دلایل بروز موخوره و راه های پیشگیری از آن

دلایل بروز موخوره و راه های پیشگیری از آن

دلایل بروز موخوره و راه های پیشگیری از آن :

 

آیا درمان قطعی و همیشگی برای موخوره وجود دارد؟

فرقی ندارد که مرد باشید یا زن ، در طول زندگی یک بار هم که شده با موخوره مواجه شده اید موخوره پدیده‌ای است که در انتهای مو خود را به صورت دو شاخه و شکاف برداشته نشان می‌دهد و اگر خیلی زود چاره‌ای برای آن نیندیشید می تواند همه موهای شما را درگیر کند و مشکلات زیادی را برای شما به وجود آورد ، معمولا افراد مختلف در اولین برخورد با این مشکل به فکر کوتاه کردن موهای خود می افتند این راهکار ممکن است که کاربردی و مفید باشد و بتواند شما را برای مدت کوتاهی از  موخوره نجات دهد اما بدانید که همیشگی نیست چرا که اگر به درستی از موهای خود مراقبت نکنید دوباره شاهد این مشکل خواهید شد بنابراین اگر اکنون با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید یا به دنبال روش مناسبی برای جلوگیری از بروز آن هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

موخوره چیست؟

موخوره یک مشکلی است که در اثر آسیب فیزیکی به ساقه مو به وجود می‌آید این مشکل معمولاً می‌تواند خود را به صورت چند شاخه شدن در انتهای مو یا بروز شکاف طولی خود را نشان دهد در واقع عواملی که به موها می تواند آسیب برساند و باعث خشکی و شکنندگی آن شوند می‌توانند باعث بروز موخوره درمان ها شوند.

 

انواع موخوره

موخوره انواع گوناگون دارد و ممکن است که در هر قسمتی از ساقه مو خود را نشان دهد ، موخوره می‌تواند بر اساس شکل و محل تشکیل در یکی از گروه های زیر قرار گیرد:

. موخوره دو شاخه : شایع ترین نوع موخورع همین موخوره دوشاخه است که خود را در انتهای مو به صورت دوشاخه نشان می‌دهد و به آسانی می‌توان آن را مشاهده کرد با مشاهده این نوع موخوره باید موها را چند سانتیمتر کوتاه کنید و از پیشرفت آن به ساقه مو جلوگیری کنید.

. موخوره سه شاخه : این موخوره خود را در انتهای موها به شکل چنگال نشان می‌دهد این موخوره که بر اثر خشکی و همچنین کمبود آب و رطوبت به وجود می آید وقتی که کوتیکول های مو ضعیف می‌شوند آسیب می‌بینند و از هم جدا می‌شوند و به شکل موخوره سه شاخه خود را نشان می‌دهند.

. موخوره به شکل پر: رنگ کردن زیاد موها بعضی مدل های کوتاهی و همچنین تمیز کردن موها از آلودگی ها باعث به وجود آمدن این نوع موخوره می‌شود که در انتهای ساقه مو خود را به صورت شاخه شاخه نشان می‌دهد.

. موخوره درختی: وقتی که موها را پوش می دهید به کوتیکول ها می‌توانید آسیب زیادی وارد کنید که باعث می‌شود این نوع موخوره به وجود آید ، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز می‌تواند همین لطمه و صدمه را به موارد کند.

. موخوره گره ای : این موخوره ها ساقه گره خورده را به نظر می رساند اما در وافع گره نیستند قرار گرفتن ساقه در معرض حرارت و دمای بالا باعث به وجود آمدن این نوع موخوره می‌شود اگر برای جلوگیری از آن مراقبت های لازم را انجام دهید تعداد موخوره در کل ساقه مو افزایش پیدا می کند و می تواند ساختار مو را دچار آسیب کند.

. موخوره ناقص: این نوع برخورد در اثر کشیده شدن بیش از اندازه ساقه مو به وجود می‌آید که باعث تضعیف کوتیکول ها می شود ، موخوره ناقص در افرادی که عادت دارند موهای خود را به صورت دم اسبی ببندند بیشتر دیده می‌شود.

. موخوره نقاط سفید : سوختگی مو بر اثر مواد شیمیایی می‌تواند دلیل به وجود آمدن این نوع موخوره شود ، موخوره نقاط سفید معمولاً بدترین نوع موخوره است اگر این مشکل برای شما به وجود آمد نباید به هیچ عنوان دیگر موهای خود را رنگ کنید تا ترمیم شود.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – موخوره

اصلی ترین دلایل بروز موخوره چیست؟

موخوره می تواند علت های گوناگونی داشته باشد که در میان آنان می‌توان به برس زدن خشن و زیاد موها اشاره کرد برخی عادت دارند که روزانه چندین بار موهای خود را به وسیله برس یا شانه پلاستیکی یا فلزی شانه کنند ضربه زدن مکرر به موها می‌تواند باعث شکنندگی آنها شود و در نتیجه با بروز موخوره مواجه شوید از طرف دیگر استفاده از شانه پلاستیکی می‌تواند ایجاد الکتریسیته ساکن کند که این امر باعث ضربه پذیری موها و ایجاد موخوره می‌شود بنابراین بهتر است که از شانه های چوبی دنده درشت برای شانه کردن استفاده کنید از علل دیگر بروز موخوره می توان استفاده بیش از اندازه از سشوار گرم را نام برد سعی کنید حداقل استفاده از سشوار را داشته باشید خشک کردن سریع موها بعد از حمام توسط سشوار داغ می تواند باعث خشک شدن سریع موها و ترک خوردن فولیکول ها شود ، فاصله کافی را با سشوار حفظ کنید و  از باد گرم به جای باد داغ سشوار استفاده کنید یادتان باشد که بهترین راه برای خشک کردن موها اجازه دادن آنها به صورت طبیعی خشک شدن است ، نور آفتاب و تماس زیاد با گرد و غبار نیز می‌تواند از دلایلی باشد که به کوتیکول های مو آسیب وارد کند اگر می خواهید در فضای آزاد آبتنی داشته باشید از کلاه شنا برای محافظت مو های خود در برابر باد و گرد و غبار استفاده کنید همانطور که اشعه فرابنفش خورشید می‌تواند برای پوست زیان بخش باشد برای مو نیز آزاردهنده است و می‌تواند باعث خشکی و آسیب رسیدن به کوتیکول های مو شود به همین دلیل برخی کرم‌های محافظ کننده مو که حاوی مواد ضد آفتاب هستند می‌توانند در مقابل آفتاب و گرد و غبار از موهای شما محافظت کنند.

. برس زدن مداوم موها

استفاده از شانه پلاستیکی و برس فلزی برای شانه کردن موها می تواند یکی دیگر از دلایل بروز موخوره شود ، محکم شانه کردن باعث ایجاد آسیب در موها و شکستن ساقه مو می‌شود و می‌تواند موخوره را به همراه داشته باشد شانه پلاستیکی نیز می تواند با ایجاد الکتریسیته ساکن در موها باعث شود که آنها دچار موخوره ‌شوند و شانه های فلزی نیز می‌تواند با ضربه زدن به موها باعث به وجود آمدن این مشکل شود البته توجه داشته باشید که منظور ما این نیست که نباید موهای خود را شانه کنید بلکه منظور این است که شانه های پلاستیکی و برس های فلزی را با شانه های دنده چوبی درشت عوض کنید چرا که این شانه ها با موهای شما دوست هستند و هیچ گونه آسیبی به موهای شما وارد نمی‌کنند.

. کشیدگی بیش از حد موها در زمان بستن یا بستن موها در یک حالت مشخص

اگر در شیوه بستن موهای خود تنوع به خرج ندهید باید منتظر باشید که با بروز موخوره مواجه شوید ، افرادی که موهای خود را همیشه به صورت گوجه ای یا اسبی می بندند باید خیلی زودتر از دیگران منتظر بروز موخوره شوند چرا که این امر باعث شکستگی موها می‌شود و می‌تواند فرآیند ایجاد آسیب را سرعت ببخشد هر نوع از بستن موها که باعث کشیدگی آنها شود می تواند باعث بروز موخوره شود به علاوه بستن یا جمع کردن موهای خیس نیز می‌تواند از عواملی باشد که باعث بروز موخوره شود.

. سشوار کردن مداوم موها

بسیاری از افراد بعد از حمام برای خشک کردن موهای خود از باد داغ سشوار استفاده می‌کنند این موضوع اگرچه می تواند سرعت خشک کردن موها را افزایش دهد اما باعث ایجاد آسیب به فولیکول‌های مو نیز می‌شود در نتیجه استفاده دائم و طولانی می‌تواند رطوبت طبیعی مو را بگیرد و آن ها را خشک کند که این امر باعث بروز موخوره می‌شود ، بهتر است استفاده از سشوار را به حداقل برسانید و اگر مجبور به استفاده هستید سشوار را در نزدیکی موهای خود قرار ندهید ، باد گرم را جایگزین باد داغ کنید و تا جایی که امکان دارد موها را به طور کامل خشک نکنید.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – موخوره

‌. اتو کشیدن موها

مانند سشوار اتو نیز می‌تواند باعث خشکی موها و ایجاد موخوره شود البته آسیب اتو کشیدن می‌تواند از سشوار کردن نیز بیشتر باشد چرا که مو مو علاوه بر گرم شدن در مدت طولانی نیز در درجه بالای قرار‌ می گیرد و کشیده شود در نتیجه ساقه مو آسیب زیادی میبیند و می تواند باعث بروز موخوره در آنها شود دربرخی از محلول های حفاظتی از مو در برابر گرمای اتو از مو حفاظت می‌کنند اما بهترین راه حل به حداقل رساندن استفاده از آن است.

. قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی های محیطی

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و گرد و غبار می‌تواند به مو آسیب زیادی وارد کند ، اشعه فرابنفش خورشید برای مو ضر آور است و باعث ایجاد آسیب در آنها و بروز عوارضی مانند موخوره می‌شود بنابراین در زمان شنا در فضای باز بهتر است که با استفاده از کلاه مو ها را بپوشانید همچنین می توانید از مواد محافظ کننده مو استفاده کنید که حاوی ترکیبات ضد آفتاب هستند و از مو در برابر اشعه فرابنفش حفاظت می‌کنند علاوه بر آن گرد و غبار و آلودگی نیز می‌تواند به مو آسیب وارد کند بنابراین اگر بر اساس ضروریات شغلی تان همواره در معرض گرد و غبار و آلودگی هستید با استفاده از پوشش های محافظت از مو از موهای خود مراقبت کنید و موهای خود را همیشه تمیز نگه دارید.

. مش و رنگ کردن موها

رنگ های شیمیایی می‌توانند آسیب زیادی را به ساقه مو وارد کنند و باعث شوند که آنها خورد شوند بنابراین شرایط بروز موخوره بیشتر می‌شود و آسیب مو نیز آغاز می گردد بنابراین باید در نظر داشته باشید که استفاده از دکلره یا مش کردن موها می تواند آسیب زیادی به آنها وارد کند بنابراین از رنگ کردن مداوم موهای خود با مواد شیمیایی خودداری کنید و به کوتیکول های آسیب دیده اجازه ترمیم دهید.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – موخوره

برای از بین بردن موخوره چه باید کرد؟

نکته مهم این است که بخش هایی از مو که دچار موخوره شده اند دیگر قابل درمان نیستند و باید حتماً کوتاه شوند چرا که شکستگی به وجود آمده در مو قابل ترمیم نیست پس از اینکار تنها کاری که باید انجام دهید جلوگیری از ایجاد دوباره موخوره و مراقبت های صحیح از مو برای جلوگیری از بروز موخوره است کع باید موارد زیر را رعایت کنید&

. به موهای خود آسیب نزنید

اتو کردن و استفاده از سشوار را به حداقل برسانید و برای مدتی نیز موهای خود را رنگ و مش نکنید این قبیل کارها می تواند آسیب زیادی به موها وارد کند که جبران ناپذیر است و بنابراین بهتر است حداقل برای مدتی استفاده از این موارد را محدود کنید تا اثرات و نتایج آن را ببینید پس از آن با مشاهده نتایج خودتان به صورت خودکار از سشوار ، اتوی مو و رنگ کردن خودداری می کنید توجه کنید که سشوار را با فاصله مشخصی از موها بگیرید و اگر نمی‌توانید که این فاصله را کنترل کنید از سری متمرکز کننده استفاده کنید ، اگر عاشق موهای رنگی رنگی هستید حتماً بعد از رنگ کردن موها را کوتاه کنید این امر باعث حفظ سلامت و کاهش احتمال ایجاد موخوره خواهد شده ، نحوه خشک کردن موها بعد از حمام ، اگر موهای خود را با حوله خشک می کنید مراقب باشید که در آنها گره خوردگی ایجاد نشود البته این در صورتی است که شما موها را در حوله بپیچید و آنها را بپیچانید اگر حوله را به راحتی روی موها بیندازید دیگر به هم گره نمی‌ خورند و آسیبی به آنها وارد نمی شود همچنین باید اجازه دهید که مو به طور کامل خشک شود و سپس به شانه کردن آنها بپردازید و هنگامی که قصد  استفاده از نرم کننده های مو را دارید مو را با شانه دندانه درشت شانه بزنید تا مجبور نشوید برای بازکردن گره ها به موهای خود آسیب وارد کنید.

. شیوه متنوعی را برای بستن موهایتان ابداع کنید

تمام کش هایی که می‌تواند باعث کشیدگی بیش از اندازه موها شود و در آنها گره به وجود آورد دور ریخته و جای آنها را با کش های نرمال و مناسب عوض کنید توجه کنید که قرار نیست همیشه موهای خود را به یک روش و در یک جهت ببندید اگر دوست ندارید موهای زیبای شما دچار آسیب شود روش‌های دیگری را برای بستن موهای خود یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید ، تعویض زاویه بستن موها باعث می‌شود که فشار روی یک نقطه از بین برود و آسیب کمتری به موها وارد شود هر چند وقت یکبار نیز موهای کوتاه را امتحان کنید این کار باعث می‌شود که موخوره از بین برود و از بروز آن نیز جلوگیری شود.

. از روغن های طبیعی استفاده کنید.

بهترین کار برای مراقبت از مو در برابر موخوره و جلوگیری از خشک شدن آنها استفاده از روغن های طبیعی است ، روغن هایی مانند روغن آرگان می تواند تاثیر زیادی در حفظ سلامت و خوش حالتی مو ها داشته باشد بنابراین استفاده از آن برای مراقبت از مو را جدی بگیرید البته ممکن است که روغن آرگان در دسترس نباشد یا هزینه آن بالا باشد در این موارد می توانید از روغن‌های طبیعی دیگر مانند روغن بادام برای چرب کردن ساقه مو استفاده کنید و توجه داشته باشید که این روغن ها را تنها باید برای مراقبت از ساقه استفاده کرد و برای تقویت ریشه مو باید از روغن های طبیعی دیگری استفاده کرد.

. از قرص ها یا داروهای تقویت کننده استفاده کنید.

ممکن است متخصص درمان دارویی را برای شما مناسب تشخیص دهد در این موارد معمولاً قرص‌های بیوتین و یا آمپول های بیوتین می تواند کمک کننده باشد زیرا این داروها و مدت زمان آن بنا به میزان موخوره و شدت آسیب می تواند متفاوت باشد این قرص‌ها به تقویت ساقه مو کمک می کند و می تواند از خشکی بیش از اندازه و بروز آسیب جلوگیری کند علاوه بر این ممکن است متخصصان برخی از ترمیم کننده های ساقه مو را برای شما تجویز کنند که باعث رطوبت رسانی به موها می شود.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – موخوره

. از شامپوهای مناسب حاوی مواد تقویت کننده استفاده کنید.

شما باید جنس موهای خود را بشناسید و شامپوی مناسبی را خریداری کنید این امر باعث می شود که موها آسیب کمتری ببینند و خوش حالت تر شوند علاوه بر این شامپوی مورد استفاده باید حاوی مواد مرطوب کننده مانند گلیسیرین ، روغن بادام ، روغن آرگان و ….. باشد تا به بهبود شرایط موجود و حفظ سلامت آن کمک کند.

. شیوه صحیح شستشوی موها را بیاموزید.

بسیاری از افراد برای شستشوی ساقه مو زمان بیشتری را صرف می کنند در حالی که ریشه‌های مو کثیف و چرب است و نیاز به شستشو و ماساژ بیشتر دارد بنابراین باید شستشوی موهای خود را از این بخش آغاز کرده و برای تمیز کردن ساقه مو زمان کمتری را بگذارید چرا که ساقه خشک بوده و شستشوی مداوم می‌تواند باعث خشکی بیش از حد و بروز موخوره شود توجه کنید که شستشوی زیاد موها با استفاده از شامپو نیز می‌تواند آسیب‌های زیادی به موها وارد کند و هر چقدر هم که با موی شما سازگار باشد نهایت می تواند موهای شما را خشک کند بنابراین اگر تعداد دفعات شستشوی مو با شامپو را افزایش دهید در نهایت صاحب موهای خشک و گره خورده خواهید شد موهایی که باز کردن آنها می تواند باعث بروز آسیب و شکنندگی در آنها شود و موخوره را به وجود آورد ، توجه کنید که تعداد دفعات شستشوی مو نیز بسته به جنس موی فرد می‌تواند متفاوت باشد به عنوان مثال افرادی که موهای چرب دارند بهتر است که هر روز موهای خود را با استفاده از شامپو بشویند افرادی که موهای معمولی دارند نیاز به دو یا سه بار شامپو زدن در هفته را دارند و افرادی که موهای آنها خشک است یکبار در هفته می‌تواند شستشو با شامپو برای آنها کافی باشد ضمن اینکه افرادی که موهای خود را رنگ کردند باید از شامپوهای مخصوص رنگ استفاده کنند و از دستورالعمل همان نیز پیروی کنند نکته دیگر این است که اگر در هنگام حمام کردن موهای شما گره خورده و به هم پیچیده اند باید به آرامی و با صبر و حوصله آنها را باز کنید برای راحتی می توانید از شانه‌های دنده درشت استفاده کنید و بدون نیاز به دست کشیدن روی موها را آبکشی کنید.

. استفاده از محصولات مراقبتی مو را جدی بگیرید.

توجه کنید که مراقبت از مو به معنای شستشوی دائم آنها نیست این کار می تواند حتی به موهای شما آسیب وارد کند شما باید موها را در زمان مناسب و با استفاده از شامپوی سازگار با نوع موهای خود شستشو دهید و بعد از آن از محصولات مراقبتی مو مانند سرم استفاده کنید زیرا معمولاً حاوی روغن های گیاهی است و می‌تواند از ایجاد موخوره و آسیب‌های دیگر به موها جلوگیری کند.

. شانه زدن مو نیر آدابی دارد.

اگر شانه زدن موها را از ریشه آغاز کنید و به سمت ساقه در حرکت باشد باید گفت که سخت در اشتباه هستید چرا که این کار باعث تجمع گره در انتهای مو می‌شود و می‌تواند آسیب به موها وارد کند بهترین روش برای شانه زدن موها شانه زدن از انتها و سپس به سمت ریشه حرکت کردن است همچنین در  زمان شانه کردن می توانید از اسپری های نرم کننده استفاده کنید تا هم راحت تر شانه شود و هم به حفظ سلامت و رطوبت رسانی موها کمک کرده باشید.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – موخوره

پرسش و پاسخ با پزشک متخصص

. آیا میتوان بدون کوتاه کردن موها موخوره را از بین برد؟

خیلی موهایی که شکافته شده و شکسته اند دیگر به هیچ وجه قابل ترمیم نخواهند بود شما برای جلوگیری از پیشرفت آنها باید مو ها را کوتاه کنید و پس از آن از روش های گفته شده در بالا استفاده کنید تا مجددا دچار موخوره نشوید.

. چه عواملی باعث تشدید موخوره می شود؟

اگر موهای شما دچار موخوره شده و کاری برای مقابله برای آن انجام ندهید باید منتظر باشید که آنها زیادتر شود همچنین تداوم استفاده کردن از سشوار و اتو مو ب، قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون محافظ ، استفاده کردن از شامپو های نامناسب و شست‌وشوی نادرست موها می تواند همگی از عواملی باشد که به موها آسیب وارد کند.

. آیا درمان قطعی و همیشگی برای موخوره وجود دارد؟

تاکنون هیچ کس نتوانسته ادعا کند که می تواند درمان همیشگی و قطعی برای ریشه‌کن کردن موخوره پیدا کند شما می توانید با رعایت موارد گفته شده از بروز موخوره جلوگیری کنید و هر زمان که مراقبت از موی خود را متوقف کنید مجددا دچار موخوره خواهید شد.

. معمولا چه کسانی دچار موخوره می شوند؟

معمولا افراد دارای موهای خشک بیشترین امکان ابتلا به موخوره را دارند این افراد باید با استفاده از مواد تقویت کننده چربی و رطوبت آن را حفظ کنند و از بروز موخوره جلوگیری کنند.

. برای درمان موخوره باید به چه مرکزی مراجعه کرد؟

مراکز تخصصی پوست و مو دارای متخصصان باتجربه و حرفه‌‌ای هستند که می‌توانند به سوالات شما در این خصوص سوال پاسخ دهند و راه ها و روش های مناسبی را برای جلوگیری از موخوره به شما ارائه دهند بسیاری از زنانی که به آرایش زیاد مو ها و رنگ کردن آنها می‌پردازند دچار مشکلی به‌نام موخوره می‌شوند و از متخصصان پوست و مو کمک می گیرند ، ایجاد شکاف طوری در مسیر موها و چند شاخه شدن آنها باعث به وجود آمدن موخوره می‌شود که این عارضه از تجمع آسیب های مکانیکی و یا شیمیایی وارد شده بر مو است که می‌تواند به خشکی و شکنندگی ساقه مو و در نهایت شکافته شدن آنها منجر شود شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و روش مناسبی را بسته به شرایط و مشکلات تان انتخاب کنید و به آن بپردازید یکی از این روش ها که می‌تواند باعث رسیدن رطوبت و آبرسانی به پوست شود و از ریزش آنها و جلوگیری از موخوره کمک‌کننده باشد مزوتراپی است ، مزوتراپی یک روش موثری است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 

مزوتراپی مو چیست و چگونه عمل میکند؟

مزوتراپی یک روش درمانی موثر است که می تواند به راحتی و در کمترین زمان ممکن و به طور مستقیم به تقویت ریشه مو بپردازد و از بروز مشکلات مو جلوگیری کند از جمله ریزش مو و تقویت موها ، جلوگیری از خشکی و شکنندگی موها ، رساندن رطوبت و مواد مغذی به طور مستقیم به موها بپردازد این روش درمانی بدون درد و خونریزی انجام می گیرد ، دوره نقاهت و ریکاوری ندارد ، در زمان کوتاهی می‌تواند به تقویت موها بپردازد و بعد از آن به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد ، این روش درمانی هیچ گونه عارضه و حساسیتی برای فرد در پی ندارد و می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روش های تقویت مو نام برد شما هم می‌توانید این روش درمانی را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید و از نتایج بیشمار این روش درمانی بهره مند شوید.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – موخوره

مراحل انجام مزوتراپی مو چیست؟

بعد از انتخاب کلینیک مورد نظر پزشک متخصص شما را مورد معاینه قرار می‌دهد و چنانچه که مزوتراپی را برای شما درمان موثری در نظر بگیرد با استفاده از بی حسی و ضد عفونی پوست سر شما را آماده برای تزریق می کند محلول مزوتراپی بسته به شرایط شما برای شما آماده می‌شود که این محلول از انواع ویتامین ها ، پروتئین ها ، مواد معدنی و آنزیم‌ها است که این مواد به طور مستقیم توسط سوزن های مخصوص و یا با استفاده از دستگاه های مخصوص به پوست سر تزریق می‌شود که این تزریق باعث می‌شود که محلول به طور مستقیم به ریشه مو برسد و باعث تقویت و رفع مشکلات مو شود بعد از پایان درمان شما می توانید بلافاصله کلینیک را ترک کنید و به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید مدت زمان این درمان بسیار کوتاه است که می‌تواند حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان ببرد و هیچ گونه درد ، ناراحتی و دوره نقاهت نیز بعد از آن برای شما وجود ندارد.

 

مزایای مزوتراپی مو چیست؟

از مزایای مزوتراپی می‌توان به جلوگیری از ریزش مو و رفع مشکلات مو از جمله شوره ، چربی ، موخوره ، شکنندگی و ضعیف بودن تار مو اشاره کرد این روش درمانی همچنین برای افرادی که به دلایل مختلفی دچار ریزش مو هستند می تواند روش درمانی موثری باشد ، مزوتراپی بدون درد و خونریزی است ، بدون هیچگونه نیاز به بستری در بیمارستان و پانسمان انجام می‌گیرد ، هزینه مناسب و مقرون به صرفه ای دارد ، در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد بعد از درمان می توانید فعالیت های روزمره را ادامه دهید و نیاز به دوره نقاهت و ریکاوری ندارد همچنین عوارض این روش درمانی بسیار محدود و ناچیز است حتی می‌توان گفت که عوارضی برای فرد در پی ندارد ، شما هم می توانید از این مزایا در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – موخوره

کاندیدای مناسب مزوتراپی مو چه افرادی هستند؟

کاندیدای مناسب مزوتراپی‌ مو افرادی هستند که به دلایل گوناگونی دچار ریزش مو و مشکلات مو شده‌اند می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند همچنین افرادی که علاقه دارند موهای آنها سریع‌ تر رشد کنند و ضخامت بهتری داشته باشند می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند ، افرادی که دچار موخوره به علت خشکی و شکنندگی موها شده اند نیز می توانند از این روش درمانی برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی موها استفاده کنند ، شما هم می‌توانید کاندیدای مناسب این روش درمانی باشید می توانید مزوتراپی را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از نتایج بی شمار این روش درمانی بهره‌مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات نیز بهره مند شوید.

 

عوارض مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو یک روش ایمن و موثر است که می‌تواند به تقویت مو و جلوگیری از ریزش و شکنندگی آنها بپردازد و رطوبت مورد نیاز و مواد مغذی را به طور مستقیم به ریشه مو برساند این روش درمانی اگر در کلینیکی معتبر و توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام گیرد هیچ گونه عوارض جانبی و جبران ناپذیری برای شما در پی ندارد ، از عوارض معمول این روش درمانی می‌توان گفت که ممکن است برای بعضی افراد حساسیت به محلول مزوتراپی به وجود آید که باعث می شود در زیر پوست سر آنها برآمدگی هایی مشاهده شود البته جای هیچگونه نگرانی نیست این مشکل طی چند روز برطرف خواهد شد اما ممکن است که متخصص محلول مزوتراپی را برای شما تغییر دهد تا دیگر دچار این مشکل و عارضه نشوید.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – موخوره

هزینه انجام مزوتراپی مو چقدر است؟

هزینه انجام مزوتراپی مو بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله نوع محلول استفاده شده برای شما ، دوز محلول مورد نظر ، تعداد جلسات درمانی برای رسیدن به نتیجه مورد نظر ، انتخاب کلینیک و پزشک متخصص همگی می‌توانند روی هزینه‌های انجام این درمان تاثیرگذار باشند جهت اطلاع گرفتن از هزینه‌های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان با این کلینیک تماس گرفته نسبت به هزینه و تخفیفات روزانه توسط مشاوران و کارشناسان حرفه ای اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورید و یا با مراجعه حضوری به این کلینیک با مشاوران و کارشناسان آن گفت و گو کنید و از هزینه انجام این درمان و هر سوال دیگری که در خصوص این روش درمانی دارید اطلاعات کامل به دست آورید و با خیال آسوده به انجام این درمان بپردازید و از مزایای بیشمار آن بهره مند شوید مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می باشد که می توانید از آن بهره مند شوید.

 

دوره نقاهت مزوتراپی مو چقدر است؟

مزوتراپی مو یک روش موثری است که می توانید در زمان کوتاهی به رفع مشکلات مو از جمله موخوره ، ریزش آن و خشکی و شکنندگی آن بپردازید این روش درمانی دوره نقاهت و ریکاوری ندارد شما بلافاصله بعد از اتمام درمان می توانید فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید فقط کافیست که به توصیه های ارائه شده توسط پزشک متخصص توجه کنید تا بهترین اثر و نتیجه را از این روش درمانی برای خود به همراه داشته باشید البته انتخاب کلینیک و پزشک متخصص نیز در نداشتن دوره نقاهت طولانی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد ، قبل از درمان با استفاده از مزوتراپی در مورد کلینیکی که می خواهید در آن به انجام این درمان بپردازید دقت کامل را داشته باشید و از هرگونه عوارض و دوره نقاهتی در امان باشید.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – موخوره

تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات مزوتراپی مو بستگی به شرایط و مشکلات ساقه موی شما دارد اما به طور میانگین بین ۳ تا ۱۲ جلسه درمان نیاز است تا فرد بتواند به نتایج خوبی از این روش درمانی برسد اگر شما تمایل به استفاده از مزوتراپی مو را دارید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و از تعداد جلسات درمانی و هر سوال دیگری که در خصوص آن دارید اطلاعات کامل به دست آورید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جذابیت را به خود هدیه دهید.

 

اثرات و نتایج مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو می‌تواند نتایج فوق‌العاده را برای افراد در پی داشته باشد ، می‌تواند با تقویت مستقیم ریشه مو از ریزش آن جلوگیری کند و شما را به داشتن موهای پرپشت و زیبا برساند همچنین باعث افزایش رشد موها می‌شود و از موخوره و مشکلات ساقه مو جلوگیری می کند اگر این روش درمانی را تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید نتایج آن می تواند تا آخر عمر برای شما باقی بماند شما هم می توانید از نتایج مزوتراپی مو در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می گیرد که می توانید  از نتایج این روش درمانی نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جذابیت را به خود هدیه دهید.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان – موخوره

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو

. قبل از انجام مزوتراپی مو نیاز به مراقبت خاص و ویژه نیست ولی رعایت چند نکته می تواند نتایج بهتری را از این روش درمانی برای شما به همراه داشته باشد از جمله:

. دوری از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات ، مصرف این گونه مواد خود می توانند باعث نرسیدن مواد مغذی مورد نیاز به ریشه مو شوند که موها دچار ریزش و شکنندگی شود.

. حداقل چند روز قبل از انجام مزوتراپی باید از مصرف غذاهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین و ایبوپروفن خودداری کنید مصرف اینگونه مواد می تواند در حین درمان مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد.

. هنگام مراجعه به کلینیک استحمام کنید ، پوست را تمیز کنید و هیچ گونه مواد آرایشی و حالت دهنده روی موها استفاده نکنید.

 

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

بعد از پایان درمان شما بلافاصله می توانید کلینیک را ترک کنید و به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید ، نیاز به استراحت و مراقبت‌های خاص و ویژه‌ای نیست فقط رعایت چند نکته می‌تواند نتایج بهتری را از این روش درمانی برای شما به همراه داشته باشد از جمله:

. دوری از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی.

. دوری از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین و بلند کردن اجسام سنگین که باعث تعریق بدن می‌شود و باعث می‌شود که محلول مزوتراپی از پوست خارج شود و نتایج خوبی را به همراه نداشته باشد تا حداقل ۴۸ ساعت باید از انجام این فعالیت ها خودداری کنید.

. تا ۲۴ ساعت بعد از شستشوی سر و رسیدن آب و بخار آب به پوست خودداری کنید.

. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و گرد و غبار دوری کنید.

. آب و مایعات فراوان بنوشید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

نتیجه گیری

فرقی ندارد که زن باشید یا مرد حتماً در طول زندگی خود یک بار هم که شده با پدیده‌ای به نام موخوره مواجه شده اید که در انتهای مو خود را به صورت دو شاخه و شکاف برداشته شده نشان می‌دهد و اگر خیلی زود چاره‌ای برای آن پیدا نکنید می‌تواند تمام موهای شما را درگیر کند و شما را دچار مشکلات زیادی بکند معمولاً افراد زیادی در اولین برخورد با این مشکل به فکر کوتاه کردن موها می افتند اگرچه می‌تواند راه مناسبی باشد اما شما را می تواند برای مدت کوتاهی از شر موخوره نجات دهد و همیشگی نیست چرا که اگر به درستی از مو ها مراقبت نکنید دوباره دچار مشکل خواهید شد ، موخوره عارضه ای است که در اثر آسیب فیزیکی به ساقه مو به وجود می‌آید که به صورت چند شاخه شدن در انتهای مو و بروز شکاف طولی خود را نشان می‌دهد و اگر چاره‌ای برای نیندیشید می تواند مو های شما را با مشکلات زیادی مواجه کند ، از اصلی ترین دلایل بروز موخوره می توان به شانه زدن مداوم موها ، کشیدن بیش از حد آنها ، استفاده کردن از سشوار و اتو مو ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی‌های محیطی ، استفاده کردن از رنگ‌ها شیمیایی و مش کردن موها اشاره کرد ، برای از بین بردن موخوره می توانید که شیوه های متنوعی را برای بستن موهای خود استفاده کنید ، از روغن های طبیعی استفاده کنید ، می‌توانید از قرص ها و داروهای تقویت کننده استفاده کنید ، شامپوی مناسبی را برای موهای خود انتخاب کنید ، شستشوی صحیح موها را یاد بگیرید و همچنین می توانید از روش های کلینیکی برای تقویت موها استفاده کنید ، افرادی که دچار خشکی بیش از اندازه موها هستند و این امر باعث می‌شود که موخوره در آنها سرعت پیدا کند می توانند از این روش ها استفاده کنند یکی از این روش ها مزوتراپی است شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و روش مناسبی را بسته به نوع مشکلات موی خود انتخاب کنید و به آن بپردازید و از نتایج آن بهره‌مند شوید و همواره جذابیت و زیبایی را به خود هدیه دهید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

آیا قرص اسپیرونولاکتون از ریزش موی ارثی جلوگیری می کند؟

راهکارهای درمان ریزش مو بعد از کرونا

جلوگیری از ریزش مو_ راهکار های موثر در درمان ریزش مو

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

81910111760

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsaeedieh.ir/c2tk

لینک آپارات: https://aparat.com/v/vz29D

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/sroLbTyd

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://youtu.be/dnBTrIDgX3k

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir