را روی پوست سر ماساژ دهید و پس از یک ساعت می توانید موها را بشویید.

. استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که می تواند چربی اضافه پوست سر را از بین ببرد به علاوه از ساقه مو هم می‌تواند محافظت کند و مانع از ریختن موها شود.

چربی مو و پوست
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – چربی مو و پوست

چگونه میتوان از چرب شدن پوست سر جلوگیری کرد؟

روش ها و راه های زیادی وجود دارد که شما می توانید برای کاهش چربی پوست سر از آن استفاده کنید در ادامه برخی از این روش ها را برای شما بیان می کنیم.

. شستشوی موها به  تعداد کافی

برای جلوگیری از چرب شدن پوست سر باید تعداد دفعات شستشوی مو را کنترل کنید زیرا شستن موها بیش از اندازه می‌تواند باعث از بین رفتن چربی و تحریک غدد تولید کننده شود از طرف دیگر شستشوی کم موها نیز می‌تواند باعث جمع شدن آلودگی در بین موها و پوست سر شود که باعث مسدود شدن منافذ پوست می شود و این دو موضوع می‌تواند هر کدام به تولید چربی بیشتر در پوست سر بیانجامد به همین دلیل است که باید با یک پزشک متخصص در این خصوص مشورت داشته باشید تا بهترین روند شستشوی مو را برای شما تعیین کند شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرید و از نظرات ایشان برای رفع مشکلات چربی پوست سر خود استفاده کنید و به درمان مناسبی بپردازید.

. شست و شوی درست موها

علاوه بر این که باید دقت زیادی در تعداد دفعات شستشوی مو داشته باشید باید این کار را نیز به روش درست و بهینه انجام دهید زیرا عدم شستشوی صحیح در سطح پوست می تواند منجر به چرب شدن پوست سر شود برای این کار باید مقدار کمی شامپو را به ریشه موها بمالید و اجازه دهید که شامپو به خودی خود به قسمت‌های مختلف برسد و از ماساژ دادن زیاد آن موها خودداری کنید دقت کنید که ایجاد کف زیاد به معنای شستشوی درست مو نمی باشد و همچنین باید در نظر داشته باشید که هرگز در زمان شستشوی پوست سر خود از ناخن استفاده نکنید زیرا باعث می‌شود که خراش هایی روی سطح پوست ایجاد شود و در نتیجه غدد چربی برای درمان این خراش ها و جلوگیری از التهاب شروع به تولید چربی می کنند علاوه بر این موارد ، طبق توضیح محققان شستشوی مو با استفاده از شامپو بیش از یک بار در هر بار استحمام نیاز نیست.

. از مصرف زیاد نرم کننده ها خودداری کنید

هنگام استفاده از نرم کننده ها باید احتیاط لازم را داشته باشید زیرا ترکیبات موجود در این مواد می‌تواند باعث چرب شدن پوست سر شوند برای استفاده از نرم کننده ها دقت کنید که این ماده نباید به پوست سر برخورد داشته باشد و فقط باید در انتهای موها از آنها استفاده کنید و از ماساژ دادن بیش از حد موها نیز با نرم کننده خودداری کنید.

. استفاده از سشوار و اتو مو را محدود کنید

استفاده زیاد از سشوار و اتو می تواند باعث تحریک غدد چربی پوست شود زیرا خشک شدن موها به شکل سریع می‌تواند منجر به خشکی پوست سر شود که باعث از بین رفتن بافت طبیعی پوست و مو میشود.

‌. کمتر به موهای خود دست بزنید

تاب دادن موها به دور دست بیش از اندازه باعث می شود که پوست به تولید چربی بیشتر بپردازد به علاوه اگر با خاراندن سر یا مواردی از این دست آسیب به پوست وارد شود پس زمینه تولید چربی نیز افزایش پیدا می‌کند بنابراین باید تا حد امکان با ملایمت با موهای خود رفتار کنید و از آسیب زدن به پوست سر خودداری کنید.

. بعد از ورزش و تعرق زیاد موها را بشویید

عرق کردن بیش از اندازه باعث چرب شدن موها می شود به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که بعد از انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های شدید بدنی موهای خود را بشویید همچنین بعد از استفاده از کلاه روسری و سربند نیز باید موها را بشویید.

. از بستن موهای خود تا حد امکان خودداری کنید

بستن موها به ویژه به صورت دم اسبی می‌تواند باعث کشیده شدن بیشتر موها شود و این امر باعث می‌شود که موها به تولید چربی بیشتر بپردازند به همین دلیل توصیه می‌شود که تا حد امکان موها را نبندید .

درمان چربی پوست سر برای جلوگیری از ریزش موها و همچنین جلوگیری از شوره بسیار اهمیت دارد برای کار می‌توانید از درمان های خانگی استفاده کنید و یا با انجام دادن اقداماتی از بروز این مسئله جلوگیری کنید ، نکته مهم این است که شما باید قبل از هر چیز علت وقوع چربی را مشخص کنید زیرا در مواردی ممکن است یک بیماری پوستی باعث شود که پوست سر شما چرب شود در نتیجه باید درمان های خانگی را کنار بگذارید و از درمان‌های پزشکی استفاده کنید و هرگاه احساس کردید پوست سر شما بیش از اندازه چرب است باید نزد پزشک متخصص بروید تا علت مشکل تشخیص داده شود کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه همدان این امکان را برای شما فراهم کرده که با استفاده از خدمات مشاوره‌ای بتوانید بهترین روش را برای از بین بردن چربی اضافی پوست سر استفاده کنید و همواره ظاهری زیبا و جذاب داشته باشید در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از آن بهره مند شوید شما می توانید برای درمان چربی پوست سر در این کلینیک از روش های بروز و مفید استفاده کنید یکی از این روش ها که برای درمان چربی پوست سر استفاده می‌شود و طرفداران زیادی نیز به خود جلب کرده است و می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تقویت موها ، جلوگیری از چرب شدن آن ها و کمک کردن به داشتن موهای پرپشت و زیبا کند استفاده از مزوتراپی است ، مزوتراپی یک روش ایمن و آسانی است که شما در کوتاهترین زمان ممکن می توانید به درمان چربی پوست سر و تقویت موهای خود بپردازید.

چربی مو و پوست
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – چربی مو و پوست

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یکی از روش های نسبتاً جدید است که می تواند برای درمان های ریزش مو و یا به تنهایی تاثیرات خوبی روی موها داشته باشد ، مزوتراپی به طیف وسیعی از درمان های تزریقی گفته می‌شود که کمترین تهاجم را دارند و کاربردها و مزایای زیادی دارند مثلاً مزوتراپی مو یکی از کاربردهای این روش درمانی است که می‌تواند باعث توقف ریزش مو ، تحریک رشد موها و همچنین جلوگیری از چرب شدن ، خشکی و شکنندگی موها شود . در مزوتراپی ترکیبی از محلول های مختلف تقویتی به درون پوست تزریق می شود که می تواند به درمان تمام مشکلات پوست سر بپردازد این روش درمانی بدون درد و خونریزی انجام می‌گیرد ، دوره نقاهت و ریکاوری ندارد و فرد در کمترین زمان ممکن می‌تواند به تقویت موهای خود بپردازد و نتیجه فوق‌العاده‌ای از این روش درمانی برای خود به همراه داشته باشد.

 

کاربرد و مزایای مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یک تزریق زیر پوستی است که بسته به نوع دارو می تواند مزایا و کاربرد زیادی داشته باشد از کاربرد مزوتراپی می توان به درمان سلولیت ، از بین بردن چربی های موضعی ، درمان چربی پلک ، جلوگیری از ریزش مو ، جوانسازی پوست ، درمان لکه های پوستی ، برطرف کردن جای زخم و همچنین از مزایای این روش درمانی می‌توان به عوارض جانبی و خطرات بسیار محدود این روش درمانی ، هزینه مناسب و منطقی آن بدون نیاز به مراقبت خاص و ویژه اشاره کرد که می‌تواند برای درمان ریزش مو ، رفع مشکلات سر مانند چربی ، شوره و ترمیم موهای آسیب دیده بپردازد بدون درد و بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌گیرد ، روشی سریع است که دوره نقاهت و ریکاوری ندارد و روش های موثر برای درمان ریزش مو بدون نیاز به جراحی است ، شما هم می‌توانید از این مزایا در کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی  سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید.

 

اثرات و نتایج مزوتراپی مو

مزوتراپی یک روش درمانی است که می‌تواند با تزریق مواد مغذی به طور مستقیم به لایه پوست باعث تحریک پوست و رفع مشکلات پوستی شود همچنین می‌تواند به تقویت سیستم گردش خون ، سیستم ایمنی و سیستم عصبی و حسی کمک کند این روش درمانی می‌تواند برای انواع ریزش مو و مشکلات مو موثر باشد ، می‌تواند به بهبود خونرسانی پوست کمک کند ، غذا رسانی به بافت پوست و مو را انجام دهد ، جلوگیری از فرایند تحلیل رفتن فولیکول ها را بر عهده دارد ، می‌تواند تنظیم ترشح چربی پوست سر را به عهده بگیرد ، باعث بهبود اثرات سایر روش های درمانی شود ، مفید برای بهبود نتایج کاشت مو است شما هم می‌توانید از این اثرات و نتایج در کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه کلینیک بهره‌مند شوید.

چربی مو و پوست
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – چربی مو و پوست

کاندیدای مناسب مزوتراپی مو

کاندیدای مناسب مزوتراپی مو افرادی هستند که با مشکلات ساقه مو به هر دلیلی مواجه هستند این روش درمانی می‌تواند برای آنها بهترین باشد یکی از اثرات این روش افزایش حفظ فولیکول‌های مو است همچنین افرادی که به هر دلیلی سرعت رشد موهای آنها کم شده مزوتراپی می‌تواند درمان موثری برای آنها باشد مزوتراپی برای انواع ریزش مو از جمله آلوپسی آره آتا می‌تواند روش درمانی مناسب باشد ، برای ریزش موی ناشی از استرس نیز می‌تواند درمان مناسبی باشد اگر شما می خواهید به درمان چربی پوست سر خود بپردازید مزوتراپی می تواند روش مناسبی برای رفع چربی پوست سر و کنترل غدد چربی باشد اگر شما کاندیدای مناسب این روش درمانی هستید می‌توانید مزوتراپی را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه کلینیک انجام دهید و از نتایج بیشمار این روش درمانی بهره مند شوید.

 

مراحل انجام مزوتراپی مو

هنگام مراجعه به کلینیک برای انجام مزوتراپی باید آماده باشید شب یا صبح روز معالجه موها را بشویید اما از هیچ گونه مواد حالت دهنده و آرایشی بر روی موها استفاده نکنید همچنین چند روز قبل از انجام مزوتراپی از مصرف قرص های رقیق کننده خون خودداری کنید ، برای مزوتراپی برخلاف روش های دیگر نیازی به ضد عفونی نیست اما اگر روی پوست سر زخمی وجود داشته باشد پزشک به ضدعفونی می پردازد . تزریق مزوتراپی با استفاده از سوزن هایی مشابه با سوزن انسولین به صورت دستی و یا با دستگاهی به نام مزوگان صورت می‌گیرد که این تزریق به شکل دستی یا با استفاده از دستگاه به انتخاب پزشک بستگی دارد که هر دو روش موثری هستند ، سوزن حدود یک میلیمتر درون پوست نفوذ می کند و محل مورد نظر را به طور مستقیم به ریشه مو و پوست سر تزریق می‌کند که این مواد باعث میشود نتیجه را از این روش درمانی به دست آورید.

چربی مو و پوست
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – چربی مو و پوست

تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات مزوتراپی مو بستگی به نوع مشکل موی شما و تشخیص پزشک متخصص دارد ، تعداد جلسات مزوتراپی مو بین ۸ تا ۱۵ جلسه می تواند متفاوت باشند و یکی از برنامه‌هایی که برای مزوتراپی در نظر گرفته می شود این است که یک هفته یکبار برای ماه اول سپس دو هفته یک بار برای ماه دوم و در نهایت ماهی یک بار در دو ماه بعدی مزوتراپی صورت می‌گیرد در این حالت شما به طور کلی ۸ جلسه درمان را دریافت خواهید کرد . جهت اطلاع پیدا کردن از تعداد جلسات مزوتراپی برای خود می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرید و از تعداد جلسات درمانی برای خود اطلاع کامل به دست آورید.

 

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یک روش آسان و موثر است که شما در کمترین زمان ممکن می توانید به رفع مشکلات موی خود از جمله درمان چربی آن بپردازید این روش درمانی نیاز به مراقبت های خاص و ویژه ندارد اما رعایت اصول توصیه شده می‌تواند سرعت روند بهبودی را افزایش دهد و نتایج بهتری را از این روش درمانی برای شما رقم بزند.

. چند روز قبل از انجام مزوتراپی از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید و چنانچه بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید پزشک را در جریان مصرف داروهای خود قرار دهید.

. قبل از انجام مزوتراپی از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی پرهیز کنید مصرف این گونه مواد خود می تواند اختلال در موها و پوست ایجاد کنند و مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

. هنگام مراجعه به کلینیک استحمام کرده ، پوست را تمیز کنید و از هیچ گونه مواد نگهدارنده و حالت دهنده برای پوست استفاده نکنید همچنین نباید سه روز قبل از انجام مزوتراپی از داروهای حاوی ماینوکسیدیل استفاده کنید.

چربی مو و پوست
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – چربی مو و پوست

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

. تا ۲۴ ساعت بعد از درمان از داروهای ماینوکسیدیل ، تقویت‌کننده مو همچنین از مواد آرایشی و بهداشتی بر روی موها استفاده نکنید.

. تا ۸ ساعت بعد از مزوتراپی نباید آب و بخار آب به پوست برسد از روز سوم می توانید حمام بروید ولی هفته اول نباید ۱۵ دقیقه بیشتر در حمام بمانید همچنین از آب داغ برای دوش گرفتن استفاده نکنید.

. تا ۴۸ ساعت بعد از انجام مزوتراپی از انجام فعالیت‌های ورزشی و حرکاتی که باعث تعریق بدن می شود خودداری کنید ، تعریق باعث می شود که محلول مربوط به مزوتراپی از داخل پوست خارج شود.

. آب و مایعات فراوان بنوشید.

. اگر روی پوست سر خود برآمدگی مشاهده کردید با متخصص خود تماس بگیرید احتمال دارد که به محلول مزوتراپی حساسیت و واکنش نشان داده اید.

. تا ۲۴ ساعت بعد از انجام مزوتراپی از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.

 

عوارض مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یک روش آسان و موثر است که می‌تواند به تمام مشکلات پوست سر و مو پایان دهد و شما را در رسیدن به موهای جذاب و زیبا کمک کند البته باید توجه داشته باشید که این روش درمانی را در کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام دهید چرا که پزشک با تجربه می تواند بهترین مواد را برای رفع مشکلات موی شما استفاده کند و شما را به بهترین نتیجه برساند و عوارض احتمالی این روش درمانی جلوگیری کند ، عوارض معمول مزوتراپی را می‌توان به کمی التهاب و تورم اشاره کرد که خیلی زود این التهاب و تورم از بین خواهد رفت می‌تواند برای بعضی افراد واکنش و حساسیت بعد از مزوتراپی را نشان دهد که برآمدگی های روی پوست سر فرد متقاضی مشاهده می شود که با وجود این برآمدگی جای هیچگونه نگرانی و استرسی نیست چون بعد از چند روز این مشکل برطرف می‌شود و ممکن است در جلسات بعدی پزشک متخصص محلول مزوتراپی را برای شما تغییر دهد تا دیگر با این مشکل مواجه نشوید شما می توانید مزوتراپی را با خیالی آسوده در کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید.

چربی مو و پوست
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – چربی مو و پوست

دوره نقاهت مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یک روش آسان و موثر است که می تواند به درمان چربی مو ، رفع مشکلات پوست سر ، جلوگیری از ریزش مو ، داشتن موهای پرپشت و زیبا شما را یاری کند این روش درمانی دوره نقاهت و ریکاوری ندارد شما بعد از پایان درمان بلافاصله می توانید کلینیک را ترک کنید و به فعالیت‌های روزمره خود بپردازید فقط کافیست که تا چند روز به توصیه‌های ارائه شده توسط پزشک متخصص توجه کنید تا اثرات این روش درمانی برای شما بهترین شود و همچنین از عوارض احتمالی جلوگیری شود شما می توانید مزوتراپی را در کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از نتایج فوق‌العاده آن بهره مند شوید همچنین دوره نقاهت و مشکلی را برای خود نداشته باشید.

 

هزینه مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی مو می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد از جمله محلول مورد استفاده شده برای درمان مشکل شما ، میزان استفاده از محلول ، تعداد جلسات درمانی برای برطرف کردن مشکل ، انتخاب کلینیک ، تجربه و مهارت پزشک می تواند در تعیین هزینه ها متغیر باشد جهت اطلاع گرفتن از هزینه‌های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه همدان با این کلینیک تماس گرفته نسبت به هزینه و تخفیفات روزانه توسط مشاوران و کارشناسان حرفه ای اطلاعات کافی به دست آورید و یا با مراجعه حضوری به کلینیک و معاینه توسط مشاوران و کارشناسان از هزینه انجام این درمان و هر سوال دیگری که در خصوص این روش درمانی دارید اطلاعات کاملی به دست آورید مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می باشد که می توانید از آن بهره مند شوید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

نتیجه گیری

چرب شدن پوست سر یک اتفاق ناخوشایند نیست ، چربی به میزان کافی می‌تواند پوست سر را سالم نگه دارد و برای زیبایی موها بسیار لازم است اما چیزی که بسیار ناراحت کننده است چربی بیش از اندازه است که می تواند مشکلات و دردسرهایی را به همراه داشته باشد به علاوه چربی می تواند باعث پوسته پوسته شدن کف سر و حتی از بین رفتن حالت مو و خارش شود پس باید اگر به این مشکل دچار هستید به درمان چربی پوست سر بپردازید باید اول از همه بدانید که علت چرب شدن پوست سر چیست و به دنبال روش مناسب برای برطرف کردن آن باشید ، علت های زیادی وجود دارد که فرد دچار چرب شدن بیش از اندازه پوست سر می‌شود از جمله می‌توان به ژنتیک ، بیماری های پوستی ، آکنه سر ، عوامل محیطی ، استرس ، شستشوی بیش از اندازه موها ، افزایش سن ، استفاده از گل سر و شانه کثیف و …… می‌تواند باعث چرب شدن موها شود اگر دچار چربی بیش از اندازه موها شده اید باید به دنبال روش درمانی مناسب نباشید با مشکلاتی مانند ریزش مو ، شوره ، چسبندگی و از بین رفتن حالت موها رو به رو خواهید شد . روش های متعددی برای درمان چربی پوست سر وجود دارد از روش های خانگی می توانید در تغییر در رژیم غذایی استفاده کنید ،  بعضی روغن‌ها ، تغییر شامپو ، استفاده از بعضی مواد غذایی مانند آبلیمو ، سرکه سیب و …… استفاده کنید همچنین باید شستشوی موها را به خوبی یاد بگیرید و تعداد دفعات شستشو را برای خود مشخص کنید اگر شما دچار چربی بیش از اندازه هستید و نمی‌توانید این مشکل را با روش های خانگی برطرف کنید می توانید از روش های کلینیکی استفاده کنید شما می توانید برای درمان چربی پوست سر به کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه همدان مراجعه کنید ، تحت نظر پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرید ، روش درمانی مناسبی را برای رفع چربی پوست سر انتخاب کنید و به آن بپردازید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

راهکارهای خانگی و دارویی درمان چربی پوست

مراحل،مزایا و هزینه کاشت مو به روش super fue

راهکارهای درمان ریزش مو بعد از کرونا

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

81910111760

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsaeedieh.ir/b0vq

لینک آپارات: https://aparat.com/v/VIK3i

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/RkyCQeYp

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://youtu.be/W4L_0cG_T7E

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir