دلایل ریزش ابرو و راه های درمان آن

دلایل ریزش ابرو و راه های درمان آن

دلایل ریزش ابرو و راه های درمان آن:

 

ابروها مانند قاب برای چشم ها می مانند که نقشی موثر در زیبایی چهره ایفا می کنند از آنجا که ابروها در منطقه صورت واقع شده‌اند در صورتی که با کم پشتی یا ریزش مواجه شوند می‌توانند از نظر زیبایی تاثیر زیادی صورت بگذارند و از جذابیت چهره بکاهند ، افرادی که بنا به هر دلیلی با این مشکل روبرو هستند همواره در حال یافتن راهی موثر به منظور رفع آن می‌باشند .

خوشبختانه با پیشرفت چشمگیری که علم پزشکی و همچنین فناوری های این حوزه به خصوص در سال های اخیر داشته اند بر آورد و تحقیق در این موضوع مهم میسر شده است و این دسته از افراد از طریق کاشت ابرو می توانند به ابروهای پر پشت و چهره ایده آل تر دست یابند

دلایل متعددی باعث ریزش ابرو میشود موی ابرو مانند دیگر موهای بدن اعم از موی سر و موهای زائد بدن تحت تاثیر عوامل مختلف دچار ریزش می‌شوند ریزش موی مژه ها و ابروها علت های یکسانی دارند که ممکن است در یک مقطع زمانی روی یکی از آنها تاثیر بگذارد.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

شناخت عوامل ریزش ابرو:

برای درمان ریزش ابرو ابتدا لازم است علت های به وجود آورنده آن را بشناسیم زیرا بهترین راه حل برای جلوگیری از ریزش ابرو برطرف کردن عاملی است که باعث ریزش آن شده است . به صورت مختصر به بررسی بعضی از موارد ریزش ابرو می پردازیم:

– بیماریهای پوستی:

درماتیت های پوستی مانند آتوپیک سبورییک و بیماری پسوریازیس و پدیده تلوژن افلوریم نوعی ریزش موقت ساقه مو است و معمولاً به دنبال استرس اتفاق می‌افتند و از عوامل ریزش ابرو می‌باشند بیماری‌هایی مانند اسکلروز که با به وجود آوردن زخم ها روی پوست باعث از بین رفتن فولیکول های مو و ریزش ابرو می‌شوند زائده های پوستی مانند خال ها حتی اگر بدخیم نباشند ولی اگر در ناحیه ابرو ایجاد شوند موجب ریزش تکه ای از موهای ابرو می شوند.

ریزش ابرو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – ریزش ابرو

-بیماریهای داخلی:

برخی از بیماری‌های داخلی مانند تغییرات هورمونی ، بیماری‌های عفونی ، کمبود آهن و اختلالات تیروئید باعث ریزش ابرو میشوند کم کاری و پرکاری تیروئید می تواند بر وضعیت ابروها و پلک ها تاثیر بگذارد ریزش ابرو ها و مژه ها علامت متداول و رایج در تمام بیماران مبتلا به پرکاری و کم کاری تیروئید نیست ولی پس از بررسی علت ریزش ابروها و مژه ها در بیماران ، در بسیاری از موارد علت ریزش مو در ناحیه ابرو به مشکلات تیروئیدی فرد مربوط می شود .

تنها علت نازک شدن ابرو ، اختلال در غده تیروئید نیست اما ریزش ابرو در اثر کم کاری تیروئید الگوی بسیار مشخصی دارد ریزش مو یا نازک شدن ابرو معمولاً در لبه خارجی و یا یک سوم خارجی ابرو اتفاق می‌افتد.

– تغذیه:

– مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ در کاهش ریزش ابرو بسیار مفید است اسیدهای چرب امگا ۳ که شامل اسید ایکوزاپنتانونیک و اسید آلفالینولئیک می باشد در ماهی هایی همچون ماهی سالمون ، ساردین و قزل آلا ، روغن سویا ، روغن گردو و روغن تخم کتان وجود دارد اسیدهای چرب امگا ۶ نیز در روغن هایی همچون روغن ذرت ، روغن کانولا ، روغن سویا ، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می شود.

– مصرف حبوبات مانند لوبیا و عدس که سرشار از پروتئین هستند و برای رشد مو و ابرو بسیار مغذی می باشند این دسته از حبوبات دارای آهن ، بیوتین و روی هستند که بیوتین از شکنندگی مو جلوگیری میکند و کمک به پر پشتی مو ها می کند.

– تخم مرغ منبع بسیار غنی از پروتئین است و به دلیل اینکه ماده بیوتین و ویتامین B۱۲ دارد یک ماده مغذی برای رشد مو به حساب می آید.

– غلات به دلیل اینکه دارای روی ، آهن و ویتامین های گروه B هستند برای تقویت مو بسیار مفید هستند.

– گوشت مرغ و انواع ماهی حاوی پروتئین است کمبود پروتئین در بدن یا مصرف پروتئین هایی که کیفیت خوبی ندارند باعث شکنندگی و تیره شدن آن می‌شود گوشت مرغ سرشار از آهن است و همانطور که گفتیم آهن برای تقویت موها لازم است.

– ویتامین E نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان نقش مهمی در تقویت پیاز مو دارد بادام ، بادام زمینی ، فندق و انبه از بهترین منابع ویتامین E هستند.

– مصرف حداقل ۸ لیوان آب در روز به بهبود رطوبت ساقه های مو کمک بسیار می کند.

ریزش ابرو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – ریزش ابرو

– داروها:

مصرف برخی از داروها مانند داروهای ضد فشار ، پروپرانولول کاپتوپریل و کلومیدین

– داروهای روانپزشکی مثل: Prozac , لیتیوم , هالدول , آمی تریپتیلین , دوگزپین و ایمی پرامین

– داروهای تشنج مثل: فنی توئین ، فنوباربیتال و اسید والپروئیک

– داروهای ضد التهاب مانند : ناپروکسن ، سولینداک وایندومتاسین

– داروهای کاهش وزن مانند : سیبوترامین ، اورلیستات (زنیکال یاونوستات) ، سیبوترامین (ریداکتیل یامریدیلا) ، ریمونابانت (آکومپلیا) ، متفورمین ، اگزنتاید ، پرا میلاتید ممکن است باعث ریزش ابرو شوند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

همه چیز در مورد لیزر بیکینی_ هزینه و عوارض

آشنایی با جدیدترین و مدرن ترین روش های کاشت مو در ایران

 کاشت مو در جای زخم و بخیه با چه روشی امکان پذیر است؟

قرص های ضدبارداری تستوسترون و استروئید های آنابولیزان که در درمان بعضی اختلالات هورمونی به کار میروند جزو داروهای هورمونی هستند که می‌توانند باعث ریزش ابرو و مو شوند.

– سرطان:

سرطان های پوستی مانند BCC  باعث ریزش ابرو میشود ، شیمی درمانی یکی دیگر از عوامل ریزش ابرو می باشد با این تفاوت که این گونه ریزش ها درمان خاصی ندارند و با به پایان رسیدن دوره درمان ابرو ها دوباره رشد میکنند.

– عفونت ها:

عفونت ها روی فولیکول و یا ساقه مو اثر گذاشته و باعث ریزش ابرو میشوند برخی از آنها عبارتند از:

– عفونت های قارچی: عفونت های قارچی که بیشتر پوست سر را درگیر می کنند می توانند باعث ریزش موقت مو شوند.

شپش: خارش و خراشیدن ابرو و مژه باعث کند شدن آن میشود

– بیماری هانس: این بیماری باعث نازک شدن موی ابرو و ریزش آن می شود.

عوامل فیزیکی:

ضربه های فیزیکی ، سوختگی ، حرارت ، تصادف ، عوامل شیمیایی و الکتریکی ، ابرو برداشتن خانم ها طی چند سال روی فولیکول ابرو تاثیر می‌گذارد و ممکن است فولیکول برای همیشه از بین برود و از بین رفتن فولیکول موجب کم پشتی و ریزش ابرو میشود.

داشتن خالکوبی نیز می تواند یکی از عوامل ریزش ابرو باشد.

– اختلالات رفتاری:

بیماری تریکو تیلو مانیا یک بیماری رفتاری است که در آن فرد موی ابرو سر و مژه خود را میکند این اختلال یا عرفی بوده و یا از اختلال عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی مغز نشات میگیرد. در صورتی که بیماری این افراد درمان نشود دچار از بین رفتن دائمی فولیکول‌های مو خواهند شد.

– افزایش سن:

موی ابرو هم مثل دیگر موهای بدن با افزایش سن دچار ریزش می‌شود اما اگر خانم ها برای اصلاح ابرو تیغ را جایگزین موچین کنند ریزش ابرو نخواهند داشت و با افزایش سن این مورد باعث ریزش ابرو نمی شود و همیشه ابروهای پرپشت و زیبا خواهند داشت شما با رعایت چند نکته میتوانید از ریزش ابرو در سنین بالا جلوگیری کنید از استرس دوری کنید ، آبرسان پوست را فراموش نکنید ، زیاد از لوازم آرایشی استفاده نکنید و ابروهای خود را در معرض حرارت قرار ندهید.

-حساسیت ها:

حساسیت به مواد آرایشی می تواند باعث بروز مشکلاتی در فرد بشود یکی از علائم آلرژی و حساسیت به مواد آرایشی ریزش ابرو هاست استفاده از لوازم آرایشی دیگران و نیز استفاده مداوم و بیش از ۴ ماه از یک ماده آرایشی بهداشتی میتواند به ریختن ابرو ها منجر شود.

استفاده از رنگ ها و دکلره در طولانی مدت باعث ریزش ابروها می‌شود و امکان دارد باعث بروز حساسیت نیز بشود.

– طاسی منطقه ای:

یکی از بیماری‌های خود ایمنی طاسی منطقه‌ای می باشد که در آن موهای برخی یا کل مناطق بدن می ریزد معمولاً ریزش در ابتدا خود را بر روی سر به عنوان یک نقطه طاس نشان می دهد. این بیماری تنها یک درصد از افراد را تحت تاثیر قرار داده و بسیار بیماری نادری است احتمال آنکه علت‌ ریزش ابر. با طاسی منطقه‌ای باشد بسیار کم است.

– دیگر عوامل ریزش ابرو:

ژنتیک و ارث می‌تواند یکی از عوامل ریزش ابرو باشد گاهی اوقات ابرو نوزاد تازه متولد شده بسیار کم است و در بزرگسالی هم رشد نمی کند در این موارد فرد دچار کم پشتی و ریزش ابروی مادرزادی است از این رو می‌توان گفت کاشت ابرو برای این دسته از افراد مناسب است.

 

درمان ریزش ابرو:

اگر علت ریزش ابرو فرد بر اثر بیماری های موضعی و یا سیستماتیک باشد ابتدا باید بیماری خود را کنترل کنند و تحت درمان قرار بگیرند چنانچه درمان بسیار موفق باشد ممکن است موهای ریخته شده تا حدی دوباره رشد کنند بیماران می‌توانند در صورت کنترل بیماری برای ترمیم ابرو و جلوگیری از ریزش دوباره کاشت ابرو را انجام بدهند.

ریزش ابرو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه – ریزش ابرو

کاشت ابروی طبیعی:

کاشت ابرو امروز در میان مردم با محبوبیت بالایی همراه است زیرا ابروهای ما نقش مهمی در زیبایی صورت ما و جلوه ظاهری دارند ابروهای یک فرد از نظر زیبایی حتی از موهای سر هم مهم‌تر است زیرا ابروها در ناحیه مهم‌ و مرکزی در صورت قرار گرفته اند و از طرفی تاثیر زیادی روی زیبایی چشم ها و چهره دارند.

انتخاب مدل ابرو در هر دوره زمانی متناسب با مد و سلیقه افراد تغییر می کند مثلاً در گذشته افراد ، اغلب مدل ابروهای باریک و کشیده را انتخاب می‌کردند در حالی که امروزه سلیقه افراد تغییر کرده و بیشتر ابرو های پهن و ضخیم و پرپشت را می‌پسندند به همین دلیل است که امروزه کاشت ابرو در میان افرادی که ابروهای نازک و کم پشت دارند طرفداران بسیاری پیدا کرده است و آنها به دنبال راه حل هایی می گردند تا موی ابروی خود را به صورت دائمی ترمیم یا تثبیت کنند.

 

روش های کاشت ابرو:

قبلاً برای کاشت ابرو از روش های کاشت نواری (FUT) و سایر روش‌های مشابه استفاده می‌شد اما کاشت ابرو با این روش های قدیمی چند مشکل اساسی داشت:

– ابروها حالت شانه ای پیدا می کردند و جلوه طبیعی نداشتند

– کاشت ابرو با این روش ها با خونریزی و زخم همراه بود و نیاز به بخیه داشت

– دوره نقاهت بیشتری داشت

– جهت رشد و زاویه های موهای کاشته شده مناسب نبود

در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان کاشت ابرو به سه روش انجام میشود: کاشت ابرو به روشFUT , کاشت ابرو به روش SuperFUE و کاشت ابرو به روش Super  FUE  plus.

– روشFUT: ابتدا از پوست پشت سر با ایجاد برش ، نواری از پوست برداشت شده و با توجه به خواب ابرو فولیکول های مناسب از نوار برداشته می‌شود و در ابرو کاشت می‌شود این روش ماندگاری خوبی دارد و همراه با بخیه و جراحی می باشد.

– روش Super FUE: در این روش ابتدا از سر شخص اسکن گرفته می‌شود و پوست و موی فرد آنالیز می شود و سپس با توجه به نتایج اسکن مشخص می شود کدام ناحیه از بانک مو ، فولیکول مناسب با قاب ابرو برای کاشت می باشد در این روش نیز نیاز به برداشتن نوار پوستی از پشت سر می باشد و تراکم آن دوبرابر از روشFUT بیشتر خواهد بود

– روش سومSuper  FUE  plus: در این روش اسکن و آنالیز از سر فردا انجام می‌شود و واحدهای فولیکولی به شکل دانه دانه از سر خارج می‌شوند و سپس فولیکول های سالم با جهت رویش انتخاب میشوند سپس توسط شکاف های ریزی که در ناحیه طاسی است فولیکول های مو کاشت می شوند این روش نیاز به بخیه و جراحی ندارد و تراکم کاشت در این روش دو برابر روش های معمولی می باشد.

 

مراحل کاشت ابرو به روش Super  FUE  plus:

– اسکن و آنالیز سر:

در این روش در مرحله نخست از مراجعه کننده اسکن و آنالیز با دستگاه های فوق پیشرفته گرفته می شود که با کیفیت ترین موها با ظرافت مخصوص ابرو و مطابق با قاب طبیعی مشخص می گردد سپس در مرحله آنالیز عمق ریشه ها مشخص می گردد که این کمک می کند که در مرحله برداشت هیچ آسیبی به گرافت های برداشت شده وارد نگردد و تقریبا ۱۰۰ درصد گرافت های برداشت شده دارای ریشه سالم باشند و موها پس از کاهش رویش نمایند.

علاوه بر این گزارش بسیار دقیقی در رابطه با حالت کشسانی پوست ، میزان خون رسانی و …….. اطلاعات بسیار کمک کننده جهت کاشت ابرو می باشد حاصل می گردد و در پایان بهترین و طبیعی ترین حالت کاشت ابرو جهت هر شخص و مختص به آن فرد ترسیم می‌ شود در مرحله بعد پس از انجام اسکن و آنالیز سر و مشخص شدن نتیجه ، بیمار جهت انجام کاشت ابرو به کلینیک مراجعه می نمایند.

 

– برداشت گرافت های مو:

در این مرحله ، نخست از قسمتی از پشت سر که عنوان بهترین منطقه جهت برداشت مشخص شده است با دستگاه Neddel  Less   super  FUE که فاقد هر گونه سوزنی می باشد و کاملاً بدون درد است بی حس می گردد و سپس با دستگاه Super   FUE برداشت مو انجام می گردد.( شایان ذکر است در صورت نیاز و عدم خون رسانی مناسب مخصوص و اگر افراد دارای تاتو باشند ممکن است نیاز به برداشت فولیکول های بسیار کوچک باشد تا کاشت مو انجام می گردد.

– کاشت گرافت های مو:

پس از برداشت گرافت ها ، این موها با جهت خواب طبیعی ابرو نوبت به مرحله کاشت ابرو می رسند که در این مرحله عمل کاشت مطابق خواب طبیعی ابرو با حداکثر تراکم انجام می گردد قابل ذکر است که این دستگاه بهترین و موثرترین دستگاه جهت کاشت ابرو با تاتو میباشد

با توجه به اینکه در این دستگاه بدون نیاز به برش همزمان عمل کاشت ابرو انجام می گردد باعث می شود هیچ گونه آسیبی به بافت ابرو نرسد و احتمال وجود گوشت اضافه و اسکار به حداقل ممکن می‌رسد در مرحله نهایی پس از عمل کاشت ابرو روز بعد با لیزر Super  FUE  ابروهای کاشت شده مقاوم می گردد و خونرسانی انجام می گردد که این لیزر باعث از بین رفتن التهاب و جوش خوردن بافت های کاشته شده نیز می گردد.

 

مزایای کاشت ابرو به روش Super  FUE  Plus:

– تراکم دو برابری بیشتر نسبت به روش‌FUT

– اسکن و آنالیز کامپیوتر با دستگاه فوق پیشرفته  ۳D  sanner برای تشخیص سلامت فولیکول های موهای برداشت شده و انتخاب بهترین فولیکول ها مطابق  با خواب طبیعی ابرو

– کاشت ابرو با حداکثر تراکم ممکن و طبیعی در حالت خواب ابرو

– کاشت ابرو با موی طبیعی قابل رشد و دائمی

– استریل کردن و رفع میکروب های کف سر با دستگاهDBD  Plasma.

– قابل اصلاح و رنگ کردن

– بی حسی بدون درد و خونریزی با دستگاه  بدون سوزن

– ایجاد میکرو شکاف های هوشمند و یکنواخت

– انجام لیزر کم توان ویژه کاشت مو جهت برقراری پیوند و رفع التهاب منطقه کاشت مو

– نگهداری فولیکول در ماده HGP و در دمای مناسب با دستگاه HGPLS.

 

 هزینه کاشت ابرو:

هزینه جراحی کاشت ابرو بسته به عوامل مختلف از قبیل طرح ابرو ، تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت ، امکانات و تجهیزات کلینیک درمانی ، تبحر جراح و موقعیت جغرافیایی محل تعیین میشود ، قیمت کاشت ابرو در مشاوره اولیه با شما درمیان گذاشته می‌شود.

کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبای سعیدیه همدان به عنوان بهترین مرکز کاشت ابرو با هدف ارائه خدمات کاشت ابرو با بالاترین کیفیت را به شما عزیزان تضمین میشود. برای اطلاعات بیشتر شما عزیزان میتوانید با راه های ارتباطی این کلینیک تماس برقرار کنید و مشاوره رایگان بگیرید.

 

عوارض کاشت ابرو:

– تورم: یکی از دشوارترین عوارض بعد از کاشت ابرو ، احساس تورم در ناحیه پیشانی و اطراف چشم ها می باشد معمولاً تورم شدید نبوده و به دلیل مواد بی حس کننده و عملیاتی که در ابروها انجام گرفته است به وجود می‌آید در صورتی که مراقبت های بعد از کاشت ابرو را به درستی رعایت کنید در چند روز اول شاهد از بین رفتن تورم های ایجاد شده می شوید

– خارش: عوارض پس از کاشت ابرو احساس خارش در آن است خارش می تواند بلافاصله بعد از بیحسی ابرو ایجاد شده و تا بهبودی کامل زخم ها ادامه پیدا کند برای پیشگیری از شدت یافتن خارش ها پزشک متخصص پماد های مخصوصی را تجویز خواهد کرد که در صورت مصرف صحیح آنها مشکل جدی برای شما پیش نخواهد آمد تنها توضیحی که در ارتباط با این موضوع می‌توان ارائه کرد این است که اقدام به خاراندن یا دستکاری ابروهای کاشته شده نکنید.

– پوسته پوسته شدن ابرو : یکی دیگر از عوارض ناشی از پیوند ابرو پوسته پوسته شدن پوست اطراف ابرو هاست. علت این پوسته پوسته شدن میتواند به دلیل ایجاد خشکی در پوست اطراف و ناحیه کاشت باشد و موضوع چندان مهم نیست در صورتی که پوست خشکی دارید از پزشک خود بخواهید تا پماد مخصوصی را برای شما تجویز کند این مشکل در دو هفته اول به مرور زمان از بین خواهد رفت فراموش نکنید که اگر با چنین عارضه ای مواجه شدید هرگز اقدام به کندن پوسته ها و دستکاری آنها نکنید چرا که این کار می‌تواند در نتیجه نهایی تاثیر منفی بسیار زیادی بگذارد

– درد و خونریزی در حین و بعد از کاشت ابرو: برخی از افراد به دلیل خونریزی و احساس دردی که در حین و حتی بعد از عملیات کاشت ابرو تجربه می‌کنند بسیار ناراضی هستند و آن را از جمله عوارض و خطرات کاشت ابروی طبیعی می‌دانند در حالی که بروز مشکلات می‌تواند از عوامل بسیار متعددی داشته و قابل پیشگیری باشد.

از جمله این موارد می‌توان به عدم رعایت مراقبت های قبل و بعد از کاشت ابرو ، عدم انتخاب متخصص کاربلد و با تجربه ، عدم مراجعه به کلینیک معتبر با تجهیزات استاندارد و……. اشاره کرد پس اگر تمامی این نکات را رعایت کنید درد و خونریزی و عارضه جانبی برای شما به وجود نمی آید.

کاندیدهای کاشت ابرو می‌توانند با توجه به استانه درد متفاوتی که دارند میزان درد مختلفی را تجربه کنند بنابراین می توان درد را جزو یکی از عوارض پیوند طبیعی ابرو تلقی کرد البته احساس درد با رعایت مراقبت های قبل و بعد همچنین مصرف به موقع داروها تا حد زیادی کاهش داد و در نتیجه باعث اذیت فرد نخواهد شد.

– رشد کم مو بعد از کاشت ابرو: رشد کم و یا نامناسب موهای تازه کاشت شده یکی دیگر از عوارض بعد از کاشت ابرو است که سبب شکایت برخی از افراد می‌شود در خصوص این موضوع باید بگوییم که برای مشاهده نتیجه نهایی کاشت مو و یا ابرو باید صبر و حوصله زیادی به خرج بدهید .

از آنجایی که فولیکول های جدید مو از ناحیه ای غیر از ابرو برداشته می‌شوند وجود اختلاف در سرعت آنها با موهایی اصلی ابرو طبیعی خواهد بود اما بعد از حداکثر ۶ تا ۹ ماه زمان ، فولیکول های کاشت شده به مکان جدید خود عادت کرده و این مشکل به صورت دائمی از بین خواهد رفت

– ایجاد عفونت در زخم ها بعد از کاشت ابرو: یکی از خطرناک ترین عوارض بعد از پیوند ابرو احتمال ایجاد عفونت در آن است البته در صورتی که عملیات کاشت در کلینیک معتبر و بهداشتی انجام شود و مراقبت های بعد از کاشت ابرو توسط فرد به دقت دنبال شود خطر ایجاد عفونت از بین خواهد رفت و علاوه بر آن پزشک معمولاً برای جلوگیری از چنین احتمالی آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد که باید در مصرف آن دقت کنید

– مشاهده فولیکولیت در محل کاشت ابرو: از دیگر عوارض کاشت ابرو که می تواند سبب ناراحتی افراد شود احتمال ایجاد فولیکولیت در ناحیه کاشت است به این معنا که افراد زیادی شاهد به وجود آمدن زخم هایی نظیر آکنه یا جوش در فولیکول های مو خود هستند در این صورت این موضوع را به پزشک مربوطه اطلاع دهید تا راهکارهای لازم را برای رفع این مشکل در اختیار شما قرار بدهد.

معمولاً برای این دسته از افراد گفته می‌شود که پارچه های تمیز را مرطوب کرده و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی نواحی کاشت قرار دهند همچنین بهتر است پمادهای حاوی آنتی بیوتیک سه مرتبه در روز به صورت مرتب مصرف شود مشکل در اکثر افراد دیده می‌شود و با انجام روش های درمانی از صحیح و اصولی خیلی سریع رفت خواهد شد.

عوارض جانبی:

– احساس بی حسی در نواحی بانک مو و کاشت ابرو: علاوه بر موارد بالا برخی از افراد از ادامه دار بودن بی‌حسی پوست در بانک مو و نواحی کاشت ابرو به عنوان عارضه جانبی شکایت می‌کنند البته با توجه به روشی که برای کاشت ابرو انتخاب شده است میزان بی حسی که در نواحی بانک مو و کاشت ابرو احساس می‌شود متفاوت خواهد بود.

این مشکل چندان جدی نبوده و معمولاً در کمتر از یک هفته بعد از کاشت ابرو از بین می‌رود ناگفته نماند که تخصص پزشک تا حد زیاد در شدت مقدار بی حسی موثر خواهد بود اگر پزشک شما مهارت بالایی در پروسه پیوند را پشت سر بگذارد آسیب کمتری به بافت‌های عصبی موجود در آن نواحی وارد می‌شود در نتیجه فرد خیلی سریع شاهد بروز علائم بهبودی خواهد بود

– قرمزی بعد از کاشت ابرو: یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی ابرو که باعث میشود بسیاری از افراد در دوران نقاهت با آن مواجه شوند ایجاد حالت قرمزی در نواحی پیوند است این عارضه کاملا عادی و طبیعی بوده و جای نگرانی نخواهد داشت این قرمزی ها تقریباً در روز سوم و چهارم بعد از کاشت ابرو ایجاد شده و پس از چندروز به طور خود به خود از بین می روند

– ظاهر غیر طبیعی در ابروها بعد از کاشت ابرو: یکی از آزار دهنده ترین عارضه هایی که افراد می‌توانند بعد از کاشت ابرو با آن مواجه شوند ایجاد ظاهری غیر طبیعی در ابرو هاست به عنوان مثال افراد ممکن است با حالت سیخ سیخی در تارهای ابروی خود روبه‌رو شوند.

این حالت حاصل بی تجربگی پزشک متخصص و در نتیجه کاشت شدن فولیکول های مو در زاویه های نادرست است برای جلوگیری از رخ دادن چنین مشکلی توصیه می شود حتماً در انتخاب پزشک و روش کاشت ابرو حساسیت بالایی داشته باشید.

– رنگ تیره در ابروها بعد از کاشت ابرو: از دیگر عوارض جانبی کاشت ابروی طبیعی ایجاد رنگ تیره در تارهای مو است در حالت کلی برای رسیدن به نتیجه ایده آل بعد از پیوند مو و ابرو باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید چرا که باید پروسه رشد مو کامل شود و این مسئله به چندین ماه زمان نیاز دارد ایجاد رنگ تیره در ابروها از جمله موارد زودگذر بوده و بعد از بازگشت فرد به روال عادی رشد خود این مشکل نیز برطرف می‌شود همچنین کاندیداهای کاشت ابرو می توانند بعد از رشد کامل ابروها اقدام به رنگ کردن آنها نیز  بکنند.

 

معایب کاشت ابرو:

– ممکن است جهت رشد موهای ابرو درست از آب در نیاید این مسئله تا حدودی به مهارت و تجربه جراح بستگی دارد

– سرعت رشد موهای کاشت شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو اسب چون فولیکول های کاشته شده از پشت سر برداشته شده اند برای همین باید ابرو ها را هر چند وقت یکبار اصلاح و مرتب کنید که البته این مشکل با گذشت زمان بهبود می‌یابد

– موهای کاشته شده از نظر ظاهری اندکی با موهای ابرو و متفاوت هستند

– گاهی برای رسیدن به ابروی ضخیم و پرپشت به بیش از یک جلسه کاشت نیاز است.

 

کاندیدای مناسب کاشت ابرو:

کاشت ابرو برای خانم ها و آقایان ممکن است و از نظر جنسیت محدودیتی ندار  به طور کلی هر ناحیه ابروی شما دچار ریزش باشد می توانید کاشت و درمان ابرو را انجام بدهید اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم در صورتی که یک یا چند مورد از موارد زیر در مورد شما صحبت می‌کند کاندیدای مناسبی برای ترمیم ابرو ها هستید:

– تراکم کم یا فقدان مادرزادی ابرو

– شکل و حالت نامناسب ابروها

– از دست رفتن همه یا بخشی از ابروها به دلیل آسیب‌های مختلف مثل سوختگی‌ ، زخم ، شکستگی و جراحی

– کم پشت شدن و نازک شدن ابروها ناشی از برداشتن بیش از حد موهای ابرو

–  طبیعی سازی و بهبود ظاهر ابروهای تاتو شده یا هاشور خورده

کسانی که از آلوپسی آره آتا اختلال وسواس موکنی و بیماری های انعقادی خون رنج می‌برند کاندیدای مناسبی برای کاشت موی سر و صورت نیستند اگر یک بیماری زمینه‌ای باعث ریزش موهای ابروی شما شده است بعد از درمان یا کنترل بیماری می توانید کاشت ابرو را انجام بدهید.

 

دوره ی ریکاوری یا نقاهت بعد از کاشت ابرو:

دوره نقاهت بعد از کاشت بین ۲ تا ۵ روز زمان می‌برد و بعد از این دوره بیشتر عوارض طبیعی کاشت مثل ورم و قرمزی برطرف می شوند کاشت را با هر روشی که انجام بدهید بعد از دو روز میتوانید به فعالیت‌های روزمره بپردازید یا به محل کار بازگردید .

معمولاً بین هفته های سوم تا هشتم موهای کاشته شده می ریزند اگر این اتفاق افتاد نگران نباشید این رخداد طبیعی است و نشان می‌دهد که روند ساخت یک تار موی جدید در فولیکول ها شروع شده است خیلی زود موهای جدید جایگزین موهای ریخته شده می‌شوند.

 

نتایج و تاثیرات کاشت ابرو:

نتایج اولیه حدود شش ماه بعد از کاشت ابرو قابل مشاهده هستند در این مدت حدود ۵۰ درصد موها رشد می کند ۹ ماه بعد از کاشت ۸۰ درصد و یک سال بعد از کاشت بیش از ۹۰ درصد موها رشد خواهند کرد در کل می توانید انتظار داشته باشید که بیش از ۹۰ درصد گرافت ها با موفقیت در جای خود قرار بگیرند و مو بسازند.

کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان با محیطی کاملا بهداشتی و دارای مجوز و با کادری با تجربه و ماهر در زمینه کاشت ابرو موفقیت های بسیاری را کسب کرده است تقریبا همه افرادی که کاشت ابرو را در این کلینیک انجام داده اند ازنتایج عمل کاشت ابروکاملا راضی هستند.

 

مراقبت های بعد از کاشت ابرو:

همان طور که می‌دانید کاشت ابرو با برداشتن فولیکول های مو از سر یا بدن و پیوند آنها در ابروها صورت بگیرد برای انجام یک کار تقریباً به ۲۵۰ الی ۴۰۰ تارمو نیاز است که البته با توجه به شرایط هر شخص تعداد فولیکول مو تغییر می‌کند ، پزشک پس از برداشته تارهای مو از بانک مو به دقت عمل کاشت مو را انجام  انجام می‌دهد و تارمو را در محل از قبل تعیین شده قرار می دهد به طور کلی این فرایند بین دو الی سه ساعت زمان می برد.

برخی از مراقبت های بعد از کاشت ابرو عبارتند از:

– جلوگیری از رسیدن آب به ابروها: یکی از مهمترین توصیه هایی که پزشکان پس از کاشت ابرو دارن این است که در روزهای ابتدایی از رسیدن آب ابروها جلوگیری شود این کار بهتر از تا ۵ روز ادامه داشته باشد را در ۵ روز اول می تواند باعث بروز مشکلات عمده شود که برای سلامتی ابروهای کاشته شده و قرار دارد در نتیجه رعایت کردن این موارد می‌تواند کمک کند تا کاشته نتیجه بهتری را به همراه داشته باشد

– وارد کردن فشار بر ابروها: در روزهای ابتدایی باید از فشار به ابروها جلوگیری شود در این مدت با دقت بسیار بیشتری ابروها را شستشو دهید از روز ۶ میتوان اقدام به شستن ابروها نمود این کار باید با ظرافت خاصی صورت بگیرد و در غیر این صورت ممکن است ابروهای کاشت شده سست شوند این موضوع می‌تواند در کسب نتیجه مقابل اختلال ایجاد نماید بنابراین هنگام شستن ابروها دقت بسیار بیشتری به خرج بدهید

– عدم استفاده از کمپرس یخ: برخی از افراد ممکن است برای رفع تورم و یا التهاب پس از کاشت ابرو از کمپرس استفاده نمایند این کار باعث بروز مشکلات خواهد شد تا جایی که ممکن است سعی شود از یخ برای رفع مشکل تورم و التهاب استفاده نشود در صورت نیاز می توانید کمپرس یخ را بر روی چشم‌ها استفاده نمود و از قرار دادن یخ بر روی ابروها خودداری نمایید این موضوع باعث می شود تا در آینده مشکل خاصی برای ابروهای کاشت شده به وجود نیاید.

– کشیدن بخیه ها:  در اغلب روش های مدرن از بخیه های جذبی استفاده می‌شود در صورت استفاده از این نوع نخ نیازی به کشیدن بخیه ها ندارد در بعضی از روش ها هنوز هم از بخیه های غیر جذبی استفاده می شود در این صورت باید ۱۰ الی ۱۲ روز پس از کاشت ابرو اقدام به کشیدن بخیه ها نمود این موضوع باعث می‌شود تا هیچ گونه عفونت و مشکلی در محل بخیه ها به وجود نیاید ، در صورتی که بخیه ها غیر جذبی هستند ، کشیدن آنها در موعد مقرر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

– استفاده از رنگ و مواد شیمیایی: یکی از مواردی که سوالات زیادی برای متقاضیان کاشت ابرو به وجود می آورد امکان استفاده از رنگ و یا هر نوع مواد شیمیایی در ابروها یا موهای کاشت شده می باشد. بنابر توصیه پزشکان حداقل به مدت ۷ روز از هیچگونه رنگ و یا مواد شیمیایی و ابروهای کاشت شده و یا حتی موهای کاشت شده استفاده نشود.

سه هفته بعد از کاشت ابرو استفاده از رنگ و یا هر نوع ماده شیمیایی دیگر مشکل خاصی نخواهد داشت البته هر چه کمتر استفاده شود بهتر است

– از تماس دست با آبروی خود اجتناب کنید: یکی از برآوردهایی که بعد از کاشت ابرو مهم است عدم دست زدن به ابروهاست شاید ابتدا برای شما جالب باشد که بدانید موهای تازه چگونه هستند و بخواهید آنها را لمس کنید اما این کار به ضرر شماست زیرا با این کار خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهید و دردسرهای زیادی را خواهید کشید بهتر است بدانید که مراقبت های پس از کاشت ابرو به اندازه عمل پیوند ضروری و مهم است و باید آنهارا رعایت کنید

در کاشت ابرو روی مناطق گیرنده یعنی ابروها باز می ماند تنها منطقه اهداکننده یعنی بانک مو به مدت دو روز پانسمان میشود کبودی و تورم به مدت چند روز روی ابروها عادی است در طول این مدت باید از آنتی بیوتیک ، مسکن و استروئیدهای خوراکی که پزشک تجویز کرده است مصرف کنید.

-از  کندن زخم ها خودداری کنید: زخم های ایجاد شده را دستکاری نکنید پس از کاشت ابرو امکان دارد دچار قرمزی ، خارش ، درد و پوسته پوسته شدن محل کاشت شوید تمامی این موارد موقتی هستند اما پس از اولین شستشو التهاب تا میزان زیادی کاهش می‌یابد در این دوران به دلیل ریزش فولیکول های جدید زخم‌هایی در ابرو ایجاد می‌شود که نباید لمس شود زیرا با این کار باعث کنده شدن فولیکول‌ها از ریشه خواهد شد.

– از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید: یکی دیگر از نکات مهم در مورد مراقبت های بعد از کاشت ابرو اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ماه اول پس از کاشت است در ماه اول ابروها در حالت التهابی قرار دارند و نسبت به تغییرات محیط واکنش نشان می‌دهند در این دوران برای بیرون رفتن از خانه از کلاه های لبه دار استفاده کنید زیرا این کلاه‌ها ابروهای شما را از تابش مستقیم نور آفتاب حفظ می کند همچنین از استفاده از کرم های ضدآفتاب غافل نشوید.

– از تعریق و ورزش های سنگین دوری کنید:اگر قصد دارید که مراقبت های بعد از کاشت ابرو را به طور کامل رعایت کنید باید مانع از تعریق صورت شوید در فصول گرم سال مانند تابستان عرق کردن صورت به دلیل گرما ، طبیعی است اما این اتفاق برای ابروهای شما خوب نیست در این دوران بهتر است از باد بزن برای خنک کردن خود استفاده کنید و با دستمال عرق صورت خود را خشک کنید.

همچنین در دوره بهبودی پس از کاشت ابرو از انجام حرکات سنگین ورزشی و هر فعالیتی که باعث تعریق می شود به مدت یک ماه خودداری کنید همچنین از رفتن به استخر و سونا و جکوزی و پیاده‌روی بپرهیزید.

– از مصرف نوشیدنی های الکلی بپرهیزید: توصیه می کنیم در ماه اول پس از کاشت ابرو از مصرف نوشیدنی‌های الکلی دوری کنید زیرا الکل خون را رقیق میکند و باعث خونریزی از ناحیه جراحی می شود اگر پزشک برای شما مسکن تجویز کرده است تنها باید آنها را استفاده کنید.

– سیگار کشیدن را کنار بگذارید: اگر به فکر سلامتی خود هستید و نمی خواهید که وقت و هزینه ای که برای کاشت ابرو صرف کرده اید را هدر دهید از مصرف سیگار بپرهیزید با این حساب یکی دیگر از نکات مهم مراقبت های بعد از کاشت ابرو عدم مصرف دخانیات مانند سیگار و قلیان است توصیه می کنیم برای اطمینان از پیوند ابروی موفقیت‌آمیز به مدت حداقل دو هفته تا یک ماه پس از کاشت ابرو از استعمال آنها دوری کنید

– داروهای تجویزی را به موقع مصرف کنید: اگر دچار اختلالات کلیوی و کبدی نیستید می‌توانید هنگام احساس درد از داروهای تجویزی پزشک یا مسکن هایی مانند ایبوپروفن استفاده کنید همچنین استفاده از پماد که پزشک تجویز کرده و مالش آن روی ناحیه اهدا کننده به مدت یک هفته توصیه می‌شود

– برای حالت دادن به ابرو ها از ژل ابرو استفاده کنید: تا زمانی که فولیکول ها به جای تازه عادت کنند و خود را با آن وفق بدهند زمان‌ میبرد در طول این دوران قادر هستید از ژل روی ابرو برای صاف کردن و حالت دادن به موها استفاده کنید ناگفته نماند که استفاده از ژل حالت دهنده را باید پس از گذشت سه ماه از کاشت ابرو آغاز کنید پیشنهاد می دهیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره های کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان تماس بگیرید و برای معرفی محصولی با کیفیت از متخصصان این مجموعه کمک بخواهید.

 

مراقبت های قبل از کاشت ابرو:

– از دو هفته قبل از انجام عمل از خوردن داروهای رقیق کننده مانند آسپرین دوری کنید

– از ۲ هفته قبل از پیوند ابرو سیگار و دخانیات را کنار بگذارید

– از دو هفته قبل از کاشت ابرو از نوشیدنی های الکلی استفاده نکنید چون خون را رقیق می کند و احتمال خونریزی حین عمل وجود دارد

– از دو هفته قبل از عمل تغذیه مناسب داشته باشید

– قبل از تصمیم گیری برای کاشت  ابرو در انتخاب کلینیک و پزشک متخصص وسواس به خرج دهید

کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه همدان پس از کاشت ابرو توصیه هایی را در اختیار مراجعان قرار می‌دهد که در آن به طور کامل از مراقبت های بعد از کاشت ابرو صحبت کرده اند در این بسته اطلاعات لازم در رابطه با نحوه مراقبت از ابروها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

متخصصان  کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبای سعیدیه همدان با معرفی شامپوهای مناسب پس از کاشت ابرو به تسریع روند بهبود کمک می‌کنند.

 

نتیجه گیری:

یکی از مهمترین مسائل در زیبایی چهره هر فرد داشتن ابروهایی زیبا و پرپشت می باشد امروزه افراد زیادی از جمله مدل ها و بازیگران و افراد مشهور اقدام به انجام کاشت ابروی طبیعی می‌نماید ابروهای نازک مانند گذشته دیگر جذابیت نداشته و امروزه ابروهای پرپشت مورد توجه قرار گرفته است افرادی که دچار کم پشتی و ریزش ابرو هستند متقاضیان کاشت ابرو طبیعی هستند

به طور کلی باید بگوییم که کاشت ابروی طبیعی به همان فرایند پیوند ابرو گفته می‌شود که طی آن ابتدا موها از کناره های گوش یا پشت سر برداشته می‌شوند و در امتداد ابرو های فرد کاشت می شود .

در حال حاضر کاشت ابرو با سوپر کاشت بهترین روش ارائه شده در کاشت ابرو می باشد که روشی تکمیلی کاشت مو بوده و می تواند بدون هیچ گونه عارضه ، بدون نیاز به بخیه و برش پوست سر برداشت فولیکول ها را از طریق سوزن های مخصوص انجام دهد و سپس گرافت های به دست آمده را توسط سوزن های مخصوص لابه لای ابروها بکارند.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

81910111760

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsaeedieh.ir/g0bm

لینک آپارات: https://www.aparat.com/v/IU7mh

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/od3y5ffx

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org/wiki/User:clinicsaeedieh

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://youtu.be/WmgQDhb5–A

تلگرام: https://telegram.org

 

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای مو و پوست سر
تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ
تزریق هیالورونیک اسید به صورت
هزینه ماموپلاستی
تاثیر استرس بر پوست دست
ژل رووفیل اصل و تقلبی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران همدان کلینیک زیبایی سعیدیه
  • 09120043630-08191011176
  • info@clinicsaeedieh.ir